Jump to content

Photo

Viktigt meddelande.

• Please log in to reply
190 replies to this topic

#76 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 January 2013 - 10:46

Cool loga, XC. :thumbsup:  Enkel men snygg. :)
Kanske hade passat bättre med en älg men drakar är alltid coola! :D

Tack.
Skall se vad jag kan klämma in en älg där.

Vad tror du om denna:

Attached File  sfn-dustblue2.png   28.64KB   3 downloads

Är inte fullt lika nöjd med den som originalet dock...

Det där med älgarna måste ni förklara! Jag skulle säkert kunna lista ut det om jag läser tillräckligt många gamla inlägg, men jag är nyfiken och vill veta nu :blush:

Fråga inte mig. Jag vet själv inte. :P

Det där med älgar stammar från den här gamla tråden. (Inte lätt för nykomlingar att veta). Georgia har länge haft definitionen "EssEffEnn-älg" i sin signatur; som stammar från just den tråden.

Update. Bump.

Edited by XC, 20 January 2013 - 10:46.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#77 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 January 2013 - 12:10

Du kanske skulle skippa toningen? Annars passande logga.

Nya mörka temat är ju mycket bättre än det förra ni hade! Bra där, XC! För Luminous är ju också bra och den som jag använder då jag föredrar mörk text mot ljus bakgrund som är mer lättläst imo. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#78 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 January 2013 - 12:34

Hmm. Övertoningen var inspirerad från defaultloggan till skinnet.

:testar utan och lägger samma färgbas som på texten:

Attached File  sfn-dustblue2b.png   35.05KB   16 downloads

Ahh. Mycket snyggare, tycker nu inte? :D

*

Kul att ni håller med mig om dust blue - väldigt snyggt (speciellt sedan jag föredrar ljusare skinn personligen).

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#79 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 January 2013 - 13:10

:thumbsup:

Du som också använder L: är loggan för dig också fortfarande för högt upp? Fastklistrad i toppen typ.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#80 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 January 2013 - 13:19

Tack. :)

Jo loggan i Lumme ligger klistrad längs toppen - något Peak lovade försöka fixa. Han har väl inte hunnit ned till den punkten på listan över  grejor som måste fixas. :P

Edited by XC, 20 January 2013 - 13:20.

fqq5BYam.jpg

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2013 - 13:51

Aha. Det förklarar en hel del. :P Det var när jag var ny på forumet så jag missade det.

@Peak: Har hittat ett till problem med Dust Blue. I sök fältet längst upp till höger så blir texten svart vilket gör den omöjlig att se.

Föresten, vad är den lilla bildrutan under avataren och vilken typ av medlem man är? För den visar att bilden är bruten. Är det varningsmätaren?

Edited by Crusader, 20 January 2013 - 13:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 January 2013 - 14:49

Inget du skall vara generad över Crusader, SFN-älgen var ett ögonblicksinfall som lyckats hängt kvar. :)

fqq5BYam.jpg

#83 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 20 January 2013 - 15:12

Loggan med draken  var ju i alla fall välgjord så man får ju både och... :D

#84 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 January 2013 - 15:39

Libby har fattat! :D :lol:

fqq5BYam.jpg

#85 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 January 2013 - 16:23

Japp, loggan skall fixas. Jag satt igår och fixade iordning Tv-land så gott jag kunde (använde ett ljust skin av samma person som gjorde "Dust Blue" till den). Loggan där var ett elände, men nu skall den iaf vara någotsår transparent... :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#86 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 20 January 2013 - 17:02

Snygg logga! Och snyggt skin/theme. Jag gillar mörka teman och jag saknade Nacht men Dust är nästan bättre..

ಠ_ಠ

#87 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 January 2013 - 20:12

Gillar också Dust Blue, förutom att jag tycker att ikonerna för "Gå till första olästa" är bland de fulare jag sett. Men det kanske bara är jag som tycker?

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#88 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2013 - 21:39

Gillar det nya mörka skinnet :)
För att inte tala om XCs logga :lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#89 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 24 January 2013 - 14:19

Det där med älgarna måste ni förklara! Jag skulle säkert kunna lista ut det om jag läser tillräckligt många gamla inlägg, men jag är nyfiken och vill veta nu :blush:

Det där med älgar stammar från den här gamla tråden. (Inte lätt för nykomlingar att veta). Georgia har länge haft definitionen "EssEffEnn-älg" i sin signatur; som stammar från just den tråden.
Update. Bump.
Åh! Nu fick jag lära mig saker igen. Dock blev jag samtidigt medveten om min omedvetenhet om vad SonyÄlgson är för något.

ren
Nä, försök inte byta ämne nu!

#90 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 January 2013 - 14:43

Update. Bump.
Åh! Nu fick jag lära mig saker igen. Dock blev jag samtidigt medveten om min omedvetenhet om vad SonyÄlgson är för något
 Mmm. Om någon har något bra uppslag går det utmärkt att dra igång leken igen. :)

fqq5BYam.jpg

#91 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 09 February 2013 - 20:54

Hm hm hm undrar vad som nu är fel? Jag har inte kunnat använda verktygsfältet senaste veckan. Inga smileys, inga tjockare texter, inga understrykningar osv. Är det fler som har samma problem eller har jag gått och tryckt på någon knapp nu igen så att jag tackat nej till det där?

#92 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 February 2013 - 21:25

Hmm. Om knapparna är gråmarkerade så har du kanske råkat slå av rich-textvisningen... I översta verktygsfältet längst till vänster (samma rad som du hittar font och size) har du en knapp med en liten grå strömbrytare på. Klicka på den så återaktiveras knapparna och det skall funka som vanligt.

Edit: Kom på att jag kan ju lägga in en bild också. :)

Attached File  knapp1.png   10.83KB   2 downloads

Edited by XC, 09 February 2013 - 21:29.

fqq5BYam.jpg

#93 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 09 February 2013 - 21:55

Tackar! Tänk vad enkelt allt är när man kan det... :thumbsup:

#94 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 February 2013 - 23:15

Min stora mission på detta forum: upplysa noviserna om alla fantastiska funktioner. :) Knappen brevid raderar formatering på text f.ö. en annan bra knapp att känna till. :)

Värt att veta är att om rich-text är avslaget så kan man fortfarande använda BB-code för att formatera texten:

[b]fet[/b]
[i]kursiv[/i]
[u]understruken[/u]
[s]genomstruken[/s]
[spoiler]spoiler[/spoiler]
[quote]citat[/quote]
[url='url']länk[/url]

För att nämna några. (Slår man av rich-text med formaterad text skriven behålls sålunda formateringen).

fqq5BYam.jpg

#95 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2013 - 00:01

Inte bara noviser du upplyser ^_^
Även vi veteraner går bet ibland :)

Tur att den där rich text knappen finns, att fixa turneringen utan att kunna slå av allt skulle vara rena rama ...

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#96 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 February 2013 - 15:37

Jag kör jämt utan formatteringsknappen, eftersom (iaf förut) rich text-editorn inte var 100% förlitlig när det gällde att parsa länkar och sånt.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#97 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 February 2013 - 17:14

Det är den fortfarande inte, så du kan lugnt fortsätta så. Klistra i bilder/video eller citeringar gör jag fortfarande alltid utan formattering, vet aldrig hur det blir annars. För vanlig text som den här funkar RT bra.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#98 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 March 2013 - 19:20

Inläggen lever sitt eget liv har jag märkt.

Jag klistrar in turneringslistan så som jag vill ha den i RT läge, fixad och klar i excel med kod och dyl.
Allt ser jättebra när jag kollar hur det ser ut, men sen så börjar det hända saker.
När jag postar inlägget så har koden ändrats. T.ex. storlek som jag hade satt på 1 kan helt plötsligt vara på 8 när jag kollar varför det blivit så stor text.
:huh:

#99 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 March 2013 - 08:37

Jag har märkt ibland när jag klistrar text från Word (inte bara här) att det följer med extra information ibland som är svårtolkade för editorn och resultatet blir lite hur som haver. Men Turneringsarket bygger ju på ren bbcode och det borde ju inte vara något problem i klartextläge...

Är det alltid samma text du har problem med? Delar av bbcoden har ju ändrats på senare år och blivt mer avancerad, kanske jag som behöver se över formaterings-fomlerna?

«8» Kindred: The Embraced/Vampyrernas hemlighet [-4] (Sök: Duck²Go)
«8» De Drabbade [-7] (Sök: Duck²Go)
«7» Star Trek: Voyager [3] (Sök: Duck²Go)
«8» Star Trek: Enterprise [-6] (Sök: Duck²Go)
«8» Crime Story [-11] (Sök: Duck²Go)
«7» O.C, the [0] (Sök: Duck²Go)
«7» Jericho [6] (Sök: Duck²Go)
«8» Den sjätte dagen [-5] (Sök: Duck²Go)
«7» I, Claudius [0] (Sök: Duck²Go)
«8» Sliders [-8] (Sök: Duck²Go)

Har inga problem själv med att klistra från Turneringsarket, så länge jag inte klistrar det i RTF-läge då följer cellerna med och det ser inte klokt ut:

«8» Kindred: The Embraced/Vampyrernas hemlighet [-4] (Sök: Duck²Go)«8» De Drabbade [-7] (Sök: Duck²Go)«7» Star Trek: Voyager [3] (Sök: Duck²Go)«8» Star Trek: Enterprise [-6] (Sök: Duck²Go)«8» Crime Story [-11] (Sök: Duck²Go)«7» O.C, the [0] (Sök: Duck²Go)«7» Jericho [6] (Sök: Duck²Go)«8» Den sjätte dagen [-5] (Sök: Duck²Go)«7» I, Claudius [0] (Sök: Duck²Go)«8» Sliders [-8] (Sök: Duck²Go)

(Men bortsett från att radbrytningarna försvinner så hantweras listan rätt bra).

Edited by XC, 02 March 2013 - 08:44.

fqq5BYam.jpg

#100 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 March 2013 - 17:27

När jag klistrar in första gången så är det inga problem, men sen när jag ska in och redigera då kan koden strula eller om jag har kollat den i Prewiew först innan jag postar, som om forumet ändrar själv i koden.

Så som storlek på texten som jag har bestämt hur den ska vara