Jump to content

Photo

Smallville - Säsong 9

• Please log in to reply
168 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 October 2009 - 23:02

9x02: Metallo

Shit, vad var det där? En släkting till Clark som har anlänt till jorden?

Metallo var ett välkommet tillskott till serien. Och med tanke på att Tess nu har honom i sin ägo så lär han vara med mer. Och för ovanlitghetens skull så stämde mycket av karaktärens skapelse med orginal Silver Age Metallo. T ex så går han på Kryptonit även i serierna.
"Heartless bastard" :P

Jag gillade att de nämde Terminator. Passande med tanke på Brian Austin Green's roll i Terminator: TSCC. :D

Clark is back. :) Förväntade mig faltiskt att han skulle ta på sig glasögon men så blev det inte. Hoppas bara att han behåller dräkten.
Jag gillar att han mer beter sig som Superman när han har dräkten på.

Helt klart ett bra avsnitt. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 October 2009 - 22:27

Metallo var ett välkommet tillskott till serien. Och med tanke på att Tess nu har honom i sin ägo så lär han vara med mer. Och för ovanlitghetens skull så stämde mycket av karaktärens skapelse med orginal Silver Age Metallo. T ex så går han på Kryptonit även i serierna.

Kul också att han dök upp I Smallville just när den WB/DCs animerade avdelning hypar Superman/Batman:Public Enemies där han också har en roll.Vet inte om det på något sätt är med flit men kul hur timingen var så bra.

Clark is back. :) Förväntade mig faltiskt att han skulle ta på sig glasögon men så blev det inte. Hoppas bara att han behåller dräkten.
Jag gillar att han mer beter sig som Superman när han har dräkten på.

Jag börjar undra om Smallville gör någon tok-stor retcon i sista avsnitten. Typ The Legion åker tillbaka i tiden och ger Clark ett par brillor när han just fått veta att han är från en annan planet och säger åt honom att det är viktigt att han bär dem. Eller så kan ju Zatanna fixa det naturligtvis.Hon har ju redan blivit introducerad I Smallvilles universum. Jor-El vet jag inte han vill ändra nånting,eftersom "allt sånt därna har ett pris". Vet inte riktigt om "Clark is back" helt, tror att han dock märkt att han inte enbart kan vara Kal-El/"The Blur" och att han nu tänker på att hitta en balans mellan att vara den kalla kryptoniern/mänskliga Clark Kent. Jag gillar också att han är annorlunda i dräkten än som Clark,det visar att han har liksom två olika identiteter men än saknas värmen som Superman har. Vi får väl hoppas att Clark fortsätter modifiera sin utstyrsel och att vi får en ny version snart :).
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#28 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 October 2009 - 15:54

Kanske är den där släktingen som man såg kort i förra avsnittet Smallvilles variant på Mon-El?

Men nu till avsnittet

9x03 "Rabid"

Skapligt avsnitt mycket tack vare att de tekniska delarna ser fortfarande bra ut och att skådespeleriet är på en godkänd nivå. Uppskattar också hur starkt de fortsätter med sin egen kontinuitet. Ett sånt här "Resident Evil" avsnitt hade säkert varit bara ett vanligt avsnitt utan större kontinuitet om den hade gjorts för ett par säsonger sedan, nu har den något att göra med säsongen i af.Jag gillade att Clark har fortfarande "dräkten" på sig,mycket bra. Ollie är fortfarande ett tråkigt knarkfyllo.Jag gillar honom sådär i serien,jag hoppas bara att han får en något intressantare att göra i framtiden sem när hans "overcome his demons" story har gjorts klart.Bra också att Clark verkar ha lagt Lana-fanatismen åt sidan. Och inte på något dåligt sätt alls, han ler ju när han klistrar in fotot på henne i sitt album där på slutet.Callum Blue är riktigt j*vla bra i sin enda scen. Bra att man håller honom lite gömd men när han väl medverkar så är det på ett starkt sätt. Plus också att Zombiesarna är rätt äckliga och välgjorda.Blir också spännande att följa Lois Lane och hur och när hennes drömmar och syner från framtiden avslöjas.
Batman Begins

The Dark Knight

#29 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 October 2009 - 01:40

9x03: Rabid

ZOMBIES!!! :thumbsup:
Härligt avsnitt. Den väldigt apokalyptiska början som man väntade sig skulle vara en dröm eller liknande, Zombie-Lois, Ollie with a Shotgun, äkliga Zombies, Resident Evil referens, och en hård Zod.
Zod förlåter inte när man gör saker utan att han beordrar det. Men nu har han fått upp synen för Clark's existens. Kommer bli väldigt intresant.
jag gillade när Lois lättade på sitt hjärta framför Clark och att hon faktiskt börjar våga visa sig vek framför honom. Deras vänskap växer sig bara större. Bara det att hon öppet erkänner att hon trivs att umgås, och jobba med, Clark.
Chloe fortsätter på den obehagliga vägen där hon först och främst har ett jobb att sätta först. Svårt att veta om det är en bra eller dålig sak. Hon har blivit mycket kallare (fast det var värre innan när hon tillochmed begick ett mord).

Vad har Oliver fått för insikt nu? Att han slutar som Green Arrow var knappast rolig för det är då han är som bäst. Får se vart det här går.

Heheh, Dr. Emil Hamilton är en rolig filur. Man vet aldrig var man har honom. Kull att han, en DC karaktär, är med så mycket i serien. Jag vet att karaktären var med i Lois & Clark också men jag minns honom inte där.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#30 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 October 2009 - 21:47

9x03 Rabid

Ja alla serier borde ha ett zombie avsnitt helt klart :P
Men så jäkla bra var inte det här avsnittet trots allt i mina ögon. Men slutet med Zod var lysande! Denna säsong har potential helt klart!

Heheh, Dr. Emil Hamilton är en rolig filur. Man vet aldrig var man har honom. Kull att han, en DC karaktär, är med så mycket i serien. Jag vet att karaktären var med i Lois & Clark också men jag minns honom inte där.

Jag hade för mig att han var med i nån av de tidigare säsongerna av Smallville men så kollade jag upp det och det visade sig att det var en Dr. Steven Hamilton som spelades av Joe Morton. För Dr. Emil Hamilton är väl en etablerad Superman-karaktär medans den andra bara var ett slumpnamn :)

Winter is Coming

#31 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 October 2009 - 22:14

Dr. Steven Hamilton var en hyllning till Dr. Emil Hamilton från innan de började ha med karaktärer från de senare serietidningarna.
-Sora, Kingdom Hearts

#32 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 October 2009 - 23:21

Aha det var så det var :)

Winter is Coming

#33 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 October 2009 - 19:56

9x04 "Echo"

Return of Toyman. Jag fortsätter berömma kontinuitet i Smallville. Yay!.Chris Gauthier är tillräckligt äcklig som "Toyman" och det var kul att han återvände för det här avsnittet.Hur man knyter ihop Toyman och den presenten Tess Mercer ger till honom på slutet var bra.Eller jo jag gissade på vad som skulle finnas i lådan rätt tidigt vilket andra säkert gjorde också. Bättre avsnitt för Ollivier Queen.Han verkar få betydligt mer uppmärksamhet i år. Coolt att Clark är "The Blur" redan i början av avsnittet men nu verkar han sabba T-shirten. Kanske finns det sanning i ryktet att han byter till en annorlunda look flera gånger under året?. Några bra scener mellan Lois och Clark också.

Skapligt avsnitt,men inte lika bra som de två första avsnitten av säsongen.I ungefär samma nivå som tredje avsnittet.
Batman Begins

The Dark Knight

#34 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 October 2009 - 13:59

Har inte hunnit börja se s.9 än. Borde ta tag i det nu.
speciellt efter den här nyheten.

Which Stargate star will play Hawkman in Smallville? | SCI FI Wire

Posted Image

You can't keep a good Stargate actor down: First, Atlantis' Jason Momoa gets cast in HBO's Game of Thrones, now, SG-1's Michael Shanks has landed a role as Hawkman in an upcoming episode of The CW's Smallville!

Shanks, whom you know as Dr. Daniel Jackson, is one of two actors cast in the fledgling Justice Society episode on the before-Clark-was-Superman series, according to IGN:

Posted Image

We've known since this summer that the Justice Society would be coming to Smallville, in an episode written by comic book writer Geoff Johns, but so far the exact characters who would be part of the team were not revealed. ... As it turns out, Hawkman and Doctor Fate will both be part of the Smallville incarnation of the Justice Society. This goes hand in hand with DC Comics, where both characters have notable histories with the team and its various incarnations, dating back to the 1940s.

Another Stargate player, Brent Stait, who guested on Atlantis and appeared in the Stargate SG-1: Children of the Gods video game, will play Doctor Fate, the site reported.

The episode is slated to air in January. Not clear whether Shanks will have to put on the beaked cowl/winged hat of the classic Hawkman, but we'd pay money to see it.

Jag gillar Hawkman :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#35 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 October 2009 - 14:34

Coolt, snart saknas väl bara Wonder Woman och Green Lantern i Smallville (och givetvis Batman också fast det lär ju aldrig hända)

Winter is Coming

#36 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 October 2009 - 20:53

Green Lantern och Wonder Woman har DC sagt nej till också fast producenterna frågat snällt i flera år. De fick ju ha med Flash men bara om man använde Bart/Impulse versionen.DC vill undvika "dubbelt med live-action versioner" så mycket som möjligt och säger nej till de karaktärer som har störst chans att få en egen film.

Kul med casting, är inte speciellt bekant med skådespelarna men är glad att Hawkman är med. Inte helt svårt att gissa eftersom Johns skapat Stargirl och skrev Hawkman ett bra tag.

Newsaramas artikel om det och bilder på Brent Stait och Britt Irvin

http://blog.newsaram...-to-smallville/
Batman Begins

The Dark Knight

#37 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 October 2009 - 21:10

Misstänkte att det var så, då vore det ju trevligt om det verkligen blev av några live-action filmer med de karaktärerna också. Med Green Lantern undantagen så verkar ju alla andra mest vara snack.

Winter is Coming

#38 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 October 2009 - 23:29

Geoff Johns har avslöjat något väldigt coolt om JSA avsnittet. Det är nämligen ett dubbelavsnitt :)

från kryptonsite.com

Geoff Johns Confirms "Society" Will Be A 2-Parter
"Society" writer Geoff Johns has confirmed earlier rumors that "Society" will be told in two parts - and one of those two parts will be directed by Tom Welling.

On Twitter tonight, Geoff confirmed that "Society" "is actually an insane DCU infused two-part epic."

He says that Part I is called "Society" and Part II is called "Legends." Glen Winter is still on board to direct "Society" and Tom Welling is directing "Legends." "They both brought so much to Legion," he says.

Johns credits executive producers Brian Peterson and Kelly Souders with making this happen. "They wanted it to be HUGE and they wanted [the guest characters, names redacted to prevent news page spoilers] done right."

Batman Begins

The Dark Knight

#39 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 October 2009 - 19:10

9x05
"Roulette"

Ett avsnitt för Ollie. För det första så lite credd för manusförfattarna att ge Ollie ett bra avsnitt. Inget större "jag är ett självdestruktivt fyllo som är jobbig" här, eller jo lite givetvis med att han tar ett piller från en okänd kvinna, men jag gillar ändå att Chloe gör en sån här "The Game" grej för att väcka hjälten till liv igen. Har inget större förhållande till "Roulette" karaktären, var väl ok, kul dock med att nästan varje avsnitt har något eller någon från DCs universum.Smallville är nästan som DCs version av Marvels "Ultimate" universum. Eller lite så i alla fall. Chloe var acceptabel i det här avsnittet också. Är glad att Clark har nu haft "prototype suit" på sig i 5 avsnitt, men kul att Ollie dissade den lite på slutet "behöver mer färg" liksom :).Och den scenen på slutet mellan Green Arrow och Clark såg riktigt "epic" ut.
Batman Begins

The Dark Knight

#40 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 October 2009 - 21:27

De hade ett Bruce Wayne manus sparat länge men använde det tillsist när de insåg att de aldrig skulle få ha karaktären, fast med Angel of Vengeance istället vilket var väldigt uppenbart i avsnittet.
Det är synd att DC är så rädda för dubletter.

9x04: Echo

Bra avsnitt. Kul att se Toyman också och att han faktiskt kallas Toyman.

Först förstod jag inte meningen med Clarks nya kraft men sedan märkte jag en skillnad på sättet han var och gillade det.
Bra scener mellan Lois och Clark. Lika så scenen mellan Tess och Ollie där hon först verkade bry sig så mycket men sedan blev helt kall och det visade sig att hon bara spelade. Men visst bryr hon sig. Hon beordrade ju Toyman att låta Oliver vara.
Jag gillade också att Clark äntligen insåg hur dåligt Ollie mår. Clark har varit så fokuserad på att Ollie mördade Lex men inte tänkt på vad det gjorde med Ollies psycke. Och självmordsförsöket var en rätt bra hint.

Jag gillar att Toyman förblir i serien. Det är alltid trevligt med en återvändande DC skurk.

Är det någon annan än jag som tycker att Chloe har blivit en aning för professionell? Hon är alltid gravallvarlig nu, all bussiness and no play. Vilket gör henne lite tråkig. Jag saknar gammla Chloe.

9x05: Roulette

Jag håller med. Scenen i slutet med The Blur Clark och Green Arrow Ollie var verkligen episk och kändes som att det är så det ska vara. Lite tillbaka till tiden då Ollie försökte lära Clark att vara en hjälte bara det att nu är de båda en hjälte.
Skönt att de inte drog ut på självmordsbenägen-fyllo-Ollie storyn förmycket.

Chloe var lite bättre här. Gammla Chloe lär aldrig återvända igen, det var rätt uppenbart. Hon räddade Olivers liv men det är allt lite skrämmande hur långt hon är villig att gå.

Lois och Clarks filmkväll var väldigt underhållande och hur Clark hämtade mat varanda gång någon behövdes räddas. :P

Jag känner inte så mycket till DC-skurken Roulette men det var kul med ännu en DC karaktär. Har varit en per avsnitt i säsong 9.
-Sora, Kingdom Hearts

#41 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 October 2009 - 23:02

De hade ett Bruce Wayne manus sparat länge men använde det tillsist när de insåg att de aldrig skulle få ha karaktären, fast med Angel of Vengeance istället vilket var väldigt uppenbart i avsnittet.
Det är synd att DC är så rädda för dubletter.

En teori som folk verkar ha angående Bruce Wayne/Batman är det att det tog så länge tills WB kunde restarta franchisen med Christopher Nolans Batman filmer. Och man vill inte trampa på Nolans tår med en annan version av karaktärerna.Ingen har nånsin hört något officiellt om det här, men både det att man la Justice League filmen på hyllan, samt la ner produktionen på "The Graysons" typ en vecka efter att man skrivit manus till pilotavsnitt brukar användas som "bevis" på att WB vill vänta på Nolan när det gäller superhjältefilmer innan de själva gör något. WB cheferna kommenterade att "The Graysons" inte blev någon serie för att den inte passar in i Batmans filmkontinuitet.

Singer gjorde ju Superman Returns och tillsammans med dåvarande Smallville producenter Millar&Gough enades om att en hel del likheter i filmen och TV-serien.

I vissa fall så är DC säkert rädda för dubbletter, men som sagt det kan ju finnas andra skäl där också.

Är det någon annan än jag som tycker att Chloe har blivit en aning för professionell? Hon är alltid gravallvarlig nu, all bussiness and no play. Vilket gör henne lite tråkig. Jag saknar gammla Chloe

Känns som hennes sätt att hantera tragedin med Jimmy och Doomsday och allt.Jag hade varit impad om man skulle ha gett Chloe "angry reckless drunk" storyt istället för Ollie. Det skulle ha varit oväntat. Jag saknar packade arga kvinnor i tv-serier.
Batman Begins

The Dark Knight

#42 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 October 2009 - 23:56

Bildgalleri med spoilers för avsnittet "Kandor"

http://www.kryptonsi...dorgallery1.htm
Batman Begins

The Dark Knight

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 October 2009 - 00:33

Mmm ser jag framemot! Bra casting på Jor-El också :)

Winter is Coming

#44 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 October 2009 - 00:57

Jag ser fram emot det också väldigt mycket. Smallvilles producenter pushar ju verkligen för en tionde säsong

http://www.superhero...ews.php?id=8797

Intressant grej med castingen av Jor-El, han är säkert bra absolut, men serien har ju tidigare etablerat att Jor-El såg ut som Clark när han var ung, eftersom Welling spelade en Jor-El som besöker jorden i ett avsnitt. Och med äldre Jor-El så gör ju Terence Stamp rösten :). Jag antar att producenterna bara inte bryr sig om det här speciellt mycket :).
Batman Begins

The Dark Knight

#45 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 October 2009 - 15:54

En riktigt bra intervju med Michael Shanks som ska spela Hawkman i Smallville.

http://www.huffingto...i_b_339282.html
Batman Begins

The Dark Knight

#46 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 October 2009 - 17:02

9x06 "Crossfire"

Tänkte nästan skriva "ännu ett avsnitt för Ollie" vilket det på många sätt var men även Clark något att göra. För det första så var det här ett roligt avsnitt. Det enda som jag kan kritisera det här avsnittet för var att dialogen kunde ha varit lite bättre skriven. Sen lär Marv Wolfman få lite royalties eftersom en snällare version av Cat Grant medverkade,men royalties lär Kevin Smith få av WB/DC också. Väldigt stora delar av handlingen med Mia/"Speedy" var ju taget direkt från Kevin Smiths run av Green Arrow, och jag klagar inte,det är en bra story och Elise Gatien gör karaktären tillräckligt bra för att man ska gilla och sympatisera med henne. Hennes intro är också coolt med fight scenen,enda problemet där var att jag tyckte man kunde ha klippt det lite bättre, Smallville har blivit bättre på att visa slagsmål i serien,och det här var inte uselt,men det kan göras bättre. Sen finns det ju vissa grejer med Mias karaktär som inte avslöjades här (eller så hintades det om det och jag missade det) som Judd Winnick la till under hans run med Green Arrow tidningen.Jag är glad att hon ska vara med i fler avsnitt.

Scenerna mellan Zod och Tess var riktigt bra, och man lyckades även slänga in några viktiga scener till Chloe i avsnittet. Så mycket hände i veckans avsnitt.

Sen måste man ge Smallville cred för avsnittets Superman-scen också. Visst det var lite snott från Superman Returns men sättet Clark står framför Olivier och Lois för att rädda dem från Rick The Pimp´s skjutande (samtidigt som Ollie agerar som en hjälte givetvis i scenen också) och att vi får se S-emblemet var jäkligt häftigt. Och ja scenerna med Lois och Clark, speciellt slutet var ju fint det med :) .

Edited by super85, 31 October 2009 - 17:04.

Batman Begins

The Dark Knight

#47 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 November 2009 - 19:36

9x07 "Kandor"

Kandor avsnittet!. Kul hur man märker vissa "regler" i Smallville som alltid böjs och ändras. I det här fallet så är det förklaringen på Kandorianerna. Jag trodde man enbart skulle ha någon form av tidsrese relaterade förklaringar men man hade att de var någon typ av kloner. Julian Sands är bra casting och jag tyckte att han var bra som Jor-El, scenerna med Zod var riktigt bra. De kanske inte hade enorma resurser för avsnittet men jag tycker att de gjorde bra med vad de hade.Donner inspirationen var ju väldigt tydlig vilket vi som följt serien är ju vana vid redan.Sen gillade jag de små scenerna med Zod och hans armé. Gillar också hur Clark bestämmer själv vad han vill göra.Scenen när han är lagom våldsam mot Tess var obekväm. Stålis sysslar inte med sånt,men det är ju poängen också, han är inte Superman än. Och nu vet ju Zod mer. Blir intressant att följa, och med Callum Blue i rollen så har jag inte saknat Lex Luthor på samma sätt som jag gjorde förra säsongen. Det här var ett snyggt avsnitt men det kändes som att även det här kunde ha varit en två delars avsnitt. Var såpass mycket grejer i den.

Zatanna som var med redan i ett avsnitt förra säsongen ska vara med i år igen.

http://tvguidemagazi...ville-3115.html

Kul :). Det avsnittet var rätt roligt och jag gillar Zatanna!.
Batman Begins

The Dark Knight

#48 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 November 2009 - 21:32

9x07 Kandor

Bästa avsnittet denna säsong! Alla scener med Jor-El och Zod var kanonbra, speciellt de som utspelade sig på Krypton! Jag tyckte nog att klongrejen var bättre än tidsresor, känns lättare att hålla reda på faktiskt. Hade dock velat se Lois reaktion efter det som hände i förra avsnitten med Clark men det kanske är bättre att de väntar med det tills nästa avsnitt istället, annars kanske det hade tagit fokus från Jor-El/Zod storyn. Riktigt bra avsnitt som sagt och det ska bli väldigt spännande att följa fortsättningen.

Edited by Rick Hunter, 07 November 2009 - 21:32.

Winter is Coming

#49 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 November 2009 - 19:34

Smallville's Justice Society Arc to be a 2-Hour Movie - Superhero Hype!

Source:CW Insider November 11, 2009

Entertainment Weekly is reporting that The CW has decided to turn "Smallville's" upcoming Justice Society-themed two-parter into a two hour movie event airing on January 29.

Written by Geoff Johns, the episodes - titled "Society" and "Legends" and featuring such DC Comics stalwarts as Stargirl, Hawkman, and Dr. Fate - were originally designed to air separately.

Scooper 'CW Insider' also tells us that The CW gave the two-parter a huge budget upgrade.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#50 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 November 2009 - 20:09

Jag har stort hopp till de där dubbelavsnittet! :thumbsup:

Winter is Coming