Jump to content

Photo

Invasion

• Please log in to reply
115 replies to this topic

#51 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 23 March 2006 - 09:15

Jättebra avsnitt igår! Jag vill se mer nu på en gång! Jag gillar, även om det förvirrar mig, att Tom inte vet fullt så mycket som han tror att han gör. Betyder detta att han inte alls är så insatt i "deras" planer? Ligger även hans kropp och ruttnar någonstans i Everglades?

Jag gillade inte Mariel från början, men har faktiskt börjat göra det nu. Hon har blivit mer sympatisk. Till skillnad från den där Christine som enbart var störd i huvudet!
Posted ImagePosted Image

#52 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 March 2006 - 10:28

Mycket bättre fart i avsnittet än de senaste veckorna. :)

Så Tom är inte den allvetande, allseende som man fått intryck av tidigare? Och vad hade Christina fått veta av honom som han hållit från Mariel? Och varför? Frågorna hopade sig verkligen i det här avsnittet.

Störde mig på Larkin igår. Det får väl ändå finnas någon måtta på hur driven man är som journalist? Är man gravid och vill ha barnet och varit med om det hon var med om förra veckan är det inte någon större påfrestning att vila en dag eller två. Eller?

Avsnittet var extremt Mariel-centrerat och jag hade önskat att de haft med lite stories omkring andra karaktärer i stan också. Would it kill them to give us som backdrop? De kunde väl ha med lite om uppröjning/återuppbyggnad eller nåt. Bara lite? :P

Och yay! för Elisabeth Moss! Jag gillar henne, hon är cool. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#53 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 30 March 2006 - 10:03

Invasion tar ut svängarna lite mer :) Vi fick i gårdagens avsnitt veta att Russel har ett lite skumt förflutet, att Dave börjar uppträda som en "hemlig agent" och infiltrerar gänget i kyrkan. Daves och Mariel verkar hitta varandra om det nu inte beror på att Dave är på snokarhumör förståss :)
Vad var det för alien i krokodilen egentligen, syra och gifter i och mänsklig DNA :o
Mariels enträgna begäran om draggning gav resultat,om än inte det förväntade för henne utan en annan kropp hittades, var den planterad månne? Underlays uttryck i sista scenen var tvetydigt...
Tycker Invasion har lyft sej rejält på sistone :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#54 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 March 2006 - 11:40

You ain't seen nothing yet. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#55 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 March 2006 - 15:53

Hållar med :)

Detta avsnitt var spännande och jag er säker på kroppen var planterad.Det var nog den kvinnan som Tom såg inne på sjukhuset , tror jag i alla fall :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#56 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 30 March 2006 - 20:43

:o :ph34r: :) låter lovande ^_^
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#57 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 31 March 2006 - 18:34

:o :ph34r: :) låter lovande ^_^

Vad spännande! :thumbsup:
Posted ImagePosted Image

#58 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 05 April 2006 - 23:04

Ahh vilket höjdaravsnitt av Invasion ikväll :) riktigt spännande från början till slut :)
Dave blir kidnappad av några som har samma sår som han, men Russel är strax till hjälp och de får reda på att varelserna har dykt upp tidigare på olika platser bl.a Kuba och Brasilien.
Sheriff Sirk är ambitiös och forskar envist efter draggningsoffrets anhöriga och Underlay som har nått att dölja lurar ut honom på en undersökning där Sirk förs bort av varelserna och vi får se dessa ordentligt för första gången :o
Återvänder sen med ny arm :o men Underlay lyckas med nån sorts religiös mumbojumbo att låta honom såga av sej armen själv med motorsåg :o kändes inte helt övertygande detta om han nu gjorde det...
vi fick veta att skelettet i kofferten på bilen stals av Pria och Healey och att det var tio år gammalt och att man hade rekonstruerat ansiktet och det visar sig vara Underlay :o
som sagt ett mycket bra avsnitt :thumbsup:
"Jack Bauer"-24

#59 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 April 2006 - 23:39

Jag missade avsnittet. :o

#60 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 April 2006 - 00:27

Japp, det är i och med det här avsnittet som Invasion lägger in en övre växel och blir den lysande serie som jag anade från början att det skulle kunna bli.

Marie: Hur kunde du? Jag som tjatat så om det här avsnittet. (Tur att det går i repris. ;) )

Edited by Wylie Times, 06 April 2006 - 00:28.

-Gangstagrass

#61 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 April 2006 - 00:28

Missade det med :(

När går reprisen? :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#62 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 April 2006 - 01:05

När går reprisen? :P

Lördag 18:10

-Gangstagrass

#63 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 April 2006 - 06:27

Wylie: Hade du tjatat om det här avsnittet? Det har jag också missat ...

Min ursäkt är att jag var mitt i omformatering och uppgradering av min dator och att den var klar och det var dags att börja lägga in och testköra program. :D ;)

Repristiden inbokad. :)

#64 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 April 2006 - 06:42

Ja, kanske inte här då. Men på TV-Land har jag och B-F snackat en hel del om hur det här avsnittet är det som lyfter serien.

Edited by Wylie Times, 06 April 2006 - 06:45.

-Gangstagrass

#65 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 06 April 2006 - 13:30

Ack och det missar jag :(

Skal se den på lördag!

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#66 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 April 2006 - 14:42

Håller med SBZ, ett höjdaravsnitt igår. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#67 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 06 April 2006 - 19:06

Nu har serien blivit riktigt spännande och bra! Så sheriffen var den första... hur kommer det sig att han inte vet mer då? Och varför klarar sig de här "smittade" sig bättre än folk på andra ställen? Frågor jag hoppas vi får svar på snart :D
Posted ImagePosted Image

#68 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 April 2006 - 21:55

vad tusan är det bakom den låsta dörren. :excl: vill se fortsättningen nu.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#69 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 12 April 2006 - 22:18

vad tusan är det bakom den låsta dörren. vill se fortsättningen nu.

Och ordentligt låst var den också :o Annars mer karaktärsdrama ikväll än förra avsnittet, men spännande och bra för det :)
Sheriff Sirk har religiösa, och för min del skrämmande, grubblerier, tänk att folk kan vara så intorskade på "sånt" Mariels konfrontation med Russel och sen med Underlay får nervpirrande konsekvenser då barnen verkar ha försvunnit med Underlay :o
Tight berättat och spännande :)
"Jack Bauer"-24

#70 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 April 2006 - 23:06

Jag lyckades ju aldrig se förra veckans avsnitt, men känner inte att jag tappat tråden efter att ha sett kvällens avsnitt heller.

Spännande och tight som SBZ sa. :)

Håller också med om att Lewis religiösa uppenbarelse blev skrämmande. Han kan nog ställa till med en del framöver med den inställningen.

#71 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 13 April 2006 - 15:09

Tyckte det var ett mkt bra avsnitt igår! Spännande och intressant. Gillar Mariel mer och mer. Lewis är småskum... ser fram emot att se vad han ska hitta på dock!
Posted ImagePosted Image

#72 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 18 April 2006 - 15:19

Nej!!!!!!!!!! Det är uppehåll efter onsdagens avnitt. Säkert tills i höst. :( :( :( :( :( :(

edit: inlägg 1700

Edited by GaterGirl, 18 April 2006 - 15:22.

#73 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 18 April 2006 - 17:43

Nej!!!!!!!!!! Det är uppehåll efter onsdagens avnitt. Säkert tills i höst. :( :( :( :( :( :(

Va??? Taskmörtar!! Bara för det så slutar det säkert i världens cliffhanger! <_<
Posted ImagePosted Image

#74 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 19 April 2006 - 10:25

jahaja :( dessa förbenade säsonger hit o dit :angry: nå ,vi får väl höra om de säger nått innan eller efter avsnittet ikväll
"Jack Bauer"-24

#75 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 19 April 2006 - 22:48

Så var det då säsongslut :( och det rivstartade med att Christina, hette hon väl, :unsure: kastades i havet av två sheriffer :o
Underlays tripp med barnen kändes knepigt, kanske var det för att ge Russel lite stryk när han var hemma hos Mariel. När sherifferna dök upp i dörren där så var det ju ganska uppenbart att det var dom, för övrigt samma som dumpade Christina...
Undrar vad Underlay sa till Mariel som fick henne att ge upp barnen så lätt :o
Väskan som Underlay slängde i havet dök upp i slutet, släpandes iland av ett antal människor varav vi kände igen Christina och den yngre killen från några avsnitt sen, innehållandes vapen :o
En liten armè, nåja, :rolleyes: är visst under uppsättning...
Och inte fick vi veta vad som fanns bakom dörren heller :(
Ett avsnitt med lite krypande spänning och obehaglig atmosfär :)
nu får vi se hur länge vi får vänta :(
"Jack Bauer"-24