J. J. Abrams regisserar Star Trek 11!?
Posted 03 May 2006 - 09:28
Är inte Kapten Kirk ganska träig som rollfigur också då?
Posted 03 May 2006 - 11:17
Jo lite träig är han allt, men träigare än Ben Affleck är väl bara ett träd*Gör mig beredd att ducka och springa för livet*
Är inte Kapten Kirk ganska träig som rollfigur också då?
Winter is Coming
Posted 03 May 2006 - 15:35
Jo lite träig är han allt, men träigare än Ben Affleck är väl bara ett träd
*Gör mig beredd att ducka och springa för livet*
Är inte Kapten Kirk ganska träig som rollfigur också då?![]()
Läste ett förslag någonstans att man skulle ta Heath Ledger som Kirk och Jake Gyllenhaal som Spock...
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 04 May 2006 - 09:09
Jon var namnet:
Posted 04 May 2006 - 12:19
Så jo, han är fullt utbytbar. Dock inte sagt att idén med Young Trek är en bra en.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 May 2006 - 12:19
Exakt! Låt Kirk och Spock vara de legender de är och låt dem vila i frid!Asså, ärligt talat, det går inte att byta ut dem. De är ju uppenbarligen för gamla för att spela sig själva som yngre än vad de var i original-serien. Skrota idén med Kirk och Spock, och framför allt: inte Ben Affleck! Ingen kan byta ut någon av dem och verkligen inte han.
Winter is Coming
Posted 04 May 2006 - 13:18
Jag kände direkt när jag såg att du svarat att nu skulle jag få äta upp det jag just sagtVem som helst kan byta ut Mr. Kirk himself. Maken till träig och dålig skådis får man leta efter. Hans karriär utanför ST-universumet är pinsam och visar verkligen hur kass skådis han är.
Så jo, han är fullt utbytbar. Dock inte sagt att idén med Young Trek är en bra en.
Jon var namnet:
Posted 04 May 2006 - 14:17
Posted 04 May 2006 - 14:39
Men om jag säger så här då: jag anser att i de flesta fall kan man inte byta ut någon skådis i film och TV.
Jag håller helt med dig egentligen på den här punkten.
Jag säger som dig: kan du bevisa att han är en dålig skådis och inte bara komma med din egna åsikt?
Ha ha... Störtskönt!
Egentligen har jag sett för lite utanför Star Trek för att ge en rättvis bedömning. Det jag baserar min åsikt för Shatner är hans roll Danny Crane (från The Practice, har inte sett Boston Legal) och American Psycho 2. I bägge rollerna överspelar han. Det är just det som jag menar med dålig. Jag ser inte överspel som en kvalitativ aspekt, utan något som tas till då man inte har något annat att komma med.
Men som sagt var, jag har egentligen sett för lite i övrigt. Han kan ha andra roller där han inte spelar över - och det här kan vara undantag.
Hans röst, utseende och framför allt hans sätt att agera, röra sig osv kommer inte finnas kvar om man byter ut skådisen.
Det finns skådisar som är rätt bra att härma sånt, så jag är mindre orolig över det. Särskilt då det nu gäller en yngre Kirk - alltså långt innan det som teveserien visade - så tycker jag det är helt okej att byta.
Dessutom är ju inte Ben och Bill alltför olika heller
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 May 2006 - 02:37
vilka ska spela kirk och spock?

Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 05 May 2006 - 09:48
Ha ha... Störtskönt!
Har sett honom i Loaded Weapon och Miss Secret Agent (Tyvärr. Inte frivilligt dock), och jag kan väl hålla med dig lite grand, men det går ändå inte att byta ut honom! Det blir inte samma med någon annan.Egentligen har jag sett för lite utanför Star Trek för att ge en rättvis bedömning. Det jag baserar min åsikt för Shatner är hans roll Danny Crane (från The Practice, har inte sett Boston Legal) och American Psycho 2. I bägge rollerna överspelar han. Det är just det som jag menar med dålig. Jag ser inte överspel som en kvalitativ aspekt, utan något som tas till då man inte har något annat att komma med.
Men som sagt var, jag har egentligen sett för lite i övrigt. Han kan ha andra roller där han inte spelar över - och det här kan vara undantag.
JO!Dessutom är ju inte Ben och Bill alltför olika heller
vilka ska spela kirk och spock?
Jon var namnet:
Posted 05 May 2006 - 10:28
men det går ändå inte att byta ut honom! Det blir inte samma med någon annan.
Det beror väl på vem man byter ut honom med? Att klaga innan ger ju ingenting.
Dessutom är det faktiskt standard att byta ut skådisar då man använder sig av yngre versioner. Sker ständigt inom både film och teveserier.
Posted 18 May 2006 - 16:00
Shatner är ju störtskön som Denny Crane i Boston Legal. Att han spelar över ser jag absolut inte som något negativt då det nästan krävs för seriens hysteriska manus. Hysteriskt roliga då alltså.Egentligen har jag sett för lite utanför Star Trek för att ge en rättvis bedömning. Det jag baserar min åsikt för Shatner är hans roll Danny Crane (från The Practice, har inte sett Boston Legal) och American Psycho 2. I bägge rollerna överspelar han. Det är just det som jag menar med dålig. Jag ser inte överspel som en kvalitativ aspekt, utan något som tas till då man inte har något annat att komma med.
In other news:
Michael Ausiello: I ran into my good buddy JJ Abrams — he was on hand pushing his new drama Six Degrees — and I'm relieved to report that all the M:I:III hoopla hasn't gone to his head. He was the same old down-to-earth JJ. He told me that he spent the previous night hashing out the plot of the new Star Trek movie with fellow Lost creator Damon Lindelof, who's producing the flick. "I think it's going to be amazing," he shared. "I can't wait."
(TVGuide.com)
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 20 May 2006 - 12:27
Jodå!
men det går ändå inte att byta ut honom! Det blir inte samma med någon annan.
Det beror väl på vem man byter ut honom med? Att klaga innan ger ju ingenting.![]()
Jaja, men det behöver ju inte bli bra för det.Dessutom är det faktiskt standard att byta ut skådisar då man använder sig av yngre versioner. Sker ständigt inom både film och teveserier.
Jon var namnet:
Posted 20 May 2006 - 12:48
Jodå!
![]()
Jaja, men det behöver ju inte bli bra för det.
Absolut inte! Men det är inget ovanligt, vilket var väl min poäng.
Posted 20 May 2006 - 13:00
Nej, det har du ju rätt i. Men jag vill inte att det ska riskeras att göras dåligt. Dessutom är jag skeptisk till hela idén med en College-film om Kirk och Spock
Jodå!![]()
![]()
Jaja, men det behöver ju inte bli bra för det.
Absolut inte! Men det är inget ovanligt, vilket var väl min poäng.
Jon var namnet:
Posted 20 May 2006 - 13:13
Nej, det har du ju rätt i. Men jag vill inte att det ska riskeras att göras dåligt. Dessutom är jag skeptisk till hela idén med en College-film om Kirk och Spock
Hahaha, vilken film det skulle vara! Kan se alla spratt Kirk spelade Spock framför mig. Och alla gånger han snodde tjejerna Spock trånade för.
Posted 20 May 2006 - 13:17
Hahaha, vilken film det skulle vara! Kan se alla spratt Kirk spelade Spock framför mig. Och alla gånger han snodde tjejerna Spock trånade för.![]()
![]()
Jon var namnet:
Posted 20 May 2006 - 13:21
Men apropå college-film med Kirk och Spock, skulle Spock vara den typen som var kär i en och samma tjej sedan länge, men inte vågade säga något? Kirk lär ju ha haft brudar i mängder iaf.
Posted 21 July 2006 - 08:25
Abrams Confirms 'Star Trek' Movie
http://www.imdb.com/...6-07-21/celeb/3
Mission: Impossible III director JJ Abrams has confirmed he's set to save the Star Trek franchise after signing on to produce the next film in the sci-fi series. The 40-year-old Lost and Alias creator, who is a longtime fan of the cult TV show and subsequent movies, is considering directing the new Trek movie too. In an exclusive interview with America's TV Guide magazine, Abrams says, "It's sort of surreal but wonderful. I'm producing and may direct. I have every DVD of every Star Trek episode from every series. I haven't seen every episode from every series but I certainly know it well enough to be working on the movie." Abrams, who will team up with fellow Star Trek buff and Lost co-creator Damon Lindelof on the new project, initially fumed when his involvement in the new film was announced before he'd committed to it. He admits he took his time to sign up for the project: "There have been 10 films and all these different (TV) series, so it was a question of finding out what they (movie executives at Paramount) were anticipating." Abrams insists the cult following Lost has found will help him make decisions about where to take the secret storyline for the latest Star Trek film. He explains, "Fans of Lost don't compare to fans of Star Trek, but working on Lost gives us a view into how important it is to respect the fans."

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 July 2006 - 10:19
Posted 21 July 2006 - 11:07
Jon var namnet:
Posted 21 July 2006 - 13:31
1. Krypton doesn’t explode. Instead it’s a Naboo rip-off overrun by robot soldiers, walking war machines, and civil war (can you say, Star Wars: Episode I?). Jor-El is literally the king of Krypton and leader of the Kryptonian Senate (thus Superman is a prince), and he and Lara send Kal-El to Earth because he is "the One" whom a prophecy states will save Krypton from destruction (rip-off of The Matrix). The villains, Jor-El’s evil brother and nephew Kata-Zor and Ty-Zor, take Jor-El prisoner and send probe pods out to find and kill the baby Kal-El. 14 years later, Lara and her shell-less turtle servant Taga (shades of Jar Jar Binks) are found by Ty-Zor, and Lara gets tortured to death.
2. Superman’s costume is a living entity housed in a can, and it climbs onto him when he needs it. He first discovers it in a closet when he’s 14 (Jor-El visited Earth and picked the Kents out to be Kal-El’s new parents, leaving them his picture, some S-shield metal pieces signifying the virtues Kal-El must represent, and the costume), and the costume rips his clothes off and stuffs him into itself. So teen Clark is flying around in a suit that’s way too big for him.
3. Lex Luthor is an evil CIA agent obsessed with UFO phenomena. When Superman reveals himself to the world, Luthor demands that the government allow him to hunt Superman down and kill him. The government refuses, so Luthor allies himself with the evil Kryptonians out to kill Kal-El…because Luthor himself is an evil Kryptonian, working undercover as a human to set up an invasion of Earth!
4. All the Kryptonians get into airborne kung-fu fights straight out of The Matrix. Even Luthor gets in on the act at the end of the script.
5. An aerial kung-fu fight between Superman and Ty-Zor results in Superman being lured into a trap: Lois is drowning in a tank filled with kryptonite. (This begs the question of how there can be kryptonite when Krypton didn’t even explode, but….) Superman is given a choice: save her and die from radiation poisoning in the act, or stand by and watch her drown. So he goes in, saves her, and dies. Jor-El magically senses Superman’s death from across the galaxy, commits hara-kiri with a rock he sharpens in his prison cell, goes to Heaven, and talks Superman into coming back to life so he can fulfill the prophecy of saving Krypton from its civil war. So Superman’s soul returns to his body, and he proceeds to trash Ty-Zor and his cronies. And at the end of the film, Superman flies off in a rocket to save Krypton (which is where the second film is planned to take place).
6. A dialogue scene at The Daily Planet implies that Jimmy Olsen—a horny skirt-chaser in the comic books—is gay, as Abrams describes him as "effeminate" and Perry White rags on him for having a boyfriend.
Vi får aldrig veta hur mycket av det här som verkligen hade gått igenom och tur är väl det. Abrams borde ha tagit steget fullt ut och erkänt att det inte var en Superman-film han hade tänkt sig.
Posted 21 July 2006 - 16:37
Vad jag vet så skrev Abrams ett andra draft också, och där så är Lex Luthor längre en Evil Kryptonian..och typ halva Krypton exploderar istället för hur det var i första draftet...intressant dock varför Abrams ens valde med så stora ändringar av mytologin eftersom man visste att DC och typ alla fans (både film och serie) skulle hata ändringarna...jaja,tur att de inte gjorde den filmen.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 21 July 2006 - 17:20
JJs lät intresant. Oftast så skiljer ju sig filmversioner. Och Superman har typ 10 olika origins (Allt från att Krypton utrymdes och New Krypton skapades till att Clark igentligen är 1000-tals år gammal) så en till hade inte varit så farligt.
Dessutom så är ju inte Superman Returns precis exakt från serierna heller.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts