Jump to content

Photo

Den eviga frågan, svara eller icke svara.

• This topic is locked This topic is locked
63 replies to this topic

#51 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 February 2010 - 16:21

Du har tydligen bestämt dig för att inte vara tillmötesgående.
Jag som trodde att detta borde varit över och vem är det som är så angelägen att att vara så förmäten.

Men här tar folk naivt för givet att alla ska kunna skriva perfekt. Blir texter svår att läsa så hamnar man under mikroskopet och blir tagen för att vara olika saker.

Frågan är om du Noveau är rätt person att yttra dig? Du verkar inget vidare intresserad att visa en exemplarisk hållning. Så som man ska vara?
Hur hade du tänkt det konstruktiva med dina frågor?

Det är bara kränkande med denna debatt där allt riktar över mig. Medan ni andra gör er så skenligt oskyldiga att inte skitat ned er nån gång.

Det är du själv Noveau som avgöra hur du vill att jag ska bemöta dig. Det är upp till dig själv vad du väljer för fason under diskuterande.
Är upp till dig själv vilket strategi i meningar som avgör konsekvenserna.

Det är slutsnackat om endast mig.

Bollen ligger hos er andra.

Jag som trodde att detta var över. Men Noveau drar sig tydligen till att vilja ha samma Supertreck och inte någon annorlunda attityd

#52 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 06 February 2010 - 17:32

Negativism & positivism smittar av sig.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#53 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 06 February 2010 - 18:42

Du har tydligen bestämt dig för att inte vara tillmötesgående.
Jag som trodde att detta borde varit över och vem är det som är så angelägen att att vara så förmäten.

Jag försöker bara hjälpa dig. Du måste väl ändå medge att trådar där din "mobbning" diskuteras förekommer ganska ofta? Jag tror ärligt att de tre punkterna jag skrev är en stor väg till lösningen på problemet.

Men här tar folk naivt för givet att alla ska kunna skriva perfekt. Blir texter svår att läsa så hamnar man under mikroskopet och blir tagen för att vara olika saker.

Det är ingen som kräver perfektion. Dock är ett internetforum just textbaserad kommunikation, och om det är svårt att förstå vad du menar så kommer du få svårt att få kontakt med folk. Jag vet absolut att jag inte är den enda som har svårt för ditt språk.

Frågan är om du Noveau är rätt person att yttra dig? Du verkar inget vidare intresserad att visa en exemplarisk hållning. Så som man ska vara?
Hur hade du tänkt det konstruktiva med dina frågor?

Jag utger mig heller inte för att vara en exemplarisk person. Jag är medveten om mina egna brister och vet hur det påverkar andras relation till mig själv.
Syftet med mitt inlägg var att belysa min syn på det hela. Jag talar absolut inte för någon annan, men jag tror att fler tycker och tänker som jag.

Det är bara kränkande med denna debatt där allt riktar över mig. Medan ni andra gör er så skenligt oskyldiga att inte skitat ned er nån gång.

Det är ju här en stor del av problemet ligger. Ett forum är ett socialt medium där sociala "krafter" styr och ställer. Det är ingens skyldighet att vara vän med någon. Jag själv har t.ex. flera gånger medvetet undvikit att svara på dina inlägg helt enkelt för att det är så svårt att diskutera med dig. Det är allas rätt att själva bestämma om de vill svara eller inte. Ändock kommer frågan om avsaknad av svar i dina trådar upp gång på gång.

Min poäng är hur som helst att jag ser det lite som att du försöker kräva att andra ska anpassa sig till dig snarare än att du ska anpassa dig till andra. Något sådant kommer högst sannolikt inte att hända eftersom andra inte upplever problemet.

Det är du själv Noveau som avgöra hur du vill att jag ska bemöta dig. Det är upp till dig själv vad du väljer för fason under diskuterande.
Är upp till dig själv vilket strategi i meningar som avgör konsekvenserna.

Så kan det absolut vara - men då måste du också acceptera att folk kan välja att inte starta en diskussion alls.

Jag som trodde att detta var över. Men Noveau drar sig tydligen till att vilja ha samma Supertreck och inte någon annorlunda attityd

Åter igen, jag anser att jag, kanske något fumligt, försöker komma med relevant kritik som jag tror skulle hjälpa dig ifall du tog till dig av den.

#54 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 February 2010 - 22:21

Jag vet inte om det verkligen beror på just mig. I så fall skulle det bli samma resultat på andra sajter. vilket inte gör. Jag brukar hålla till på andra sajter också och där reagerar inte folk på samma sätt som folk gör här. Hur kan det komma sig?

På denna sajt verkar det mest finnas folk som kräver att man uppnår ganska höga kriterier för att vara något värt att svara på.
Denna sajt har en kräsen bitter och byråkratisk attityd. Andra sajter har en betydligt större mottagande för vad som helst.
Kör jag igång likartade ämnen som här så blir det inte alls samma reaktioner. Vad kan det bero på?

På andra sajter har inte folk anmärkt min grammatik så ofta. Vad kan det bero på? Att de är kompatibla att förstå korkad grammatik?

Jag får en känsla av att Sci-Fi Nytts Forum inte är avsedd för alla. Här krävs det att folk måste uppnå en någorlunda hög besserwisser-nivå
för att kunna bli accepterad. Hamnar man utanför mallen så blir man utstött. Det är nåt fel på den där personer

Edited by Supertreck, 06 February 2010 - 22:23.

#55 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 February 2010 - 22:24

Fast det där vet vi inte stämmer. Det är inget fel på folket eller stämningen på det här forumet, och du har t.ex. haft liknande "problem" med Star Trek-forumet. Så försök inte trycka ner det här forumet. Om du inte trivs här så är det ingen som tvingar dig att vara här heller trots allt. Noveau försökte faktiskt ge dig lite tips, men du bet ifrån istället. Man kan ju faktiskt fråga sig vad du gör här på forumet...för du verkar ju inte trivas för fem öre?
*Hockey och superhjältar*

#56 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 February 2010 - 23:35

Jag trodde att detta vara över men folk verkar inte vilja ta ny ställning för att bemöta mig på nytt. Du Kermit drar till och med upp gammalt groll från en annan sajt.
Förstår inte avsikten med detta.

Så hej Walker! Det ser ut som din ansträngning på ditt inlägg inte inverkade något. Är man bränd, så är man för alltid bränd.

Svårt för mig att rehabilitera mig för mitt bästa om folk fortfarande ska undvika mig. Rehabilitera för vad?

Lätt för för dig att säga Kermit. Du som inte är den som folk undviker. Du verkar tappat substansen för det tråden också handlar om

Så hur har folk tänkt sig här hur jag ska kunna rehabilitera mig till en bättre person när de själva inte tycks vilja ta några insatser?
Antagligen av sannolikhet har Walker misslyckats med sitt inlägg. De såg bara Walker smöra på men inte såg någon sanning.

Allt ska tydligtvis bara gå runt med samma eviga cirkelresonemang av granskning och tillbakablickar.
Och vilka är de som envisas med att inte släppa detta och blåser upp det på nytt?

#57 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 February 2010 - 08:46

Det var du som påstod att du inte hade något som helst problem på något annat forum och att det bara är oss på SFN det är fel på. Det var därför jag skrev som jag gjorde, för att du återigen vill framstå som ett offer och dessutom kasta skit på alla andra här. Du påstår att det finns en "ny" Supertreck, men det är liksom svårt att se var denne person är? Och dessutom säger och gör du inget som antyder att du trivs här på detta forum, varför är du ens här då? Om du upplever dig bättre bemött på andra forum, håll dig där då.

Förstår du inte avsikten med detta? Titta på vad du själv skriv. Och försök att inte komma med lögner. Dessutom konstigt hur ditt förra inlägg var formulerat jämfört med hur du brukar skriva. Får känslan att hela din grej är en stor "act", och att du bara vill reta upp diverse människor på forum...

#58 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 07 February 2010 - 12:11

Kunde väl gissat det. Så börjat allt om igen med samma eviga visa.

Lägg av!!!! Det är slutsnackat om gammalt groll.

#59 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 February 2010 - 13:42

@Supertreck: Ska vi ta och lämna den här diskussionen? Den leder ändå ingen vart. Visa Den Nya Supertreck i andra trådar istället, så glömmer vi det här nu. :)

@Alla andra: Nu räcker det. Nu har vi hackat färdigt på Supertreck och lämnar honom ifred att visa att han kan bli en ny människa och sluta vara så krävande och bli lite mer givande istället. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#60 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 07 February 2010 - 14:02

@Supertreck: Ska vi ta och lämna den här diskussionen? Den leder ändå ingen vart. Visa Den Nya Supertreck i andra trådar istället, så glömmer vi det här nu. :)

@Alla andra: Nu räcker det. Nu har vi hackat färdigt på Supertreck och lämnar honom ifred att visa att han kan bli en ny människa och sluta vara så krävande och bli lite mer givande istället. :)

Ja visst. Det verkar bara vara du och Walker som är de enda som vill ta första steget.

#61 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 07 February 2010 - 14:39

Jag håller med, låt oss vara visionära och blicka framåt mot nytt groll istället. :)

#62 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 February 2010 - 14:43

Amen! :lol:

#63 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 07 February 2010 - 15:44

Jag håller med, låt oss vara visionära och blicka framåt mot nytt groll istället. :)

Att babbla kan man göra i evigheter. Men det föresätter ju handling av det hela. Om tillräckligt många inte vill ge mig någon asyl
så jag kan ha något att ge för,, så är den här tråden meningslös.

#64 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 February 2010 - 17:12

Det kanske är lika bra att stänga den här tråden, för inget som sägs här kommer att föra resonemanget framåt eller förändra något i sak. Nu stänger vi dörren om bråk och tjafs, tar tre djupa andetag och börjar om från början.
Support your local search and rescue unit - get lost.