*kunde inte låta bli att läsa allt det spoilermarkerade*
Eeeh, oops?
401Jag gillade verkligen det här avsnittet. Uhm. Men det var ett tag sedan jag såg det. Jag kopierar det jag skrev på det andra forumet...
Bra slut. Jag ser fram emot nästa avsnitt, det lär bli rätt underhållande att se dem försöka stjäla ZPMs från replikatorerna.
"Remember that time a few months ago when I were zapped by that machine and I got, well, even smarter than I normally am?"
"The one that almost killed you? Yeah..."
Och Elizabeth är vaken... bra lösning de hade till det där problemet, kanske lite fånigt men de får pluspoäng för att de använde grejer från tidigare avsnitt. Jag blev riktigt orolig där när hon-från-Firefly sa att "Even if she does survive - and that's a big if - she'll never be the same Elizabeth."
Scenerna med Sam kändes som att de förstörde avsnittet lite - det hade varit mer spännande om man inte vetat att det fanns någon utanför Atlantis som försökte hjälpa dem.
Scenen när Sheppard och Radek hoppade över det där stora hålet i byggnaden... isch. Läskigt.
Jag gillade när de använde puddlejumpers för att skjuta ner asteroider.
McKay: "It's like that old video-game, Asteroids."
Sheppard: "Well, whatever works for you."
McKay: "I was terrible at Asteroids. I think I actually scored zero once!"
Sheppard: "Well, then there's only one way to go and that's up."
Oh! En annan sak jag reagerade på var att soldaterna/vetenskapsmännen i början av avsnittet dog när staden gjorde hela krympa-kraftfältet-grejen. Bad Atlantis, bad! (Eller inte. Det var ganska coolt, egentligen!)
I alla fall, SGA börjar säsongen med att glatt döda bikaraktärer på samma sätt som förut. Den här serien är faktiskt rätt så spännande, ibland!
402Zelenka: He's having trouble with one of the algorithms he created during his brush with near-ascension.
McKay: This is unbelievably complex physics here, alright! I mean, it makes string-theory look like non-linear dynamics!
Sheppard: Okay...
Vad tusan är non-linear dynamics för något? Anyone?
Teyla var inte med så mycket, men Sheppard hade ju en logisk anledning att säga åt henne att stanna på Atlantis...
Är det bara jag som lite halvt hoppades (eller, jag visste ju inte att det fanns en chans att något sådant skulle hända så det var väl snarare lite önsketänkande) att uppdraget skulle gå åt helvetet så att Teyla tvingades ta kommando över Atlantis befolkning och starta en ny koloni på den där planeten?
Typ... Survivor: Pegasus Galaxy. Med Teyla som ledare.
Awesomeness.
(Hade varit roligare med en gnällig McKay som klagade på allt på hela planeten, dock, men jag lyckades inte komma på något sätt att få in det i min fantasi).
Jag blev totalt grundlurad av Weirs luring. Jag satt och undrade hur tusan de skulle komma undan nu, och om det kanske fanns en chans att hela Teyla-for-president-grejen skulle ske ändå.
Sam passade in bättre i det här avsnittet än det förra, i alla fall. Jag kanske börjar vänja mig?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.