Jump to content

Photo

Iron Man

• Please log in to reply
238 replies to this topic

#1 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 November 2004 - 19:35

IRON MAN FLICK GETS A DIRECTOR

According to The Hollywood Reporter, Nick Cassavetes has signed to direct New Line’s Iron Man feature film. The film will be Cassavetes’ first big-budget action take, as his previous films include mid-budget films such as John Q, She’s So Lovely,, and The Notebook.

As previously announced, the film will be written by David Hayter, Alfred Gough and Miles Millar, and, according to the trade, will “reflect modern technological, political, and societal trends,” suggesting that the film may have more in common with the portrayal of the character as seen in Ultimates and the newly relaunched Iron Man series, which have moved Tony Stark's origin story forward in time, no longer tying it to the Vietnam War.

Cassavetes will polish the screenplay.

Facing critics perhaps before they can comment, Marvel Studios Avi Arad pointed out that he doesn’t see the director as an odd choice. "Do you remember what Bryan Singer did before X-Men?" Arad asked the Reporter. Singer directed the character-based Apt Pupil before the hit super-hero film and its sequel.

"That was considered an odd choice,” Arad continued. “Sam Raimi directed A Simple Plan and The Gift before Spider-Man. We have a good track record of getting directors that get the material. ('Iron Man') is a huge movie, with big action and incredible technology, but without understanding and loving Tony Stark, then all the money in the world isn't going to get you where you want to go. It all starts with the emotional mix."

Finally, Arad told the Reporter that many directors that would seem to be more obvious choices to helm an action movie were discounted because they didn't have a strong emotional take on the project.

Cassavetes is currently filming Alpha Dog, and Iron Man casting is expected to begin immediatley. Tom Cruise at one time had been rumored to be in the running for playing Tony Stark/Iron Man, however, all roles are currently open.

Nick Cassavettes känner jag mest till från låten med Le Tigre; "What´s your take on Cassavettes?" ^_^

Edited by Georgia, 15 April 2008 - 18:23.

*Hockey och superhjältar*

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 November 2004 - 21:16

Vet ni vilken låt jag tycker skulle passa alldeles perfekt på soundtracket?

"Iron Man" med Black Sabbath. :D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 December 2004 - 00:45

Lite för uppenbart. :P

#4 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 December 2004 - 01:30

Kan det här bli nån hit då? Är Iron Man så känd?... Skulle det inte vara vettigare med en Avengers-film i sådana fall?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#5 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 December 2004 - 01:33

Var Blade känd?

#6 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 December 2004 - 01:39

Jag kände till Blade.. :P

Point taken, men å andra sidan så hade den filmen en bra huvudskådis.. ;)

Fast allt går väl med mördande reklam.

//Peak

sixty six."

#7 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 December 2004 - 01:41

Hmmmm, vem menar du då? Vem skulle det vara? ;)

Men iaf, jag tror det finns nog med material för att göra en film om Iron Man. Tony Stark har mycket personlighet, och bara en sån sak som hans alkoholism är en grej att ta upp, för att ta ett exempel. Ännu en Marvelhjälte med mänskliga problem till skillnad mot de mestadels tråkiga, stela DC-hjältarna. ;)

#8 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 December 2004 - 01:45

Och en cool Mecha-dräkt för tonåringarna (och mig) med en massa balla vapen.. :D

//Peak

sixty six."

#9 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 December 2004 - 01:48

Då får du ditt lystmäte iaf. ;)

#10 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 December 2004 - 13:15

Here's how New Line and Marvel describe the movie:

"Iron Man tells the story of Tony Stark, the enigmatic heir to the Stark Enterprises fortune. A driven inventor and executive who seems to have it all, Tony is haunted by his dark side. Though he commands his empire by day, by night he secretly becomes Iron Man, the living embodiment of decades of defense spending and innovation. Strapping on billions of dollars worth of state-of-the-art armor and weaponry each night to fight crime, terrorism and corporate espionage, Tony begins to crack under the strain of his fractured lifestyle and must ultimately confront the one enemy he can never beat -- himself."

www.comicscontinuum.com

Tycker den beskrivningen låter mitt i prick. Det här verkar lovande, faktiskt. :)

Iron Man har kanske ingen direkt nemesis, det kan bli ett litet problem, men det löser de nog.

#11 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 December 2004 - 20:37

En Avengers-film skulle kosta flera miljarder, så jag tror inte att Avengers kommer att dyka upp i någon annan form än animerat.

Iron Man kommer att ha svårt att hitta sin publik utan en stor stjärna i huvudrollen. Det har ju snackats om Tom Cruise, vi får väl se om han blir castad eller om det som ofta i hHollywood , slutar med bara en massa snack.

Lite udda med det här "Iron Man by night!" Iro nman gör väl en massa hjälte-aktiga saker under dagen också?, kanske han har sin järn-färgade dräkt som i första nummren av Iron Man? :)

Så New Line (som ägs av Warner Brothers) vill göra den här filmen med ett release datum nån gång 2006?, året då Mannen av Stål ska möta Mannen av Järn? :D
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 December 2004 - 20:46

Vem bryr sig om mannen av stål? :P

Det är svårt att säga så mycket om filmen när man vet så här lite, men Nick Cassavettes verkar vara en kille med intelligens, och det lilla citatet tycker jag lät lovande iaf.

Sen kommer det väl fler Marvel-filmer 2006? X-Men 3 t. ex, om det nu blir något av den...

#13 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 December 2004 - 21:02

Vem bryr sig om mannen av stål?

Regissören som gör film om honom verkar bry sig :) . Jag nämde bara Superman eftersom det med "Man of Steel" VS Iron Man lät lite kul.

Nick Cassevettes har en intressan bakgrund, hans föräldrar är ju rätt så kända båda två (John Cassevettes och Gena Rowlands). Nick själv har spelat i en massa filmer, småroller i större produktioner och sen har han spelat i en massa snusk/thrillers eller allmänt snuskiga-B filmer , typ komedi blandat med nakna brudar, en klassiker är "Attack of The Killer Bimbos" där han är med :)

Av hans filmer vet jag inte extremt mycket om. Vet att han har skrivit manus till "Blow". Men jag har inte sett något han regisserat.
Batman Begins

The Dark Knight

#14 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 December 2004 - 21:08

Både regissören och Superman kan dra åt... :P ;)

Kanske har blandat ihop det lite, kanske var det John Cassavettes som låten handlade om. Bra låt är det iaf. ^_^

#15 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 December 2004 - 01:26

Fel tråd för mig att nämna, kanske, men någon mer som ska läsa Iron Man när Warren Ellis ska skriva den?, han ska visst bara skriva de första typ 6 nummren när tidningen startar om, men jag tror att det kan bli bra.
Batman Begins

The Dark Knight

#16 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 December 2004 - 01:42

Kan vara bra, har redan hört mycket bra om den. Så jag ska definitivt testa den om jag får möjlighet iaf.

#17 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 December 2004 - 12:28

Vet ni vilken låt jag tycker skulle passa alldeles perfekt på soundtracket?

"Iron Man" med Black Sabbath.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det är ju en riktig klassiker! Sabbath leverar ett odödligt riff som skulle funka mycket fint i filmen!

Jag hoppas självklar tpå en bra Iron-Man film, eftersom det är en skapligt cool Marvel-karaktär, men jag tycker det luktar lite kalkon, tyvärr...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#18 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 December 2004 - 12:31

men jag tycker det luktar lite kalkon, tyvärr...

Varför?

#19 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 December 2004 - 15:05

Jo jag undrar det också. Det enda vi vet är att regissören inte är kass, vilka som jobbat med manuset (och de är också veteraner i den här genren) och synopsis vilket låter som Iron Man.

För tidigt igen för att tro att det ska vara kalkon.
Batman Begins

The Dark Knight

#20 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 04 December 2004 - 17:39

Ärlig talat...Vad är det vi har här egentligen? En film om superhjältar, och ärlig talat, hur bra blir dom? Det finns självklart undantag, men de flesta filmer med superhjältar brukar sluta i konstlade, jobbiga, tråkiga, ointressant kalkon-rullar med dåligt skådespel...Men jag håller självklart tummarna för att det blir bra ;) ! Om inte annat kan det bli en riktig kult-film!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#21 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 December 2004 - 18:25

Ärlig talat...Vad är det vi har här egentligen? En film om superhjältar, och ärlig talat, hur bra blir dom? Det finns självklart undantag, men de flesta filmer med superhjältar brukar sluta i konstlade, jobbiga, tråkiga, ointressant kalkon-rullar med dåligt skådespel..

Som jag nämde redan. Projektet har en respekterad regissör och det enda vi vet är hur studion beskriver filmen. Det finns mer kassa superhjältefilmer än det finns bra, men "oftast" är att ta i.Ditt sätt att tänka här är kan ju användas till vad som helst. Om regissören inblandad vore typ Paul WS Anderson eller Uwe Boll så Skulle jag förstå vad du menar, men filmer som Spider-Man, Spider-Man 2, X-men, X2, Hellboy och kommande Batman Begins t ex visar att nivån på superhjältefilmer har höjts avsevärt under de senaste åren, även om det fortfarande då och då produceras riktiga skitfilmer t ex "Catwoman".

Aldeles för tidigt att börja tänka på något med kalkonfilmer etc, det enda vi vet är att en respekterad regissör är anlitad och att beskriviningen är rätt nära serieversionen.
Batman Begins

The Dark Knight

#22 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 December 2004 - 11:43

Det återstår att se, men jag håller tummarna tillsammans med dig ;)

last.fm Filmtipset

#23 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 06 December 2004 - 14:16

Ärlig talat...Vad är det vi har här egentligen? En film om superhjältar, och ärlig talat, hur bra blir dom? Det finns självklart undantag, men de flesta filmer med superhjältar brukar sluta i konstlade, jobbiga, tråkiga, ointressant kalkon-rullar med dåligt skådespel..

Som jag nämde redan. Projektet har en respekterad regissör och det enda vi vet är hur studion beskriver filmen. Det finns mer kassa superhjältefilmer än det finns bra, men "oftast" är att ta i.Ditt sätt att tänka här är kan ju användas till vad som helst. Om regissören inblandad vore typ Paul WS Anderson eller Uwe Boll så Skulle jag förstå vad du menar, men filmer som Spider-Man, Spider-Man 2, X-men, X2, Hellboy och kommande Batman Begins t ex visar att nivån på superhjältefilmer har höjts avsevärt under de senaste åren, även om det fortfarande då och då produceras riktiga skitfilmer t ex "Catwoman".

Aldeles för tidigt att börja tänka på något med kalkonfilmer etc, det enda vi vet är att en respekterad regissör är anlitad och att beskriviningen är rätt nära serieversionen.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, jag håller med dig men de flesta filmer med någon sorts rustning/utstyrsel har en tendens att se väldigt plastig ut.
Ett lyckat exempel är ju Hellboy (ingen rustning men utstyrsel) och misslyckad (enligt mig, en högst personlig åsikt som nog inte hålls med om här) tycker jag tex Green Goblin var, alldeles för plastig.

#24 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 December 2004 - 14:37

Det här måste vara det sjukaste filmrykte jag nånsin läst: :angry:

http://www.tonight.c...ticleId=2332941

Man kan fråga sig vad människan som skrev detta har tagit för nåt. :wacko:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#25 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 06 December 2004 - 14:45

Hehe, en klar sammanblandning av 2 filmer :)

...men jag hoppas för fanken inte att den första delen är sann :(