Jump to content

Photo

Uppgradering!

• Please log in to reply
302 replies to this topic

#51 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2007 - 22:03

:thumbsup: Snygg.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#52 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 06 January 2007 - 22:04

Vad har en förmåga och skapa fula ringar på serietidningarna? Kaffe!

Det förutsätter att man är vårdslös nog att ställa koppen på blaskan. Seriefans brukar vårda sina skatter som barn. ;)

#53 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2007 - 22:11

:P Sant. Saken var den att jag försökte komma på något som inte belv en upprepning på vad jag skrev om böcker.

Vad sägs om:

Vad håller en sällskap när man sitter vid brevlådan och vänta på nästa tidning? Kaffe!

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#54 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 January 2007 - 23:39

Tror att jag fixat usertitlarna för sponsorer nu. Funkar dock bara i defaultskinnet för ögonblicket. Ser att de flyttat kollen för detta till template-bitarna av nån anledning.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#55 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 January 2007 - 00:12

Se mitt inlägg i gnälltråden om listor på vänner och personliga kommentarer och sådant i profilen. Jag gillar inte alls sånt och är olycklig över att det kommit hit också. :(

Dumma IPB! :angry:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#56 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 07 January 2007 - 00:17

Det går att stänga av (till TVL)? Tänker mest på kommentarerna.

#57 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 January 2007 - 00:23

Man kan iaf ställa in det så att alla kommentarer måste godkännas innan de syns. Hel avstängning vet jag inte...

Jag tror säkert att kidsen på TVL tycker det är roligt med listor på vänner etc, men för mig är det ett stort steg mot MySpace och såna ställen och något jag tycker är helt fel för IPB. Jag är seriöst olycklig över den här utvecklingen. :(

Dessutom lämnar jag avtryck om jag kikar på en medlems profil. Varför då? Samma invändning där, det luktar "mitt krypin" och det är inte en trevlig doft imho. :(

#58 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 07 January 2007 - 00:29

Vännerlistor har jag inte så mycket emot, men det andra ser jag som en dålig utveckling och jag hoppas det går att stänga av och ha en vanlig profil. Är det ett forum ska det pratas där, fokusen ska vara på forumet, inte gästböcker och profiler.

#59 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 January 2007 - 00:36

Det finns också en rating-funktion* i den här versionen (som är avstängd) och det är samma sak där. Ni skulle se min ledsna min just nu. :(

*Rating av andra medlemmar alltså

Edited by Marie Morot, 07 January 2007 - 00:37.

#60 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 January 2007 - 01:01

Som sagt var, det här dödar diskussionen som var uppe förrut rörande community vs. forum. Som jag sa då, det är inte ett forum. Det är ett community. Nu, mer än tidigare, är dessa ord sanna. Jag tycker inte alls att det är en nödvändigtvis dålig utveckling. Jag är inte helt säker på att den är bra heller, för den delen. Jag är mer nyfiken och avvaktar och ser hur det går.

Dock har jag inga problem med att synas i andras gästböcker och så. Jag kan stå för att jag går in i någons profil och jag saknar ett helt behov av att dölja det av andra skäl. Förståeligt känner alla inte som mig dock.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#61 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 January 2007 - 01:21

Jag har inget att dölja med att gå in i andra profiler, jag gör det kanske för att se när de senast var online t ex (sedan vi tappade den eminenta modifieringen vi hade i version 1.3 eller när det var). Jag har dock ingen lust att bli betraktad som en som snokar runt i andra profiler för att lämna meddelanden (à la gästbok) eller att visa hur god vän den personen är genom att ge den stjärnor på en skala eller placera den högst på min lista av särskilda "Vänner" i forumet. Alla som är här är mina vänner och jag vill inte lyfta fram några mer än andra. Det syns i så fall mycket tydligt i mina poster och behöver inte förstärkas på det här viset också.

Jag förstår att IPB haft många önskemål om den här utvecklingen, men i mina ögon är det inget framsteg. Tvärtom. :(

#62 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 January 2007 - 02:30

Jag tror ingen här ser ned på någon som kollar in i profilerna, så du behövber inte oroa dig öfr det.
Jag tror inte någon tar illa upp av att du inte lämnar meddelande i deras "gästbok".
Bedömning av andra medlemmar finns ju inte aktiverad så den känns ju inte trelvant för SFN. (Om vi talar IB generellt och dess framtid är det ett större ämne, inte att det skett en uppdatering på SFN.)

Vad vill jag ha sagt? Jo, jag tycker inte det finns någonting i uppdateringen som du behöver oroa dig för. Det enda det tillför är att kanske någon finner funktionerna roliga och använder dem = mer glädje åt dem. Det förändrar ju inte något för dig helt enkelt. Det ser värre ut än vad det är. :hug:

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#63 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 January 2007 - 03:16

Jag känner mig inte direkt oroad över att SFN kommer att bli mer som MySpace eller Helgon etc. Men därmed inte sagt att jag ställer mig positiv till funktioner som betygsättning av medlemmar, gästböcker osv.

Edited by Wylie Times, 07 January 2007 - 15:59.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#64 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 07 January 2007 - 07:31

IBR skinnet var ruskigt snyggt :) Gillar färgerna och reply-knapparna :thumbsup:

Peak, kan du vara bussig och skicka bakgrunder till mig också?

Edited by rino, 07 January 2007 - 07:51.

Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#65 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 January 2007 - 09:02

För IBR-skinnet, då, Rino, eller?

Angående profilerna så har jag inget som helst problem med att de utvecklat dessa en aning. Valet finns ju dessutom att ha de "klassiska" profilerna (som de såg ut upp till 2.1), men det tycker jag är onödigt ludditiskt att göra.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#66 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 January 2007 - 13:23

Går det att ta bort så att man inte får ett epost meddelande varje gång någon adderar mig i sin vänlista?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#67 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 January 2007 - 14:24

Det har blivit något fel i länken när man trycker på loggan i Dimness.
Hamnar här: http://www.scifinytt...ipb.script_url}

Går det att ta bort så att man inte får ett epost meddelande varje gång någon adderar mig i sin vänlista?

Du kan ändra den inställningen i 'Edit Personal Portal Information' i din kontrollpanel.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#68 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 January 2007 - 14:43

Logga i Dimness är jätte snygg Georgia (nästan snyggare än när den satt på Golden Wine skinet). :thumbsup:

Men ser det inte lite konstigt ut mellan de båda bilderna? :unsure:

Då var det bara Blue Darkness kvar. Någon som känner sig manad? :)

Edited by XC, 07 January 2007 - 14:43.

fqq5BYam.jpg

#69 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 07 January 2007 - 14:49

Då var det bara Blue Darkness kvar. Någon som känner sig manad? :)

Jag har lovat Peak att jag ska försöka åstadkomma något men det får vänta tills senare ikväll, jag är för närvarande på jobbet.
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#70 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 January 2007 - 14:49

Men ser det inte lite konstigt ut mellan de båda bilderna?

Hehehe, bilderna satt ihop först, sen kom jag på att den skulle klippas för att kunna ändras i storlek om man använder helfönster, så det blev lite korrigering i bilden för att få det svart i mitten så att Peak kunde klippa den.
Antar att jag fuskade lite :blush: . Men jag tycker faktiskt att det ser helt okej ut, det stör inte mig ialla fall.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#71 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 January 2007 - 15:17

Jag använder Mocha så jag är 100% säker på att det inte kommer störa mig heller. :) Men Loggan blev faktiskt nästan snyggare nu. :)

fqq5BYam.jpg

#72 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 January 2007 - 15:37

När jag försöker använda quick edit åker bara sidan upp till början och inget mer händer.

Edit: Test..

Edited by Wylie Times, 07 January 2007 - 16:00.

-Gangstagrass

#73 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 January 2007 - 15:48

Försökt en refresh?

fqq5BYam.jpg

#74 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 January 2007 - 15:55

När jag försöker använda quick edit åker bara sidan upp till början och inget mer händer.

Som XC - tryck en refresh. Sidan hari nte laddats korrekt. Jag hade problem med det under förra versionen vid ett par olika tillfällen. Det löstes alltid genom en Hard Refresh.

#75 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 January 2007 - 15:58

Jo nu funkar det. Tack :)

-Gangstagrass