Jag vill flytta Sherlock Holmes
Posted 06 March 2010 - 18:47
Men som sagt, jag är starkt emot att ta bort OT forumet och slå ihop det med huvudforumet. Gäller både Film och TV delen.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 March 2010 - 18:51
Posted 06 March 2010 - 18:57
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 March 2010 - 18:59
Och det är väl ingen som har protesterat mot att byta namn från Off Topic till Övrigt vad jag kan se.
Är alla andra idéer som jag tycker är
Edited by Georgia, 06 March 2010 - 19:02.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 March 2010 - 19:03
Jag anser för övrigt att även tv-forumen borde byta namn efter samma mall. Film och tv Off topic låter som nån sa som att det inte handlar om film så mycket som det som är omkring filmerna, som galor etc.
Posted 06 March 2010 - 19:04
Posted 06 March 2010 - 19:09
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 March 2010 - 19:10
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 06 March 2010 - 19:15
Nu har man ju i alla fall hum över var (i vilken del av forumet) man kan hitta en film och behöver inte leta igenom 108 sidor typ för att hitta den.
Och Självklart om Film OT byter till Film Övrigt så ska ju TV OT också byta namn till Övrigt.
Posted 06 March 2010 - 19:25
Byta namn är helt ok men att slänga allt i en hög låter inget vidare tycker jag. Det är inte alla som använder sökfunktionen och den är rätt värdelös som den är nu hur som helst.
Min två cent är att jag håller med Wylie.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 March 2010 - 19:28
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 06 March 2010 - 19:34
Jag propsar inte på att slå ihop allt till ett, men för mig är det inte otänkbart och skulle inte göra det svårare att hitta. Forumen är inte kristallklara i sin nuvarande form och sökfunktionen suger, så man får ändå leta om det är något specifikt man är ute efter som inte ligger överst.
Posted 06 March 2010 - 19:38
Posted 06 March 2010 - 19:41
Posted 06 March 2010 - 19:48
IB och KB (eller snarare en Poll, verkar inte finnas en tråd för de filmerna) finns i OT och SC i huvudforumet.Var hamnade Inglorious Basterds? Kill Bill? Sin City?
Edited by Georgia, 06 March 2010 - 19:50.
Posted 06 March 2010 - 19:49
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 06 March 2010 - 19:50
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 March 2010 - 19:51
Posted 06 March 2010 - 19:57
Posted 06 March 2010 - 19:58
Jag litar helt och fullt på att G och WT är kapabla ta de smällarna.
Edited by XC, 06 March 2010 - 19:59.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 March 2010 - 20:01
Posted 06 March 2010 - 20:25
Dito.Mitt förtroende för Georgia och Wylie är absolut och orubbat.
Och om man nu ska rösta så är jag för att byta namn på OT till Övrig film.
Edited by Kizmiaz, 06 March 2010 - 20:26.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 06 March 2010 - 20:34
Posted 06 March 2010 - 20:45
Gibsons "All Women Want" eller vad den nu heter är ju en komedi där huvudpersonen kan läsa kvinnors tankar, men det är ändå inte SF eller Fantasy för min del. Jag tror helt enkelt att man får titta på vad det generellt är för film.
Bond är action/thriller, Robin Hood är action/adventure osv...
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 06 March 2010 - 21:42

This topic is locked