Battlestar Galacticas säsong 4 blir sista säsongen?
Posted 14 May 2007 - 08:21
Nu har manusförfattarna en hel sesång att skriva ett bra avslut.
Tror inte att serien skulle klara en sesång till av att vi ska färdas till jorden men kommer ingenstans.
Posted 14 May 2007 - 15:27
Posted 14 May 2007 - 17:00

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 May 2007 - 10:17
Battlestar Galactica executive producer David Eick on Friday issued a statement designed to dispel recent rumblings — ignited by comments made by Edward James Olmos and, to a lesser degree, fellow cast member Katie Sackhoff — proclaiming the upcoming fourth season to be the series' last. "For those of you who have been paying attention over the years, this is not the first time Eddie has made an announcement about the possibility of the show's end," Eick said. "I promise you that when [executive producer]Ron [Moore] and I make a decision about Galactica's future, we'll let you know."
Hämtat här ifrån:
http://community.tvg...ctica/800014928
Posted 16 May 2007 - 10:57

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 May 2007 - 11:35
Jag tror det där är samma artikel som jag postade redan i inlägg 7.
Serier behöver inte bli alltför långa heller.
Visserligen tycker jag SG1 håller och ser fram emot att fortsätta kolla på 6:ans snabba avverkande av den serien, men BSG är lite tunnare.
Posted 16 May 2007 - 11:44
Jag tror det där är samma artikel som jag postade redan i inlägg 7.
Opps den posten missade jag totalt, my bad.
Posted 16 May 2007 - 11:52
Serier behöver inte bli alltför långa heller.
Visserligen tycker jag SG1 håller och ser fram emot att fortsätta kolla på 6:ans snabba avverkande av den serien, men BSG är lite tunnare.
Visst är det så. en del serier är så bra att man lätt kan se t.ex. 7 säsonger medans en del skulle tjäna på att inte bli för långdragna. IMO är X-Files är ett bra exempel på en serie som startade bra men som blev lite för lång och där dom sista säsongerna inte höll måttet. Så länge intresset finns hos tittarna och pengarna finns hos bolagen samt att alla inblandade, allt från skådespelare till regissörer samt manusförfattare har roligt så är det bara att köra på.