Jump to content

Photo

Övrigt

• Please log in to reply
434 replies to this topic

#376 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 01 January 2014 - 10:54

En hel del alltså

Gott nytt år allihopa :D

#377 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 January 2014 - 19:47

Det blir inte en helt ny skaparguide den här gången, ni får hålla till godo med det som gjorts hittills.

http://www.griffinde...arguiden5.9.pdf

Kommer arbeta på den när tiden finns. Resten av året ska jag viga åt Mordet i bunkern och Golden Gang.

#378 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 02 January 2014 - 19:53

Jag måste fråga, jag har sett Mordet i Bunkern nämnas mer än en gång, men jag tror inte att jag någonsin fått veta vad det är för något förutom namnet.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#379 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 03 January 2014 - 08:02

Jodå. Under Serier finns ett inlägg med namnet Annexion. Där kan man läsa om det och se lite bilder.

#380 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 07 July 2016 - 21:16

Har snart lite semester och tänkte ägna mig åt en del ritande då, åtminstone något NS-relaterat (troligen bara göra färdigt lite korta humorgrejer och färglägga i Mörkret). För att inspirera mig så satt jag igång och läste den kommande Skaparguiden (som kommer bli nummer 7, inte 6 - tänker skippa smårevisioner i numreringen). Den kommer ta upp de som hänt i forumet sen förra versionen och det som hänt i Svenska Superserier och i Volym 1 av albumen. Som vanligt skulle det vara kul att få in lite nya bilder.

Följande figurer är ännu oillustrerade:

Bloodhand

Bobby

Bönsyrsan

Det

Dödsskuggan

Fiddler

Gnå

Nörden

Orm

Pollution

Spegel

Svarta Örnen

Jag kommer ha bidragit med bilder på Magiska Markus, White Witch, Svartdröm och Hjälmaren.

Som vanligt är alltid ett mål att göra guiden lättare att använda. En förbättring är att det som är nytt i varje utgåva av guiden kommer inte bara sammanfattas i början, utan kommer markeras som färgad text så det är snabbt att hitta i texten.

Smarta idéer är alltid välkomna. Om ni har uppdateringar som inte hunnit postas i forumen men som ni vill ha med i guiden posta gärna här då.

Tänkte publicera nya guiden sista augusti i år.

#381 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 July 2016 - 17:07

Najs Daniel! Jag och Mario håller ju på och jobbar på avsnittet Nordens Stjärnor: Stolt i New York. Ett äventyr där de träffar och fajtas mot gruppen Just Revenge. Det finns en färdig gruppbild på Just Revenge, men jag kommer inte åt den förrän i början/mitten av augusti. Hojta gärna till om jag glömmer att skicka den då.

Fiddler syns ju flertalet gånger i äventyret Falskspel i Gromköping. Duger det att ta en bild av Fiddler från den serien?

Bönsyrsan ritar jag gärna en bild av, men tidigast i augusti kan du få den.

Finns det någon bild på Emeritus Blod i guiden? Annars kanske man kan använda en bild ur serien Monstermakaren (manus av Lars och mig, bild av Oscar Odour), en påbörjad serie. Och hans kära monster.

Ser fram emot att få se I Mörkret i färg!

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#382 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 10 July 2016 - 18:06

Jag tror att det finns en bild på Erimitus Blod i förra utgåvan utav guiden. Det är klart, jag har inte tittat i den på det senaste året. Och än en gång känner man sig lite värdelös för att man inte kan hjälpa till att rita.

Edited by Sret, 10 July 2016 - 18:06.

#383 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 10 July 2016 - 21:12

Tfels: Det jag försöker få är bra helkroppsbilder till guiden för att underlätta för tecknarna. Bilder från de färdiga serier är bra som komplement men sällan praktiska som presentationsbild.

Lägger till övrig information och inväntar Bönsyrsan.

Lägger till en figur till till listan över folk som behöver en illustration:

Lögar

Sitter och arbetar just nu, samtidigt som jag postar, och arbetet går bra. Den mesta nya informationen kommer från Förgöraren och serierna från 2013 och framåt.

#384 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 July 2016 - 08:17

Hur var det med Virtus? Kan han bli medlem i NS nu? Eller gästspela?

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#385 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 11 July 2016 - 11:03

"- Virtus är fast i NS-versumet efter att den kärlekskranka Jeanne Nocturne "övertalat" Blackflash att han kan komma tillbaka för att hämta honom när Virtus vilat upp sig. Men som jag redan vet så kommer inte Blackflash att kunna återvända för saker som pågår i GG-versumet. Detta tillåter alltså att Virtus syns i bakgrunden av NS-äventyren då och då, om det så är han och Jeanne som delar ett ömt ögonblick på någon restaurang eller något komiskt som att han har på sig ett förkläde och hjälper Betjänten med disken. Men om han har en större roll i något NS-avsnitt som innefattar dialog eller så måste man prata med mig först.
Jeanne mer eller mindre kidnappade Virtus ja, men Virtus är inte så sur för det. (Han är ju fortfarande en tonåring med ganska aktiva hormoner).
När dom bråkar så kommer det nog vara över anti-hjälte-mot-traditionell-superhjältedebatter, men förr eller senare blir dom sams igen.
Jag tänker att deras förhållande inte är tänkt att vara för evigt då Virtus förr eller senare måste komma hem till sin egen värld.
När dom väl skiljs åt och Virtus återvänder till Virtusversumet så tror jag att det blir lite tårar för båda.
Men JeannexVirtus är inte ett par menat för drama, mest för humor och varma känslor."

#386 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 11 July 2016 - 18:07

Har någon ett exemplar av första sidan av Falskspel i Gromköping? Behöver inte vara hög kvalitet, det är till SERIER-kapitlet. Maila gärna till slokum@hotmail.com.

#387 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 11 July 2016 - 18:37

Går säkert att fixa, skall se om jag hittar den.

Har skickat den.

Edited by Sret, 11 July 2016 - 19:46.

#388 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 13 July 2016 - 13:49

Tackar Sret!

Den här guiden kommer med mer nytt än jag förväntat mig. Här är ett axplock:

Utförligare profiler för flera figurer och en hel del nya bilder på dem som saknat det.

Spinoffidéerna Nollfte eran och Superstjärnorna/Megastjärnorna får egna Appendixar då materialet inte längre passar under "Småidéer".

Mer än 15 nya serieidéer/manus/serier under produktion har tillkommit.

Ett Appendix för metainformation som artikeln om Disco Inferno från albumet har tillkommit.

Fler tabeller för snabbinformation som vilka figurer som använts hur mycket, vilka perioder de är aktiva och liknande.

Som vanligt har stavfel och sånt korrigerats.

#389 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 July 2016 - 14:00

Avsnittet Bonden. Manus av mig och Lars Andersson, bild av Oscar Odour. Utspelas i tredje perioden.

Avsnittet Monstermakaren. Manus av mig och Lars Johansson. Bild av mig. Färg av Lars. Första perioden.

Det finns även bakgrundsinfo om Just Revenges medlemmar (texten tillgänglig i början/mitten av augusti). Medlemmarna är Wolverhino, Miracle Woman, Hyperman, Captain World, Spider-venom och Human Bat. Bild kommer också. Första uppträdande i avsnittet Stolt i New York (Fels/Toro). Mario har en lågupplöst färgbild (gruppbild) om det kan vara till hjälp.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#390 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 13 July 2016 - 14:10

Allt material mottages tacksamt, har hittat bild från Stolt i NY som kommer illustrera avsnittet i guiden, men en gruppbild vore najs för supergruppssektionen. Att den är lågupplöst gör inget, i guiden är ju inte bilderna så stora.

#391 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 16 July 2016 - 00:34

Ett kort inlägg här bara. Jag har ritat Bloodhand till hans profil.

Sret, hans kläder är grå, tänker du dem som samma nyans av grå eller att det varierar?

#392 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 16 July 2016 - 19:49

Ärligt talat inte tänkt så mycket på det. Improvisera vet jag, blir oftast bäst så. I alla fall blev det så med Mort.

Edited by Sret, 17 July 2016 - 00:24.

#393 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 August 2016 - 13:24

Daniel, jag vet inte om jag drömt detta, men var det på gång en liten och publik version av NS-guiden? En guide som även är till för läsarna. Minns jag rätt eller fel?

Jag sitter just nu och jobbar på presentationer (både text och bild) av Just Revenge och av Bönsyrsan. Men jag behöver drygt en vecka till på mig tror jag. Är det ok?

Berättade jag om mitt nya äventyr i tredje perioden? Nordens Stjärnor: MacBig och Kompani. Blir förmodligen 4 sidor.

Och edit angående Just Revenge. Jag håller som bäst på och lägger till två medlemmar. Finn Savage och Helltoddler. Därför tar det lite tid.

Edited by TFels, 14 August 2016 - 16:57.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#394 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 20 August 2016 - 11:27

TFels: Yes, jag har gjort en publik guide. Jag postade ett smakprov för länge sedan men samtidigt med senaste guiden (den till slutet av månaden) har jag arbetat på den. Den är inte färdig än men jag kommer kunna posta en version av den samtidigt med nya guiden. Just nu är den 62 sidor och jag tror att den färdiga blir ungefär det sidantalet eller kortare. Den kommer ju bara ta upp det som man faktiskt sett i avsnitten. Den är också i bokstavsordning för allt i universumet och sen en separat sektion med i vilken ordningen avsnitten utspelar sig. Givetvis kommer den också ha med relevanta länkar och introserien.

Du behöver inte stressa med bilder och beskrivningar, tror jag börjar det slutliga arbetet helgen 27-28:e augusti så det är deadline för denna guide. Det för att innehållsförteckningen inte ska bli för jobbig att ändra.

#395 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 August 2016 - 14:03

Ok boss sir! Förresten, fick du materialet om Just Revenge?

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#396 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 21 August 2016 - 00:16

Yessir, jag fick materialet.

#397 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 August 2016 - 13:38

Kommer jag att kunna länka till den nya publika guiden från Nordens Stjärnors hemsida? Det vore ju riktigt fett och bra om det gick, som en service till läsare och besökare.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#398 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 23 August 2016 - 16:20

Ja, det ska inte vara något problem. När den ligger uppe kan jag maila dig länken, men jag tänker att folk här kan kolla och kommentera först ifall jag klantat till det nånstans i nån månad först.

#399 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 August 2016 - 17:51

Bra ide!

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#400 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 27 August 2016 - 23:10

Nu är den officiella deadlinen. Material efter denna post kommer med först i nästa guide. Om jag orkar så kommer Skaparguiden upp nån gång söndag kväll, det är egentligen bara innehållsförteckningen som är kvar att uppdatera.