Walker: Det är främst jag som ligger bakom den här driven att stänga gamla polls. Mina motiv är flera:
1. Folk som är nya och som rotar fram urgamla polls och röstar utan att motivera rösten med en post. Forumet är inställt så att dessa ämnen bumpas och ser ut som att det finns en ny post i dem också. Att någon har röstat gör ju ingen skillnad, för har de inte motiverat sitt val har ju andra ingen aning om vad de röstat på - om vi inte memorerat ställningen.
2. I riktigt gamla ämnen som dyker upp igen har vi ju redan sagt vårt s a s och det finns inte mycket att diskutera där. Startar man istället en ny poll kan ju nya infallsvinklar och ändrade åsikter starta en intressant debatt på nytt. I en gammal tråd kan man typ gå in och säga "jo, jag tyckte så då och det gör jag fortfarande", det blir inte mycket kvar att prata om för det mesta. Dessutom kanske man inte ens kommer ihåg vilket alternativ man röstade på i en gammal poll (om man röstat eller blankröstat utan att motivera sig).
Okej, jag håller med om att just Kalle Anka-pollen är i princip densamma från år till år och därför kanske borde öppnas igen. Jag är möjlig att övertala.

Dock kvarstår mina åsikter från punkt 1 och 2 - att någon ny kommer in och röstar utan motivering av sin röst gör ju inte att ämnet blir intressant att diskutera igen.