Jump to content

Photo

Iron Man

• Please log in to reply
238 replies to this topic

#26 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 December 2004 - 16:00

Jaha, jag tyckte först att det var sammanfattningen för en hel Iron Man-film, men nu fattar jag att det handlade om två egentligen. Är glad att den där knarklangargrejen var nånting helt annat, men hoppas också att Justin inte får rollen!
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#27 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 December 2004 - 22:02

Äh, tror inte på det ryktet. Han ser inte ens ut som Tony Stark och är för ung.
*Hockey och superhjältar*

#28 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 06 December 2004 - 23:34

Nu är jag inte riktigt säker på Tony Starks ålder, men åtminstone en bit över (eller närmare) 30 måste han vara. I vilken ålder är Justin Timberlake (eller vad han nu heter ...)? En liten bit över 20? Som den allsmäktige grodan sa nyss "för ung" och tur det ... jag vill inte se Justin Timberlake i rollen.

#29 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 December 2004 - 23:49

Håller med Erika och Grodis. Sen finns det ju det här lilla faktumet att Justin Timberlake inte är en skådespelare, fast sådant har ju aldrig hindrat Hollywood förut :) . Justin var ju ett rykte för Superman ett tag också, började med att han var rykte att spela Jimmy Olsen, sen blev det att han skulle spela Superman.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 June 2006 - 16:43

Jaha, senaste nytt från Jon Favreau ( regisserat Elf förut tydligen) är att man kan ge han förslag och grejor på MySpace om Iron Man som han ska regissera.

http://www.comics2fi....php?f_id=19737

Att notera är att tanken är att Iron Man ska uppgradera sin rustning i filmen, men att han kommer börja med den klassiska gråa järnrustningen.

Dessutom är Iron Man den första film som Marvel producerar och betalar för helt själv, utan inblandning från tex Fox. Jag vette f-n hur det ska kunna gå, eftersom Marvel-filmer ju inte är helt billiga att göra, men tanken verkar vara att få mer kreativ frihet och slippa studionötter som springer runt och ska ha sin vilja igenom.

Vi får se, försiktigt optimistisk om detta drag just nu.

Edited by PredaBot, 10 June 2006 - 17:30.

#31 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 June 2006 - 21:58

De samarbetar väl med Paramount?

#32 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 11 June 2006 - 20:14

Soundtracket bör absolut ha bidrag från Ghostface Killah - det är givet. :)

#33 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 June 2006 - 23:06

Ghostface Killah? Vilka är det? :|

Välkommern till forumet förresten Mjolnir, och kan bara applådera ett ypperligt bra val av skärmnamn. ^^

EDIT: Syns att Kermit inte är mycket på forumet, där var det ett riktigt förvirrande stavfel, t och p hade bytt positioner.

Edited by PredaBot, 15 June 2006 - 14:37.

#34 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 12 June 2006 - 13:47

Tackar. Ghostface är en medlem i Wu-Tang Clan som går under aliaset Iron Man/Tony Starks. Han namedroppar det ofta och jag tror till och med att han har en låt som heter "Iron Man" men mitt förslag var inte så allvarligt menat iaf.

#35 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 April 2007 - 13:41

Första officiella bilden av Robert Downey Jr som Tony Stark.

Källa: http://www.filmwad.c...ark-2285-p.html

Vad tror ni om filmen?

Själv hoppas jag att den blir bra men jag har sänkt mina förväntningar lite allteftersom jag läst om produktionen.

Edited by Cartman, 30 April 2007 - 13:42.

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 April 2007 - 23:16

Vad tror ni om filmen?

Blir nog helt okej, i ungefär samma linje som Daredevil och Ghost Rider.
Men jag gillar inte Downey Jr.

Winter is Coming

#37 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 01 May 2007 - 21:43

Rick Hunter, av allt av denna film som jag har sett och läst, så tror jag den blir betydligt bättre än både Elektra och Ghost Rider. ( som var två riktigt riktigt dåliga filmer, medans Daredevil inte var så dum ändå)

Faktum är att jag tror det kommer bli en av Marvels bästa filmer någonsin! :thumbsup2:

Edited by PredaBot, 01 May 2007 - 21:44.

#38 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 May 2007 - 21:50

det jag tycker verkar intressant är att de verkar ha tänkt lite på valet av skådespelare för rollen som Stark.
Läste nån intervju för ett tag sen då det nämndes just att Downey Jr har haft drog- och alkoholproblem, och att detta kan hjälpa honom att komma in i karaktären som Tony Stark.

Ser helt klart fram emot denna film, men inte lika mycket som jag längtar efter att en viss väggkrypares nästa film ska komma ut på bio.. :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#39 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 May 2007 - 13:19

det jag tycker verkar intressant är att de verkar ha tänkt lite på valet av skådespelare för rollen som Stark.
Läste nån intervju för ett tag sen då det nämndes just att Downey Jr har haft drog- och alkoholproblem, och att detta kan hjälpa honom att komma in i karaktären som Tony Stark.

Han om någon borde kunna återge känslan av drog och alkoholproblem till sin karaktär.

#40 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 May 2007 - 13:45

Fast frågan är om alkoholismen kommer fram i den här filmen. Läste någonstans att det här är en såkallad ursprungsfilm, och att alkoholismen i så fall kommer i en eventuell uppföljare.

#41 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 May 2007 - 14:13

Jag har också läst om detta, vi får väl se hur dom löser det hela. Vad tror ni om regissören då?
Jag har inte sett så många av Jon Favreau's filmer (tror det bara är Made som jag sett) men jag vet att han är rätt bra som skådespelare. Tidigare erfarenheter behöver ju iofs inte betyda någonting men att ha gjort liknande filmer tidigare är ju alltid ett plus ur erfarenhetssynpunkt.

#42 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 May 2007 - 14:21

Har typ samma åsikt om regissören som du. Han var t. om riktigt bra i Daredevil, en av få bra saker där. Nu har jag inte ens varit så förtjust i Iron Man som karaktär, särskilt inte efter Civil War, så vi får se om man har en annan bild av honom efter filmen...

#43 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 03 May 2007 - 10:12

Rustningen

"This is a decidedly adult superhero story," Favreau told the magazine

Posted Image

http://www.superhero...ews.php?id=5602

#44 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 May 2007 - 10:32

Så han hinner med två rustningar i samma film?
Om det är en bra sak att det är en "vuxen" superhjältefilm eller inte låter jag vara osagt, jag tycker själv att man inte ska behöva vara för rädd för genren... det är inte särskilt många som har lyckats göra bra "vuxna" superhjälteberättelser. Kan nog räkna dem på ena handens fingrar.

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 May 2007 - 12:01

Rustningen ser bra ut i alla fall. :)

#46 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 May 2007 - 12:28

Ja, båda rustningar ser bra ut och Robert Downey jr ser också bra ut som Tony Stark. :)

#47 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 May 2007 - 12:38

Så han hinner med två rustningar i samma film?

TRE eller flera ryktas det till och med om! :) Vore väl ganska trevligt om han hann med en som kanske är ett mellanting mellan den gyllene originalet, och den klassiska rödguld från 60-talet. Ett mellanting mellan den lågteknologiska han knåpar ihop i asiens djungler, och den superteknologiska som han bygger mot slutet. ^^

#48 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 May 2007 - 12:44

han hade väl t. om en grå dräkt före den gyllene? Fan, man borde ta reda på hur många varianter Tony har haft på sin rustning egentligen. :)

#49 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 May 2007 - 12:55

Låter som en bra och intressant idé. Återkom gärna om du hittar lite information. :)

#50 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 May 2007 - 13:08

Innan Spidey togs över av shibsedt så fick vi väl se alla rustningar i ett rum när Peter vaknat efter att ha avvärjt bomben med kemikaler? var väl en närmare 10 st

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<