Jump to content

Photo

Teaser för Transformers-filmen.

• Please log in to reply
202 replies to this topic

#76 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 21 March 2007 - 10:59

Men sedan kan det vara så att Megatron ändrar sitt utseende under filmen. Orsaken han ser ut som han gör är för att han inte har tagit formen av någonting från jorden utan behåller sin originalform från Cybertron. Alla Transformers ser totalt anorlunda ut när de kommer från Cybertron.
Optimus Prime (Visseligen leksaksversionen men den borde stämma rätt bra)

Detta var något jag inte visste, så jag hoppas verkligen att så är fallet, och att detdär huvudet du länkade till senast kommer sitta på hans robotaxlar mot slutet av filmen i tid för en eventuell fajt mellan honom och Optimus. (Iofs hoppas jag att Optimus sover i sin transform-form och får en ny lackering så han har rätt färger ;) :P )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#77 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2007 - 15:33

Jag tror nog att det kommer kännas bättre när man ser honom på vita duken. ;)
Rymdskeppet som krachar i början av teasern är Optimus orginal Transformer form. Jag antar att filmen börjar med att han kommer till jorden och letar efter Bumblebee, undrande över varför han inte hört av sig de senaste hundra tusen åren eller så. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#78 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 22 March 2007 - 04:34

Jag tror nog att det kommer kännas bättre när man ser honom på vita duken. ;)
Rymdskeppet som krachar i början av teasern är Optimus orginal Transformer form. Jag antar att filmen börjar med att han kommer till jorden och letar efter Bumblebee, undrande över varför han inte hört av sig de senaste hundra tusen åren eller så. :P

Njae. Optimus dyker inte upp förrän ca 35-40% av filmen redan har förflutit, att döma av det tidiga skript som jag sett. Visserligen har det skrivits om sedan dess, men i stora drag verkar det fortfarande stämma. Under första halvtimmen eller så är det ganska få Transformers som är i aktion.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#79 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 24 March 2007 - 10:18

Nu har vi fått veta vem som troligen gör Megatrons röst i filmen: HUGO WEAVING!

Sector Seven, en promotionssajt döpt efter regeringsgruppen som jagar Transformers, har vecka efter vecka släppt nya meddelanden för att bygga upp stämningen, och i natt kom de med starka antydningar om att det blir Matrix-agenten som kommer göra Decepticonledarens röst:

Operation Hungry Dragon 2 continues. As of today agent H. Weaving has officially convinced S.S., M.B., R.O and A.K. to oversee the Megaman issue. The recording will commence immediately.

All the years of investment into Agent Weavings public persona have finally paid off. We will monitor the campaign from the inside and report on its progress free from suspicion.

By this summer, the population will think N.B.E.'s are nothing more then figments of an overactive imagination.

Our power lies in our secrecy.

"Megaman" är det namn den infrusne Megatron fått i #2 av IDW:s filmprequel; initialerna S.S., M.B., R.O och A.K. står Steven Spielberg, Michael Bay, Roberto Orci och Alex Kurtzman (producent, regissör, och manusförfattare); och Agent H. Weaving står förstås för Hugo Weaving, som ju gjorde Agent Smith i Matrix-filmerna.

Vi väntar på en officiell bekräftelse, men det verkar som det här kan stämma. Ett briljant val i så fall.

#80 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2007 - 15:11

VAD FAN ÄR DETTA??? Först presenterar de Frank Welker som antagligen rösten till Megatron och nu helt plötsligt så slopar de honom? Och detta tror de kommer göra fans glada? Om de ville använda en annan till rösten varför ens nämnna Frank Welker, mannen som gjorde rösten i gammla Transformers TV-serien, som den som borde göra rösten åt Megatron i filmen?
Jaja, Hugo Weaving är ju givetvis ett bra val det också. Men Frank Welker hade varit bättre.
Nu har jag lugnat ner mig från chocken lite.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#81 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 24 March 2007 - 18:17

VAD FAN ÄR DETTA??? Först presenterar de Frank Welker som antagligen rösten till Megatron och nu helt plötsligt så slopar de honom?

De har aldrig sagt att Welker skulle få göra Megatrons röst. Det enda som sagts är att han skulle få en chans att testa för rollen.
Men som tur är fick han den inte. Inte ens 80-talsrösten skulle ha dugt för en stor spelfilm av det här slaget (personligen tycker jag Welkers Megatron låter som en strupcancersjuk lipsill med förstoppning), och ett ljudklipp som postades på Allspark för några månader sedan visade tydligt att han inte fixar att göra Megatron längre.

Och du kan se det från den positiva sidan: om Soundwave dyker upp i någon av uppföljarna, så är Welker nu fri att göra den rösten istället. Det skulle sett väldigt taffligt ut att låta samma skådespelare göra flera röster i en mångmiljonfilm, så han hade knappast fått dubblera.

Edited by Groundsplitter, 24 March 2007 - 18:22.

#82 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 24 March 2007 - 19:11

Jag håller med Groundsplitter, det var bättre att någon annan fick rollen som Megatron. Däremot skulle jag inte ha något emot om Frank Welker fick spela Soundwave i någon framtida uppföljare, jag har alltid tyckt att han är bättre som Soundwave än Megatron.

#83 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 March 2007 - 19:36

Soundwave har jag alltid tyckt känt som en röst vem som helst kan göra. Jag gillade den gammla Megatron rösten.
Jag har inte hört Frank Welker röst test så jag vet inte. Men alla förväntade sig att han skulle göra Megatron efter de antydningar som gjordes. Visst, de har aldrig sagt rakt ut att de skulle använda honom men de har sagt saker som att de tänkte använda så många av original rösterna som de kunde och när presenterade att Peter Cullen skulle göra Optimus Prime och sa att de givet vis aldrig hade ens tänkt sig någon annan, efter att de sagt att de inte planerat att använda dem men att både Peter Cullen och Frank Welker skulle få en chans att testa för rollen så antog alla det det bara var en tidsfråga innan de presenterade Frank Welker som Megatron.
Så för att göra det klart, det jag klagar på är att de skulle ha gjort det klart mycket tidigare att någon annan än Frank Welker skulle få rollen istället för att få upp förhoppningarna på alla som ville ha Frank Welker som Megatron med en massa hintar om att han möjligtvis skulle vara Megatron.
Hade de, direkt när de visste att de inte kunde använda honom, hade sagt att de ska använda en annan röst så hade jag inte haft så mycket mot det. Nu blir jag, och många andra, bara väldigt irriterade.
-Sora, Kingdom Hearts

#84 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 March 2007 - 21:26

Ingen Frank Welker som Megatron?! Nåja de vet nog vad de gör.

Winter is Coming

#85 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 24 March 2007 - 21:31

Soundwave har jag alltid tyckt känt som en röst vem som helst kan göra. Jag gillade den gammla Megatron rösten.
Jag har inte hört Frank Welker röst test så jag vet inte.

Varsågod. Ljudklipp från september förra året. :)

Men alla förväntade sig att han skulle göra Megatron efter de antydningar som gjordes.

Inte alla. Det finns inget "alla" när man talar om människor och deras åsikter.

Visst, de har aldrig sagt rakt ut att de skulle använda honom men de har sagt saker som att de tänkte använda så många av original rösterna som de kunde och när presenterade att Peter Cullen skulle göra Optimus Prime och sa att de givet vis aldrig hade ens tänkt sig någon annan, efter att de sagt att de inte planerat att använda dem men att både Peter Cullen och Frank Welker skulle få en chans att testa för rollen så antog alla det det bara var en tidsfråga innan de presenterade Frank Welker som Megatron.

Ja, det har sagts för många saker i den riktningen. Särskilt Don Murphy, en av producenterna bakom filmen, har varit väldigt mycket för att fjäska för Transformersfansen med uttalanden av det där slaget. Men det har aldrig varit realistiskt, anser jag.

Vi talar om ett helt annat medium här, och en helt annan publik. Originalserien var en tecknad tv-serie för barn som gjordes för 23 år sedan, det här är en storfilm med levande skådespelare gjord för en bred publik år 2007. Det är inte sexåringar som utgör huvuddelen av publiken här, utan vuxna människor där majoriteten aldrig har sett Transformers tidigare. Då är gamla meriter faktiskt inte värda ett skvatt - meriten att ha spelat en tvådimensionell, överspelande skurk i en tecknad tv-serie är ingen garanti för att man ska få göra motsvarande roll på bio.

Men väldigt många TransFans har svårt att acceptera detta (nyheten om att Weaving antagligen kommer göra Weavings röst har på bara några timmar splittrat Transfandom i två läger), utan vill ha det precis som det var för 23 år sedan. Det finns till och med de som på fullt allvar menar att man bör anpassa filmdialogen så man kan återanvända repliker som t.ex. Chris Latta (Starscream) och Scatman Crothers (Jazz) spelade in för över 20 år sedan (skådespelarna är döda sedan länge). Jösses! Är man så insnöad på att allting ska vara precis som för 23 år sedan är det väl bättre att man låser in sig på sitt rum med sina sönderspelade videokassetter. Den nya filmen är ju inte ens tecknad, så även om man skulle använda precis samma robot- och fordonsdesigner, precis samma skådespelare och precis samma dialog så vore det ju ändå inte samma sak!

Så för att göra det klart, det jag klagar på är att de skulle ha gjort det klart mycket tidigare att någon annan än Frank Welker skulle få rollen istället för att få upp förhoppningarna på alla som ville ha Frank Welker som Megatron med en massa hintar om att han möjligtvis skulle vara Megatron.
Hade de, direkt när de visste att de inte kunde använda honom, hade sagt att de ska använda en annan röst så hade jag inte haft så mycket mot det. Nu blir jag, och många andra, bara väldigt irriterade.

Man kanske inte visste det förrän nu. Röstskådespelarna valdes sist av allt, och man kanske haft uttagningar till precis nyligen. Frank Welker kan ha varit med till sista urvalet, det vet vi inte.

#86 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 March 2007 - 22:56

Fast Peter Cullen presenterade de först av alla, innan de hade börjat filma.
Efter att ha hört Frank Welker klippet så måste jag säga att Megatron låter lite som en gammal skröplig gubbe. (Fast han gick ju för den typiska Engalska Muhahah superskurk rösten) Så de gjorde nog rätt val. Weaving är ju ett bra val i vilket fall som helst. Tycker bara att de skulle a presenterat det tidigare för de måste ha vetat vilket liv det skulle bli nu. Fast det är ju klart, de har ju inte presenterat det nu heller, bara hintat om det.
Jag är säker på att Weaving blir jättebra samtidigt som jag tycker det är synd att Frank Welker inte lyckades göra rösten igen för den gammla Megatron rösten var verkligen sinister. Plus att Frank Welker är ju en levande legend som har gjort de flesta röster som man minns från tecknade TV-serier samt vissa filmer.
Hade hans nya Megatron bara inte låtit så skröplig så hade det varit jättebra. Men antagligen valde han att gå det hållet.

Ja, det är löjligt med den här fjatiga uppdelningen bland Transformers fans. Ena halvan vill att allt ska vara helt nytt med nya utseenden och nya röster medans andra halvan vill att allt ska vara som i den gammla serien med samma röster och samma repliker och som du sa, återanvända de gammla dåliga ljudklippen som inte ens var bra på den tiden de gjordes. Jag har tillochmed hört att de ville att de skulle dubba skådespelarna med de gammla rösterna. Fjantigt och orealistiskt precis som alla de som klagar på filmerna och berättar om hur mycket bättre de kan skriva och regisera dem.
Själv så är jag sån att jag axepterar det mästa bara det blir bra. Jag är ingen sån som vägrar se en film för det är en viss person som regiserar den eller för att de inte använder en viss skådespelare eller röst och brukar se bra in de flesta filmer (Tillochmed Uwe Bolls).
Jag är bara lite irriterad över att de väntade till sista stund med att presentera det (De har ju inte ens presenterat det än utan bara hintat). Men jag är säker på att resultatet blir bra.
-Sora, Kingdom Hearts

#87 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 25 March 2007 - 08:57

Fast Peter Cullen presenterade de först av alla, innan de hade börjat filma.

Ja, och det gjorde mig förbannad, eftersom det innebar att man inte brydde sig om att testa någon annan utan bara bestämde att Cullen skulle ha rollen. Det kändes som att man valde honom bara för att försöka blidka de negativa Transformersfansen.

Jag lyssnade på några ljudklipp från frågepanelen med Peter Cullen på BotCon 2006 (hittar ingen länk, tyvärr), och jag var inte särskilt imponerad av dem heller. Han gjorde åtskilliga uttalanden som Optimus Prime, men det fanns ingen bredd och variation på rösten utan de lät likadant allihop (till råga på allt hade det krupit in en Göran Perssonsk släpighet i rösten). Men man får väl hoppas att han bara var otränad och att regissörerna kan få ut det bästa av honom.

Ja, det är löjligt med den här fjatiga uppdelningen bland Transformers fans. Ena halvan vill att allt ska vara helt nytt med nya utseenden och nya röster medans andra halvan vill att allt ska vara som i den gammla serien med samma röster och samma repliker och som du sa, återanvända de gammla dåliga ljudklippen som inte ens var bra på den tiden de gjordes. Jag har tillochmed hört att de ville att de skulle dubba skådespelarna med de gammla rösterna. Fjantigt och orealistiskt precis som alla de som klagar på filmerna och berättar om hur mycket bättre de kan skriva och regisera dem.

Jag funderade på den där saken i går. Tänk om det hade låtit likadant när man spelade in filmerna med Familjen Flinta och Scooby Doo. Använde man samma argumentation där så borde förstås John Goodman, Rick Moranis, Freddie Prinze Jr och Sarah Michelle Gellar dubbats över med originalrösterna från 1960-talet.

Själv så är jag sån att jag axepterar det mästa bara det blir bra. Jag är ingen sån som vägrar se en film för det är en viss person som regiserar den eller för att de inte använder en viss skådespelare eller röst och brukar se bra in de flesta filmer (Tillochmed Uwe Bolls).

Absolut. Till och med den sämste regissör eller skådespelare kan få in en lyckträff.

#88 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 April 2007 - 05:05

2 st nya TV Trailrar som är, enligt mig, riktigt bra.
Starscream ser riktigt cool ut. :cool2: Och filmen ser bara bättre ut förvarje bit jag ser. :)
Åååååh, vad jag längtar!!! :hurrah: Kunde det inte ha varit 7 April istället för 4 Juli? :(

Behind the scenes 1, 2

Japansk Trailer

Edited by Crusader, 02 April 2007 - 05:13.

-Sora, Kingdom Hearts

#89 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 April 2007 - 18:24

Någon här nämnde att människorna bakom filmen "vet vad dom gör". Nej, det där är bara din förutfattade mening, det finns INGA bevis ännu. Särskilt med tanke på att herr Bay har en meritlista av EXTREMT varierande kvalité... Min förutfattade mening just nu är att dom INTE vet vad dom gör.

Så var det sagt. Sen måste jag nog säga att jag ICKE anser att Weaving är rätt man för jobbet... Kanske för att göra en intrigerande Beast Wars-Megatron, men ICKE för den långt mer fysiske och råbarkade vrede-holistiske ursprungs-Megatron som dom trots allt verkar basera denna Megatron mest på! Agent Smith's röst passar helt inte på en sån karaktär.

Starscream såg ut som ( visste vi förvisso redan), och rörde och svingade sig som en apa i den ena trailersen, han var nog minst "häftig" av det jag såg. Resten såg väl någorlunda "fräna" ut.

#90 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 02 April 2007 - 20:58

2 st nya TV Trailrar som är, enligt mig, riktigt bra.

Enligt mig också, tror jag gjorde en Homer Simpson dregling faktiskt :P

Winter is Coming

#91 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 April 2007 - 21:43

Asylum, som gjort topprullarna "Snakes on a train", "Pirates of the Treasure Island" och "The DaVinci Treasure" med flera strikes again:

Posted Image

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#92 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 April 2007 - 22:26

Men herregud... kan de vara MER uppenbara? :P
Jag hörde om det innan men trodde det var ett skämt.

Fast filmen kan säkert vara underhållande men de verkar ha problem med att komma på egna ideer.
Visst, den handlar om en avlägsen framtid där det är ett krig mellan gigantiska robotar och människorna men ändå.

Bilder från filmen, om nån är intreserad.
-Sora, Kingdom Hearts

#93 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 April 2007 - 22:37

Om ni vill botanisera: http://www.theasylum.cc/

FUTURE ASYLUM PRODUCTIONS

Invasion of the Pod People

30,000 Leagues under the Sea

Inferno

666: The Beast

Unabomber

Battle for Baghdad

//Peak

sixty six."

#94 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 April 2007 - 22:53

Alltså, Transmorphers var väl ett aprilskämt? :unsure:

#95 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 April 2007 - 22:56

Ett väldigt högbudget isåfall. Med både screenshots, trailer, poster och releasedatum. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#96 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 April 2007 - 23:18

Nejdå, dock så tog nåt Transformersforum (tror jag) och gjorde nåt forum för filmen som aprilskämt. Filmen är på väg och kommer med all säkerhet (som alla andra) att släppas på DVD några dagar innan den "riktiga" filmen går upp på bio.

Älskar postern till

Posted Image

//Peak

sixty six."

#97 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 April 2007 - 23:29

De där lågbudget CGI filmerna kan vara riktigt bra och underhållande ibland. Lika bra som de större filmerna, bara med "TV-serie" budget istället.
Men sedan finns det tyvärr många av dem som har riktigt usla manus också och riktigt usel musik. Och usla regisörer finns det gårr om. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#98 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 April 2007 - 23:39

Ett väldigt högbudget isåfall. Med både screenshots, trailer, poster och releasedatum. :P

En del går ju verkligne in för att lura folk på 1a april så..

Den tråden du länkade till var ju dessutom skapad den 1a :P

Edited by Hofling, 16 April 2007 - 23:42.

#99 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 April 2007 - 00:02

En del går ju verkligne in för att lura folk på 1a april så..

Den tråden du länkade till var ju dessutom skapad den 1a :P

ASYLUM är ju ett ripp-off företag (Alla deras ideer är spin-offs från "riktiga" filmer) så det är inte så konstigt att man tror det är ett skämt.
Finns andra, bättre, lågbudget CGI DVD företag. Jag har säkert sett nåt från ASYLUM innan men det är svårt att veta.
Vet inte vilka som gjorde t ex Phyton filmerna eller Dragon Fighter. Men har man hyr en massa billiga okända direkt till DVD-filmer så har man säkerligen sett från dem. Oftast brukar massor med dåliga CGI effekter vara ett tecken. :P
Såg trailern för DRAGON och den där Draken så lika verklig ut som en Drake i The Simpsons. :D

Supercroc verkar dock häftig. En 25 meter lång, 4 våningar hög, Krokodil på väg mot L.A. :D Rätt OK CGI.

Edited by Crusader, 17 April 2007 - 00:10.

-Sora, Kingdom Hearts

#100 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 April 2007 - 13:48

En "sneak peek" på dom nya leksakerna från Hasbro som kommer börja säljas i Juni.

Källa: http://www.ew.com/ew...0036624,00.html

Tycker att kanske just denna inte var så mycket att "hänga i granen" men liiiite imponerad är jag i alla fall. Hoppas få se lite flera bilder framöver på mer sofistikerade leksaker.