Jump to content

Photo

Transformers

• Please log in to reply
125 replies to this topic

#51 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 September 2004 - 11:12

Det vete tusan. Tror många fans av de gamla Alienfilmerna är missnöjda med hur filmen är skött. Eller verkar skött. Inget av skräckelementet "faran som lurar i skuggan", utan bara en dum actionfilm av det hela. Actionfilmer behöver inte vara dumma, men den här verkar helt klart dum. Sen om det inte är människor med eller inte tror jag inte spelar lika stor roll.
*Hockey och superhjältar*

#52 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 September 2004 - 19:04

Naturligtvis måste Alien VS Predator ha med människor, en film med endast monstren skulle iförsig vara lite nyskapande, typ utan någon dialog alls, men knappats något som skulle bli framgångsrikt.

Alien VS Predator skulle ha varit en megahit med rätt manusförfattare och regissör, det påstår jag i allafal.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#53 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 17 September 2004 - 20:17

I det här fallet blev ju regisören tvungen att följa dom order han fick från Fox. Bland annat för att göra filmen mindre våldsam och blodig, dvs sämre.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#54 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 September 2004 - 15:32

Det är väl knappast våldet och blodet som avgör kvalitet på en film...

Och nej, jag är inte så säker på att det hade varit en hit ens med en annan regissör. Tycker inte det är ett bra koncept, snarare att "pissa på" två bra "franchises".

#55 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 19 September 2004 - 23:16

Genom att ta tvinga någon ta bort våld och sex eller annat som kan väcka anstöt, sabbar man naturligtvis regissörens ambitioner och konsnärliga frihet med sin film. En Alien- eller Predatorfilm i löjlig lightversion är helt enkelt ingen godkänd Alien- eller Predatorfilm. Det hör liksom till att åskådaren ska känna sig lite illa till mods. Direkt pinsamt att göra AvP PG-13, IMHO :(

I många fall har du väl rätt ... men en icke-våldsam Predatorfilm!? Kommer inte på fråga!! :D

Hoppas nu att FOX släpper en unrated version på DVD i höst/vinter.

Edited by Johannes NA, 19 September 2004 - 23:18.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#56 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 September 2004 - 14:29

Tror "inte ens" att mer våld och blod skulle rädda AvP. Ordet konstnärlig och Paul WS Anderson känns rätt skumt att sätta i samma sammanhang.

#57 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 20 September 2004 - 14:59

Kanske inte rädda, men göra filmen definitivt bättre.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#58 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 September 2004 - 15:01

Varför? :huh:

#59 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 20 September 2004 - 17:02

För att Alien filmer är våldsamma. Predator filmer också. När jag ser en sån film förväntar jag mej blood & gore, inte snabba klipp precis när någon ska dö. Tror att fans av båda filmserierna skulle uppskatta filmen mer om den var lika blodig som sina föregångare.

#60 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 September 2004 - 17:14

Tycker nog det bygger mer på att man inte får se allt. Framförallt i den bästa filmen i båda franchises, Alien 1. Man får inte alls se så mycket där. Samma med Alien 2. Det är läskigare när man bara får ana vad som sker, inte när man frossar i splattereffekter.

#61 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 20 September 2004 - 17:56

Du kanske glömmer scenen med Kane och chestburstern i Alien eller sättet Bishop dör i Aliens.

Edited by StarBld, 20 September 2004 - 17:56.

#62 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 September 2004 - 18:00

Nej, det gör jag inte. Menar bara att det inte är så överdrivet mkt gore som de mykcet sämre "skräckisarna" numera.

#63 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 20 September 2004 - 19:02

Tycker ändå att om dom gjort filmen mer trogen dom gamla, dvs att bland annat ha med just dom scenerna man inte fick se, då skulle jag i alla fall varit mer nöjd med filmen.

#64 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 September 2004 - 19:08

Tycker inte den här filmen verkar trogen det gamla på ngt sätt alls...

#65 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 20 September 2004 - 20:34

Som Predator film tyckte jag att den var rätt okej. Men fick veta mera om varför dom är på jorden, att dom har samband med Aliens och lite mer beteendemönster. Som Alien film var den kass eftersom man fick knappt veta något mer om dom och inget nytt tillfördes på något sätt.

#66 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 September 2004 - 20:49

Behöver man alltid veta allt? Ibland är det bra med lite mystik tycker jag.

#67 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 21 September 2004 - 11:50

Du förstår inte vad jag menar. Jag syftar på att alla filmer har utvidgad Aliens på något vis. Den första introducerade dom. Den andra visade hur det fanns en drottning och hur dom hade ett näste. Den tredje hur dom antar utseendet på dom som facehuggern sätter sej på. Den fjärde visade att dom kunde spotta syra ifall det behövdes. I varje fall så fick man veta mer och hur dom betedde sej och hur dom utvecklades. I AvP får man inte veta något nytt om dom, inget alls.

#68 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 September 2004 - 13:56

Jo, förstod hur du menar. Tycker bara inte att det alltid behövs utvidgas så mycket och att mystik oftast är bra. Och allt som visades i t. ex fyran gick jag inte alls med på.

#69 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 21 September 2004 - 17:25

Fyran var en våldigt dålig del av serien och det enda som räddar den är att människorna i den filmen var väldigt bra. Filmen skulle ha varit helt OK om man skippade scenen med dom fula klonerna och den ohygliga Reborn i slutet. Hade man haft med människor av den typen man får se i Resurrection i AvP så hade man haft sympati för dom och dom hade inte varit så tvådimensionella som dom är nu.

#70 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 October 2004 - 09:19

Tom Hanks är tydligen intresserad av att göra Optimus Prime. :blink: Jag kanske är lite väl dömande, men jag har svårt att föreställa mig honom med tanke på hans rollista. "My programmer always used to say 'Life is like a toolbox, you never know what you´re gonna get'."
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#71 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 07 October 2004 - 10:07

Även om han inte skulle vara den bästa för rollen så skulle hans namn dra otroligt mycket uppmärksamhet till filmen, vilket är bra.

#72 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 October 2004 - 14:06

Tom Hanks är tydligen intresserad av att göra Optimus Prime.  Jag kanske är lite väl dömande, men jag har svårt att föreställa mig honom med tanke på hans rollista. "My programmer always used to say 'Life is like a toolbox, you never know what you´re gonna get'."

Tom Hanks är en betydligt mer mångsidig skådespelare än så. <_<

Han kan nog vara ett bra val som rösten till Optimus. :)
(Om filmen blir värd att se är en annan fråga) :P

#73 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 October 2004 - 12:05

Tom Hanks är en betydligt mer mångsidig skådespelare än så. 

Jag vet, förlåt. Jag försökte vara rolig, men jag gick över gränsen. Egentligen är det sista jag vill vara just en sån som bara kan se en skådis för en enda roll han har gjort när han har spelat så mycket annat. Toy Story, Philadelphia, Big, Sleepless in Seattle, Rädda Menige Ryan, Road to Perdition, Fåfängans Fyrverkeri, Dragnet, Cast Away, Turner & Hooch, The Terminal, Du har m@il är bara några få exempel.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#74 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 October 2004 - 13:08

Förstod att du försökte vara rolig, men du lämnade en sån öppning att jag inte kunde låta bli. ;) :evil:

#75 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 October 2004 - 15:11

Synd att du hann före mig Grodis :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight