Jump to content

Photo

Nya Spock rollbesatt?

• Please log in to reply
79 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 October 2007 - 14:52

Från Sci Fi Wire:

Pine As Kirk, Bana In Trek?

The Hollywood Reporter speculated that newcomer Chris Pine is in talks to star as Capt. James T. Kirk in J.J. Abrams' upcoming Star Trek movie, joining Eric Bana, who was cast on Oct. 9 as the principal villain, Nero.

It is unknown whether Bana will play a human or a member of an alien race, like a Klingon.

Pine's biggest gig to date has been the male lead in the 2006 Lindsay Lohan movie Just My Luck. He also played a neo-Nazi assassin in Smokin' Aces.

Sources told the trade paper that Star Trek will shoot from November through March.

The cast already includes Anton Yelchin as Chekov, Zachary Quinto as Spock and Zoe Saldana as Uhura.

Edited by Wylie Times, 11 October 2007 - 14:53.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#27 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 October 2007 - 15:03

Intressant att dom fortsätter efter det jag hela tiden efterfrågat, att välja relativt okända skådepspelare (bortsett från Bana då). Jag tror det blir betydligt bättre än att ha flera stora namn och stjärnspäcka filmen in absurdum.

#28 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 October 2007 - 13:13

Variety har släppt nyheten att Simon Pegg ska spela en ung Scotty.

#29 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 12 October 2007 - 13:42

Även Sulus uniform är nu fylld, av någon som heter John Cho. :)

#30 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 October 2007 - 13:49

Intressant. Har aldrig hört talas om honom. :)

#31 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 October 2007 - 13:53

Simon Pegg och John Cho!!! :thumbsup: That is freakin' awesome news.

Nu är det väl bara McCoy kvar om nu Chris Pine blir Kirk.

Edit: John Cho har varit med i bl.a. komediserierna Off Centre och Kitchen Confidential samt Harold & Kumar go to White Castle

Edited by Wylie Times, 12 October 2007 - 13:57.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#32 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 13 October 2007 - 00:15

Han ropar även MILF om Stiflers morsa i American Pie
Posted Image
John Cho

Posted Image
Simon Pegg

Edited by Darth Wiggy, 13 October 2007 - 00:18.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#33 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 13 October 2007 - 16:22

Jag älskar Simon Pegg, men jag gillar verkligen inte hållet filmen verkar gå åt nu. Att hitta nya skådespelare till alla original-karaktärerna känns inte alls som en bra idé. Kunde de inte hitta på nåt nytt? Abrams är ju duktig...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#34 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 October 2007 - 00:13

Jag älskar Simon Pegg, men jag gillar verkligen inte hållet filmen verkar gå åt nu. Att hitta nya skådespelare till alla original-karaktärerna känns inte alls som en bra idé. Kunde de inte hitta på nåt nytt? Abrams är ju duktig...

Håller med till 100%
Okej om det bara gällde Kirk och Spock som skulle varit med men detta känns lite för mycket.
Jag är fortsatt negativ till Star Trek XI

Winter is Coming

#35 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 October 2007 - 13:36

Enligt trekweb så är det tydligen nu klart att Chris Pine ska spela en ung James T. Kirk i kommande filmen.

Posted Image

Så speciellt lik en ung krik är han ju inte på det där fotot men det kanske "makeup department" kan få ordning på?

Vad tycker ni andra om honom och övriga skådespelare som nu blivit castade till sina respektive roller. Är ni nöjda eller besvikna över valet?

Edited by Cartman, 16 October 2007 - 13:46.

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 October 2007 - 19:38

Ingen aning om vem Chris Pine är men att casta en okänd skådis som Kirk är nog helt rätt väg att gå.

Winter is Coming

#37 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 October 2007 - 13:58

:rolleyes:

Sedan när är Karl Urban lik Bones?

Jag är fortsatt optimistisk till den komande filmen men en del val av skådespelare och andra saker i produktionen får mig att höja på ögonbrynen både en och två gånger.

Karl Urban spelar McCoy

New Zealander Karl Urban is set to play Dr. Leonard McCoy, STARTREK.COM can now confirm. Once again, this ends the recent speculation as to whether the Kiwi actor would sign on for the role.
Urban (not to be confused with the other famous New Zealander named Urban, country singer and guitar player Keith) has been in some high-profile films of late, including "The Bourne Supremacy," "The Lord of the Rings: The Two Towers" and "The Return of the King," and "The Chronicles of Riddick." Urban's acting career began to take off back in his native New Zealand when he guest starred in several episodes of Xena: Warrior Princess and Hercules: The Legendary Journeys, both filmed in Auckland.

For the role of McCoy in J.J. Abrams' new "Star Trek" film, not much is known where we are in the story with the character of "Bones." Or if he even has that nickname yet!

With the announcement of Karl Urban as McCoy, this completes principal casting for the main bridge crew. Christopher Pike is one of the big parts remaining to be cast.

Posted Image

Edited by Cartman, 18 October 2007 - 16:25.

#38 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2007 - 13:54

Via StarTrek.Com hittar man numera en liten databas där varje hittills castad skådespelare presenteras lite närmare samt vilken respektive karaktär dom ska spela. Kanske inget nytt men intressant läsning om några av dom mindre kända skådespelarna.

#39 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 October 2007 - 12:12

Captain Christopher Pike's Role in New Star Trek Movie - Major Spoilers

Intressant men att betrakta som rykten än så länge.

#40 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 October 2007 - 12:42

Låter coolt och också ganska mycket prequel liksom. Alltså de ska då alltid visa allt "hur han blev sådan", "hur Bond fick sin bil" osv. Lite mycket ibland. Men detta blir säkert bra. Jag är peppad iaf. ^_^
*Hockey och superhjältar*

#41 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 October 2007 - 12:45

Jag tror fortfarande att filmen kommer bli bra och kanske kan ge lite nytt blod åt Trek. Jag är lite skeptiskt till en del val av skådespelare men utöver det så tycker jag allt annat är intressant. :)

#42 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 October 2007 - 13:00

Zachary Quinto, kan nog vara ett riktigt bra val som Spock. Chekov-killen såg bra ut också, t. om Scotty (glömt vad skådisen heter). Vilka är du skeptisk till?

#43 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 October 2007 - 13:19

Simon Pegg som Scotty, Karl Urban som Bones, John Cho som Sulu. Detta baserat på den visuella biten då jag inte tycker att dom har speciellt lika drag till dom karaktärerna dom ska gestalta. Visst, man kan säkert via "make-up department" och CGI få dom att likna respektive karaktärer ännu mera.

Sedan gillar jag tanken att casta relativt okända skådespelare i rollerna och då gillar jag inte att dom på slutet började plockan in mer ända skådisar som t.ex. Simon Pegg och Karl Urban. Visst, dom är bra skådespelare men jag har lättare att köpa någon som ska gestalta så etablerade karaktärer om dom dels är lika sina förlagor och även om jag inte har sett någotning/eller väldigt lite av skådespelaren innan.

Eric Bana fungerar då han troligtvis ska spela en Romulan och ingen av dom etablerade karaktärerna, det var därför jag nästan skrek rakt ut när Cruise och Crowe kom på tal om att gestalta Pike.

#44 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 October 2007 - 13:31

Håller absolut med dig. Och nu är jag inte direkt jätteinsatt i Star Trek, har mest sett filmerna och en del avsnitt, men är ingen "trekkie" direkt. Men det är väl lite skillnad på Russel Crowe och Tom Cruise gentemot Karl Urban och Simon Pegg? Pegg tror faktiskt jag kan bli en bra Scotty, likaså såg kortet på killen som ska gestalta Sulu bra ut, men det är i och för sig ifrån mina ganska begränsade Star Trek-ögon. Pegg lär jag först och främst associera med Shaun of the Dead, men vad har Karl Urban varit med i mer än Sagan om ringen-filmerna?

Förresten, hur länge var egentligen denne Pike kapten i Star Trek? Var det en säsong eller bara några avsnitt?

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 October 2007 - 13:58

Karl Urban har bland annat varit med i t.ex. Doom, The Chronicles of Riddick, Xena, Hercules, The Bourne Supremacy, Ghost Ship och så vidare. Hans medverkan i LOTR är säkert det som dom flesta kommer ihåg honom för mest och dom filmerna är ju rätt stora och har gett honom ett känt ansikte eller vad man ska säga.

Jag är säkert lite skadad då Star Trek alltid har legat mig varmt om hjärtat sedan tidigt tonår, så jag försöker ha ett öppet sinne för denna film som jag försöker ha inför många andra saker här i livet, men och det är nog ett STORT men. Jag kanske är lite väl petig och partisk när det kommer till valet av skådespelare.

Pegg har jag sett en hel del av utöver Shaun Of The Dead så för mig är han precis som Karl Urban rätt känd. Men jag kan hålla med dig om att dom inte är megastjärnor som t.ex. Cruise och Crowe är.

Pike var med i originalpiloten The Cage men det avsnittet ville inte bolaget ha utan det gjordes en ny pilot (Where no man has gone before) och där var han inte alls med.

Du kan läsa lite mera om karaktären här och här.

#46 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 October 2007 - 14:06

Förstår ju precis hur du känner dig. Har kanske inte alls lika stor kunskap i Star Trek som du, men det har ju blivit ett antal gånger då man har suttit och varit skeptisk till val av skådespelare osv. Inte minst till alla dessa superhjältefilmer. Och så ska de göra en film som både tillfredsställer "gamla" fans och lite nyare, eller mer eller mindre insatta kanske man skulle säga. Knepigt ibland. :)

Jag kan inte ha ett helt öppet sinne när de ska göra film av någon Marvel-superhjälte eller någon av de jag tycker är coola från DC. Så om "skadad" är detta rätta ordet är nog de flesta här det. Men här har i alla fall jag fördelen att inte ha några förväntningar utan lita på filmmakarna. :)

#47 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 October 2007 - 14:39

Jag håller med dig, nog har man allt höjt på ögonbrynen både en och två gånger till val av skådespelare, regssör och andra aspekter av en filmproduktion. :)

Jag kommer ihåg diskussionen vi hade om att Edward Norton skulle spela Bruce Banner i kommande The Incredible Hulk och jag var mycket skeptisk till en början och du postade lite kommentarer om det. Det visade sig ju att ju mer man tänker på det och ju mer jag har läst och sett så verkar han vara riktigt bra till den rollen. Så jag är nog lite för snabb ibland i mina spontana kommentarer.

Jag vill ju inget hellre att detta bli en bra reboot för Star Trek som tilltalar både äldre fans som helt nya. Blir filmen bra så resulterar det i stora intäkter och det kanske till slut resulterar i att dom vågar satsa på en nya serie efter Enterprise tidiga nedläggning. Ingen mer än jag hoppas att filmen ska bli bra och det vore inget som är trevligare än att sitta och se filmen och komma ut efter och tycka att alla skådespelarna är riktigt bra i sina roller.

Jag håller min optimism uppe och hoppas på det bästa.

#48 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2007 - 22:28

Personligen så tycker jag att utseendet inte är det viktiga utan hur de spelar karaktären. Att casta efter utseende blir bara katastrof om skådespelarna är usla.
Chris Pine är ändå tillräkligt lik för att kunna spela Kirk. Hur han är som skådespelare vet jag inte.
Zachary Quinto är inte ett dugg lik Spock men därimot en fantastisk skådespelare.
Simon Pegg är ju ett helt fantastiskt val som Scotty. Inte jättelik men kan verkligen spela rollen. Jag tror det är det är ett av de bästa valetnhitils iallafall.
Karl Urban ser inte så mycket ut som McCoy men han passar verkligen till att spela den typen av karaktär.
Zoe Saldana är en bra skådespelerska så hon kommer nog också vara bra. Personligen så tror jag det kvittar lite för så jag minns det så var Uhura typ bara där i serien och jag fick aldrig någon uppfattning av hennes karaktär. Inte fören filmerna började jag få lite inblick på henne men ändå inte mycket.
John Cho vet jag inte. Utseende mässigt så är han inte så lik Sulu men som sagt, det är inte det viktiga.
Anton Yelchin. Att se en tonårig Chekov kommer kännas lite konstigt även om Chekov var yngst i gammla serien. Så länge han blir alvarligt skadad på ett hemskt plågsamt sätt så kommer det nog bli bra. :P

Och så Leonard Nimoy. Kommer bli kul att se honom som Spock en sista gång men jag är lite tveksam till det faktum att yngre och gammla Spock ska mötas i filmen.

Någon William Shatner blir det inte, tyvärr. Fast jag håller med J.J om att sätta in honom bara för att hade bara skadat filmen. Sedan tycker jag att William Shatner tar det lite väl illa. Han hade visst sagt att det är en katastrof för han började serien och borde få vara med i återfödslen.
Om det är som jag tror att filmen utspelar sig i "nu tid" (med nutid så menar jag i där Star Trek är just nu) så är Kirk död och Spock lever. William Shatner hade visst sagt något om att de borde återuppliva hans karaktär (Liknande vad han gjorde i böckerna han skrev) men det blir förmycket jobb och skulle bara förstöra filmen.
Men visst, William Shatner borde de kunna få in på nåt hörn. Typ som Kirks farfar eller liknande. :P Kanske som en tillbakablick för Spock. ;)

Jag ser fram mot att se Pike och hur Kirk tar över Enterprise. :)

Edited by Crusader, 30 October 2007 - 22:32.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 October 2007 - 22:46

Jag menade i alla fall att det ska vara en kombination - skådespelaren ska gärna vara så lik föregångaren som möjligt men också, självklart vara en bra skådespelare. Kunna hitta rätt anda så att säga. Pine förresten, skulle inte han spela den där första kaptenen, inte Kirk?

#50 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2007 - 23:11

Jag menade i alla fall att det ska vara en kombination - skådespelaren ska gärna vara så lik föregångaren som möjligt men också, självklart vara en bra skådespelare. Kunna hitta rätt anda så att säga. Pine förresten, skulle inte han spela den där första kaptenen, inte Kirk?

Nix. Han ska spela Kirk. Pike är inte ens klar om han är med än.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif