Jump to content

Photo

Har du någon tatuering?

• Please log in to reply
80 replies to this topic

Poll: Tatueringar

Har du någon tatuering

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#26 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 October 2007 - 15:10

Bilder på personer och namn ska man ta sig både en och två funderare innan man bestämmer sig.

Motiv på ens husdjur ser jag inget fel med, frågan är om man verkligen kommer ogilla ens husdjur resten av livet bara för att man får ena ögat utklöst? ;) (kke bara jag som är ultra-djurvän och ständigt förlåtande när det kommer till djur men inte människor?) :P :D ) *läs inte in detta till 100% seriöst*

Kan säga att jag tänkte rätt mycket innan jag tatuerade mig, alla mina tatueringar symboliserar något för mig.

Djurmotiven står för att jag tycker om dessa vilda djur och kommer alltid göra det. Är även en stor djurvän och har ett extra hjärta som slår enbart för alla vilda och tama djur.

Tolkien texten jag har tatuerad representerar något fint i sig, jag tycker om det Tolkien skrivit samt att den återspeglar livet i det stora hela och är inte knuten till tid utan är tidslös och odödligt.

Motivet jag har på ryggen representerar mycket, bland annat min livslånga kärlek till landet Japan, men även mig som en nyfiken och mångkulturell person, sedan finns det en hel historia bakom mitt Tengu motiv som är unik. Läs mer om det via länken i min första post.

Hellre gör jag sådana här tatueringar än enbart tribals eller liknande modeflugor. Min tribal är egentillverkad, därav att jag ville ha den förevigad på min kropp. Om det inte vore för det skulle jag inte vilja ha en tribaltatuering.

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 October 2007 - 16:09

Egentillverkade är bra det också - då får det ju en betydelse.

Och jo, jag är rätt förlåtande. Jag hade ne katt som hängde sig med klorna i min hals, men det glömdes bort snabbt. Ett öga vet jag däremot inte... :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 October 2007 - 16:24

Egentillverkade är bra det också - då får det ju en betydelse.

Och jo, jag är rätt förlåtande. Jag hade ne katt som hängde sig med klorna i min hals, men det glömdes bort snabbt.

Så låter en sann djurvän... :lol:

Jag hade en katt, som när hon var liten, använde mig som en klätterställning/träd. Hon började nedifrån och arbetade sig sakta men säkert uppåt, givetvis med klorna ute och in i min hud. Men vad gör man inte för sin katt, klart att jag ställde upp. ;)

Edited by Cartman, 31 October 2007 - 16:25.

#29 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 31 October 2007 - 17:44

Jag tycker inte att det gjorde så farligt ont när jag tatuerade mig. Trodde det skulle göra mer ont. Man fick väl en adrenalinkick antar jag så det tog ner smärtan. Däremot gjorde det mer ont när jag skulle fylla i den efter ett par veckor. Men man överlever!
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#30 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 October 2007 - 17:55

Jag tycker inte heller att det gjorde ont, det känns, men jag har haft betydligt värre upplevelser än när jag gjorde mina tatueringar. Dock så tror jag att det är högst individuellt hur man upplever att det är att bli tatuerad.

#31 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 01 November 2007 - 15:17

Jag känner så starkt för min älskade katt att jag har svårt att se hur jag skulle sluta att tycka om den även om något skulle hända mellan oss.

Håller med er i resonemangen kring namn och tv-serier/filmer/band och så vidare som inte har många år på nacken. Fast jag antar att det säkert kvittar för en del om dom gillar det tillräckligt mycket så tatuerar dom sig väl i alla fall.

Star Trek har ju ett par år på nacken och är som omfattande att det passar bra med något därifrån.

#32 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 November 2007 - 18:05

Katter, japanska motiv och Stålmannenmärket?

Vafasen är ni för ena människor? Det vet väl alla att om man är man ska man ha en tribal runt bicepsen som man kan komplementera med ett ankare en bild på en strippare och om man är kvinna en tribal i svanken, en delfin på axeln/bröstet/ankeln.

Sluta försöka vara så jäkla alternativa...

Måste jag komplettera med en smiley?

#33 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 November 2007 - 18:13

:lol:

Nu har jag varit och bokat tid, men ska träffa designern och diskutera/godkänna motivet innan det. 15 november blir första sittningen. ^_^
Support your local search and rescue unit - get lost.

#34 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 November 2007 - 19:02

Daniel, jag tror inte en smiley behövs :P

Du missade för övrigt taggtråd kring bicepsen. ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#35 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 November 2007 - 19:42

@ Daniel

Nästa gång jag får lite extra pengar, ska jag ta mig i kragen och gå iväg till tatueraren.
Nu har det gått i 20 år sen jag började fundera på att skaffa mig en tatuering. Egentligen tur att jag inte gjorde det då, eftersom jag var väldigt tveksam om vilket motiv jag ville ha. Men det jag ska ha, har jag haft på papper i 8 år nu.
Så jag tror nog inte att jag kommer ångra mig efteråt.

Edited by Georgia, 01 November 2007 - 19:42.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#36 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 01 November 2007 - 19:46

Nu har det gått i 20 år sen jag började fundera på att skaffa mig en tatuering.

Så du har funderat sen du var nyfödd? ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#37 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 November 2007 - 19:54

Vilken komplimang :hug:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#38 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 November 2007 - 15:10

Marie: Finns det någon möjlighet för dig att visa upp motivet du valt?

#39 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 November 2007 - 16:34

Nej, för det är inte skapat ännu. ;)

Det kommer att bestå av en ung. tefatsstor tat med olika blommor som är mina favoriter. Jag gav artisten en bunt med bilder och han har fria händer att göra ngt bra av det. Ska bli intressant att se vad han gör av det.

Exempel:
Posted Image
Posted Image

#40 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 04 November 2007 - 18:04

Nej, mest för att jag inte kan tänka mig något motiv som ligger hjärtat så nära att det skulle fordra avbildning på huden men också pga den avsmak jag känner för flugan och alla "jag-också"-uttryck den tar sig bland folk.

Mest fånigt blir det när de får lust att vara "exotiska" och bestämmer sig, utan att ha nån personlig relation till Kina eller ens ingående kunskap om landet/kulturen, att tatuera kinesiska piktogram (eller "Kinatecken" som man brukar höra det sägas). Inte sällan blir betydelsen dessutom förvrängd till rent nonsens, pga bristande förståelse för det kinesiska skriftspråkets morfologi och syntax. Som i ett fall jag hörde om där ngn hade ett som han trodde betydde "fågel" (han var säkert ornitolog... tveklöst) men egentligen var "kyckling". *rofl*

Hörde en gång en kursare berätta att han hade ett som symboliserade "lycka". Tänkte "jaha, så du gillar att vara lycklig? Bra att veta..."

#41 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 November 2007 - 14:20

Thanx for the info Marie. Vilka blommor är det du har valt? :)

#42 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 November 2007 - 15:57

Två exempel ser du bilder på i tråden: Fransk tulpan och pion. Andra var bl a ros, löjtnantshjärta, hortensia, brudslöja och nejlika. Jag väntar ivrigt på att killen ska ringa så att jag får åka in och se resultatet.

#43 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 November 2007 - 16:07

Jag förstår det, det brukar alltid vara lite speciellt när man tatuerar sig första gången.

Intressant val av blommor som du gjorde. :)

Om du får möjlighet och har lust kanske du kan posta slutresultatet. Antingen tatueringen i sig eller skissen som tatueraren gjorde.

#44 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 November 2007 - 18:34

När väl bilden är klar på min rygg så får jag väl ha ngn Nisse att ta ett kort så att jag kan posta här. :)

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 13:24

Det ser vi fram emot, eller åtminstånde jag iaf. :)

#46 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 06 November 2007 - 21:40

jag har två.
det japanska tecknet för döden (om igen har lurat mig) sitter i nacken å en lite stjärna på vänstar handleden.
ska även skaffa ett lite minne för min katt Kiwi, kanske en liten tass me hennes namn i eller nått. har gått ett år å ja kan inte bestämma mig för vad och var..

#47 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 November 2007 - 13:07

Det låter som ett fint sätt att minnas henne på. :)

#48 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 07 November 2007 - 20:42

jo, men ja vet inte om det blir bra nog. mina andra tattueringar har vatt impuls tattieringar, planera e asså inte min grej. men sen kan ja inte bara rusa in å bara göra en heller, just för att det ska va ett minne.. usch sicka problem ja har för en liten fjolig tattuering...

#49 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 November 2007 - 13:13

Det är väl bara bra att du är eftertänksam. På så sätt borde du känna av om det ens är aktuellt och du lär ju i så fall känna av när det är. Bättre att det är så än att du gör en impulstatuering och sedan kanske sitter och ångrar dig för resten av ditt liv. :)

Edited by Cartman, 08 November 2007 - 13:13.

#50 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 08 November 2007 - 17:39

Min intatuerade bild...

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ