Ja, det är bara bakgrundsfärgerna som är klara. Alla figurer kommer få färg, de som bytt perioder kommer bytas och de som tillkommit sen originalet gjordes kommer att läggas till.
Nordens Stjärnor samlade i albumformat
Posted 27 January 2013 - 22:29
Färgvalet på den sidan skulle må bra av nån bestämmer om vi ska ha försättsblad till erorna eller bårder i färger som visar perioden de utspelar sig i. Då kan man ha samma färg i hela albumet för sjysst synergieffekt.Skulle ju faktiskt kunna bli stiligt med snittfärg som liksom betyder något.
Posted 28 January 2013 - 18:58
Manuset för Fritt fall, den "avslutande" delen av berättelsen som startade i Dedrups dödliga prisma är nu klart nog och blir sex sidor. Det blir sannolikt Viktor som skissar upp den och jag som gör resten.
Posted 03 March 2013 - 13:48
Posted 03 March 2013 - 21:54
Jag frågade detsamma tidigare, angående min trilogi, då var inget bestämt. Tycker det är en kul idé om det hinns med då grundkostnaden för ett album är det dyra, sen efter det kostar extra sidor vääääldigt lite.
Posted 06 March 2013 - 19:50
Det är väl främst en fråga om vad som hinns med, men idén med "gamla" omslag är ju trevlig. Ni som är intresserade av att bidra med sådana omslag får gärna höra av er så får vi se vad det kan utmynna i.
Posted 06 May 2013 - 19:13
Här kommer exempel på färgläggning ur tre av serierna till albumet. Hoppas det funkar!
Nordens Stjärnor vs Vengeance
Nordens Stjärnor och Hatets vän
Nordens Stjärnor: Kalabalik i Kebnekaise
Hur går det för er andra som jobbar med material till NS-albumet? Kan man få en liten rapport?
Posted 06 May 2013 - 21:19
Ser bra ut för mig, kommer det att se bra ut på papper?
Posted 07 May 2013 - 05:44
Kanske, kanske inte. Man kan ju göra ett provtryck och se. Eventuellt ser de delar där färg delvis täcker svart konstiga ut i tryck.
Posted 13 May 2013 - 17:39
Kort rapport: Har inte gjort nåt sen min förra rapport. Jag arbetar i allmänhet bättre när jag vet att det finns ett definitivt datum. Utan det flummar jag runt och lägger tid på mina andra intressen.
Posted 14 May 2013 - 20:04
Tack för info Daniel! Vi ska nog få fart på oss snart. Någon mer som har något att rapportera angående albumet?
Här kommer några nyfärglagda sidor, hoppas de piggar upp!
Kalabalik i Kebnekaise
http://img.photobuck...aumlrgliten.jpg
Hatets vän
Posted 14 May 2013 - 20:37
Piggar alltid upp mig i alla fall.
Posted 14 May 2013 - 20:56
THE VIKTOR APPROVES
Posted 15 May 2013 - 16:32
Tack för info Daniel! Vi ska nog få fart på oss snart. Någon mer som har något att rapportera angående albumet?
Här kommer några nyfärglagda sidor, hoppas de piggar upp!
Kalabalik i Kebnekaise
Hatets vän
Egentligen skall jag inte yttra mig i den här tråden (Tfels sköter all information så den blir enhetlig) Men di där sidorna var fantastiska!
Posted 15 May 2013 - 17:35
Äsch då. Men stort tack Peral!
Nu har jag bifogat en fil med vår status för albumet, dvs info om hur vi ligger till med alla serier angående färgläggning och annat. Läs gärna igenom och se om den stämmer. Om det är något som behöver uppdateras vill jag gärna veta det, samma om något är fel.
I vissa rutor är det tomt, så där behövs en insats. Anmäl dig om du kan bidra med en insats om än så liten. Angående textning är inget ifyllt än då det mesta redan är fixat, så bry er inte om de kolumnerna. I några rutor står det med röd text och frågetecken. Ni som ser era namn skrivna så (Mario och Jonas vad jag minns nu), låt oss få veta vilken insats ni kommer att göra.
Vi siktar fortfarande på utgivning till SIS14. Det innebär, om jag får gissa utan att ha snackat närmare med Peral ännu, att deadline bör ligga kring mitten av december 2013. Men inget bestämt än förrän vi är mer säkra på vilken insats vi kan räkna med från folk.
Två frågor till er som kommer att bidra till albumet med serier och färgläggning som ännu inte är klart...
1. Känns 15 december som en rimlig deadline för det du tänkt göra till albumet?
2. Vad har du tänkt att göra?
Några av er har redan varit tydliga med detta, men snälla, för helhetsbildens skull (och mitt röriga huvuds skull), svara gärna på båda frågorna.
Attached Files
Posted 15 May 2013 - 17:38
1: Låter okej för mig, men jag är naturlig lat utav mig så det lär bli i sista minuten för mig och Schenström.
2: Jag hade tänkt att skissa, men jag vet inte om Schenström vill fortfarande tuscha serien eller nån annan kan göra det
Posted 15 May 2013 - 17:43
Tack för info! Men specificera exakt vilka avsnitt du avser då det är en "fortsättningsserie".
Posted 15 May 2013 - 17:46
Dedrup del 2 Disco Inferno
Dedrup del 3 Fritt fall
Om det var det du menade
Posted 15 May 2013 - 18:07
Jag hade gärna hjälpt till, men jag har noll i kunskap och erfarenhet inom något sådant så jag skulle nog bara göra mer skada än nytta.
Posted 15 May 2013 - 19:23
Sret, du (eller vem som helst som vet) kan berätta hur många sidor En hobby för alla del 3 är på. Hittar ej numret (shame on me jag vet). Likaså Dedrups dödliga prisma del 1, sidantal?
Posted 15 May 2013 - 19:29
Del tre är på 18 sidor, jippie! Jag är till nytta ![]()
Posted 15 May 2013 - 20:27
Yay ![]()
Edited by DarkPaladin300, 15 May 2013 - 20:28.