Jump to content

Photo

Stargate Atlantis - Säsong 4

• Please log in to reply
219 replies to this topic

#26 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 October 2007 - 16:38

4.02 LifeLine

Spännande avsnitt. Elizabeth lurade verkligen Oberoth. Dr Lee hade en digitalkamera, gäller ju att passa på att ta kort när han inte är på andra planeter ofta. :lol: Synd att han inte fick ta ett kort.

Nu efter 10.000 år så går Replikatorerna till krig mot the Wraith.

Undrar om vi får se lite av kriget. Och vilka kommer vinna, vilka kommer att bli seriens "Bad Guys"?

Men precis som RH skriver, vad finns det på den planeten?

En giftig ormliknande varelse finns det iaf på fastlandet. Enligt McKay. :lol:

Atlantis nya planet betecknas: M35-117.

Så Sam tar inte över kommandot ännu, antagligen så kommer väl det i nästa avsnitt eller så.

Sam har fortfarande SG-1 patchen på sin ärm.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#27 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 08 October 2007 - 00:05

4x02 Lifeline

Väldigt bra fortsättning idag! Och nu blir det krig mellan Replicators och Wraith.
Var detta de sista vi såg av Dr Weir? Tror och hoppas inte det.
Atlantis har ny address, undrar vilka problem de kommer att stöta på på den nya planeten :P

vet inte hur jag ska göra, sätta detta som en spoiler eller, det är inte riktigt det men...Torri Higginson har bekräftats för fyra avsnitt av denna säsong fyra så vi lär få se mer av henne...

#28 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 October 2007 - 19:57

haha, efter varje nytt avsnitt kan man spela ett spel som baseras på avsnittet, stargate.mgm.com, klicka sen på menyn Games. :thumbsup2:

kollat på avsnittet som lades ut på itunes av misstag, kunde inte vänta.. :rolleyes:

sätter som spoiler eftersom det inte visats ännu.

4.04Doubleganger

Sam har tagit över som ledare.

Väldigt bra avsnitt. Början var väldigt likt Cold Lazarus (SG-1, 1.07), en kristallvarelse och Sheppard tar i den och kastas på marken men lyckligtvis var det den enda likheten med CL. :) Väldigt många gruppinteraktioner, I LIKE. :D Många referenser från Sam om olika uppdrag hon hade i SG-1 som relaterar till avsnittet. McKay var den som hade varelsen i sig, kunde nästan förutse det när man inte fick se någon dröm ifrån honom.l Alla drömde om Sheppard, creepy. :P

Edited by GaterGirl, 04 November 2007 - 22:01.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#29 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 10 October 2007 - 17:12

Jag hatade 4x04 Doppelganger.

Kates död var helt onödig och varför har vi nu på kort tid förlorat både Carson, Elizabeth och Kate? För att inte tala om att enligt spoilersarna är det någon annan som hänger lite löst!

Jag menar, varför dog hon mitt i avsnittet? Det tog ju bort all spänning. För efter det hoppar den ju in i Rodney och endast idioter skulle anta att Rodney verkligen skulle dö.

Sen var John/evil!John-fighten alllldeles för lång.

För att inte tala om när Sam sa "Colonel O'Neill once...". Duktigt, PTB, låt oss låta Sam påminna oss om SG-1! Och var det bara jag som märkte att när hon sa det så använde hon samma ton som hon använde i SG-1 för att "dumma ner" technobabbel för de "mindre intelligenta"?

#30 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 10 October 2007 - 18:27

Jag hatade 4x04 Doppelganger.

Jag hatade inte den, utan tyckte de var ett bra avsnitt faktiskt.

Kates död var helt onödig och varför har vi nu på kort tid förlorat både Carson, Elizabeth och Kate? För att inte tala om att enligt spoilersarna är det någon annan som hänger lite löst!

Jag menar, varför dog hon mitt i avsnittet? Det tog ju bort all spänning. För efter det hoppar den ju in i Rodney och endast idioter skulle anta att Rodney verkligen skulle dö.

Håller med om att den var lite onödig, samtidigt så gjorde det inget för mig alls. Det var värre när Carson försvann och även Elizabeth. Kate har inte vart med mycket alls och jag har aldrig fastnat för karaktären. Tyckte den scenen helt enkelt kändes lite platt.

Sen var John/evil!John-fighten alllldeles för lång.

Kan hålla med faktiskt.

]För att inte tala om när Sam sa "Colonel O'Neill once...". Duktigt, PTB, låt oss låta Sam påminna oss om SG-1! Och var det bara jag som märkte att när hon sa det så använde hon samma ton som hon använde i SG-1 för att "dumma ner" technobabbel för de "mindre intelligenta"?

Tyckte det var helt logiskt att hon tog upp det, ska man göra en likande sak i serien så är det bara logiskt att man drar upp en incident från tidigare. Däremot kändes det onödigt av Kate att dra upp att Sam varit "host" till något förr också...antar hon menade "Entity" möjligen. Håller dock inte med om någon "ton" hon använder, fanns inte mycket att "dumma ner" i den sekvensen heller. :unsure: Men jag hoppas att de inte ska påminna om tidigare händelser för ofta.

Ska titta lite djupare när den visas sen så att man kan skriva fullt ut utan spoiler taggar. :)

#31 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 October 2007 - 19:25

*inte läsa era spoilermarkeringar, men jag är ju så nyfiken* :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#32 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 10 October 2007 - 20:05

*kunde inte låta bli att läsa allt det spoilermarkerade*
Eeeh, oops?
:)

401
Jag gillade verkligen det här avsnittet. Uhm. Men det var ett tag sedan jag såg det. Jag kopierar det jag skrev på det andra forumet...

Bra slut. Jag ser fram emot nästa avsnitt, det lär bli rätt underhållande att se dem försöka stjäla ZPMs från replikatorerna.
"Remember that time a few months ago when I were zapped by that machine and I got, well, even smarter than I normally am?"
"The one that almost killed you? Yeah..."

Och Elizabeth är vaken... bra lösning de hade till det där problemet, kanske lite fånigt men de får pluspoäng för att de använde grejer från tidigare avsnitt. Jag blev riktigt orolig där när hon-från-Firefly sa att "Even if she does survive - and that's a big if - she'll never be the same Elizabeth."

Scenerna med Sam kändes som att de förstörde avsnittet lite - det hade varit mer spännande om man inte vetat att det fanns någon utanför Atlantis som försökte hjälpa dem.

Scenen när Sheppard och Radek hoppade över det där stora hålet i byggnaden... isch. Läskigt.

Jag gillade när de använde puddlejumpers för att skjuta ner asteroider.
McKay: "It's like that old video-game, Asteroids."
Sheppard: "Well, whatever works for you."
McKay: "I was terrible at Asteroids. I think I actually scored zero once!"
Sheppard: "Well, then there's only one way to go and that's up."

Oh! En annan sak jag reagerade på var att soldaterna/vetenskapsmännen i början av avsnittet dog när staden gjorde hela krympa-kraftfältet-grejen. Bad Atlantis, bad! (Eller inte. Det var ganska coolt, egentligen!)
I alla fall, SGA börjar säsongen med att glatt döda bikaraktärer på samma sätt som förut. Den här serien är faktiskt rätt så spännande, ibland!

402

Zelenka: He's having trouble with one of the algorithms he created during his brush with near-ascension.
McKay: This is unbelievably complex physics here, alright! I mean, it makes string-theory look like non-linear dynamics!
Sheppard: Okay...
Vad tusan är non-linear dynamics för något? Anyone?

Teyla var inte med så mycket, men Sheppard hade ju en logisk anledning att säga åt henne att stanna på Atlantis...
Är det bara jag som lite halvt hoppades (eller, jag visste ju inte att det fanns en chans att något sådant skulle hända så det var väl snarare lite önsketänkande) att uppdraget skulle gå åt helvetet så att Teyla tvingades ta kommando över Atlantis befolkning och starta en ny koloni på den där planeten?
Typ... Survivor: Pegasus Galaxy. Med Teyla som ledare.
Awesomeness.
(Hade varit roligare med en gnällig McKay som klagade på allt på hela planeten, dock, men jag lyckades inte komma på något sätt att få in det i min fantasi).

Jag blev totalt grundlurad av Weirs luring. Jag satt och undrade hur tusan de skulle komma undan nu, och om det kanske fanns en chans att hela Teyla-for-president-grejen skulle ske ändå.

Sam passade in bättre i det här avsnittet än det förra, i alla fall. Jag kanske börjar vänja mig?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#33 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 12 October 2007 - 20:09

Jag gillar deras nya uniformer. :)

#34 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 13 October 2007 - 20:49

4.03 Reunion

McKay trodde han var den nya ledaren för Atlantis. :lol: Var det allt vi fick se av Teal'c, när han sa adjö till Sam. :( Skulle det inte vara en fajt mellan honom och ronon? Kanske han ska vara med i mer avsnitt inget står listat på imdb än iaf. Omtänksamt av McKay med frukt korgen (såg ingen annans, jag tänkte inte på det heller när jag såg avsnittet) från olika världar men Sheppard tyckte han skulle ge blommor istället och gav Sam fruktkorgen själv. :lol: Sam off-world. (skulle inte vara mycket sådan eller hur) :D with our past. (hör inte vad det är för ord före) lust that's has been hanging over our heads for what seams like forever... "Yeah, sure Rodney. In your dreams. :P :rolleyes: Tur (eller otur) att Wraith inte lyckades stoppa Replikatorernas programmering att attackera dem igen.

YAY, en svensk flagga! :thumbsup: Hoppas vi får se fler sådana och att de kanske får något att säga. :)

Sam har en bild av Jack med sig? :o :unsure:

Sam packade sin SG-1 uniform. :wub: :thumbsup2:

Edited by GaterGirl, 13 October 2007 - 21:49.

#35 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 13 October 2007 - 21:39

Jag gillar verkligen "Reunion". Jag vet inte, men de verkar verkligen lyckas bra med Ronon avsnitt. Dom är få, men riktigt bra. Tycker alla fick något att göra här och det är alltid bra. Gillade scenen i början med Rodney och Zelenka och sen när han får reda på att de inte är han, utan Sam som tar över. För att inte tala om scenen mellan Rodney och Sam sedan, och det hela med fruktkorgen. :D

Riktigt bra att de blev lite spänning mellan karaktärerna med Ronon och Sam, saknar det där lite i Atlantis. Visste egentligen hela tiden att Ronon inte skulle lämna, men trodde att hans vänner skulle dö faktiskt, trodde inte att de skulle vara "Wraith worshippers". :unsure:

Hmm, Rodney börjar lära sig ett och annat. Använde P90 flitigt, och lyckades gömma sig från Wraithen...tills han blev funnen av de andra dvs. Han var lugn och cool i avsnittet. :)

Teal'c!! :thumbsup: Fin scen mellan honom och Sam.

Var det allt vi fick se av Teal'c, när han sa adjö till Sam. :( Skulle det inte vara en fajt mellan honom och ronon? Kanske han ska vara med i mer avsnitt inget står listat på imdb än iaf.

Tror vi ska få se honom i 2a halvan av säsongen igen, då i en större roll dessutom. :)

Glömde nämna. Ordväxlingen mellan Sam och John där de pratar om att hitta Elizabeth. Den scenen påminde extremt mycket om scenen i "Rising" där John vill rädda Sumner och Elizabeth sätter sig emot.

Edited by SaberBlade83, 13 October 2007 - 21:43.

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 October 2007 - 00:00

4x03 Reunion
Väldigt bra avsnitt. Så kul att se Rodney när han var helt övertygad om att han var ny boss i Atlantis :lol:
Fin scen mellan Sam och Teal'c om en ganska kort. Att Ronon inte skulle lämna Atlantis var ganska självklart och att hans gamla "vänner" var allierade med Wraith listade jag ut halvvägs ungefär men på det stora hela ett bra avsnitt.

4x04 Doppelganger
Mycket sämre än föregående avsnitt. Drömavsnitt blir sällan bra enligt mig och dessutom känns det något uttjatat. Är väl åtminstonde det tredje liknande avsnittet i Atlantis och förhoppningsvis de sista. Glöm och gå vidare.

Sam har en bild av Jack med sig? :o :unsure:

Såg så ut faktiskt.

Winter is Coming

#37 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 19 October 2007 - 11:04

403 Reunion

Wohoo, ett Rononavsnitt!! Riktigt bra, fast det kändes lite väl uppenbart att det skulle vara något lurt med kompisarna. Jag hade blivit mer chockad om de faktiskt visade sig vara vänligt inställda och Ronon i slutet av avsnittet tvingats välja om han skulle stanna på Atlantis eller följa med sina vänner... Det här är ju då en tv-serie så Ronon hade ju valt att stanna kvar, vilket betyder att han fått välja att lämna sina vänner, vilket hade varit mer chockande än "oh, wow, Ronons polare är onda?"-biten.
De där polarna föll ju dock inom "to stupid to live"-kategorin. De har hört talas om Ronons år som runner, och hört rykten om att han dödat maaassor med wraiths, men tyckte ändå att det var en bra idé att slåss mot honom istället för att bara skjuta honom..? De hade verkligen behövt läsa den där Evil Overlord-listan, de kunde ha fått en hel del nyttiga tips ifrån den....

Teyla var riktigt cool i det här avsnittet. I barscenen i början av avsnittet, och sedan när hon tvingade Ronon att prata om sina känslor hela tiden. Scenen när Teyla och Ronon träningsfightade var rolig. :D

Rodney var med i actionscener och gjorde inte bort sig! Han var faktiskt riktigt duktig! Coolt. :thumbsup:

Sams första avsnitt som boss, och hon var inte med tillräckligt för att jag skulle komma på något att kommentera om henne. Hmm... Jag gillade scenen när hon försäkrade John om att han varit en av dem som varit under övervägande för att bli chef, och han försäkrade henne om att han absolut inte ville ha jobbet, eftersom han sett vad Weir fått stå ut med. Inte direkt en rolig sak att höra första dagen på jobbet. :D

Jag undrar vem som fick hoppa in som boss på Atlantis under den korta tid Sam, McKay, Sheppard, Teyla, Zelenka och kompani var och slogs mot wraiths...

Edited by Restless, 19 October 2007 - 11:05.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#38 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 20 October 2007 - 15:34

404 Grymt bra avsnitt!

McKay: This is weird.
Sheppard: You're telling me...
McKay: I thought there'd be more... hot girls.
:lol:

Jag brukar gilla drömavsnitt (hey! Gissa varifrån mitt användarnamn kommer! :P ) och när det dessutom var ett Nightmare on Elm Street-liknande avsnitt? Med en Alienscen? Awesome.

Edited by Restless, 20 October 2007 - 15:35.

#39 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 October 2007 - 13:32

4x03 - Reunion

Riktigt bra avsnitt.

McKay trodde han skulle bli nya ledaren :lol:
Pinsam situation där när McKay och Sam tackar varandra innan han hajar att det är Sam som blir den nya ledaren.

såg ingen annans,

Det gjorde jag :) den var lila :lol:

Avskedsscenen på SGC var :upset:
Synd att det var så lite Teal'c med :( men dom hade i alla fall inte missat att han fått lite grått i håret.

YAY, en svensk flagga!

:thumbsup: och man får se den riktigt tydligt :D annars så brukar det vara svårt att lägga märke till en svensk flagga.
Undrar om dom vet om att StarGate är en populär serie här i Sverige ;)

Vilket bakslag för Ronon, hans gamla polare har blivit Wraith allierade. Känns skönt i alla fall att han inte lämna Atlantis.
Vi får säker se hans gamla kompis igen.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#40 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 27 October 2007 - 18:06

4.05 Travelers

Väldigt stark början på säsongen tycker jag (förstår att serien fick en 5e säsong), detta avsnitt var också bra. En avancerad ras, får säkert se mer av dem. :D Tycker man kan se på Sheppards uttryck att han har någon plan. :lol:

Det gjorde jag :lol: den var lila

jasså, vilken scen? :)

#41 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 October 2007 - 19:11

Det gjorde jag :lol: den var lila

jasså, vilken scen? :)

McKay står och håller i korgen när dom väntar på att Sam ska anlända till Atlantis. Ananasen syns tydligt.
Man ser den även när McKay kommer med blommor till Sam och han upptäcker korgen där på bordet.

#42 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 October 2007 - 22:02

4x05 Travelers

Bästa avsnittet så här långt! Och då var ändå inte Carter med en enda sekund.
De lär väl träffa på dem igen förhoppningsvis, Atlantis kan behöva en allierad.

Reed Richards

:lol:

Winter is Coming

#43 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 27 October 2007 - 22:27

Travelers:

Jepp detta var kanske rent av det bästa avsnittet så här långt, då trots att man inte hade mycket annat än Sheppard av teamet. Efter jag hade sett avsnittet så tänkte jag 'detta var lite som Prometheus Unbound....fast mycket bättre'. :) Men en riktigt bra start på säsongen måste jag säga, får bara hoppas det håller i sig. ;)

Larrin: "That's the problem. Does he look like a man who thinks he's about to die?" sen ser man Sheppard ligga helt avslappnat i cellen :lol:

#44 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 03 November 2007 - 20:56

Tabula Rasa

Okej, jag får väl ändra mig här och säga att DETTA var säsongens bästa avsnitt, så här långt. :) Tyckte avsnittet hade en mörkare känsla, som jag vill ha i Atlantis (och jag menar inte att de ska använda mindre ljus i scenerna :P ). Var inte riktigt säker på om hoppandet mellan tidslinjerna skulle funka så bra, men jag tyckte det blev bra gjort faktiskt och det förde in lite mer spänning till avsnittet, även om man vet i pricip hur det hela slutar. Även om jag var lite rädd för att Katie skulle dö i avsnittet, men glad att hon inte gjorde det. Gillar faktiskt Rodneys förhållande med henne i avsnittet, inte vart så förtjust i idéen tidigare. :) Ett mycket bra avsnitt!

#45 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 November 2007 - 23:22

4x06 Tabula Rasa

Ja detta var nog det bästa avsnittet så här långt denna säsong, tillsammans med förra avsnittet.
Jag gillar när man hoppar i tiden och visar saker i okronologisk ordning. Denna säsong kan mycket väl bli Atlantis bästa!

Edited by Rick Hunter, 03 November 2007 - 23:22.

Winter is Coming

#46 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 04 November 2007 - 18:23

4.06 Tabula Rasa

Väldigt bra avsnitt. Gillade verkligen början på avsnittet med hur Rodney vaknar upp och upptäcker att han fast och när han ser lappen och sätter på datorn. Söt sista scen med Rodney sovande vid Katies sida. Cool ide att alla drabbas av en barnsjukdom som finns i pegasusgalaxen och att eftersom Teyla och Ronon redan haft den är immuna denna gång. Zalenka när han pratar tjeckiska. :thumbsup2:

Denna säsong kan mycket väl bli Atlantis bästa!

Det tror jag med.

Edited by GaterGirl, 04 November 2007 - 18:23.

#47 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 November 2007 - 21:29

4x04 - Doppelganger

Var väl ett så där avsnitt.

Rätt kul med Sams referenser till egna händelser. En av dom var ju från 'sömnplaneten' ;) som gick i veckan.

En svensk flagga :D . Hon satt ner vid panelbordet när Sam gick ut med sitt meddelande till alla på Atlantis.

Creepy att alla drömde om en Evil-John :ph34r:

:lol: när clownen dyker upp där i rodbåten.

Såg faktiskt rätt coolt ut när dom lämnade tillbaka de två kristallerna och alla andra kristaller lystes upp där i skogen.

#48 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2007 - 21:35

4x05 - Travelers

Okej avsnitt. Antar att jag är den enda här som inte hyllar det här avsnittet ;)

Jag retade mig rätt mycket på Larrin. Först är hon värsta bossen, hård och bestämd. Och sen helt plötsligt så beter hon sig som en liten tjej :rolleyes:
Och ska det här vara den avancerade rasen som det pratas om :unsure: så avancerade verkade dom ju inte vara precis, förutom att de har en massa (skrot)skepp med hyperrymds motorer och så.
Vi får väl se nästa gång de dyker upp. Nu har de ju ett Ancient skepp att leka med.

Han den där Wraithen såg ju ut som han i avsnittet när Ronon blev lurad av sina f.d kompisar.

Major Lorne :wub: var ju med :D

#49 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 05 November 2007 - 22:29

Och ska det här vara den avancerade rasen som det pratas om :unsure: så avancerade verkade dom ju inte vara precis, förutom att de har en massa (skrot)skepp med hyperrymds motorer och så.

För att vara i Pegasus så är dom väldigt avancerade, då Wraith inte låter folk att utvecklas långt nog. Kanske de som man menade? ;) Sen kan de vara så att de inte är överdrivet avancerade då de tvingas hålla till i rymden hela tiden, och som det verkade så går det inte allt för bra för dom just nu, vilket var ju anledningen att de villa ha denna Ancient skeppet.

#50 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2007 - 22:35

Det förstås. Men man tänker ju lite på the Asgard när man hör talas om en mer avancerad ras :lol:
Dom verkar ju inte precis vara mer avancerade än människorna (men vad fel det där låter) är. Hoppas vi får reda på lite mer om dom, se lite mer av dom, vad dom egentligen har på sina skepp osv.