Jump to content

Photo

Bokrea 2006

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2006 - 20:12

Fick idag hem katalogerna från Akademibokhandeln och Bokia.

Brukar handla för flera hundra, men i år verkar det inte bli så, men man vet aldrig..

Ska kolla upp 2 Koontz böcker som jag är osäker på om jag har eller inte.
Sen funderar jag stark på att införskaffa lite fler böcker i deckar/thriller genren, som Clive Cussler och Michael Chrichton och Michael Connelly

På Fantasy sidan såg jag Kings 'Talismanen' (som jag redan har) och 'Svarta Huset', den ska jag nog köpa (om den inte kommit i pocket redan ;) )
Narnia böckerna fanns förstås också, och pinsamt att erkänna, jag har aldrig läst dom, så det blir nog att köpa dom.
Robin Hobb's första böcker om Fjärrskådarna fanns med och 4 böcker av Pratchett samt 5 böcker i Amber serien av Zelazny.
Nyare böcker var de 2 sista av Robert Jordan, och som en liten notis en av Robin Hobbs senaste 'Narrens Uppdrag', som jag inte ska köpa eftersom jag väntar på alla ska komma i pocket.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 06 February 2006 - 20:20

Jag älskar bokreor!!! Böcker! Böcker! Böcker! :wub:

Men plånboken tillåter nog ingen shopping spree i år, men Robin Hobbs böckerna är ett måste :D Lånade dem av en kompis och läste, men hade tänkt investera i dem för det är böcker jag älskar och definitivt kommer att läsa om flera gånger. Dessutom hade jag tänkt tvinga mamma att läsa dem :lol:
Posted ImagePosted Image

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 February 2006 - 20:42

Har inte fått hem någon reklam ännu. Få se om det blir något, det brukar inte finnas så mycket nytt... :( Men man kan ju alltif hoppas. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 February 2006 - 20:58

Det kom en katalog idag, men jag har inte haft tid att kolla den ännu. De senaste åren har jag handlat väldigt lite dock. Av skönlitteraturen har det varit så att jag redan läst det som varit intressant och då är jag inte lockad att köpa böckerna - om det inte är något alldeles exceptionellt.

Michael Connelly rekommenderar jag. Han är bra. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#5 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 06 February 2006 - 22:29

Fick en från Akademibokhandeln och där hittade jag inget intressant.

#6 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 06 February 2006 - 23:17

Fick oxå Akademibokhandeln och det verkade väldigt tunt :( man får hoppas på att affärernas egna gallringar ger nått, det nytryckta brukar var väldigt standardartat...
Bokias ska jag hämta imorron. :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#7 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 February 2006 - 08:19

Det blir mest böcker för mina barn , eftersom det er väldigt dårligt med engelska böcker ;) ( som jag läser )

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#8 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 February 2006 - 08:42

Jag tycker inte det verkar vara någon höjdare i år...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#9 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 07 February 2006 - 19:10

Jag tycker inte det verkar vara någon höjdare i år...

Nä, jag såg en Paasiliinna jag inte läsit men det har blivit lite av tradisjon att ge sig upp i svinottan och knata till bussen för att dra in till byn å köpa en kasse böcker men i år blir den nog lätt.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#10 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 08 February 2006 - 09:49

Bokias rea verkar inte ha nånting som intresserar mig i år heller. Inte akademibokhandeln heller.

Edited by Darth Wiggy, 08 February 2006 - 09:54.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#11 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 February 2006 - 10:42

Har just gått igenom Akademibokhandelns katalog (inte läst Bokias ännu) och de mer intressanta titlarna fanns bland fackböckerna. Får se om det blir något vidare handlande i år ...

#12 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 08 February 2006 - 10:45

I mitt fall så har jag handlat så mycket förra året så det finns inte så mycket just nu jag känner att jag vill ha.
"There once was a man from Nantucket..."

#13 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 08 February 2006 - 16:41

Jag har förlikat mig med mitt öde... ingen bokrea för mig i vår! Har hur mycket som helst kurslitteratur att införskaffa och tyvärr böcker jag vet att jag inte kommer att vilja läsa om igen *urk*

Men dock unnade jag mig en rolig bok... en biografi av kejsar Tiberius! Spännande att se hur man kan knyta den till "Jag, Claudius" ;)
Posted ImagePosted Image

#14 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 08 February 2006 - 16:46

Jag har inte fått någon från Bokia... Har de kanske den även på hemsidan? Måste kolla.

#15 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 09 February 2006 - 10:56

har inte heller fåt nogra katalog alls :(

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#16 Cave

Cave

Cadet Second Year

• Members
  • 10 posts

Posted 12 February 2006 - 02:37

Har då lagt in en order hos adlibris som bör dimpa ner i slutet av månaden :) Flyttade hemifrån från Dalarna till Umeå i höstas så fick lämna mitt lilla "bibliotek" hemma och nu ska jag försöka bygga upp ett nytt tänkte jag. Hade satt en budget på 500:- totalt och klarade den med runt 30-40 spänn och tyckte jag fick ihop en bra mix av klassiker och nyare böcker. Tyvärr ingen sci/fi eller fantasy dock, får se om jag kan fynda något sådant på den lokala rean dock! Åsikter och kommentarer om listan mottages gärna!

1 1593080042 STROKER, BRAM:DRACULA (BARNES & NOBLE CL 57 kr 57 kr

1 9127062953 MACHIAVELLI, NICCOLÒ:FURSTEN 40 kr 40 kr

1 9132330332 MILLINGTON, M:SAKER MIN FLICKVÄN OCH JAG 39 kr 39 kr

1 9137122274 GAIMAN, NEIL:AMERIKANSKA GUDAR 39 kr 39 kr

1 9137123149 TAYLOR, ANDREW:DEN AMERIKANSKE POJKEN 49 kr 49 kr

1 9151842165 HARRIS, JOANNE:KÄRLEKENS DÅRAR 49 kr 49 kr

1 9170020892 KING, STEPHEN:OM EN BUICK 8 29 kr 29 kr

1 9170280010 COELHO, PAULO:ALKEMISTEN 42 kr 42 kr

1 917028069X COELHO, PAULO:VERONIKA BESTÄMMER SIG FÖR 42 kr 42 kr

1 9170280746 COELHO, PAULO:ELVA MINUTER 42 kr 42 kr

1 9171335153 BALDACCI, DAVID:VINNAREN 29 kr 29 kr

1 9172633077 HIGHSMITH, PATRICIA:EN MAN MED ONDA AVSI 14 kr 14 kr

Edited by Cave, 12 February 2006 - 02:39.

#17 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 13 February 2006 - 13:40

ja mina föräldre tyckar detta er suveräne böckar , själv lyckades jag aldrig bliv fångat av de.

Min avatar samling

#18 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 23 February 2006 - 22:15

Fyra böcker blev inhandlade idag på rean :)
Neil Gaiman: "Amerikanska gudar" 79:-
Och tre gånger Dan Brown:
"Änglar och demoner" 69:-
"I cirkelns mitt" 69:-
"Da Vinci-koden" 69:-
SF-böcker lyste med sin frånvaro dock, inte så konstigt eftersom det inte ges ut nått på svenska, men det fanns inte nått på engelska heller....

edit: lite tillägg.

Edited by SavedByZero, 23 February 2006 - 22:18.

"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#19 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 February 2006 - 22:20

Någon som handlat ännu på rean?

Har inte hunnit gå iväg och kolla i bokaffärerna ännu, men jag beställde lite böcker från Pagina inatt för halva priset.
En ny och 3 äldre böcker, skulle köpa en till men den låg inte på rean för att den kommer inte förräns om någon vecka eller så :upset:

1st 238,00 kr Adobe Creative Suite 2 Bible
(nu kanske jag kan lära mig några fler program i Adobe-familjen förutom Photoshop)

1st 50,00 kr Dreamweaver and Fireworks Bible
(kan vara bra att ha, ville ha Dreamweaver 8, men som sagt, den har inte kommit ut ännu :( och så vill jag lära mig Fireworks som jag aldrig använt, så 50 kr. var det allt värt.

1st 88,00 kr Flash MX Bible
(Nu kanske jag äntligen lär mig Flash, att det är en äldre utgåva spelar ingen roll, den var ju billig)

1st 94,00 kr Kom igång med CSS
(Kan vara bra att ha, och enda svenska bok jag beställde)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#20 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 23 February 2006 - 22:21

ja mina föräldre tyckar detta er suveräne böckar , själv lyckades jag aldrig bliv fångat av de.

Jag har bara läst Alkemisten, som jag tyckte var bra när jag läste den -- men den var inte så bra att jag riktigt minns vad den handlade om... :blink:
Posted ImagePosted Image

#21 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 February 2006 - 07:31

Marie och jag var på rean igår. Vi började på SF hittade lite böcker där ( de flesta av de valgte böcker inte på rea ;) )

Sen var vi på Akedemibokhandlen vart jag hittade 2 kokböcker :P hatar göra mat , men älskar kokböcker :lol:

mesta tiden sat vi och hadde en trevlig lunch :D

Min avatar samling

#22 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 February 2006 - 09:56

Jag och farsan beställde lite böcker från bokus.se (förmodligen den billigaste bokrean :D )

Själv nöjde jag mig med Bob Dylans Memoarer, som verkar mycket bra :)

Han beställde en bok om Stalin, Gregorius och en konstbok.

Nu hoppas jag bara att allt går som det ska och att de inte har slut i lagret...jag tycker liksom att vanliga bokrean är billig, men det här är ÄNNU billigare...ingen frakt heller :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#23 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 February 2006 - 12:44

Hittade en bok: Den gåtfulla ön (Jules Verne) för den överkomliga priset 10:- :D Annars var det som vanligt mycket kokböcker, skräp och skräp.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#24 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 24 February 2006 - 13:44

Det blev tunt i år.
En atlas, Eddan & Karl XII:s levnad.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#25 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 February 2006 - 15:05

Var inne idag och kom hem med två kokböcker, en med wokrätter och en fiskkokbok.

Hittade också en vacker konstbok med klassiska tavlor som både analyserades och där man berättade om konstnären. Masterworks heter den.

Igår på SF-bokhandeln hittade jag bara en reabok, Legacies av L E Modesitt Jr. Den var tänkt till mina nissar. ;) De andra jag gick hem med därifrån var inte på rea. :blush:
Dock måste jag säga att utbudet på SF-bokis rea var tunt, mycket tunt. :huh: