Jump to content

Photo

Bokrea 2006

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 February 2006 - 15:29

Dock måste jag säga att utbudet på SF-bokis rea var tunt, mycket tunt.

ja tyvärr var det så :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#27 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 February 2006 - 18:04

Jag var ute på stan idag och besökte bland annat bokrean på lite olika ställen och det var...HEMSKT! Jag kan inte tänka mig något mer fruktansvärt än bokrean för oss människor som verkligen gillar böcker...en massa konstigt folk som förmodligen aldrig läser böcker, och vars läsförmåga seriöst kan ifrågasättas, går omkring och tror att de är jävligt speciella för att de köper böcker på bokrean. Det är trångt, äckligt och svettigt och fullt av människor som aldrig annars skulle kunna tänka sig att köpa en bok...besök en bokhandel någon annan tidpunkt på året så får man se att de i stort sett är helt tomma. Underligt...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#28 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 February 2006 - 19:00

Bokrean fyller ju sin funktion. Dåligt kanske, men den har en funktion och fylla. Problemet är snarare att den inte utvecklas. Gammal skåpmat blandas upp med förgående års storsäljare - i specialtryckt utgåva.

Fantasy hyllan har tex utslutande bestått av Eddings och Jordan de senaste 5 åren. Det produceras väl kanske inte så mycket nytt - men riktigt så illa är det inte.

Jag missunnar inte de som läser lite sina böcker... Men vi anda då? Varför får inte vi fynda?? :(

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#29 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 February 2006 - 13:35

Jag är nöjd med årets bokrea - fann fyra böcker mer än vanligt (dvs. i vanliga fall finenr jag 0 böcker :P ). Men så letar jag inte efter skönlitterära böcker.

Blev Da Vinci-koden (femtio spänn för en hårdpärmsbok är rätt okej pris), Kinesisk historia och slutligen Tusen och en Natt del 1 och 2.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#30 Silversword

Silversword

Marsian

• Members
  • 491 posts
  • Interests:Fantasy & Sf, historia, böcker, dator/tv-spel och serier.

Posted 28 February 2006 - 11:47

Jag fick tag på några böcker även i år.

Comix av Dez Skinn
Tankar om journalistik av Göran Rosenberg
Radikaler och viktorianer av Ruth Halldén
Araber och arabism - Jan Hjärpe
Geographica

Hittade även ett par böcker på sfboks rea; Kvinna år 2070 av Ivar LO-Johansson och Blood of the Land av Noel-Anne Brennan.

Urvalet av böcker i år var lite sådar, av de två bokhandlarna i stan var det bara Akademibokhandeln som hade något av intresse, även om det var en del där. Men jag har köpt gamla serier och böcker på tradera nu innan så jag hade inte tänkt att köpa så mycket i år.
Posted Image