Uppgradering!
Posted 06 January 2007 - 22:03

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 January 2007 - 22:04
Det förutsätter att man är vårdslös nog att ställa koppen på blaskan. Seriefans brukar vårda sina skatter som barn.Vad har en förmåga och skapa fula ringar på serietidningarna? Kaffe!
Posted 06 January 2007 - 22:11
Vad sägs om:
Vad håller en sällskap när man sitter vid brevlådan och vänta på nästa tidning? Kaffe!

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 January 2007 - 23:39
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 07 January 2007 - 00:12
Dumma IPB!
Posted 07 January 2007 - 00:17
Posted 07 January 2007 - 00:23
Jag tror säkert att kidsen på TVL tycker det är roligt med listor på vänner etc, men för mig är det ett stort steg mot MySpace och såna ställen och något jag tycker är helt fel för IPB. Jag är seriöst olycklig över den här utvecklingen.
Dessutom lämnar jag avtryck om jag kikar på en medlems profil. Varför då? Samma invändning där, det luktar "mitt krypin" och det är inte en trevlig doft imho.
Posted 07 January 2007 - 00:29
Posted 07 January 2007 - 00:36
*Rating av andra medlemmar alltså
Edited by Marie Morot, 07 January 2007 - 00:37.
Posted 07 January 2007 - 01:01
Dock har jag inga problem med att synas i andras gästböcker och så. Jag kan stå för att jag går in i någons profil och jag saknar ett helt behov av att dölja det av andra skäl. Förståeligt känner alla inte som mig dock.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 January 2007 - 01:21
Jag förstår att IPB haft många önskemål om den här utvecklingen, men i mina ögon är det inget framsteg. Tvärtom.
Posted 07 January 2007 - 02:30
Jag tror inte någon tar illa upp av att du inte lämnar meddelande i deras "gästbok".
Bedömning av andra medlemmar finns ju inte aktiverad så den känns ju inte trelvant för SFN. (Om vi talar IB generellt och dess framtid är det ett större ämne, inte att det skett en uppdatering på SFN.)
Vad vill jag ha sagt? Jo, jag tycker inte det finns någonting i uppdateringen som du behöver oroa dig för. Det enda det tillför är att kanske någon finner funktionerna roliga och använder dem = mer glädje åt dem. Det förändrar ju inte något för dig helt enkelt. Det ser värre ut än vad det är.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 January 2007 - 03:16
Edited by Wylie Times, 07 January 2007 - 15:59.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 January 2007 - 07:31
Peak, kan du vara bussig och skicka bakgrunder till mig också?
Edited by rino, 07 January 2007 - 07:51.
Okänd?
Posted 07 January 2007 - 09:02
Angående profilerna så har jag inget som helst problem med att de utvecklat dessa en aning. Valet finns ju dessutom att ha de "klassiska" profilerna (som de såg ut upp till 2.1), men det tycker jag är onödigt ludditiskt att göra.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 07 January 2007 - 13:23
Posted 07 January 2007 - 14:24
Hamnar här: http://www.scifinytt...ipb.script_url}
Du kan ändra den inställningen i 'Edit Personal Portal Information' i din kontrollpanel.Går det att ta bort så att man inte får ett epost meddelande varje gång någon adderar mig i sin vänlista?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 January 2007 - 14:43
Men ser det inte lite konstigt ut mellan de båda bilderna?
Då var det bara Blue Darkness kvar. Någon som känner sig manad?
Edited by XC, 07 January 2007 - 14:43.

Posted 07 January 2007 - 14:49
Jag har lovat Peak att jag ska försöka åstadkomma något men det får vänta tills senare ikväll, jag är för närvarande på jobbet.Då var det bara Blue Darkness kvar. Någon som känner sig manad?
Okänd?
Posted 07 January 2007 - 14:49
Hehehe, bilderna satt ihop först, sen kom jag på att den skulle klippas för att kunna ändras i storlek om man använder helfönster, så det blev lite korrigering i bilden för att få det svart i mitten så att Peak kunde klippa den.Men ser det inte lite konstigt ut mellan de båda bilderna?
Antar att jag fuskade lite
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 January 2007 - 15:17

Posted 07 January 2007 - 15:37
Edit: Test..
Edited by Wylie Times, 07 January 2007 - 16:00.
-Gangstagrass
Posted 07 January 2007 - 15:48

Posted 07 January 2007 - 15:55
När jag försöker använda quick edit åker bara sidan upp till början och inget mer händer.
Som XC - tryck en refresh. Sidan hari nte laddats korrekt. Jag hade problem med det under förra versionen vid ett par olika tillfällen. Det löstes alltid genom en Hard Refresh.
Posted 07 January 2007 - 15:58
-Gangstagrass