Jump to content

Photo

Invasion

• Please log in to reply
115 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 January 2006 - 12:38

Där finns en spoilertråd i spoiler forumet .

Denna tråd er för de som inte vill spoilas :)

Som sagt premiär den 1 feb på kanal 5

Onsdag 1 februari 2006

22:00 Invasion (23:00)
Amerikansk thrillerserie från 2005-06. Del 1 av 22. En orkan slår till mot en liten stad i Florida och en av invånarna ser ett mystiskt ljus i stormens mitt, och efteråt hittas ett skelett. I rollerna: William Fichtner, Eddie Cibrian, Lisa Sheridan. Även 4/2. [543994]

Edited by Marie Morot, 16 October 2006 - 16:20.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 January 2006 - 13:29

Ska nog se trots att jag inte gillar Eddie Cibrian.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 21 January 2006 - 14:39

Ser fram mot den och ska titta :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#4 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 21 January 2006 - 15:30

Ska nog se trots att jag inte gillar Eddie Cibrian.

Jag är inte själv så förtjust i honom, men i denna serie är han faktiskt rätt okej. Man får försöka förtränga hans roll i Sunset beach så går det bra :P
Posted ImagePosted Image

#5 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 21 January 2006 - 17:15

Hans roll här är inte alls som i Sunset Beach. Helt okej tycker jag.

#6 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 21 January 2006 - 19:58

Man får försöka förtränga hans roll i Sunset beach så går det bra

Sunset Beach!!?? :blink: :urk:
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#7 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 January 2006 - 01:19

Ja ja, Jensen Ackeles (Supernatural) var med i Days of our Lives. Gamla synder = water under the bridge. Let it go. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#8 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 22 January 2006 - 11:52

Ja ja, Jensen Ackeles (Supernatural) var med i Days of our Lives. Gamla synder = water under the bridge. Let it go. :P

Jo det är klart, många skådisar har väl sina lik i garderoberna... :rolleyes:
"Jack Bauer"-24

#9 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 22 January 2006 - 12:36

En serie jag ser fram emot att se. Förhoppningsvis hinner jag följa denna serien om det skulle bli att jag tycker om det första avsnittet.
"There once was a man from Nantucket..."

#10 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 23 January 2006 - 15:16

Den är klart godkänd, tycker jag som sett de tio första avsnitten. Så här långt håller det.
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#11 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 January 2006 - 15:18

Räcker nog med att jag följer den på Internetkanalen.
Annars brukar jag titta på de serier jag följer på Internetkanalen även på svensk TV om de dyker upp.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#12 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 January 2006 - 16:29

Annars brukar jag titta på de serier jag följer på Internetkanalen även på svensk TV om de dyker upp.

Det brukar jag också göra. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#13 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 January 2006 - 14:46

Ser fram emot Invasion, det jag läst och sett av serien verkar lovande så jag ska ge den ett försök i alla fall.

#14 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 31 January 2006 - 02:22

Efter att nu sett tretton avsnitt vill jag fläska på lite mer.
Jag blir bara mer och mer impad av den här serien... :thumbsup:

Edited by Tash, 31 January 2006 - 02:23.

”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#15 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 01 February 2006 - 23:20

Så har man sett det första avsnittet av Invasion och jag gillar det :) tycker det var välgjort med väl utmejslade karaktärer om än något stereotypa, lite irriterande unge, knäpp morbror, osv. Men de ska väl utvecklas under seriens gång förhoppningsvis.
Vad gäller plotten, minns någon "Invasion of the bodysnatchers" ? Lite samma tomma blick och att allt kommer att kännas bättre stuket känns igen därifrån.
Nå, vi får väl se på fortsättningen vad Shaun Cassidy har tänkt att göra med det hela för jag fortsätter o titta :)
"Jack Bauer"-24

#16 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 February 2006 - 23:38

Bra pilot, snyggt uppsatt inför framtiden, snyggt utfört med effekter etc (det övernaturliga menar jag nu). Rollerna spänner över de vanliga - polisen, doktorn, reportern, vetenskapsmannen. Och så clownen, som givetvis måste vara en överviktig slöhög som frodas på konspirationsteorier. :P

Ska bli intressant att se vad som sker i fortsättningen.

Shaun Cassidy? :lol: Lillebrorsan till tonårstjejtjusaren från förr - David Cassidy. Medproducent och regissör är Thomas Schlamme och det är ett namn som borgar för kvalitet i mina ögon. Han jobbade tillsammans med Aaron Sorkin på The West Wing under de gyllene åren (de tidiga säsongerna alltså) för den serien.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#17 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 02 February 2006 - 01:59

Jag såg det första avsnittet och måste säga att den verkar ha väldigt mycket potential.

Jag ser fram emot att se fler avsnitt.

#18 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 02 February 2006 - 07:23

Shaun Cassidy? Lillebrorsan till tonårstjejtjusaren från förr - David Cassidy.

Jo högst densamme :) kan tilläggas att han skapade "American Gothic" 1995, en väldigt bra serie imho. Fåt lite samma vibbar för denna serie...

Medproducent och regissör är Thomas Schlamme och det är ett namn som borgar för kvalitet i mina ögon. Han jobbade tillsammans med Aaron Sorkin på The West Wing under de gyllene åren (de tidiga säsongerna alltså) för den serien.

Det visste jag inte :) men det låter bra för serien som sagt...

Edit i efterhand: litet tillägg.

Edited by SavedByZero, 02 February 2006 - 07:53.

"Jack Bauer"-24

#19 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 02 February 2006 - 08:06

helt klart sevärd och nåt jag skal fölga.

Tom ( sheriffen ) erkar skum redan från början tyckar jag.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#20 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 02 February 2006 - 12:41

håller med.

tyckter det verkar intressant, ska också följa den.

#21 Imperator Yax

Imperator Yax

Commander

• Members
  • 192 posts

Posted 03 February 2006 - 14:32

håller med.

Tyckte den sög!
Ingen känsla och luckor i "mystiken" enligt min åsikt. De "förändrade" verkade inte direkt skrämmande eller farliga heller så man undrar ju hur de ska upptäckas iofs.
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#22 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 03 February 2006 - 15:08

håller med.

Tyckte den sög!
Ingen känsla och luckor i "mystiken" enligt min åsikt. De "förändrade" verkade inte direkt skrämmande eller farliga heller så man undrar ju hur de ska upptäckas iofs.

Det första avsnittet ur en serie nästan som regel brukar aldrig vara det bästa i serien. Jag tror att om man ger serien en chans så blir man nog väldigt nöjd. Nya Scifi serier idag är ju väldigt "earthbound".

#23 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 February 2006 - 16:10

håller med.

Tyckte den sög!

Som en som har följt serien i USA tackt så kan jag säga att den blir mycket bättre. Det du sa är ju även en del av charmen i serien. Att det är inte som i vanliga Sci/Fi filmer/serier.

Vad är det för luckor du snackar om???

Edited by Crusader, 03 February 2006 - 16:11.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 08 February 2006 - 23:41

Mysteriet djupnar i Invasion :) flygvapenofficeren Paxton hittas i sjön och börja yra " Don't let them in, Don't let them in" för att sedan förmodligen låtas dö eller föras bort.
Läkaren Mariel hittar en sond av något slag i Paxtons huvud :o och var det Mariels vigselring som hittades i resterna av det försvunna skelettet i bakluckan?? Sheriff Tom Underlay verkar vara en riktigt obehaglig typ...
Riktigt sevärt var det :)
"Jack Bauer"-24

#25 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 February 2006 - 00:17

Bättre avsnitt än piloten, men ökande grad av mysterium. :D

Borde inte brodern och ex-mannen reagerat annorlunda om det varit hennes vigselring? Jag fick inte intrycket av att de kände igen den iaf. Du menar att det är hennes ring från äktenskapet med sheriffen (om de nu är gifta)? Kan ju stämma iofs. Det tänkte jag inte på ... :unsure:

Och stackars lilla Rose, som förlorat sin mamma och inte förstår någonting ... :ph34r:
Support your local search and rescue unit - get lost.