Jump to content

Photo

Smallville - Säsong 9

• Please log in to reply
168 replies to this topic

#51 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 November 2009 - 22:53

Riktigt kul det där. Undrar om de kommer att "double dip" den på DVD/Bluray? alltså om man höjt budgeten så att den både medföljer på säsongsboxen och en egen DVD utgåva för att testa det där med "Smallville som direkt till DVD filmer" som man ryktade om ett tag sen? och kanske är det också ett sätt för WB att få ut live-action "Superman filmer" innan tjafset med filmrättigheterna börjar.

Hittils så är Säsong 9 klart den bästa av Smallvilles säsonger tycker jag.

Edited by super85, 12 November 2009 - 12:52.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 November 2009 - 20:49

Nu har jag börjat titta på s.9 av Smallville

Kommer inte skriva så mycket eftersom jag ligger efter så många avsnitt.

9x01 - Savior

Det börjar bra, Lois kommer tillbaka från framtiden och någon hänger på. Vem är hon? (förutom en av Zods soldater) Är hon släkt med Clark (Kal-El) eftersom hon fått hans klocka? eller fick hon den för att bevisa att hon kom från framtiden och ge en varning, fast hon försökte ju döda honom förstås. Varför måste det alltid vara 'skjut först fråga sen' typ.

Lois drömmar om framtiden ger mersmak nu vill man ju veta mer.

Fick lite Batman vibbar när man får se Clark stå på hustaket i sin svarta rock.

Clark: Why can't I fly yet?
Jor-El: Kal-El my son..it's not in our budget,our network has to fund the new version of Melrose Place too.

:lol: Den var bra.

9x02 - Metallo

Vilken mardröm :o att vakna upp på ett operationsbord med en mackapär påsatt på/i bröstet innehållandes en grön sten. Och så visar det sig att det nu kommer förbli hans hjärta!

Ett S! En släkting till Clark bland de från Kandor? Kan det vara hon från föregående avsnitt? Nej förresten det kan det ju inte vara, var ju en man som låg där.

9x03 - Rabid

Oliver bränner sin GA dräkt :upset: nu har han nått botten och jag hoppas att han kan komma upp därifrån och återuppta sitt alter ego.

Zod är hård mot dom som går emot honom, fast det var ett 'lyckat' experiment med tanke på att de fick reda på att det redan finns någon från Krypton där.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 November 2009 - 21:05

Jag har stort hopp till de där dubbelavsnittet! :thumbsup:

Samma här. :) Och budget höjning för avsnitten är verkligen något jag ser fram mot. :D Smallville the Movie 2. :P

Nu måste jag bara få tummarna ur att se de senaste avsnitten. Jag har ju, precis som SoD, haft Dragon-Age sjukan ett tag. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 November 2009 - 21:43

Jo sant när serien hade premiär så sändes ju piloten och andra avsnittet som en "film" och såldes som DVD. Att man höjt budgeten så mycket låter lite som om man vill även sälja den här två gånger på DVD. Sen känns det faktiskt att man gör allt för att Smallville ska få fortsätta en säsong till efter den här.
Batman Begins

The Dark Knight

#55 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 November 2009 - 09:42

Ja, jag skulle inte bli överraskad om de planerar en DVD-utgåva till det där dubbelavsnittet. Jag har misstänker också att de kanske överväger att ge Justice Society en egen spinoff-serie. Fast å andra sidan har det väl spekulerats om sånt förr, som att Justice League eller Green Arrow skulle ha fått det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#56 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 November 2009 - 16:05

Jo, där fanns planer på Green Arrow och Justice Leage men Smallville hade sin svacka då så det är väl därför det inte blev av. Dessutom så blev Aquaman spin-offen bara en film så det gjorde väl CW tveksamma på att gå med på fler. Men jag skulle inte bli förvånad om det kommer en spin-off efter Smallville's slut.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#57 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 November 2009 - 19:23

En Justice League eller Justice Society TV-serie skulle jag följa med stort intresse. Smallville varianten av Green Arrow funkar bäst i en mindre roll tycker jag.
Batman Begins

The Dark Knight

#58 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 14 November 2009 - 10:55

9x08 Idol

Måste säga att jag verkligen gillade det här avsnittet. Jag har ingen aning om bakgrunden till tvillingarna men jag gillade det här.
Väldigt intressant förmåga de hade. Så nära att Lois får reda på att Clark är the blur också, mycket närmre än vanligtvis, jag önskade nästan att hon fick reda på det.
Gillade speciellt när Clark avslöjade att han var "närsynt" i slutet, jag hoppas att han börjar använda glasögonen bara nu också.
Intressant slut med Lois visioner om framtiden, nyfiken på vad nästa avsnitt kommer handla om nu.
Det här är definitivt med favoritavsnitt i säsong 9.

#59 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 November 2009 - 18:56

9x08 "Idol"

Skapligt avsnitt igen. "Wonder Twins" var inte lika illa som jag trodde att de skulle vara.De var helt ok med tanke på hur "originalet" var. Clark behöver att klippa sig snart, men annars ett bra avsnitt för honom. Welling har blivit bättre och bättre på att spela superhjälte och jag gillade hur han var i slutet av avsnittet när han hälsade på tvillingarna. Chloe däremot blir mer och mer "övervakare" per avsnitt.Jag gillade också Clarks "avslöjande" till Lois i slutet. Hoppas de så småningom vågar göra något av det nu. Det enda jag hade lite problem med i avsnittet var hela "The Blur" måste avslöja sin hemliga identitet- grej. Det kändes som manusförfattarna hade snabbt kollat på utvalda scener ur "The Dark Knight" och talet Lois höll där kändes även det som TDK inspirerat. Ett rätt roligt avsnitt tycker jag.
Batman Begins

The Dark Knight

#60 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 November 2009 - 22:12

9x08 Idol
Jo nionde säsongen fortsätter att leverera! Wonder Twins var en överraskning för mig, hade inte en aning om att de skulle vara med i Smallville faktiskt. Och det vart ju ganska bra också :) Snacka om att de var hardcorefans till "The Blur" :D (hoppas han får ett bättre namn snart). Ingen Zod idag trots det vart det bra :)

Winter is Coming

#61 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 November 2009 - 20:37

Intervju och första bilden på Michael Shanks som Hawkman från JSA avsnitten av Smallville som kommer att sändas en vecka senare än vad man först rapporterade, alltså femte i februari. Från TV-Guide.

http://tvguidemagazi...ville-3209.html

Misstänkte tidigare en "Smallville-variant" men det där är ju grymt nära serielooken. Fast bilden ser mer ut som concept-art(fast artikeln säger att det är Shanks i dräkten) än en riktig bild från filmningen. Men ja, om det där är den slutgiltiga looken så är jag nöjd.

Edited by super85, 16 November 2009 - 20:48.

Batman Begins

The Dark Knight

#62 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 November 2009 - 00:13

Ja med den där looken går det väl inte annat än att vara nöjd :)

Winter is Coming

#63 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 November 2009 - 18:07

En något försenad nyhet, men i senaste avsnittet fick Superman Homepage ett litet lyft på hatten, då man kunde se en påhittad websida kallad The Blur Homepage, vilket inte gått dem helt förbi.

http://www.supermanh...e=7198#comments

Ingen stor nyhet kanske, men ändå roligt för dem som arbetar på den sidan.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#64 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 November 2009 - 15:27

TV filmen kommer att heta Smallville:Absolute Justice

http://www.superhero...ews.php?id=8841

Någon av Producenterna har sett/läst den här http://i.newsarama.c..._case_front.jpg

Eller bara tips på bra titel från Geoff Johns&DC Comics
Batman Begins

The Dark Knight

#65 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 November 2009 - 15:53

Undrar hur långt de kopmmer gå med den här TV-filmen. Kommer introt vara mer filmigt eller är det förmycket att hoppas på? :P
Nu ska jag ta tummarna ur och se de senaste avsnitten. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#66 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 November 2009 - 17:23

9x06: Crossfire

WTF!!! :o Jag trodde de hade storförbud på Lois&Clarl kyss. :blink: Jag kan gissa att ett stort antal fans skrek av lycka nu. :P

Så Ollie tar sig an en skydsling. Jag gillar Mia Dearden (och hon är snygg dessutom). En framtida Speedy skulle jag tro.

Zod lärde sig att inte underskatta hur farlig Tess är. Jag gillade hur han svalde hårt när han insåg det. :D

Hahah, Chloe blev verkligen besatt där. Satt uppe hela natten och försökte hacka sig in och när Clark kommer tillbaka så sitter hon där fortfarande, svettig i bara linnet.
Jag förstår att Stuart hoppar av Tess team med tanke på att hon hotade honom. Vad jag har förstått så var han och Tess gammla vänner.

Kul att se Cat Grant också. En snällare och mindre jobbig version dessutom. ;)

9x07: Kandor

Bra avsnitt även det här. Jag skrattade allt när Clark var arg på Jor-El för att han inte berättade att Jor-El var på jorden. :D

Bra casting av Jor-El.

Jag tycker fortfarande att Kandor-soldaterna skär sig med kristall-teknologi samhället. Och det där "Hoa!" var lite förmycket.
Men annars var det kul med lite bakgrund. Zod och Jor-El's vänskap och varför DNA skickades till Jorden samt varför de inte har några krafter.
Men nu vet Zod vem Clark är.

Vad gömde Jor-El på farmen?

9x08: Idol

Nu jäklar börjar det hända saker. Clark har äntligen skaffat sig glasögon! :thumbsup:
Serien har bara blivit bättre och bättre sedan Alfred Gough och Miles Millar lämnade serien. Nu märks det verkligen hur de höll serien tillbaka och varför de inte fick fortsätta med den.

Kul att se Wonder Twins och att de var utomjordingar också (som låtsades vara Svenskar. :P ).

Att Lois fick veta att Clark var The Blur förvånade mig. Lite synd att de lurade henne igfen till att inte tro det.
Men kyssen i slutet och det faktum att Lois säger att hon och Clark dejtar tyder på att serien verkligen tar ett stort steg framåt av den typ som nog ingen trodde att de skulle våga göra.

Vart ända avsnitt den här säsongen har haft gäst-karaktärer från serierna. Rena lyxen och det får verkligen serien att kännas bara bättre än någonsin.

Och det är inte mycket kvar från Superman nu. Clark har glasögon, han har en hemligidentitet och en dräkt (som visseligen inte påminner om superman), han jobbar på Daily Planet och han dejtar Lois Lane.
Nu fattas bara att flyga, den blå/röda dräkten och namnet Superman.

Jag hoppas verkligen på fler säsonger samt möjligen ett namnbyte till Metropolis och ombyte till Superman.

Edited by Crusader, 18 November 2009 - 19:59.

-Sora, Kingdom Hearts

#67 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 November 2009 - 18:29

Tänkte själv att de kanske skulle göra en intro som börjar med att kameran följer in i museet där Carter Hall jobbar och vi ser t ex lite JSA referenser/foton/prylar i hans kontor och att öppnings-texterna är i vitt under den pågående scenen. För att ge den lite mer film-känsla :). Eller så är det bara ett vanligt intro :).
Batman Begins

The Dark Knight

#68 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 November 2009 - 01:04

Jag läste att i Idol avsnittet så skulle igentligen scenen där åklagaren kräver att The Blur avslöjar sig, sluta med att alla som lyssnade påstod sig vara The Blur för att skydda honom. Men scenen kliptes pga tidsbrist.

Posted ImagePosted Image
Posted Image

Den här bilden gillar jag verkligen:

Posted Image
-Sora, Kingdom Hearts

#69 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 November 2009 - 17:02

Om det är bilderna när folkmassan har Stålis-tröjor(jag ser inte bilderna du postat) och Twinsen gör "Shirt Rip" så är jag glad att det inte var med. Från att ha varit "The Dark Knight inspirerat" så skulle man ha haft ett slut stulet från V For Vendetta filmen och någon annan än Clark skulle ha varit den personen som gör "öppna skjortan" grejen först.

Edited by super85, 19 November 2009 - 17:03.

Batman Begins

The Dark Knight

#70 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 November 2009 - 23:06

Du verkar vara typ den ända som tycker så. De flesta andra tycker att det var jätte synd att de fick klippa det pga tidsbrist och hoppas på en förlängd version på DVDn.
-Sora, Kingdom Hearts

#71 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 November 2009 - 18:41

Ännu bättre om jag är den enda :),fast jag skulle uppskatta statistik som bekräftar detta ;). Jag ger manusförfattarna poäng för att göra "Wonder Twins" till mindre hemska karaktärer än vad de var i "Superfriends" men det slutar där. Att stjäla ett "iconic Superman moment" från Clark, något så über-Stålis som när Clark öppnar sin skjorta, samtidigt som man snor grejer från TDK och V for Vendetta filmerna, jag ser inte det som speciellt imponerande.

Men kul om det blir en förlängd version på DVDn så de som vill får se dem scenen.
Batman Begins

The Dark Knight

#72 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 November 2009 - 18:56

9x09 "Pandora"

Midseason Finale för Smallvilles nionde säsong. Jag har alltid gillat när man gör sådana här "hemsk möjlig framtid" avsnitt och det här var just sådant. Man får äntligen svaren på vad som Lois drömmar/mardrömmar handlade om och samtidigt så är det ett avsnitt som får oss att vänta på ett nytt. Typiskt Smallville dock att man löser det som Lois sett och tänkt på sättet de nu gör. Visst det kan ju alltid komma avsnitt när man återkommer till det och jag förstår att man har vissa regler,men ja tråkigt att man bara kan mindwipa som de gör där. Slutet var som sagt så att man verkligen vill se det nästa (vilket är ju viktigt när det handlar om en midseason final) och hur ska Clark prata med Zod och Kandorianerna. "Kneel before Kal-El" :). Bra jobbat Smallville. Jag är mer än nöjd av vad den här säsongen har hittils gett oss.
Batman Begins

The Dark Knight

#73 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 November 2009 - 22:15

Jag är mer än nöjd av vad den här säsongen har hittils gett oss.

Me too, bästa säsongen so far tillsammans en eller kanske två tidigare säsonger. Även dagens avsnitt var en höjdare! Kandorians får sin kraft från röda solstrålar med hjälp av Solar Tower som Tess byggde, no suprise där direkt men snyggt genomfört. Synd att Lois inte kommer att komma ihåg nånting bara. Underbart slut som kommer att få mig att längta mig halvt ihjäl i två månader tills nästa avsnitt sänds :(

Winter is Coming

#74 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 November 2009 - 04:45

Jag är också mycket nöjd över säsongen. Känns som att den har haft en bättre och stadigare kvalite.

9x09: Pandora

Aaah, vad sött. Lois & Clark håller handen och har ett riktigt förhållande nu. :) Ärligt talat, vem hade trott att det skulle hända? DC har varit stränga mot den romansen sedan Lois kom med så personligen blevc jag verkligen överrumplad. Och jag trodde de skulle hitta på en ursäkt för deras relation att försvinna igen.
Mycket bra avsnitt det här också. Även jag gillar mörka framtidar. Men jag blev faktiskt lite besviken då alla fråga besvarades på det tråkigaste sättet.
Hur fick Kondor-tjejen Clarks klocka? Han bytte Lois mot den.
Vad menade hon med att Clark förgjorde världen? Han stoppade Zod och återförde en gula solen.
Men det förklarar inte varför hon betedde sig som om Clark betydde mycket för henne när hon försökte döda honom. Jag tror att de har ändrat hur de först hade planerat att den framtiden såg ut. Jag tror att från början var tanken att Clark var ledare över Kandorerna, det var han som gav Tess halsbandet, tjejen var hans lärjunge. Men nu undrar jag om de inte ändrat sig och istället gör det här till den framtid som komma skall nu.
Jag tror iallafall att Clark gör ett stort misstag nu.

Ser mycket fram mot nästa avsnitt.
-Sora, Kingdom Hearts

#75 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 22 November 2009 - 08:48

Trailer för avsnitten Disciple, Society och Legends med en del snabba bilder som man behöver vara snabb med pausknappen för att hinna se. :)

Och en intervju med Brian Peterson om bl.a. Absolute Justice:

http://www.tvguidema...son-1-3312.html

Edited by SwedishSuperhero, 22 November 2009 - 08:51.