Transformers
Posted 09 August 2004 - 08:21
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 09 August 2004 - 08:27
Men Transformers verkar vara i bra händer och det är kul
för alla de som vill se den här filmen. Är själv lite skeptisk
av två orsaker: är lite undrande till hur en spelfilm kommer att
fungera, samt att jag blev riktigt besviken på de nya Transformers-serierna.
Posted 10 August 2004 - 22:50
Spielberg kommer inte vara särskilt inblandad i den här filmen. Han är "bara" listad som executive producer, vilket IMDB beskriver som "en producent som inte är involverad i några tekniska aspekter av filmandet, men som fortfarande är ansvarig för produktionen i stort. Vanligtvis hanterar en exekutiv producent affärer och juridiska detaljer".Jag vill hällre att Spielberg gör Indiana Jones IV än den här
För oss biobesökare betyder det knappt någonting. Spielberg kommer inte finnas närvarande för att sätta någon personlig prägel på filmen, utan hans allra viktigaste förtjänst blir att han lånar ut sitt namn till filmen - redan den lilla detaljen gör att filmen får mycket mer uppmärksamhet än den skulle ha fått utan hans namn.
De egentliga producenterna är - som jag nämnde i mitt inledande inlägg - Don Murphy, Tom DeSanto och Lorenzo di Bonaventura.
Posted 10 August 2004 - 22:54
Glöm de senaste Transformers-serierna när vi talar om filmen. Den kommer baseras på de ursprungliga figurerna från 1984, och den kommer inte vara skriven av japaner för japansk television (vilket jag tror är den största anledningen till att så många har svårt att ta till sig de tre senaste serierna - många av de gamla fansen klarar inte av att se Transformers som anime för en ung publik).samt att jag blev riktigt besviken på de nya Transformers-serierna.
Posted 12 August 2004 - 13:36
Man kan alltid skratta elakt åt det som dom gör fel.Samma här faktiskt.
Men Transformers verkar vara i bra händer och det är kul
för alla de som vill se den här filmen. Är själv lite skeptisk
av två orsaker: är lite undrande till hur en spelfilm kommer att
fungera, samt att jag blev riktigt besviken på de nya Transformers-serierna.
Posted 12 August 2004 - 13:37
Ja, då kan man kanske t. om se AvP med den inställningen.
Posted 30 August 2004 - 19:05
Har ju pratats länge om detta, men inget har hänt.
Och som en del skrivit så hoppas jag verkligen att de CGI som görs är seriösa.
Nu för tiden har det ju blivit så lätt och billigt med datorgrafik, att det görs för allt och alla... Bara snabbgjorda effekter som saknar själ. Tyvärr...
Om dinosaurerna i Jurassic Park kunde se så verkliga ut 1991 (eller när det var) så måste det ju kunna gå och göra riktigt, riktigt verkligt nu.
Datorerna är ju otroligt mycket kraftigare nu..
Hoppas filmen görs och att den blir seriös gjord.
Älskade Transformers på 80-talet, när jag var liten
Edited by Forever Xena, 30 August 2004 - 20:17.
Posted 31 August 2004 - 19:45
Posted 31 August 2004 - 20:01
Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime
Posted 31 August 2004 - 21:39
11- eller 15-årsgräns vet jag knappt om det gör någon skillnad. Vet censurinstitutet själva vad de har för gränser? Jurassic Park, som jag ofta tar upp som jämförelseexempel när jag pratar om TF-filmen, hade 11-årsgräns trots att den hade åtskilliga scener som borde gett den en 15-årsgräns. Jag tycker inte TF behöver bli råare än JP, så en 11-årsgräns räcker fint.
Posted 31 August 2004 - 21:46
7 år går ju inte..
Då är alla glada och kramas ju... he he
De krigar ju mot varandra och det är ju redan där illa om man gör en spelfilm för 7-åringar...
De måste ju kunna slåss rätt så hårt för att vara sevärt.
Nu menar jag inte att allt handlar om kriga, men det är ju ändå ett krig mellan Autobots och Decepticons.
Hoppas de som gjorde orginalrösterna skriver på och gör de nya rösterna.
Posted 31 August 2004 - 22:04
Jag är tveksam. Skulle folk som Peter Cullen (Optimus Prime, Ironhide) och Frank Welker (Megatron, Soundwave) verkligen räcka till för en så stor produktion? Visserligen har båda två enorma meritlistor när det gäller dubbning för TV-serier (Welker även en del film, men då mest ljudeffekter), men tecknad barnfilm för TV och storfilm på bio är två helt olika saker. Det är klart att man kan ta in dem för att testa, men jag tycker inte de ska ha förtur bara för att de var med på originalserien.Hoppas de som gjorde orginalrösterna skriver på och gör de nya rösterna.
Dessutom är det många av originalrösterna som är döda (bl.a. Chris Latta/Starscream, Scatman Crothers/Jazz och Don Messick/Ratchet), så man måste ändå leta rätt på nya röster för de rollerna.
Edited by Groundsplitter, 31 August 2004 - 22:05.
Posted 31 August 2004 - 22:09
Posted 31 August 2004 - 22:24
Tänkte dig hans pipiga röst när han säger saker som:
Wherever you go Megatron, I´ll be there to stop you!
Men så dumma är de ju inte.
Posted 13 September 2004 - 18:59
Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime
Posted 13 September 2004 - 22:37
Ingenting är sagt ännu, men som jag tror jag nämnde tidigare så förefaller det mig väldigt osannolikt att filmen skulle vara tänkt som en barnfilm. Skulle den vara tänkt för den yngsta publiken hade det antagligen varit vettigare att skapa den som en explosiv final på Armada/Energon/Cybertron-universumet, men nu är man ju helt inriktad på att basera den på karaktärerna från originalserien.Eftersom detta inte är en barnfilm, så slipper vi väll dubbade svenska röster? Eller är det en barnfilm ändå?
Inte heller är inte någon av de tre producenterna personer som man brukar förknippa med barnfilm. Med filmer som "Natural Born Killers", "League of Extraordinary Gentlemen", "X-Men", "Logan's Run" och "Constantine" på meritlistorna så är det en ganska tydlig indikation att den kommande Transformers-filmen kommer ha en hel del tung action. Med andra ord, filmen har inte siktet inställt på den yngre publiken.
Edited by Groundsplitter, 13 September 2004 - 22:38.
Posted 13 September 2004 - 22:45
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 14 September 2004 - 11:15
Troligen det senare. Jag har inte sett några uppgifter om regissörer på de Transformers-sajter som jag kollar. Nu kollar jag visserligen inte Don Murphys eget diskussionsforum, men skulle han säga någonting som kan uppfattas som en bestämd åsikt eller målsättning så skulle de uppgifterna sprida sig till "mina" sajter.Är det någon sanning i ryktena att allas vår Paul WS "Manus?" Anderson ska också vara inbladad i det här, som regissör?. Eller var det bara något snabbt internet rykte igen?.
Posted 14 September 2004 - 15:30
Posted 14 September 2004 - 15:48
Robotar är häftiga, precis som dinosaurer och superhjältar. Det räcker.Hur ska Transformers kunna hitta publik om den inte är inriktad mot de yngre? Män i trikåer i all ära, men det går fortfarande att relatera till. Vem ska kunna relatera till Optimus Prime?
![]()
Posted 14 September 2004 - 15:57
Posted 14 September 2004 - 18:42
En av orsakerna till det är att människor är med, bara för att vi ska kunna identifiera oss med några. Filmen hade varit mycket bättre om det bara varit Aliens och Predators.Då skulle Aliens vs. Predator varit en av årets bästa filmer, vilket den definitivt inte är (kan jag hävda utan att ens ha sett den)
Posted 14 September 2004 - 20:09
Precis. Transformersfilmen kommer med största sannolikhet utspela sig på Jorden och fokusera ganska mycket på deras interaktion med människorna - det skulle inte alls förvåna mig om Spike Witwicky från originalserien är en av rollerna i filmen.En av orsakerna till det är att människor är med, bara för att vi ska kunna identifiera oss med några.Då skulle Aliens vs. Predator varit en av årets bästa filmer, vilket den definitivt inte är (kan jag hävda utan att ens ha sett den)
Men jag håller inte med om vad Kermit sa om att "Dinosarna i JP har aldrig haft huvudrollen, och det räcker knappast med att något är 'häftigt'." För ungarna tror jag faktiskt det räcker med att dinosaurer och robotar är häftiga. Dem hade man kunnat sälja en film med enbart dinosaurer eller robotar till. Däremot behöver vi vuxna ett stort fokus på människor för att känna att filmens handlingar angår oss.
Jag har inte heller sett filmen än, men jag kan inte för ett ögonblick tro att du har rätt. Utan människor, varför skulle den breda biopubliken bry sig? Då blir det en smal film endast för de inbitna fansen, och en gigantisk flopp.Filmen hade varit mycket bättre om det bara varit Aliens och Predators.
Posted 14 September 2004 - 20:56
Posted 15 September 2004 - 10:53
Till skillnad från vad det är nu? En film som inte ens majoriteten av fansen tycker om. Om dom gjort filmen med mer fokus på rymdvarelserna och skippat människorna hade dom iaf fått med fansen och blivitt en större succé än den är nu.Jag har inte heller sett filmen än, men jag kan inte för ett ögonblick tro att du har rätt. Utan människor, varför skulle den breda biopubliken bry sig? Då blir det en smal film endast för de inbitna fansen, och en gigantisk flopp.