Jump to content

Photo

Har du någon tatuering?

• Please log in to reply
80 replies to this topic

Poll: Tatueringar

Har du någon tatuering

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 30 October 2007 - 13:39

Har själv ingen tatuering men jag funderar på att skaffa mig en, har gjort en egen bild som jag skulle vilja föreviga genom att permanent fästa den vid min kropp. Blev lite nyfiken på om någon här på forumet har en eller flera tatueringar och vad det är för motiv ni i så fall har.

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 October 2007 - 14:23

Jag varken har eller har tänkt skaffa mig någon tatuering. Jag tycker inte det på något sätt är fel att skaffa det, inte alls, har bara kommit fram till att det inte är något för mig, det skulle liksom inte klä mig.
*Hockey och superhjältar*

#3 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 30 October 2007 - 14:40

Jag har länge velat tattuera mig, men jag är så trött på att det är som ett mode att ha tattuering idag. Det blir nästan ovanligare med folk som inte har det och jag är övertygad om att många idag skaffar en tattuering som de sedan ångrar. Eftersom en tattuering sitter kvar hela livet så tycker jag det är viktigt att man kan stå för den och gärna att den betyder något. Vad är det för tattuering du har tänkt göra, susdan? :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 October 2007 - 14:44

Jag har 3 tatueringar.

På min högra överarm (nära axeln) har jag en fin varg som sitter på en klippa och ylar mot en fullmåne.

På min vänstra överarm (nära axeln) har jag ett fint svartvit lejonansikte

På min högra underarm (nära handleden) har jag en svartvit/röd tribal.

Edited by Cartman, 29 October 2009 - 15:54.

#5 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 October 2007 - 14:53

Jag har länge velat tattuera mig, men jag är så trött på att det är som ett mode att ha tattuering idag. Det blir nästan ovanligare med folk som inte har det och jag är övertygad om att många idag skaffar en tattuering som de sedan ångrar. Eftersom en tattuering sitter kvar hela livet så tycker jag det är viktigt att man kan stå för den och gärna att den betyder något.

Håller med dig, det är inte direkt som att folk har frågat mig om jag ska skaffa en tatuering utan när och vad det ska bli. Det är verkligen något man får tänka igenom, och inte bara "följa modet" med.
*Hockey och superhjältar*

#6 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 October 2007 - 15:32

Jag har i många år velat ha en tat (eller flera!) och nu när jag nött ner motståndet så ska det äntligen bli av. Det ska bli ett blomstermotiv på ryggen, men designen är inte helt klar än. Det får ni veta sen. ^_^

Detta blir den första av flera planerade tats.

Edit: Jag röstade ja, även om jag inte har den på skinnet än. ;)

Edited by Marie Morot, 30 October 2007 - 15:34.
Tillägg

Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 October 2007 - 15:37

Kul Marie. :)

Har du gjort designen på blomstermotivet själv?

#8 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 30 October 2007 - 15:38

En liten kolsvart drake på överarmen hade varit coolt ^_^
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#9 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 October 2007 - 16:20

Röstade ja.
Stålis-märket på min vänstra axel. I färg, givetvis.

mina tankar inför tatueringar var lite som Jon's och grodans.
Att allt var en modefluga. Speciellt tribals känns ju som det, då det verkar som att i princip alla man ser som har tatueringar har en fet tribal nånstans.
(Menar ju givetvis inget illa mot folk som har dem, men jag tycker iaf att det känns som att tribals ofta är nån modefluga)
Hursomhaver, så visste jag att det skulle vara ett seriemotiv, och det var väl länge mellan bats och supes.
Jag gjorde ju t.o.m en tråd som handlade om min tatuering då jag funderade på att ha ett H istället för S (Uppenbart varför, antar jag).

Edited by Hofling, 30 October 2007 - 16:27.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#10 paddyone

paddyone

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts
  • Interests:Sköldpaddor, insekter, spindlar, sniglar, datorn och sci-fi

Posted 30 October 2007 - 16:26

Har ingen men skulle vilja ha en sköldpaddstatuering :wub:
Paddyone–The TurtleMaster

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 October 2007 - 16:28

Jag gjorde mina tatueringar för länge sedan och då var det ingen direkt modefluga, men den är säkert större i dagens utseendefixerade samhälle.

#12 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 October 2007 - 16:38

Nej och jag har inga tankar på att skaffa mig någon
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#13 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 October 2007 - 16:47

Kul Marie. :)

Har du gjort designen på blomstermotivet själv?

Jag har valt ut ett antal bilder på sådana blommor som jag gillar och jag har en generell bild i huvudet hur jag vill att den ska se ut, men designern på tatueringsstudion ska göra själva designen och det är nog bäst så.

Edit: Måste bara tillägga att det är högst förvirrande när du har en avatar som är identisk eller iaf näst intill identisk med en som Wylie haft tidigare. Jag får kolla två gånger vem det är som postat. :P

Edited by Marie Morot, 30 October 2007 - 16:49.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 October 2007 - 17:05

Jag har valt ut ett antal bilder på sådana blommor som jag gillar och jag har en generell bild i huvudet hur jag vill att den ska se ut, men designern på tatueringsstudion ska göra själva designen och det är nog bäst så.

Oki. Jag tänkte att min allra första tatuering skulle bli någon som jag själv gjort men jag ångrade mig och med facit i hand var det rätt. :)

Edit: Måste bara tillägga att det är högst förvirrande när du har en avatar som är identisk eller iaf näst intill identisk med en som Wylie haft tidigare. Jag får kolla två gånger vem det är som postat. :P

Sorry, inte min mening att du ska känna dig förvirrad. ;) Får väl ta och byta till något annat. :)

#15 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 October 2007 - 17:56

Inte än. Ligger på planeringstadiet, eller snarare brist på ekonomi.
Har velat haft en länge, men inte hittat rätt motiv. Till sist så ritade en kompis till mig den efter min beskrivning.
Så nu är det bara pengar som saknas och var jag ska ha den, på överarmen eller på ryggen/skuldran.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#16 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 October 2007 - 22:44

Nej, och inga planer heller. :)

För mig är det inte för att det är en modefluga, men mer för att det känns som nåt väldigt primitivt och tribalistiskt, lite granna som jag känner för piercings och annan kroppsutsmyckning.

Möjligen om dom uppfinner nanotekniska programmerbara tatueringar, som knappast skulle vara permanenta, då skulle det genast te sig mer intressant.

#17 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2007 - 23:18

Jag har inga men jag har velat haft. Bara det att jag nog inte skulle klara av smärta.
Fast ärligt så tycker jag att tatueringar oftast är rätt fult och förstör utseendet. Vissa passar med det men många t ex tjejer tycker jag ser mindre bra ut med tatueringar IMO.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 October 2007 - 23:32

Man måste ju inte skaffa en tatuering i pannan ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 October 2007 - 23:52

Har ingen men om jag någonsin skaffar en så kommer den vara i gult och svart och börja med bokstaven "A" B)
Den vet jag att jag kan stå för i hela mitt liv i alla fall.

Winter is Coming

#20 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 31 October 2007 - 02:15

Möjligen om dom uppfinner nanotekniska programmerbara tatueringar, som knappast skulle vara permanenta, då skulle det genast te sig mer intressant.

Det vore ju en idé! :D Jag har också funderat på sätt att ha tattueringar som kan välja hur länge man vill ha kvar, men den här idén lät ju helt underbar. Ska genast sätta mig och snickra på ritningarna ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#21 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 31 October 2007 - 12:48

Jag har en tatuering på min högra överarm, närara axeln. Det är Imperiets logga från Star Wars. Skaffade den 1998, långt innan jag började samla på Star Warsreplicas eller ens visste att man kunde köpa sånt. Kände mig lite Dark side då, eftersom min dåvarande sambo plötsligt gjorde slut, och tyckte att det passade med imperiets logga. Det gör jag fortfarande, fast idag främst för att jag är med i 501st, och jag kommer aldrig att ångra att jag valde det motivet.

Det är dessutom ett mönster som är snyggt. Folk som vet vad det betyder tycker att det är coolt och folk som inte vet vad det betyder tycker att det är ett snyggt mönster.

Skulle kunna tänka mig att göra en tatuering till men min nuvarande flickvän verkar vara emot det. Hon säger: "Det är ju upp till dig", men vad hon egentligen menar är "Skaffar du en till så blir det inget nuppa!" :D
Men jag är fullt nöjd med den jag har, och bär den med stolthet.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 October 2007 - 13:09

Jag säger osm Crusader - jag är skrämd av smärtan. ;)

Mer allvarligt, är det två andra saker som står högre upp på listan: ekonomi och motiv. Jag måsteh a båda för att jag ska kunna tänka mig det. Och jag är inte där ännu. Tatuerar man sig ska man ha en mening och en djupare tanke bakom det. Inte bara "Oh! Tribal. Gud, det är ju bara sååå coooolt!" :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 31 October 2007 - 13:11

Vad är det för tattuering du har tänkt göra, susdan? :)

Jag har två saker jag vill tatuera. Jag vill välja ett av mina fortgrafier som jag har på min älskade katt och få det tatuerat. Jag vet att en av tatuerarna på orten är extra bra på djurmotiv. Min katt betyder allt för mig och det vore fint att föreviga henne genom en tatuering.

Den andra tanken jag har är att tatuera något med Star Trek anknytning, jag har alltid älskat Star Trek och kommer förmodligen alltid att älska Star Trek, även när jag blir gammal. Dock är jag inte 100 på vad för motiv som jag ska välja, har lite flera olika saker att välja mellan.

Vad tycker ni andra, om man älskar någonting riktigt mycket som t.ex. sitt husdjur eller en tv-serie, är det då inte rätt att ta steget ut och förverkliga sina drömmar?

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 October 2007 - 14:30

Jag tycker det är helt okej.

Tänk bara efter noga innan du verkligen bestämmer dig, det är varken smärtfritt eller kostnadsfritt att ta bort dom eller tatuera över oönskat motiv om man verkligen ångrar sig. Så länge du är säker på din sak och vet att du ska bära tatueringen för resten av ditt liv så är det bara att slå till. :)

#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 October 2007 - 14:50

Håller med Cartman. Om man verkligen brinner för någonting ser jag inga fel med det alls.

Jag personligen skulle dock hålla mig undan både människor och djur, för det är sådant som kan kännas permanent men lika flyktigt en dag kan försvinna och då inte nödvändigtvis då, utan likaväl känslor förändras (t.ex. katten klöser ut ditt ena öga, din älskade bedrar dig med din bästa vän). Intressen som man har haft under lång tid och inte tröttnat på känns mer logiska för mig - t.ex. inte något från en teveserie som Lost (vänta åtminstone fem år efteråt och se om du känner lika starkt för den), men gärna från en teveserie som Star Trek (som har åren på nacken). Fungerar också bra med livsfilosfiska modeller för mig som t.ex. yin-yang, krucifix etc.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«