Vad är skrika i musik?
Posted 23 July 2004 - 17:21
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 July 2004 - 18:12
+ Sex Pistols
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 23 July 2004 - 23:02
Urk. :kräks:Skrika i musik = hej hej Monica och Ingen vill veta vart jag köpt min tröja
![]()
och allt Shania Twain urrrrrrrrrrg
Posted 23 July 2004 - 23:27
Tycker det är en bra sångare (även om "sång" kanske är fel ord i sammanhanget, ungefär som att kalla Petter för sångare..). Du kanske ska testa Vintersorg istället? De är inne på ungefär samma spår men har mer "vanlig" sång i låtarna. Dock är det något som jag tycker gör dem bra mycket sämre än Finntroll för det blir så himla trist.om de bara tog bort sångaren.
Posted 24 July 2004 - 01:22
Mustasch live i Grytan i Helsingborg! Underbart skrik! Kommer precis därifrån. Verkar nog allt som det behövs skrikas för att överrösta instrumenten. Igenomkörande av The Dagger, Down In Black, Muddy Waters, Ratsafari och Black City, I Hunt Alone, medflera var helt underbart att lyssna på!
Om jag inte missuppfatta det så är vi skåningar feta fyllesvin. Man ska dricka grogg och inte knarka. Vätskekontroll = Öl. Mustasch skiter i vad publiken tycker för bandet är fulla och i full gång så de bara kör på för sin egen skull.
Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime
Posted 24 July 2004 - 08:22
Okej, får kolla in dem framöver då. Vintersorg låter bekant.Du kanske ska testa Vintersorg istället? De är inne på ungefär samma spår men har mer "vanlig" sång i låtarna.
Men helst av allt ksulle jag vilja ha ett sådant här band som helt saknar sångare
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 24 July 2004 - 14:38
Posted 24 July 2004 - 15:30
Åk då till Japan så kan du säkert hitta karaokeversioner därMen helst av allt ksulle jag vilja ha ett sådant här band som helt saknar sångare
Den där tröj-låten har jag aldrig hört. Kan bero på att jag aldrig lyssnar på radio...
Posted 24 July 2004 - 16:59
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 25 July 2004 - 10:25
Ah, jag är inte ensamDen där tröj-låten har jag aldrig hört. Kan bero på att jag aldrig lyssnar på radio...