Jump to content

Photo

Lost Säsong 3

• Please log in to reply
348 replies to this topic

#26 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 November 2006 - 10:24

Han sa det till Hugo när han fick tröjan. Dvs att Locke hade sagt i talet att han skulle ge sig efter Kate, Jack och Sawyer. Men talet var ju inte förrän i slutet av avsnittet...så Desmond har helt plötsligt blivit synska saida.

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 November 2006 - 10:28

Då de träffades ute i skogen började ju Desmond snacka om att Locke var iväg för att rädda de tre försvunna, men då sa Hurley något i stil med "Dude, vad snackar du om? Jag är tung som sjutton, men inte dum. Han räddar ju Eko!" och då svarade Desmond "Ja, just jävlar. Peace out, man. Du har helt rätt. Glöm vad jag sa." typ.

Och så på stranden så visar det att Locke skall göra det som Desmond faktiskt sa ute i skogen. Därav deja vun.

Asch: Jazzdevil hann före :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 10 November 2006 - 10:41

Ja just det , , jag undrade också över den biten med Desmond i skogen , men nu hänger jag med.

Förövrigt missade jag förra veckans avsnitt , nån som kort kan berätta vad som hände der ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#29 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 November 2006 - 14:45

Selvfölgelig, mon ami. Här kommer en liten sammanfattning:

Sawyer och Kate fick slita hund i ett stenbrott under övervakning av en skränfock till förman som hotade att ge dem elstötar om de inte jobbade. Rosseaus dotter Alex lyckades prata lite med Kate (minns inte exakt vad hon sa) och påpekade att det var hennes klänning Kate bar, men att hon passade bättre i den. Sawyer fick nog av slavjobbet och gick fram till Kate och hånglade upp henne. När vakterna kom för att skilja dem åt lyckades Sawyer servera en och annan knogmacka innan de höll ett gevär mot Kate och han fick ge sig.

Flashbackarna handlade denna gång om Sun och Jin. Sun hade prasslat med sin engelskalärare och blev caught in the deed av farsgubben själv. Han beordrade sedan Jin att whacka honom utan att säga mer än att han hade vanhedrat familjen, som Jin nu tillhörde. Jin gav sedan läraren världens tokspö, men fick kalla fötter innan han tog livet av honom, så han sa åt honom att lämna landet. Men istället tog han ett skutt från balkongen och landade på Jins bil med ett pärlhalsband som han köpt åt Sun i ena handen.
I samma avsnitt planerade Jin och Sayid att locka till sig The Others med en signaleld, men istället kom de och kapade segelbåten där Sun var helt själv. Det slutade med att Sun sköt ner en kvinnlig Other och hoppade av skeppet och "kom undan" med en kula i axeln.

Henry/Ben hälsade på hos Jack och berättade att George W. blivit omvald, att Christopher Reeve gått bort och att Red Sox vunnit World Series. Jack tror honom förstås inte tills de rullar in en tv och visar segerögonblicket. Jack stirrar på tv-skärmen med ett genuint WTF-uttryck på ansiktet. Det kan jag förstå. Jag skulle reagerat likadant om jag varit fast på en ö jättelänge när nån kom och sa: "Hejsan Dan, vill du se vilka som vann Eurovision Song Contest?" och jag sedan fick se ett gäng monster-hårdrockare från Finland stå och vråla "HARD! ROCK! HALLELUJAAAH!!!"

Det var typ allt jag kunde komma på. Om jag missat nåt får nån annan gärna fylla i åt mig.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#30 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 11 November 2006 - 15:13

Selvfölgelig, mon ami.

Ma ami -> m'ami. Du tilltalar faktiskt en dam. ;)

#31 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 November 2006 - 17:05

Tack SwedishSuperhero :thumbsup:

Perfekt beskrivning :)

Där hande ganska mycket i det avsnitt låter det som :blink:

Ma ami -> m'ami. Du tilltalar faktiskt en dam.

Ja jag er en dam tyvärr kan man inte kalla mig för flicka längere :( :lol2:

Edited by Forever Xena, 11 November 2006 - 17:05.

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#32 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 11 November 2006 - 17:40

Han sa det till Hugo när han fick tröjan. Dvs att Locke hade sagt i talet att han skulle ge sig efter Kate, Jack och Sawyer. Men talet var ju inte förrän i slutet av avsnittet...så Desmond har helt plötsligt blivit synska saida.

Då de träffades ute i skogen började ju Desmond snacka om att Locke var iväg för att rädda de tre försvunna, men då sa Hurley något i stil med "Dude, vad snackar du om? Jag är tung som sjutton, men inte dum. Han räddar ju Eko!" och då svarade Desmond "Ja, just jävlar. Peace out, man. Du har helt rätt. Glöm vad jag sa." typ.

Och så på stranden så visar det att Locke skall göra det som Desmond faktiskt sa ute i skogen. Därav deja vun.

Asch: Jazzdevil hann före :(

Ah, just det så var det ^_^ Trodde det gällde nåt annat avsnitt först.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#33 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 November 2006 - 09:31

Selvfölgelig, mon ami.

Ma ami -> m'ami. Du tilltalar faktiskt en dam. ;)

Ber om ursäkt. Har inte läst franska sen högstadiet, vilket var otroligt länge sedan. No hard feelings, I hope?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#34 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 November 2006 - 10:20

:lol: no hard feelings at all . hade inte bemärkt det själv :lol:

Min avatar samling

#35 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 November 2006 - 10:43

Var lätt förvirrad igår under avsnittet. En golfspelare? :blink: Men det är tydligen nya bikaraktärer har jag förstått. Vad det skulle vara bra för? De har ju inte screentime nog till de karaktärer som har varit på ön sedan flygkraschen... Jag ser inte poängen med att introducera ännu fler nödställda i "byn" på stranden.

Sawyer-flashbacken var meningslös. Han är en con man. Vi vet det. Berätta nåt nytt eller gå vidare. :rolleyes Att en bild på en baby skulle vara hans dotter och att han köper det rakt av känns out of character också.

Kate säger att hon älskar honom så att Othern inte ska slå ihjäl honom. Men det är ju uppenbart att det inte är sant. Kate älskar Kate - det har tydligt framgått i alla hennes flashbacks.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#36 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 November 2006 - 12:38

Altså , vad vill The Ohters med Jack , Sawyer och Kate.

Och hur kunne Hurley gå hem om de er på en annan ö ?

Min avatar samling

#37 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 November 2006 - 13:36

Jag tror att Ben luras när han säger att de är på en annan ö.

#38 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 November 2006 - 13:45

Jag tror att Ben luras när han säger att de är på en annan ö.

ja det måste jo vara så , eller the others har flyttat på de efter de söv ner dem ?

Min avatar samling

#39 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 16 November 2006 - 17:54

Men om Others-ledarsnubben talade sanning så förklarar det varför han var så desperat efter båten som irakiern och det koreanska paret reste i. Han var rädd att den andra ön skulle bli upptäckt.

#40 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 16 November 2006 - 23:00

När Hurley skickades hem var de alla på "ö 1" (annars hade ju inte gänget kunnat ta sig dit). Sedan förflyttades resten till "ö 2". Vad vi istället vill fråga oss är varför ingen har ett "ö 2" från "ö 1" tidigare. Antagligen för att ingen varit på den sidan, men man borde ju ha varit på de flesta håll nu?
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#41 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 November 2006 - 23:31

Det beror ju på hur stor ön i sig är, men jo jag tänkte också på det.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#42 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 November 2006 - 12:59

Fast the Others hade jo en läger på Ö 1 eller ?

Min avatar samling

#43 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 17 November 2006 - 13:05

Det var väl bara decoy-camp, sa inte Ben det?
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#44 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 November 2006 - 14:37

Det var väl bara decoy-camp, sa inte Ben det?

jag minns faktisk inte , men det kanske han gjorde :)

Min avatar samling

#45 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 18 November 2006 - 12:40

Tycker mig minnas att någon sa det i alla fall. typ "de har hittat decoy-lägret" eller nåt sånt...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#46 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 November 2006 - 13:35

Så minns jag det också.

#47 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 November 2006 - 13:52

Okay :)

Grr jag vill veta vad the others vill med dem :lol:

Min avatar samling

#48 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 22 November 2006 - 22:08

Jaha, då har Eko kolat. Synd, jag gillade honom. Nu fick man i alla fall veta att han inte gick direkt från våldsam gangster till helyllepräst, så då uppfyllde åtminstone hans flashbacks en funktion. Var det förresten nån mer som tyckte att nunnan i början påminde om LL Cool J?
Så nu är alltså den enda överlevanden från andra halvan av planet Bernard. Får väl hoppas han klarar sig ett tag, så Rose inte går och blir änka. Var länge sen man såg dem två, förresten. I vart fall tycker jag att de som var med redan från början ska ha lika stor risk att dö som de som introducerats senare. Inte för att jag tror att de har nån slags immunitet, I´m just saying.

#49 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 November 2006 - 23:22

Echo!! :upset:

Smokie dyker upp och formar sig till "The Avenging Fist", what's up with that?
Och är Echos vision av Yumi Smokie in disguise eller vad?

Flashback-scenerna var i mycket redan visat material eller kopior av redan visat material. *suck och gäsp* Dessutom kändes det som att större delen av avsnittet bestod av flashbacks den här gången.

Ben/Henry är det som har tumören? Oops. Dock är jag inte alls säker på att Juliet står i opposition till honom. Det kan lika gärna vara ett omvänt manipulationsförsök av Ben. Han är omåttligt förtjust i sådant.

Stör mig mycket på de nya karaktärerna. De kan väl dö nästa vecka? Please?! :skull:

Killen med piratlapp över ögat, har vi inte sett honom i The Others läger förut? Eller är det något jag drömt? :unsure:

#50 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 November 2006 - 23:43

Smokie dyker upp och formar sig till "The Avenging Fist", what's up with that?

Posted ImagePosted Image ja vad skal det betyda ?

Locke nämde nåt om ett Ljusken , Eko såg svart rök , har det nåt att göra med deras "själ " ?

Dock är jag inte alls säker på att Juliet står i opposition till honom

Inte jag heller. Det er kanske så att Ben er den goda och Juliett den elaka ? Man vet aldrig.

Min avatar samling