Jump to content

Photo

Smallville - Säsongerna 1-7

• Please log in to reply
178 replies to this topic

#51 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 April 2006 - 17:42

Hallå alla. Säsong 5 går ju på TV3 Söndagar kl 18:10. Men tråden heter ju ZTV. På ZTV hittar jag ingen Smallville i deras tablå så det är väl offline där.

Det var ett spännande premiäravsnitt på säsong fem i går andra april.

Här en bekräftelse

tv3

#52 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 April 2006 - 17:52

Hallå alla. Säsong 5 går ju på TV3 Söndagar kl 18:10. Men tråden heter ju ZTV. På ZTV hittar jag ingen Smallville i deras tablå så det är väl offline där.

Det är ju en tråd från förra året, FX har inte ändrat rubriken sedan dess. ;) ZTV har visat repriser på vardagarna av säsong 4, tog slut idag iom sista avsnittet på s4.

Jag undrar varför Lex (jason med) var ute efter stenarna och vad är det han tror att de gör? Jag har inte följt hela säsongen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#53 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 18 April 2006 - 00:10

Åh hjälp. Jag missade avsnittet igår. Jag var hos pappa och han har bara Canal Digital och där finns inte tv3.

Kan någon berätta vad som hände?

#54 Supes

Supes

Lieutenant Junior Grade

• Validating
  • 52 posts

Posted 28 April 2006 - 01:07

Åh hjälp. Jag missade avsnittet igår. Jag var hos pappa och han har bara Canal Digital och där finns inte tv3.

Ladda ner från nätet! Jag laddar hellre ner Smallville och ser det på datorn. Har sett alla avsnitt och importerat säsong 1-4 på DVD från USA utan att ha sett ett enda avsnitt på svensk tv. Antar att jag inte har tålamodet att vänta!

#55 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 28 May 2006 - 23:18

Tänk att så många gånger Clark har skada sig men inte lyckats dö. Vilket sammanträffande märkligt och bisart igen att någon okänd dyker upp och har vaccinet som räddar Clark.

Snart kommer väl Clark in med huvudet i handen och
säger att han absolut är på väg att dö. Funkar ett motgift mot det?

#56 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 28 May 2006 - 23:39

Iofs var det inget riktigt motgift :rolleyes: , bara någon slags minidammsugare som sög ut kryptonitbiten. :P

Men jag förstår vad du menar. Han blir alltid skadad men mirakulöst botad, eller så gör han något som garanterat skulle röja hans identitet, men alla får minneslust :rolleyes: :rolleyes: :P

Men men, det är väl charmen med Stålis. Ett par brillor har hållt hans identitet hemlig i åratal så :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#57 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts
  • Interests:Scrabble, ankism, Disney, pianospel, Star Trek, Stargate, kelter, släktforskning, bokföring, veganism, cykling och simning, för att bara nämna några...

Posted 10 June 2006 - 06:41

Hej! Andra säsongen av Smallville visas sen 8 juni varje vardag på TV6 kl 14:15, med repris nästa vardag 08:30.
Här kan du bland annat se Clark få en ny superkraft (repris på måndag 12/6!), bli påverkad av röd kryptonit för första gången (13-14/6), upptäcka Kawatchegrottan (prel. 21-22/6) och träffa vetenskapsmannen Virgil Swann (prel. 30/6, 3/7). Några "freaks of the week" som dyker upp är den ljusskygge poeten Byron Moore (14-15/6), den telepatiske pojken Ryan (19-20/6), den överambitiöse tjejtjusaren Ian (20-21/6) och den rymdbesatte enstöringen Cyrus (prel. 3-4/7).

#58 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 11 June 2006 - 23:05

Ojsan. Det verkligen en helt annan bild av Lex i den där drömmen där han var så trevlig omsint att bry sig. Inte alls sådär snäsig att studera andras liv eller andra konstiga hyss.

#59 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 20 June 2006 - 22:37

Nä men oj. Det var inte mycket diskussion här. Tittar folk inte på Smallville längre när det dock är senaste säsongen? Det som pågår borde ju vara aktuellt men så var inte fallet.

Nä visst ja. Folk har väl redan köpt serien och redan vet vad allt handlar och därför finns det ingen anledning att diskutera. Folk håller väl sig mest till på spoilertrådar för att snacka med korten på bordet utan att ett säkerhetsbälte ska sinka förutsättningen på diskussionen.

Här sitter jag som verkligen vill diskutera men några engagerade syns inte till.

#60 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 20 June 2006 - 22:45

Jag har aldrig sett serien, men är sugen på att kolla in den. Har hört att den senaste, 5:e säsongen skall vara den bästa, så jag tänkte starta med den.. kan det vara så?
I love the smell of napalm in the morning

#61 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 20 June 2006 - 23:03

Jag har aldrig sett serien, men är sugen på att kolla in den. Har hört att den senaste, 5:e säsongen skall vara den bästa, så jag tänkte starta med den.. kan det vara så?

Smallville pågår ju på tv3 söndagar 18.05. Visste inte du det?

Jag som trodde att tråden var ämnat till att folk sedan efter avsnittet ska dra sina utlåtande och kommentarer med lite dispyter.

Kanske dags för ett inventeringsmöte vilka ämnestrådar vi ska ha kvar på forumet.

#62 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 21 June 2006 - 05:29

Smallville pågår ju på tv3 söndagar 18.05. Visste inte du det?

Ahaaa, nej det hadea jag ingen aning om, kollar sällan på tv (om det inte gäller film, nyheter eller VM....). Men då ska jag ta mig en titt!
I love the smell of napalm in the morning

#63 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 June 2006 - 14:42

Det är uppenbart att de lånat mycket från filmen Panic Room i senaste avsnittet. Dessförinnan har de hunnit rippa Terminator 2, The Fast and The Furious, Carrie, Independence Day, bara för att nämna några. Jag har inget emor att man återanvänder sånt som gjorts förr då och då, men nån måtta får det vara.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#64 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 02 July 2006 - 18:11

Självklart är det Clark som är huvudperson men Clarks far anser jag har en stor roll som sätter betydelsen. Jonathan hade stor tåga att lägga sig i saker och ting med sina trilskna åsikter.

Nu kommer det ju saknas något och vem ska kompensera detta så det blir lika spännande framöver är ju frågan.

Så stor tåga är det ju inte i Clarks mor som är den desperate rollen.

#65 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 July 2006 - 19:45

Jag kan lugnt påstå att det här avsnittet är det som berört mig mest hittills. Efter att ha följt Smallville ända sedan starten kändes det riktigt tungt att se en av huvudkaraktärerna dö, även om det bara är en tv-serie. Tyckte så hemskt synd om Clark på begravningen, mest rörande var när han tog en näve jord och strödde över kistan. Jonathan lämnar verkligen ett stort tomrum efter sig och det ska bli intressant att se vad det leder till.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#66 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 03 July 2006 - 00:55

Oj, har dom inte kommit längre än så i Sverige? Jag har redan sett alla avsnitt. Det avsnitten då Jonathan dör var riktigt bra, sen kom några sega och rent usla avsnitt innan säsongen fick en maffig avslutning (avslöjar inget).
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#67 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 July 2006 - 01:06

Oj, har dom inte kommit längre än så i Sverige? Jag har redan sett alla avsnitt. Det avsnitten då Jonathan dör var riktigt bra, sen kom några sega och rent usla avsnitt innan säsongen fick en maffig avslutning (avslöjar inget).

Men ojsan. Är du en till-före-lusare som inte nöjer dig med avsnitten som visas?

Vad har du för spänning då när du redan vet medan andra i spänning
drar sina ovetande utlåtande på varje avsnitt?

#68 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 July 2006 - 12:53

Jag,precis som Nille följer serien så som den sänds i USA, och då är ju vår "rytm" annorlunda. Vi väntar på nästa avsnitt med spänning,precis som ni som följer det på Svensk TV. Bara att vi ser avsnitten några månader innan er. Vi behöver inte ha någon spänning för avsnitten som sänds på Svensk TV,eftersom vi redan sett dem.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#69 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 03 July 2006 - 13:41

Precis. Jag ser alla serier på datorn, det är bekvämare. Man slipper långa väntetider och reklam och så får man ju välja sina egna tider.

#70 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 July 2006 - 16:21

Precis. Jag ser alla serier på datorn, det är bekvämare. Man slipper långa väntetider och reklam och så får man ju välja sina egna tider.

Beklagligt nog så anser jag att ni är ute på fel ämnestråd eftersom denna
är ägnad åt de avsnitt som visas på tv3.

Jag anser att det förstör genom att folk kommer hit och drar antydningar
för att de redan sett avsnitten.

Till vilket syfte här du här.

Du kan ju inte diskutera under samma förutsättningar när din statistik på
serien är över medan vi följer Smallville på tv3.
Du kanske t.ex. tycker serien blev bättre senare men det är ju ovidkommande
för att så långt har tv3 inte nått.
Frågan är om du minns vad du tyckte när Jonathan dog och vad du precis tyckte då?

Risken är att man inte minns. För om man t.ex tycker att serien är lika bra utan Jonathan
så kan ju lätt sina före detta åsikter förträngas och nya förutsättningar av
värderingar tillkommer.

Så du kan antagligen inte komma med beständiga åsikter vad du precis tyckte då.
Du har ju redan sett allt. Ditt öde av förutsättningar har förändrats med helt
andra värderingar av åsikter.

Vad gagnar det oss att folk säger att de redan sett avsnitten
och antyder diskret något?

Därför anser jag att det förstör för oss andra som följer Smallville på tv3
och drar utlåtande efter det.

Så snälla Spoiler-folk. Förstör inte spänningen, ypa inte något.

#71 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 03 July 2006 - 23:46

Jag har inte sagt ett enda ord som varit avslöjande så jag går nog inte riktigt in i din katetegori av "Spoiler-folk". Allt jag sa var "sega avsnitt" och "maffig avslutning".

Jag har inte tålamodet att titta på TV men jag kan diskutera avsnitten som visats i Sverige ändå utan att avslöja något, annars finns IMDB om jag vill skriva av mig om något nytt avsnitt. Just i det här fallet råkade jag läsa om Jonathans död och kom på att det var ett bra tag sen jag såg det avsnittet.

Jag har inte missat ett avsnitt av Smallville och har säsong 1-4 på dvd så jag ser ingen anledning till att se det på svensk TV. Jag är allergisk mot reklam och störande undertexter.

För att istället bidra till diskutionen kring avsnitt 100 (Jonathans död) kan jag säga att jag hade blandade känslor för det avsnittet. John Schneider var en av seriens klart bästa skådespelare och Jonathan var en bra karaktär, jag hade mycket hellre sett Lana dö som hon först gjorde. Jag gillade Lana de första 2 säsongerna, sen blev det på tok för tjatigt att se henne snyfta och tråna efter Clark i varenda avsnitt. I det här avsnittet berättade Clark äntligen vem han egentligen är (som han också gör i serietidningen för Lana) och hon accepterade honom, och sen raderades allting bara såklart och Jonathan dog istället. Det var iaf kul att få se Clark flyga, på IMDB blev det en rolig diskussion då de flesta envisades med att han bara hoppade.

Edited by Nille, 04 July 2006 - 00:08.

#72 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 July 2006 - 00:49

Jodu Nille. Du sa att det var segt och maffigt avslut. Nu har du ju förtört spänningen.

Man kan ju gissa att följande avsnitt kommer vara i så fall en ensam
desperat Martha med Clark som Lana resignerat En massa svårigheter.

Inte kan man väl påstå att det är nån tåga i Martha?

Oavsett hur lite man ypar så kan förstöra väldigt mycket.

För vad tror du att folk som följer serien på tv3 ska ha för förväntningar
när du sagt att det är sega avsnitt och maffigt avslut?

#73 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 04 July 2006 - 12:17

Att det är sega avsnitt är en personlig åsikt och alla tidigare säsongsers avslutningar har väl också varit "maffiga" (lite fel uttryck att använda). Så hur kan jag förstöra spänningen? :P Det var det löjligaste påhopp jag fått hitills. Men jag behöver inte skriva här om jag är så ovälkommen. Sorry (?).

Edited by Nille, 04 July 2006 - 12:17.

#74 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 July 2006 - 12:31

Att det är sega avsnitt är en personlig åsikt och alla tidigare säsongsers avslutningar har väl också varit "maffiga" (lite fel uttryck att använda). Så hur kan jag förstöra spänningen? :P Det var det löjligaste påhopp jag fått hitills. Men jag behöver inte skriva här om jag är så ovälkommen. Sorry (?).

Självklart är du välkommen att skriva i den här tråden. :)
*Hockey och superhjältar*

#75 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 July 2006 - 15:12

Jaså är det personliga åsikter och det kommer du och säger nu.

Vad vet man vad sega avsnitt innebär och sen maffigt avslut?
Det kan ju t.ex innebära, inte så handlingsrika avsnitt med händelser jämfört med tidigare avsnitten
Dom avsnitt som nått högsta toppen på dom mest extrema händelser är över.

Vad skulle du få för uppfattning när nån påpkar att avsnitten är sega men ett maffigt avslut?
Föreställ dig att du följer en serie på tv3?