Podcast...
Posted 20 March 2007 - 21:37
The Sound Effect Generator
eller (lite mer seriöst):
The kakophone

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 March 2007 - 22:49
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 20 March 2007 - 23:41
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 21 March 2007 - 00:20
//Peak
sixty six."
Posted 21 March 2007 - 07:09
Posted 21 March 2007 - 08:00
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 21 March 2007 - 08:46
De som kan tänkas vilja medverka ska prata om något favoritområde där de kan tillföra insikter, kunskap, åsikter etc - så uppfattar jag det iaf. Det svarar ju dock inte på din framkastade idé om småavdelningar. *känner mig förvirrad*
Posted 21 March 2007 - 09:54
Posted 21 March 2007 - 09:56
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 21 March 2007 - 10:10
FX: Förklara för mig vad den podcasten skulle innehålla?
Peak måste ju givetvis göra en podcast med Conviction, årets Swecon, som tema. Tänk om han kunde få till korta intervjuer med Richard Morgan och John Ajvide Lindqvist också.
Posted 21 March 2007 - 10:41
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 21 March 2007 - 10:44
För det andra så är det här mycket lovande, ditt första avsnitt uppmuntrar verkligen till mer lyssning och ljudklippen (från någon Romero-film?) gav en riktigt schysst stämning. Underbart!!
Posted 21 March 2007 - 11:35
Ok, för er som vill vara med, men inte kan med Skype så har jag undersökt min telefon och hittat en inspelningsfunktion i den *Älskar min nya Sony Ericsson 900i*... Så nu finns det alternativet också. Lite dyrare än Skype då, men..
Jo... det är ju i så fall den som är med som får ringa till dig.
Posted 21 March 2007 - 11:48
Hädanefter kommer varje podcast att innehålla ett specifikt tema.
Temat till nästa podcast och troligtvis nästnästa är klart, och jag kommer förhoppningsvis att ha intervjuer och sådant i båda.
//Peak
sixty six."
Posted 27 March 2007 - 19:59
//Peak
sixty six."
Posted 27 March 2007 - 20:05
*nyfiken*
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 March 2007 - 20:24
Podcast nummer 2 kommer att ha temat Stephen King.
Kommer att innehålla lite reflektioner om King från min sida och även en lång intervju/samtal med Lilja (http://www.liljas-library.com)
Nästa tema avslöjas till helgen (efter att podcast 2 har släppts).
//Peak
sixty six."
Posted 27 March 2007 - 22:17
Jag tyckte den var sämre än din testrunda. Det som strulade till det var dina inlagda ljudklipp. Dels har du för mycket dötid (tystnad alltså) mellan klippet och att du började pratar, dels att många av klippen absolut saknar relevans till det du talar om (undataget var Dr. Who-slingan då). Förslag till förbättring: Strunta i klippen om de inte relaterar till något du pratar om - och då du gör det, klipp bort dötiden i Audacity.
Annars tycker jag utveckligen går framåt. Du har lite mer innehåll nu, även om jag förstår vad Marie säger. Du talar om att folk borde se Dr. Who, men du säger aldrig varför. Informera inte bara, sälj den också om du vill att folk skall se den.
Ser fram emot nästa del!
Posted 27 March 2007 - 22:20
Och jag har lärt mig att tima pauserna lite bättre nu. Det är svårt det där med ögonmått..
//Peak
sixty six."
Posted 27 March 2007 - 23:23
Mja, tanken med ljudklippen var inte att de skulle ha nån större relevans till vad jag snackade om, utan bara finnas som nån slags avbrytare mellan avdelningarna..
I sådant fal, använd en musikslinga eller något som är MAX mellan 5-10 sekunder. Som det är nu blir det bara förvirrande. Dessutom är klippen utmärkt för att introducera det nästa steget som du ska tala om (såsom du gjorde med Dr. Who) så jag fattar inte, varför du inte vill använda det så. Då får du både avbrott och relevans.
Och jag har lärt mig att tima pauserna lite bättre nu. Det är svårt det där med ögonmått..
Det låter bra. Jag vet ju att synen blir sämre då man blir gammal
(Ha! Fast jag har sämst syn på forumet trots att jag inte är med i
Posted 29 March 2007 - 18:37
Med dem ser jag 50 cm
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 29 March 2007 - 20:11
Posted 01 April 2007 - 21:10
Posted 01 April 2007 - 21:19
Nu har jag vågat lägga ut flashspelaren på siten, förresten. Så nu finns det ingen återvändo...
//Peak
sixty six."
Posted 01 April 2007 - 22:42
Får hem den i morgon förhoppningsvis. Skall bli intressant