Jump to content

Photo

Spiderman 3

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 March 2005 - 23:24

Man kan undra ifall Spider-Man 3 kommer att vara ungefär som Spidey 2, att det gått något år eller sådär då.

Sandman och Electro vore coola visuellt, men det finns liksom inte så mycket till personlighet eller kontakt med Peter Parker. Och de två andra skurkarna har ju haft lite av det.

Curt skulle nog vara Lizard, han har ju redan nämnts i ettan och varit med i tvåan liksom. Lizard pratar mycket i serien, men det skulle nog inte funka så bra i filmen. "Männissssskor! Varmblodiga ssssvin! Jag ssssssska ta över världen!!" blir lite för "campy". :)

Man-Wolf funkar ju eftersom det ju är Jonahs son. Lite emotionella band till skurkarna ska det vara i Spider-Man tycker jag. Skuldkänslor framförallt. Därför skulle Harry funka så bra.
*Hockey och superhjältar*

#27 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 22 March 2005 - 00:13

tror att Sam kommer att kolla vad han lyckades så bra med i de föregående filmerna och försköka göra det igen fast ännu bättre (om möjligt?). tyngden i de tidigare filmerna har ju bl.a. varit skurkens personlighet och relation till Peter. Troligtvis kommer det att vara lika i den tredje installationen. Harry är väl relativt given att han kommer förekomma som Green Goblin på ett eller annat sätt. Men denna gång kommer nog Sam att vilja införa en till skurk kan jag tänka mig. Och en som har någon relation till Peter eller hans omgivningen reducerar antalet skurkar lite grann. Och om man då skall ta några troliga är det såklart Lizard och manwolf.

Men jag tror att det kommer att bli svårt att göra en bra film med någon eller båda dessa av anledningar som nämnt här tidigare.... de är för enkelsåriga när de är i sina "skurkaktiga skepnader"

#28 OnO

OnO

Commander

• Members
  • 203 posts

Posted 22 March 2005 - 00:26

Rykten som jag läst säger att det blir Man-Wolf och/eller Venom som "badguys" i 3:an
Men som sagt det är bara rykten... <_<
Gene Roddenberry 19 Augusti 1921 - 24 Oktober 1991

Posted Image

#29 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 22 March 2005 - 00:35

Jag hoppas på Lizard. Skulle kunna bli riktigt bra både visuellt och handlingmässigt tror jag. Black Cat skulle absolut inte fylla någon funktion annat än som ögongodis för att dra extra publik. Och det tror jag inte Raimi är intresserad av.

#30 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 March 2005 - 08:16

Jag är också lite tveksam till Black cat, måste jag säga. Det finns risk att det skulle bli mycket rörigt om de la in en extra kärlekshistoria parallellt med huvudstoryn. Jag hoppas Peter håller kvar vid MJ, men de två kan gärna få ha lite äktenskapsproblem, precis som i serien.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#31 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 March 2005 - 09:40

Det är ju frågan, om de är gifta i början av tredje filmen. Marvel sj'lva är övertygade om att låta Peter gifta sig var ett stort misstag, så det är inte så säkert. Visst verkar det handla mycket om vem som har en relation till Peter på något sätt, men det kan lika väl vara en figur som introduceras i trean.

Man-Wolf och Venom har nämnts lite förut, och jag är inte heller så glad om så är fallet. Man-Wolf vore bra, tänk på de potentiella konfilkterna mellan Spidde och J Jonah Jameson då. Än så länge har vi inte sett en rasande Jameson på bio. Synd om Raimi inte gör en fjärde film, då hade man kanske fått se Jonah sponsra Scorpion t. ex.
Sen kan man lätt lägga in en massa skuldkänslor, något som nästan alltid hör till en bra Spidey-berättelse. Kanske var Peter på något sätt ansvarig, eller så ser han sig bara som att vara det.

Venom däremot har ingen riktig personlighet, och rätt kass motivering, om man ska se på originalet. Så, han skrev om fel Sin-eater? Kom igen...varför hyser han inte en lika stor motvilja mot Daredevil som också var med och avslöjade Stan Carter?
Sen är han mest bara "kewl". Inte så mycket mer. En bra Spidde-skurk har djup, det har inte Venom.

#32 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 22 March 2005 - 11:01

tänk er om det blir man-wolf, hur skulle det kunna se ut? Spider-Man slåss mot en varulv och kläcker skämt om päls i sommaren? tror inte riktigt på den ideen.

Jag har för mig att jag läst att Sam har sagt att Spiderman 3 kommer att utspelas direkt efter tvåan. Vore ju mest logiskt med tanke på vändningen i relationen till Harry. Hur kommer de att bemöta varandra? Gissar på att Peter måste ta ett snack med harry om vad som verkligen hände med hans far (a la snacket med faster May)

#33 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 March 2005 - 11:16

Vad jag vet är att Raimi funderade på manuset för några månader sen angående Harry. Skulle han göra som sin pappa och bli Green Goblin för att hämnas på Peter, eller förstår han nu varför hans pappa dog, och skyller det inte längre på Peter?

Spidey har skämtat rätt lite i filmerna hittills, så skämt om päls vete tusan om det blir. Det är för övrigt något jag kan sakna lite, skämten. Fast å andra sidan brukar inte Spidde skämta när det är som mest dramatiskt, och det har det faktiskt varit här.

#34 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 22 March 2005 - 13:43

skämt på fel ställen kan lätt förstöra stämningen i en film. ett, enligt mig, prakt exempel är två tornen, när urukai'erna anfaller, det är pampig musik, coola visuella vyer, man ryks verkligen med och ryser lite grann. och så kommer legolas och gimli och drar något taskigt skämt :angry:

Finns fler exempel, men om man skall hålla sig till ämnet så tycker jag att Sam har varit förträfflig med att pricka in humorn precis vid rätt tillfällen i Spiderman filmerna, framför allt tvåan. Scenen när Dock Ock rånar banken kändes verkligen Spiderman (då med skämten, akrobatiken, skurken, banken...allt).

Troligtvis kommer väl Sam att modifiera skurkarna så att de har någon sorts anknytning till parkers omgivningen, och det är ju (nästan) alltid kul att se karaktärer i en ny tolkning :)

#35 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 March 2005 - 13:57

Gimli och Legolas skämtade rätt mycket i boken också, så det hade jag faktiskt inget problem med. En liten andhämtning blev det för mig. :)

Raimi har verkligen lyckats med filmerna och har mitt fulla förtroende. Och det är ju samma gäng som gör trean, med undantag av John Dykstra, som ska göra effekterna till en annan film istället.

Personlig anknytning till skurkarna är nästan ett måste i Spider-Man. Iaf är det då Spidde är som bäst, och varför göra något annat än det bästa med filmerna? :thumbsup:

#36 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 March 2005 - 20:43

Det är klart vem som ska spela skurken. Vem skurken är är däremot inte avslöjat...om det är en ny kille kan man nog räkna bort Lizard och Man-wolf som huvudskurkar iaf, eftersom deras alter egon redan var med i Spidey 2.

Thomas Haden Church, who was most recently nominated for an Academy Award for Best Supporting Actor in "Sideways," has been cast as Spider-Man's new archenemy in the next chapter of the "Spider-Man" adventure, it was announced by director Sam Raimi and producers Laura Ziskin and Marvel Studios' Avi Arad.

Spider-Man 3, which is scheduled for release on May 4, 2007, will reunite the successful team that was responsible for the first two blockbuster films. The franchise has grossed more than $1.5 billion in worldwide ticket sales and the new film will again reteam director Raimi, producers Ziskin and Arad, and actors Tobey Maguire as Peter Parker/Spider-Man and Kirsten Dunst as M.J..

Production on Spider-Man 3 is scheduled to begin early next year.

"In addition to the on-going relationship between Peter Parker and M.J., these films are driven by the great actors who have brought our villains to life," said Raimi. "Thomas Haden Church will be a fantastic and challenging new nemesis and we all look forward to working with him."

The identity of the new villain is being kept secret and while speculation is rampant about which character is being called into action, the studio will not comment on the casting beyond confirming Church.

Since his star-making role in Spider-Man 3, Church has been in demand. The actor is voicing one of the characters in the upcoming animated film "Charlotte's Web," and he recently appeared in Columbia Pictures' "Spanglish". Church previously appeared in such other films as "George of the Jungle," "3000 Miles to Graceland," and "Tombstone". In 2003, he also starred in, co-wrote and directed the comedy "Rolling Kansas". From 1990 to 1995, Church played Lowell Mather in the TV series "Wing

http://www.superhero...ews.php?id=2758

#37 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 23 March 2005 - 01:36

mycket intressant, men bara för att en ny kille anlänt behöver det inte betyda att lizard eller manwolf inte kommer att medverka som biskurkar.

Vem tror ni denne Thomas Haden Church skall gestalta? Ett rakat huvud och vi har en vulture? eller en fiskskål på huvudet och vi har en Mysterio? eller varför inte någon grön kostym och vi har en skorpion?

Vi kan nog som tidigare nämnt stryka Black Cat :D

#38 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 March 2005 - 09:40

Visst kan Man-Wolf och Lizard vara några slags bifigurer, men jag tror personligen inte det. Filmen kommer ändå vara så späckad, något måste de ju t. ex göra av Harry. :)

Varför inte en annan klassisk skurk; Molten Man?
Eller kanske han som Hobgoblin?

Spidercrazy som ju är den stora spidde-experten här, vad vill du se? :)

#39 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 23 March 2005 - 11:14

tror inte att de vill ha ännu en goblin med... kan bli inflation med goblins om de tar med både Harry som den nya Green Goblin och denne kille som Hobgoblin.
Moltenman? varför inte?

Skall vi göra en liten tävling? Alla får gissa på en skurk (gärna med motivation) som Thomas Haden Church skall gestalta. Den som vinner får all ära och berömelse i världen och alla som måste tilltala vinnaren med "Mästare" eller dyl.

Jag tror att det blir Vulture. Men Vulture har väl ingen anknytning till Peter kanske någon tänker.
I serien började Vulture brottetsbana efter att ha blivit blåst av sin kompanjon om jag inte minns fel. Han ville ha hämnd.

Tänk er följande scenario: kompanjonen (eller dyl som chef ex) är Harry Osborn. Harry blåser Toomes, eller att Toomes iaf uppfattar det som att han blivit blåst, och därför vill han gå på Harry. Oscorp leverar väl krigsmateriel (enligt första filmen) till militären, där har Toomes sin utrustning och sina vapen. Kan Oscorp ta fram Green Goblin utrustning kan de väl ta fram Vulture grejer också.
Harry blir mer och mer knäckt och hans psykiska hälsa är mycket hotad. Vad ska Peter göra? Klart han måste hjälpa Harry. Hur reagerar Harry? Nu måste Toomes bekämpa Spiderman också. Och Spiderman måste Bekämpa Harry och Toomes. Och Harry måste bekämpa Spiderman (?) och Toomes och kanske även Sig själv (!?!?) Kan bli många intressanta intriger och avslöjanden :thumbsup:

#40 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 March 2005 - 11:23

Mja, jag tror knappast på både Green Goblin och Hobgoblin heller. Snarare en liten "twist" i form av att Roderick Kingsley upptäcker Normans gamla vapengömma och att Harry inte blir GG 2. Fast jag skulle väldigt gärna se konflikten som det skulle bli mellan Harry och Peter om Harry var nästa Green Goblin. För mig är det inget problem att se Gobbe igen, han är en så viktig del i Spiddes historia. Och jag har alltid föredragit Harry som "Gröna trollet". Okej, kanske inte alltid, men Normans återkomst i serierna var bara onödigt.

#41 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 23 March 2005 - 11:38

Sant, det skulle vara kul med en till GG, men inte så här tidigt. Det har bara gått en film sen den senaste och det skulle kännas väldigt uttjatat om en till snubbe i grön dräkt och svävare började strida mot Spidey.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#42 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 March 2005 - 11:55

Om Raimi och gänget skulle göra en fjärde film skulle jag gärna se Gobbe uppskjuten till den. Men nu är det ju inte så säkert. Det talar lite för att det är sista filmen av dem, tyvärr. Och i så fall kan det vara svårt för en ny regissör osv att plocka upp tråden som Raimi lämnade. Så jag hoppas att de iaf knyter ihop den på något sätt. Oavsett om Harry blir Green Goblin eller inte.

Men annars kan jag inte riktigt förstå det argumentet med att det skulle bli tjatigt. Det är liksom Spiddes största fiende. Magneto är med i båda X-Men-filmer, omdet blir en Fantastic Four 2 skulle nog ingen protestera om Dr. Doom är med igen, Lex Luthor är med i i stort sett alla Stålis-filmer och kommer vara det i den nya också, och Darth Vader och Kejsaren är med i många Star Wars-filmer...

#43 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 23 March 2005 - 13:40

Hur länge en karaktär får vara med beror väl på djupet hos karaktären. Magneto har ju sin bakgrund och anledningen till att han kämpar. Darth vader/Anakin Skywalker tänker jag inte säga något om.

Då kvarstår frågan om det finns tillräckligt med story för en till Green Goblin. Jag tror det, och jag tror att det kommer att vara en viss skillnad i både framträdande, utseende och motiv om det blir en ny GG.

#44 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 March 2005 - 14:00

Visst finns det tillräckligt med story för Harry som GG! Det finns ju en ocean av serier att ösa ur där, och Raimi och co. har visat att de kan snickra ihop en bra story själva också. Dessutom är Harry Osborn väl underbyggd med personlighet i filmerna. :)

#45 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 29 March 2005 - 12:11

Det har spridits ett rykte om att det är Sandman som han ska spela (se superherohype.com).

Det kan nog fungera, Sandman är cool. I en intervju med Tobey där de frågade vilken skurk han skulle vilja se i nr 3 sade han Sandman.

#46 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 April 2005 - 15:52

Jag skulle gärna se Sandman. Det skulle kunna bli grymt snyggt med alla coola sand effekter!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#47 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 April 2005 - 16:39

Snygga effekter, ja, men de får se till att ge William Baker/Flint Marko lite mer personlighet och inblandning i Peters liv än han är i serien. Där är han ju mest en "thug".

#48 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 02 April 2005 - 17:11

Behövs det vara personligt till Parker? Peter har ju Harry att oroa sig för, och det är verkligen personligt från första början. Sedan kan Sandman ha någonform av anknyttelse till Harry och på den vägen en relation till Peter/Spider-Man

#49 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 April 2005 - 17:21

Det vore liksom väldigt ointressant om Sandman bara var en skurk som Spidde slåss emot. Filmen har ju hittills handlat mer om Peter Parker än om Spidde, och kommentarer av Sam Raimi antyder att det kommer vara så i tredje filmen också. Peter är huvudpersonen, inte Spider-Man.

#50 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 April 2005 - 08:31

Danny Elfman hoppar av Spider-Man 3! :o

Elfman to Leave Spider-Man Hanging?
Source: 'Tukiluka' April 4, 2005

Looks like Elfman will follow suit with John Dykstra (who left Spidey3 earlier this year) and take his leave from the Spider-Man franchise. Composer Danny Elfman has cued up much work for 2007 (the year of Spider-Man 3's anticipated release), including the rumor of scoring the movie adaptation of the adventures of the superheroine: Wonder Woman.

After much creative differences between Sam Raimi and Danny Elfman
during the post-production of Spider-Man 2, Raimi brought in other composers to complete the unfinished score. One of those composers was Christopher Young, and according to sources close to Raimi and Elfman, it appears that Young will be hired for the job. (on Spidey3)

Elfman is currently working on: The Corpse Bride & Charlie and The Chocolate Factory for Tim Burton.
Read more on the forums at Elman.FilmMusic.com

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007