Figurer
Posted 03 April 2011 - 19:18
Eller t ex, hon omvandlar marken han står på, i en överraskningsattack, till vatten och kisel, kvicksand, och så sjunker han ner. ( den slemmiga marken gör att han inte riktigt kan hulk-hoppa ur sörjan) Sen medans han sjunker så kan hon ju göra alla möjliga saker med honom, som t ex att splittra några atomer i hans hatt, och sen kolla in fyrverkeriet. ( Bara en gissning förstås, att Ghast inte kan överleva en atomexplosion, skulle mycket väl kunna vara så att han kan det.)
För visst är hon väl en briljant fysiker, som förstår väldigt stora delar av hennes krafter? Sen verkar hon ju slug och förslagen också, så att klura ut en plan som denna tror jag inte skulle vara så svårt för henne.
Beror ju på hur du tänker dig hennes förstånd, hjärna och krafter fungerar, förstås.
Dock så står ju en sak tydligt klart, och det är att hon ogillar att vara en omänsklig fusion mellan materia och energi. Så det skulle ju kunna vara så att hon vill studera processen som skapar supervarelser, så om dom lyckas skapa en, kanske hon kan bygga en maskin som gör tvärtom! Och därigenom skulle hon när hon utsatt sig för en dos anti-super energi, kunna omvandlas på nåt bizarrt och oväntat sätt till en människa igen. =)
Posted 03 April 2011 - 20:51
Posted 03 April 2011 - 21:43
Att du har vissa tydliga begränsningar, och kanske nån fler twist gör ju det hela mer originellt. =)
Kan Ghast överleva att sprängas av en atombomb förresten?
Posted 04 April 2011 - 05:41
Posted 05 April 2011 - 13:51
Förresten som en nämnde, det är kul om det finns begränsningar till krafterna, och jag tror Ghast skulle kunna överleva en atombomb, fast inte på nära håll då skulle han nog brännas sönder helt, för hans kropp skulle nog reagera som en levande kropp mot den enorma värmevåg som en atombomb avger, lite overkillvapen för ett mord på en superhjälte. Radioaktivitet däremot skulle nog inte ge honom några skador.
Edited by Sret, 05 April 2011 - 14:00.
Posted 06 April 2011 - 11:45
Posted 06 April 2011 - 19:35
Dock så ska det nämnas att vanligtvis så kan en människokropp inte suga upp sådana otroliga mängder strålning att man faktiskt blir farlig för andra... Då ska det vara något väldigt extremt och underligt som har hänt. Man blir ju ganska fort mindre radioaktiv också, allteftersom man joniseras, man faller sönder helt enkelt, påminner tydligen om brännskador, fenomenet. Fast långsamt. Småbitarna strålar för lite för att vara skadliga dom med.
Men för en kille som Ghast, som inte kommer dödas av såpass otroliga strålningsnivåer, så kan det tänkas att han kan bli radioaktiv ett tag iallafall. Men ett sånt extrem-exempel som Stålmannen tror jag inte riktigt på, för han blev ju faktiskt sprängd med en atombomb, bokstavligen, och det var därför hans oförstörbara kropp blev radioaktiv nog för att bli farlig för andra, i flera hundra år.
Hur skulle Ghast förresten reagera på möjligheten att en varelse med kosmiska krafter kanske kan omvandla honom till en levande igen...? Tänker mig att han kanske faktiskt skulle tacka nej, av nån anledning...
Vad är det för den delen som driver på honom, så att han inte bara ber Superstjärnan kasta honom i en vulkan, för att göra slut på hans något mindre trevliga existens som levande död?
Ghast motsvarighet i Marvel Comics, Simon Garth, har ju den lyxen att han är närmast hjärndöd, så för han är ju inte självmordstankar några problem, Ghast har ju däremot inte sån "tur".
Vi tar nog och använder Akki i NS och Det Nya Landet förresten. =) Men att Jimmie är lite sur för det, för han är ju inget fan av att hon är Japan. Tänker mig att det är någon av dom andra skurkarna som propsar på att plocka in henne, då dom behöver hennes kunskap om fysik.
Posted 06 April 2011 - 23:15
Om han fick erbjudandet att bli levande igen? Jag tror också att han skulle tacka nej, trots att han är som han är så borde han väl vara lite lyckligare eller? Han har ju fått vänner, plus som den nörd han var när han dog, så blev han ju en superhjälte
Olikt Simon Garth som är så gott som hjärndöd som du nämnde, kollade upp det, verkar stämma, så är Ghast helt i kontroll, så det är klart att han är deprimerad ibland, jag tror inte att speciellt många skulle vara klara av det han är tvungen att hantera. Jag tror att många, inklusive jag, skulle bli galen efter några veckor.
Så något som får honom att fortsätta? Jag har tänkt att det skulle vara hans syster som driver honom till att fortsätta på något sätt, har faktiskt inte haft så mycket tanke på vad det är som driver honom förutom det.
Jag tror att Herr Vit skulle kunna övertala Jimmie att anlita Akki, och hon är kunnig inom mycket mer än fysik utan även kemi, medicin och biologi, säkert något ämne som de säkert behöver.
Posted 11 June 2011 - 16:11
Det är säkert svårt att skriva om Superman. Men det ligger också i hans natur att var gudalik. I Ghasts natur ligger väl att vara... Ghastlik? Han knallar ju runt som en levande död eller nåt. Det är det som är det coola. Att han dessutom är dubbelHulkstark förtar hans coolhet en del. För mig känns det inte som en "ghast". Lite som att Superman skulle ha nätskjutare. Förstår du hur jag menar?
Våra favvohjältar kommer att använda sin fritid till att... gräla.
Edited by PredaBot, 12 June 2011 - 01:40.
Posted 11 June 2011 - 16:33
T ex, varför går Ghast såpass mycket som han gör? Varför bara inte Hulk-hoppa nånstans när han har bråttom? Varför har han fiender som är såpass mycket svagare än han själv? Med sin styrka så kan han likt Hulk ÅSK-klappa dom ifrån sig, i princip.
Och om han har sån kraft, varför skriver ingen stories med Stålmannen eller Hulk-liknande stuk? Varför ser vi inte Ghast simma 4 gånger så snabbt som en människa, med en olje-tanker i släptåg efter sig? Varför ser vi honom inte simma ner i havsdjupen, omöjlig att drunkna som han är, och tämja kaskelotter för att använda som transportmedel över havet?
Varför ser vi honom inte jämna halva Göteborg med marken, i dödlig strid med hela NS? ( självfallet i klassiskt mind-control stuk. En så mäktig varelse som Hulk/Stålmannen/Ghast är oerhört attraktiv att få kontroll över)
Det är lite samma grej som vi har diskuterat om Jeanne Nocturne förr, fast i ännu större format. Det är som att en del detaljer helt enkelt inte passar in i karaktärens grundform.
Posted 11 June 2011 - 18:15
Det är lite samma grej som vi har diskuterat om Jeanne Nocturne förr, fast i ännu större format. Det är som att en del detaljer helt enkelt inte passar in i karaktärens grundform.
Fast det har löst sig eller?
Posted 11 June 2011 - 18:18
Posted 11 June 2011 - 18:39
Anledningen att inte Superstjärnan hoppar är ju att hon flyger. Klappa hårt kan hon säkert göra om det behövs.
Fast nu börjar det bli off topic här.
Fast det har löst sig eller?
På vilket sätt löste det sig?
Posted 11 June 2011 - 19:02
Posted 11 June 2011 - 19:29
Posted 11 June 2011 - 19:38
Tja, det beror på hur mycket brutala jägarna var mot sina offer. Okej de nuvarande metoder är ganska grymma men de gör det proffsligt men kanske de här jägarna får ett ont kick utav det.En fråga angående Lon. Jag och Peral gör en story där han jagar lodjursjägare ute i skogen. Frågan är hur hårt han kan gå fram mot jägarna. Hur brutal kan han vara i sin personlighet? Vad säger Hofling och vad anser ni andra?
Men jag är den typen som gillar "the hunter becomes the hunted" scenarion lika mycket som alla andra plus mer, och personligen så älskar jag filmen Predator. Så du kan ha i samma nivå med filmen fast låt jägarna leva fast de ska vara mental nedbrytna typ att de kommer att vara i intensiv terapi för minst 10 år på mental sjukhus. XD
Posted 11 June 2011 - 19:38
Fast jag tycker fortfarande att den enorma superstyrkan i kombination med att hon är nån sorts vampyr blir tårta på tårta. Lite som att Batman, som är cool (precis som Jeanne Nocturne) skulle få Supermans krafter. Det förtar det coola.
Posted 11 June 2011 - 19:42
Då har du inte läst Elseworld miniserien där Kal-El landade i Gotham City och blev en Super-Batman XD Men ja, jag fattar va du menar. Det beror på vem som skriver henne antar jag. Vilket blir då mest jag, men ändå. Plus, hon har inte alla vampyr krafter.Fast jag tycker fortfarande att den enorma superstyrkan i kombination med att hon är nån sorts vampyr blir tårta på tårta. Lite som att Batman, som är cool (precis som Jeanne Nocturne) skulle få Supermans krafter. Det förtar det coola.
Posted 11 June 2011 - 19:46
Posted 11 June 2011 - 19:49
Under tiden får ni hålla tillgodo med min nya bild av Superstjärnan.
Attached Files
Posted 11 June 2011 - 20:07
Edited by Sret, 11 June 2011 - 20:07.
Posted 11 June 2011 - 20:11
Jo det är samma sak med Nocturne att hennes styrke nivå är lite för nära mary sue nivånEverything to make me sad, aldrig får man vara glad
. Jag var tvungen att ge Ghast något mer än att vara en levande död, för annars så skulle han vara för lik (nej, ordvitsen var inte menad) en redan odöd hjälte vid namn Ghoul. Minns inte vilken superhjältegrupp som han är med i men Ghoul är en vandrande lik som kan prata med döda. Fast jag kan ge Ghast fler svagheter, som att kyla gör hans muskler stelare och han blir svagare eller något, för jag antar att det är just hans styrka som ni ser problemet i.
Posted 11 June 2011 - 20:24
Posted 11 June 2011 - 20:29
Problemet är inte styrkan i sig, utan att det liksom inte hänger ihop med att han är levande död. Det ena förtar det andra. Hur motiverar man hans oerhörda styrka? Varför skulle det göra honom till en bra seriefigur?Everything to make me sad, aldrig får man vara glad
. Jag var tvungen att ge Ghast något mer än att vara en levande död, för annars så skulle han vara för lik (nej, ordvitsen var inte menad) en redan odöd hjälte vid namn Ghoul. Minns inte vilken superhjältegrupp som han är med i men Ghoul är en vandrande lik som kan prata med döda. Fast jag kan ge Ghast fler svagheter, som att kyla gör hans muskler stelare och han blir svagare eller något, för jag antar att det är just hans styrka som ni ser problemet i.
Jodå, du får vara glad! Du har ju faktiskt skapat en riktigt bra figur i Ghast! Men varför ska han vara så otroligt översuperstark? Liksom göra Stålis och Hulk meningslösa.
Fantastiskt för övrigt att folk känner till Ghoul från Malibus Ultraverse. Sret, hur kände du till Ghoul? Läste du Ultraverse-serierna?
Posted 11 June 2011 - 20:32