Personligen så tycker jag att utseendet inte är det viktiga utan hur de spelar karaktären. Att casta efter utseende blir bara katastrof om skådespelarna är usla.
Chris Pine är ändå tillräkligt lik för att kunna spela Kirk. Hur han är som skådespelare vet jag inte.
Zachary Quinto är inte ett dugg lik Spock men därimot en fantastisk skådespelare.
Simon Pegg är ju ett helt fantastiskt val som Scotty. Inte jättelik men kan verkligen spela rollen. Jag tror det är det är ett av de bästa valetnhitils iallafall.
Karl Urban ser inte så mycket ut som McCoy men han passar verkligen till att spela den typen av karaktär.
Zoe Saldana är en bra skådespelerska så hon kommer nog också vara bra. Personligen så tror jag det kvittar lite för så jag minns det så var Uhura typ bara där i serien och jag fick aldrig någon uppfattning av hennes karaktär. Inte fören filmerna började jag få lite inblick på henne men ändå inte mycket.
John Cho vet jag inte. Utseende mässigt så är han inte så lik Sulu men som sagt, det är inte det viktiga.
Anton Yelchin. Att se en tonårig Chekov kommer kännas lite konstigt även om Chekov var yngst i gammla serien. Så länge han blir alvarligt skadad på ett hemskt plågsamt sätt så kommer det nog bli bra.
Och så
Leonard Nimoy. Kommer bli kul att se honom som Spock en sista gång men jag är lite tveksam till
det faktum att yngre och gammla Spock ska mötas i filmen.
Någon William Shatner blir det inte, tyvärr. Fast jag håller med J.J om att sätta in honom bara för att hade bara skadat filmen. Sedan tycker jag att William Shatner tar det lite väl illa. Han hade visst sagt att det är en katastrof för han började serien och borde få vara med i återfödslen.
Om det är som jag tror att filmen utspelar sig i "nu tid" (med nutid så menar jag i där Star Trek är just nu) så är Kirk död och Spock lever. William Shatner hade visst sagt något om att de borde återuppliva hans karaktär (Liknande vad han gjorde i böckerna han skrev) men det blir förmycket jobb och skulle bara förstöra filmen.
Men visst, William Shatner borde de kunna få in på nåt hörn. Typ som Kirks farfar eller liknande.

Kanske som en tillbakablick för Spock.
Jag ser fram mot att se Pike och hur Kirk tar över Enterprise.
Edited by Crusader, 30 October 2007 - 22:32.