Jump to content

Photo

Spiderman 3

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 October 2004 - 15:19

The end of the wallcrawler with SPIDER-MAN 3?!
Sam Raimi says the producer wants him to wrap it up next time

--------------------------------------------------------------------------------
Dateline: Monday, October 11, 2004

By: PATRICK SAURIOL
By: News Editor
Source: Latino Review

Here's a story that's causing us (and probably a lot of others) to blink in surprise: according to a just published Latino Review SPIDER-MAN director Sam Raimi is quoted as saying that Sony Pictures Vice Chairman Amy Pascal has told Raimi to wrap things up in the third SPIDER-MAN movie that he's currently working on!

"One thing that Amy Pascal told me was that she wants to make this a proper ending to the SPIDER-MAN saga," Raimi is quoted as saying on Latino Review. "I'd like to keep directing SPIDER-MAN movies but I think she's thinking that the audience feels they want to see one more and no more. They want to have a proper ending to the story now. So I think maybe she's right, and so I'm approaching it under her guidance and that's how I'm trying to think of this film as the end."

This latest statement from Raimi flies in the face of what producer Avi Arad has said and -- well, let's face it -- common business sense. While it may be admirable that Pascal is thinking first of creative burnout for her studio's superhero, the SPIDER-MAN films have been immensly successful for Sony and its Columbia Pictures branch, generating nearly two billions dollars worldwide at the box office so far. Arad had made earlier comments that he envisions six SPIDER-MAN movies, and with Marvel's track record of thousands of individual comic books over three decades featuring the wall-crawler, it seems a little premature to want to be closing the movie series right now. Or maybe Pascal is thinking more abstract: both Tobey Maguire and Kirsten Dunst have said that they can't see reprising their characters past a third film, and so Pascal might be envisioning how best to close the chapter on a Maguire-Dunst-Raimi trilogy of SPIDER-MAN movies before recasting their roles.

Or maybe we just don't have a clue what Pascal is thinking.

Latino Review also has quotes from Raimi as to how he's approaching one of the story aspects of SPIDER-MAN 3, that being how to resolve the inner conflict that Harry Osborn now wages. In the comics Peter's friend went on to become a supervillain himself, picking up the mantle of his father and donning the Green Goblin costume. Nevertheless, even though all the ingredients are there for Harry to pick up his father's goblin mask and continue his hunt for the demise of Spider-Man in Raimi's film series, that may not be a direction that the director is willing to take.

"I'm not sure what's in Harry's mind," Raimi told the website. "I'm trying to figure that out right now. It's like if you blamed someone for the death of your father all these years and someone who was supposedly this hero, vigilante, and then you realized that your father was a mass murderer, it might change things.

"As much of a responsibility as I have to the fans of the comic books, I also have an equal responsibility to be true to the intelligence of the character as portrayed in the SPIDER-MAN movies."

Cinescape

Edited by Forever Xena, 12 October 2004 - 15:20.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 October 2004 - 15:24

Inte så överraskande faktiskt. Vi vet ju att Raimi, Maguire, Dunst osv bara gör en film till. Allt snack om fler filmer har bara varit rätt ogrundade rykten.
*Hockey och superhjältar*

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 October 2004 - 15:28

jag vet inte så mycket om det ;)

Här är flera rykten om själva filmen :lol:

Spider-Man 3: ComicBookMovies has a bit on Spider-Man 3 saying Lohan "might be up for a character named Firestarter or Firestar. In the old 80's cartoon "Spider-man and His Amazing Friends" Spider-man teams up with Iceman and a one Firestar, aka Angelica Jones. Hmmm... We'll have to wait and she if this pans out". Thanks to 'Jessica S'

Från latino

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 October 2004 - 15:30

Hmmm, det där låter...hm....skulle vara en cameo i så fall. :)

#5 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 October 2004 - 15:34

Tycker karaktären låter cool :) ( Firestarter )

Min avatar samling

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 October 2004 - 15:37

Finns en Firestar, men ingen Firestarter. Och jag tror inte det blir något med tanke på att Raimi mer riktar in sig på gamla klassiska skurkar.

#7 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 12 October 2004 - 19:58

Det känns bra att dom har bestämmt sig för en riktlinje. Vore skönt om man får en riktigt bra avslutning på en såpass bra filmserie. Så att det inte ligger kvar allt för många frågor. Och framförallt: så att nån idiot inte får för sig att göra fler uppföljare utan Mcguire, Dunst och Raimi.

#8 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 October 2004 - 20:23

Vad är det för fel på billiga direkt-till-dvd-uppföljare nu då.. ;)

Bara att slänga in nån småfet B-skådis i 40-årsåldern som Spidde, filma på två veckor och håva in stålarna.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#9 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 October 2004 - 20:26

Så kan de göra med andra figurer än Spidde eller de i X-Men. ;)
Det här ska det vara värdighet i. ;)

#10 Danne

Danne

Lieutenant Commander

• Members
  • 117 posts

Posted 12 October 2004 - 20:42

De e ju inte precis ont om karaktärer, om vi säger så :P

Jag såg Spider-Man, Iceman och Firestar när jag var liten, tyckte dom var asgrymma då :D
Vette fan vad jag skulle tycka idag:P

#11 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 October 2004 - 20:57

Nej, men lika bra att sluta medans filmerna håller kvalitet.

#12 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 13 October 2004 - 01:03

Har inget emot om dom stannar vid tre bra filmer. Med eftersom serien tar in så mycket pengar så kommer knappast filmbolagen att säga stopp efter tre. Dom kommer att ge ut film efter film så länge folk är villiga att se dom.

Edited by StarBld, 13 October 2004 - 14:15.

HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#13 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 13 October 2004 - 01:29

Att säga att vidare filmer måste bli dåliga är som att säga att Darkman 2 och 3 är dåli... eh, vänta här ett ögonblick...

//Peak

sixty six."

#14 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 October 2004 - 09:18

Ingen säger att uppföljare är dåliga, snarare att just för att Raimi, Maguire osv är borta är en bra anledning till att sluta.

(Vänta lite. FINNS det Darkman 2 och 3?) :P

#15 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 13 October 2004 - 11:31

Japp. Darkman 2 - 3 finns. Nya skådisar givetvis. Ingen förlust om du råkat missa dem...

http://www.amazon.co...2339212-4031603

http://www.amazon.co...2339212-4031603

//Peak

sixty six."

#16 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 October 2004 - 11:37

Det är just den fällan jag inte vill att Spidde ska falla i. Skit i att det finns massor av skurkar. Se till att avsluta på topp, tycker jag.

#17 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2005 - 09:24

Eftersom jag inte hittar någon tråd om denna emotsedda film så startar jag upp en här. Till att börja med några matnyttiga rykten:

he New York Daily News spoke to Chloë Sevigny (Melinda and Melinda, American Psycho) who says she's trying to land a role in Spider-Man 3.

"I'd love to be in 'Spider-Man 3!'" Sevigny says. "There's a villain in it who's a blond, buxom girl, and I'm trying to get it!

She adds, "That [may] surprise people, since actors are always thought of as their last film or who they were. I think I'll always be drawn to films more difficult to watch, but I don't want to be a snobby cinephile."

Could we see Spidey facing Black Cat in the third film? It's not confirmed, but this is definitely interesting.

In a new interview with Spider-Man franchise director Sam Raimi at ComingSoon.net, he reveals new details about the shooting schedule for the third film and more. He even mentions that director of photography Bill Pope will be back. Here's a clip:

Well, I'm actually going to start shooting tests next month. Tests, experiments with costume and the characters, movement, new CG types of technology that we're going to develop, combinations of existing technologies that are put together in new ways to make it seem new but that stuff already exists. Our stunt people are going to be working in a month also, shooting tests, mechanical effects tests.

Sam Raimi on the Spider-Man 3 Villain
Source: Scott
February 2, 2005

Now Playing Magazine talked to Sam Raimi who confirmed that a villain for Spider-Man 3 has been settled on. Here's a clip from the interview:

"We wanted to have a villain not only who would fulfill the character needs but somebody who could entertain the audience on a visceral level and provide great visuals, something we haven't seen before, and create a real challenge and great foe for Spider-Man and his unique spidery, spider-like powers."

He added that Alvin Sargent is writing the screenplay right now. For more on how the villain will likely be revealed, and how Raimi and his brother Ivan decided on the villain, hit the link above.

Hämtat från: http://www.superherohype.com/

Igår fanns det också en nyhet om en kille som designar skurkarna, där det "avslöjades" att skurkarna skulle vara Man-Wolf och Venom. Idag finns nyheten inte kvar, frågan är varför.

Personligen hoppas jag verkligen inte att Venom är en av skurkarna. <_<

#18 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 March 2005 - 19:59

Även om Venom är mångas favorit skulle det bli svårt att få in honom i filmen på ett snyggt sätt, om man ska hålla sig trogen till originalet i alla fall. Jag tror det kommer bli en klassisk skurk som varit med länge, typ Lizard, som ju redan är introducerad.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#19 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2005 - 20:11

Det verkade vara en bra källa, och eftersom nyheten togs bort så snabbt så kan det ha varit så att Sony agerade. Men också inte. Som alltid så gäller det att ta saker med en nypa salt när det gäller såna här rykten. Men om de kör med Venom, som ju är väldigt populär, så kan de ju köra Ultimate-versionen. Men jag hoppas inte det...

#20 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 21 March 2005 - 20:56

hoppas också verkligen inte att venom blir en av skurkarna. Venom skulle säkert funka i en spiderman film om filmen var väldigt mörk och lite science-fiction-inspirerad. men då har man troligtvis gått ifrån den charm som de tidigare filmerna har levererat. samma sak gäller enligt mig både med lizard och manwolf. jag tror att skurken måste vara mer trolig, mänsklig för att filmen ska slå.

Black Cat kan funka som bikaraktär, en flört med spiderman. detta kan ledda till många intrssanta scener där spiderman måste välja mellan mj och black cat. men som huvudskurk tror jag nog mer något åt det klassiska hållet.
Vi får nog se en Harry som slits mellan att leva upp till sin fars (norman) vilja för att någon gång bli älskad, och att skona och försöka förstå peter.

hade en dröm inatt om att prowler skulle vara skurken, kanske en uppenbarelse ;)

Läste för ett tag sedan om att Sam hade frågat vid någon mässa eller dyl vem som åskadarna skulle vilja se som skurk. alla hade vrålat venom. men jag har fullt förtroende för Sam och litar på att filmen kommer att vara lyckad oavsett venom eller ej :thumbsup:

#21 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2005 - 21:04

Lizard och Man-Wolf har iaf den sympatiska sidan i sitt mänskliga alter ego. Hade gärna sett t. ex Lizard, fast Man-Wolf vore lite tufft också.

Men iaf, som Krian säger, så har ju Raimi gjort riktigt bra filmer med Spider-Man och jag har också stort förtroende för att det ska bli en riktigt bra trea. :)

#22 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 21 March 2005 - 22:37

vilka skurkar skulle ni vilja se i filmen och varför?

själv skulle jag nog vilja se en harry knäckt av att vara oälskad och att vara vän till den som dödade hans farsa. vilket leder till att han drar på sig goblinmasken i slutet. men som vän eller fiende?

sedan som huvudskurk kan jag inte komma på någon jag tror passar så jättebra. jag vill ha någon relativt mänsklig (som dock ock var), med unika, spännande krafter men ändå känns verklig ur serieperspektiv. Dock Ock var den perfekta skurken enligt mig. Ingen mask som dolde ansiktet förhöjde känslan av äkthet.

skulle vulture eller scorpion kanske fungera? chamelon skulle vara svår att ha en strid med, kanske som biskurk i framtiden?

#23 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2005 - 22:47

En Lizard i riktigt bra CGI skulle kanske vara något, men det är ett problem att visa personlighet i någon som inte har mänskligt ansikte, det kan jag hålla med om. Det är väl därför Peter antingen tappar eller får masken förstörd så ofta i filmerna. ;)

Jag skulle definitivt inte ha något emot Harry som Green Goblin heller. Bara de gör dräkten lite bättre än i ettan. :)

Det finns många bra skurkar att ha till trean, men jag hoppas verkligen Raimi håller sig till Ditko-skurkarna. Däremot kan jag inte se Black Cat i filmen, det har redan etablerats att MJ är tjejen för Peter, och med tanke på hur tvåan slutade så skulle det vara konstigt om det var distans mellan de två igen. Så en kärlekstriangel vore lite onaturligt på det sättet...

#24 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 March 2005 - 23:00

Vad tror ni om Sandman? Han skulle kunna bli grymt cool med dagens specialeffekter! Electro är ju en annan skurk som skulle kunna passa bra på film. Vad tror ni?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#25 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 21 March 2005 - 23:06

en snygg lizard skulle funka så länge han var Curt. Det är ju kul om Spiderman kan snacka lite med skurken när de slåss. Känns som om han bara skulle försöka fånga ett väsande djur i någon kloak...

håller med om black cat. men det måste väl vara något problem med kärleken?!? antagligen att det blir lite svårt att kombinera de båda och mj känner sig bortglömd och bortprioriterad av spiderman.