Jump to content

Photo

Xena: Warrior Princess ~ Säsong 3

• Please log in to reply
130 replies to this topic

#51 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 May 2008 - 12:44

Som jag räknar det så kommer det bli några avsnitt kvar. (Iofs så tror jag att 'del xx av 134' varit fel sedan slutet av säsong 2 så det skulle inte förvåna mig om de räknat fel).

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#52 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 May 2008 - 12:57

Vi räknade säkert rätt båda två med tanke på att avsnitt 14 är det som dom visade senast och sista avsnittet visas ju den 30:e vilket gör att det sista avsnittet som dom visar borde vara avsnitt 17, Forgett Me Not. Frågan är då varför dom väljer att bryta mitt i en säsong? dom borde ju ha alla avsnitt i säsong 3 när dom köpte rättigheterna.

#53 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 May 2008 - 13:09

Fattar inte heller. Även om man räknar med att avsnittsdelen är fel (TV3.se visar avsnitt 63 där det borde vara 61) så går det inte ihop.

Nästa vecka går det tydligen Alien på den tiden hela veckan. DagensTV ger inte heller några fler avsnitt om man söker...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#54 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 May 2008 - 13:16

Tidigare har även TV3 varit snabba att under pågående säsong lägga upp info om den kommande säsongen. Under säsong 1 kom man kanske halvvägs då dom uppdaterade sin hemsida med startdatum för säsong 2. Samma sak med säsong 3 under säsong 2. Nu är ingenting uppdaterat och via deras egna tablå samt den som finns via t.ex. dagens tv så verkar dom antingen ha tagit ett uppehåll eller så visar dom inget mer. Inte så lustigt egentligen med tanke på hur dom mer eller mindre har misshandlat Xena tidigare genom åren. Dock förstår jag inte varför man inte visar klart säsong 3 i alla fall.

#55 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 May 2008 - 13:27

Håller med. Jag tror inte jag ens såg klart säsong 5 på TV3 innan jag köpte DVD'erna.

Har skickat ett mail till klagomuren iaf. Få se om man får något svar.

fqq5BYam.jpg

#56 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 May 2008 - 13:39

Minst sagt uselt.

Ska bli intressant att se om du får svar och vad svaret i så fall blir.

#57 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 May 2008 - 13:03

03x15: Det här avsnittet har sina kvalitet, dock anser jag inte en Xena+Rafe intrigen vara en av dem. På det hela taget så är det ett standard avsnitt. Tycker också det är kul att Leos byte av planhalva genomförs på ett sådant sätt att man faktiskt skulle kunna köpa det. (Har för mig att jag gjorde det första gången jag såg det). Annan kul detalj är att avsnittet cirkulerar kring Joxer - utan att han syns särskillt mycket i bild. Kul trivia notis: I förra avsnittet spelade Renee O'Connor att hon hade stukat ena foten. Under inspelningen av det avsnittet hände en olycka... hältan i det här avsnittet är helt äkta.

03x16: Ahh. Rom. Ceasar. Hat. Passion. Och för första gången så får vi träffa en hjälte-galler. Han är ingen Asterix, och förpassas för det mesta till gallerierna så avsnittet får koncentreras på en sak. Gabrielle. Måste ha varit ett tufft beslut hon gjorde där på slutet. En mysko detalj är att Xena tydligen litar på Ceasar för att lämna honom ensam med Crasus en stund där på båten. I övrigt bra insatser av de inbladade kul gladiatorkamp på slutet. Och avslutningsvis ett klipp med intervjuer.

fqq5BYam.jpg

#58 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 June 2008 - 23:25

en artikel om Lucy i aftonbladet
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#59 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 July 2008 - 09:15

Kul. (Även om artikeln innehåller på vanligt Aftonbladet manér ett mindre faktafel).

Tack för tipset. :)

Edited by XC, 01 July 2008 - 09:16.

fqq5BYam.jpg

#60 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 July 2008 - 11:48

Har skickat ett mail till klagomuren iaf. Få se om man får något svar.

Du fick möjligtvis inget svar? :)

#61 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 July 2008 - 12:15

Inte ett ord. <_< Sabla TV3.

Inget svar från Atlantic har jag fått heller... :angry:

Edited by XC, 01 July 2008 - 12:15.

fqq5BYam.jpg

#62 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 July 2008 - 12:22

Trist. TV3 brukar vara svårt att kommunicera med men att Atlantic var av samma skrot och korn trodde jag inte.

Vi kanske borde fortsätta vår genomgång av Xena framöver? Avsnitten har ju trots allt redan visats på TV tidigare. Kanske att det får vänta lite tills det finns mer tid över (från min sida iaf)

Edited by Cartman, 01 July 2008 - 12:23.

#63 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 July 2008 - 12:38

Skulle vi kunna. Atlantic har jag mejlat igen - det var en chansning mest dit.

Edited by XC, 01 July 2008 - 12:41.

fqq5BYam.jpg

#64 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 July 2008 - 20:48

Tror vi faktiskt är skyldiga TV3 en ursäkt...
Gick in på TV3 FAQ nyss och där står det:

När kommer Xena tillbaka?
Xena har sommaruppehåll och kommer tillbaka i höst. (Källa)

Kanske var jag inte den enda som ville veta det... :)

fqq5BYam.jpg

#65 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2008 - 11:59

Kul, då vet vi att det bara är ett uppehåll. Tur att historien inte återupprepade sig med tanke på hur den kanalen har behandlat Xena tidigare. Iofs finns det väl inget som säger att det inte kan hända igen, men låt oss hålla tummarna för att så inte är fallet. :)

Edited by Cartman, 02 July 2008 - 12:00.

#66 battlecry

battlecry

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 03 July 2008 - 18:05

Är det nån som tittar på Xena på något annat sett än på trean? Jag är i sjukt stort behov av att diskutera med nån, det funkar inte att gå runt och nörda sig helt själv...

#67 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 July 2008 - 18:44

:)

Är vi fler som tittar (jag har tittat på mina DVDer hela tiden f.ö.) så fortsätter jag gärna från det avsnitt TV3 lämnade av. (Dvs 03x17).

Gäller bara och komma överens om ett schema bara så alla hinner med. :)

fqq5BYam.jpg

#68 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 July 2008 - 11:56

Vet inte. Jag ser också avsnitten på DVD men har börjat att beta av alla andra serier/filmer jag har liggandes. Kanske att jag skulle kunna hänga på er om ni nu ska börja se serien igen, men det beror lite på omfattningen. Annars får väl ni två fortsätta och så får jag se den själv framöver. Dock lär jag nog inte posta något då, då jag oftast ogillar att posta själv fram och tillbaka utan diskussioner. :)

#69 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2008 - 14:27

TV6 börjar att visa säsong 3 den 4/12, Klockan 10:40. Måndag-Fredag precis som med säsong 1-2. För exakta starttider och eventuella repriser rekommenderas DagensTV.Com

#70 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2008 - 15:44

Dåså. Avsnitt 17. Där hoppar jag in igen. :)

Kan också tipsa om att TV.nu har en Xena-sida med sändningar och lite sådant:
http://www.tv.nu/ser...warriorprincess

fqq5BYam.jpg

#71 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2008 - 15:56

Det ska bli intressant att se hur dom gör sedan, om TV3 kör igång när TV6 är klara med säsong 3 eller om TV6 fortsätter. :)

#72 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2008 - 16:14

Nu har de väl börjat visat Charmed om nätterna? Jag tänker haka på TV6 nu när det kommer i fatt iaf. :)

fqq5BYam.jpg

#73 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2008 - 16:22

Vet inte om den serien verkligen ligger på samma tid som Xena gjorde? Oavsett vilket hakar jag på var/när dom än fortsätter. Mitt inlägg var mer en nyfikenhet än klagan. Det har ju varit så många konstiga beslut fram och tillbaka så det ska bli "spännande" att se vilken den optimala lösningen är enligt TV3/TV6/Viasat :lol2:

#74 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2008 - 16:30

Om detta var den lösning de hade i åtanke så kunde de väl klämt ur sig det? <_< Tysiskt viasat...

fqq5BYam.jpg

#75 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 November 2008 - 16:46

Jag hoppas dom fortsätter visa på TV6. Spelar väl ingen roll om det är TV6 som fortsätter visa resterande säsonger. De har ju redan gått på TV3 2-3 gånger, och jag måste nog tycka att Xena passar bättre på TV6 än på TV3.
I slutändan så är det ju samma bolag i alla fall.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.