Jump to content

Photo

Battlestar Galacticas säsong 4 blir sista säsongen?

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#26 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 14 May 2007 - 08:21

På något sätt käns det bra att man avslutar i tid, istället för att dra ut på det i all oänligheten som i X files.
Nu har manusförfattarna en hel sesång att skriva ett bra avslut.

Tror inte att serien skulle klara en sesång till av att vi ska färdas till jorden men kommer ingenstans.

#27 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 May 2007 - 15:27

Nu har jag "bara" sett dom två första säsongerna men jag ska fortsätta att följa serien när resterande av den väl kommer ut på DVD. Givetvis är det synd när en serie når sitt slut men samtidigt är det bra att sluta på topp. Om det blir så med BSG återstår ju att se.

#28 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 May 2007 - 17:00

Det är ju inget sagt officiellt än. Men känner de att historierna inte räcker för ytterligare en säsong så tycker jag att man skall sluta. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#29 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 16 May 2007 - 10:17

Hittade det här:

Battlestar Galactica executive producer David Eick on Friday issued a statement designed to dispel recent rumblings — ignited by comments made by Edward James Olmos and, to a lesser degree, fellow cast member Katie Sackhoff — proclaiming the upcoming fourth season to be the series' last. "For those of you who have been paying attention over the years, this is not the first time Eddie has made an announcement about the possibility of the show's end," Eick said. "I promise you that when [executive producer]Ron [Moore] and I make a decision about Galactica's future, we'll let you know."

Hämtat här ifrån:
http://community.tvg...ctica/800014928

#30 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 May 2007 - 10:57

Jag tror det där är samma artikel som jag postade redan i inlägg 7. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#31 Imperator Yax

Imperator Yax

Commander

• Members
  • 192 posts

Posted 16 May 2007 - 11:35

Serier behöver inte bli alltför långa heller.
Visserligen tycker jag SG1 håller och ser fram emot att fortsätta kolla på 6:ans snabba avverkande av den serien, men BSG är lite tunnare.
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#32 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 16 May 2007 - 11:44

Opps den posten missade jag totalt, my bad. :blush:

#33 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 May 2007 - 11:52

Serier behöver inte bli alltför långa heller.
Visserligen tycker jag SG1 håller och ser fram emot att fortsätta kolla på 6:ans snabba avverkande av den serien, men BSG är lite tunnare.

Visst är det så. en del serier är så bra att man lätt kan se t.ex. 7 säsonger medans en del skulle tjäna på att inte bli för långdragna. IMO är X-Files är ett bra exempel på en serie som startade bra men som blev lite för lång och där dom sista säsongerna inte höll måttet. Så länge intresset finns hos tittarna och pengarna finns hos bolagen samt att alla inblandade, allt från skådespelare till regissörer samt manusförfattare har roligt så är det bara att köra på.