Jump to content

Photo

Jayce and the Wheeled Warriors

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#26 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 10 July 2007 - 15:55

Den franska DVDn är ett "Best of..." och så vitt jag vet så finns det inget mer än så.

Det är två boxar, den ena innehåller 30 avsnitt och den andra innehåller 35 avsnitt. Den engelska är väl däremot bara en ynka dvd med några få avsnitt, har jag för mig ...

#27 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 July 2007 - 16:42

Jo, jag märkte det sen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 11 July 2007 - 10:35

"Fun Factory", var det inte på "The Childrens Channel" (Innan den blev den "hippa" TCC)? Sky One hade "The DJ Cat Show".

Nej, både Fun Factory och D.J. Kat Show ("Kat with a K") gick på Sky. D.J. Kat på vardagar och Fun Factory på helgerna.

M.A.S.K. gick om jag inte minns helt fel på Super channel, tillsammans med G.I. Joe och Captain Power and the soldiers of the future och Robotech, Ulysses 31... Och hade The DJ Cat show... :)

M.A.S.K. gick på Sky Channel och TCC. Övriga serier du nämner gick dock på Super.

Sky channels "Fun Factory" visade på lördagar : He-man, Lady Lovelylocks, My Little Pony, She-la,

She-Ra, med R.

Carebears, Transformers, och nåt mer... bl a en om små råttliknande folk som levde i väggarna o så på hus... hmm..

Fun Factory hann baka in väldigt mycket på sina fyra timmar (som sändes i repris på söndagarna). Någon nämnde Inspector Gadget tidigare; en annan serie var The Popples, med björnar liknande dem i Care Bears, men med förmågan att rulla ihop sig till bollar (man krängde dem ut och in, och stoppade ned björnkroppen i en ficka som de hade på ryggen). Mycket humor och inte alls så präktig som Care Bears.
Och så hade Fun Factory också den totalt utflippade serien Roger Ramjet, om en trögtänkt helamerikansk superhjälte som fick kraften hos tjugo atombomber under tjugo sekunder när han åt ett protonenergipiller. Avsnitten var inte längre än 3-4 minuter, men dialogen sprutade fram så snabbt att man på den tiden hann stoppa in tre gånger mer handling än någon annan serie klarade på samma tid. Varken jag eller mina två bröder var särskilt duktiga på engelska när vi började titta på Sky Channel och Fun Factory, men Roger Ramjet bidrog till att vår hörförståelse förbättrades mycket snabbt - man hade inget annat val än att sitta med öronen på helspänn om man ville hänga med i handlingen.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA