Jump to content

Photo

Viktigt meddelande.

• Please log in to reply
190 replies to this topic

#101 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 March 2013 - 18:39

Väldigt märkligt, visserligen har jag märkt att det sker en fom av 'översättning' när man går rån klartext-läge till rtf-läge. Om man använder sig sig gamla img-taggen tex så får du ett felmeddelande i rtf men i klarttext läge så översätts den automatiskt till nya formatet efter felmeddelandet. (Därför embred-koderna från imgur funkar bättre om man slår av rtf-läget).

Men här verkar det ju som om formatering från rtf-läget ignoreras?

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#102 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 March 2013 - 22:50

Ett underligt problem dök just upp HÄR. Än hur jag gör så kan jag inte svara på XC's quote utan att min text hamnar i quote-bubblan.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 March 2013 - 08:37

Testat bbcode-läge?

Jag har själv märkt att editorn ibland inte registrerar "radbrytning" utan endast "ny rad" (i Word kan man ju trycka [shift]+[enter] för att ta ny rad utan att bryta stycke), i de lägena brukar jag få gå in i bbcode-läge och byta ut enterslagen i fråga. Sedan verkar editorn (i rtf-läge) ha lite svårt att 'bryta' en quote-tagg. Vill man dela en tagg så gör man oftast det bäst direkt i bbcode.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#104 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 March 2013 - 14:05

Jag använde BBCode-läget. Blev ändå så. När jag tryckte edit så var [ / quote ] längst ner ändå och den jag satte dit var borta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#105 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 March 2013 - 14:13

Kanske någon här som redan klagat på det, men det verkar stört omöjligt att länka in direktvisning av tex YouTube-klipp numera. Så fort en text innehåller http://... så automatkonverteras det till en url - vilket sabbar 

[media][/media]

. Tyckte att jag nyss provade precis allt, men någon här kanske har lyckats?

Edited by Fiskrens, 06 March 2013 - 14:14.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#106 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 March 2013 - 15:59

@Peak: Kan vi få tillbaka den andra spoilermarkeringen, den som hade svart färg över det man skrev?

@Fiskrens: Jag klistrar bara in länken till youtube-klippet så bäddar forumet in det automatiskt. Så har det varit ett bra tag. Tror att det fungerar i både vanligt och BBCode Mode. Senast jag gjorde så, så fungerade det i varje fall. Men det kanske har börjat strula nu.

Redigering: För mig fungerade det att bara klistra in länken i både vanligt som BBCode Mode för att forumet ska bädda in klippet själv.

Edited by Garm, 06 March 2013 - 16:02.

#107 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 March 2013 - 16:00

Really, det funkade för mig sist.. *testar*

Jo, bra att du påminde mig. Spoilergrejen skall fixas. Hatar att IPB skriver över den med sin egen varje gång man uppgraderar....

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#108 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 March 2013 - 16:10

Tack Peak. Jag håller med om att det är bra onödigt att den nuvarande blir default varje gång forumet uppdateras. Den andra är bättre när man ska spoilermarkera text i olika varianter, medans den nuvarande mest fungerar om man ska gömma hela stycken av text eller t.ex. bilder.

#109 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 March 2013 - 18:57

Kan hålla med om spoilertaggen. Dock är den värdelös om man sitter på en surfplatta för det går inte av "avmarkera" den. Förhoppningsvis så har den också uppdaterats så den funkar som den ska även på surfplattor.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#110 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 March 2013 - 21:08

OK. Är rätt säker på att jag provade även att klistra in länken direkt också, men får väl prova igen. Kan ju ha blivit nåt skumt läge med "kvarlämnade" bb-taggar eftersom jag provade det mesta - samtidigt ;).

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#111 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 30 May 2013 - 22:06

Hjälp! Jag verkat ha fastnat i mobilt-läge. Jag har testat att klicka på "Change Theme" längst ner centrerat, men kommer då tillbaka till toppen igen utan möjlighet att byta tillbaka till det ordinarie skinn som jag använder när jag surfar på en vanlig dator. Är det någon som kan hjälpa mig?

Edited by Garm, 30 May 2013 - 22:10.

#112 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 30 May 2013 - 23:41

Okej, jag skaffade mig ett nytt konto att testa med. Nu ser allt ut som det ska när jag surfar från min vanliga dator. Jag kan byta fram och tillbaka mellan dom olika skinnen. Jag har loggat ut och när jag sedan loggade in igen så var allt fortfarande som det ska vara.

Men när jag testade att från min vanliga dator, logga in igen, med mitt vanliga Garm-konto så är den fortfarande fast i IP.Board Mobile utan att jag har någon möjlighet att byta tillbaka. Och det lustiga är att jag med det konto aldrig har bytt skinn, utan jag har alltid använt IP.Board. Dock så loggade jag in på mitt Garm-konto med min mobil tidigare idag. Jag gjorde ett inlägg och skrev ett meddelande. Men jag fattar inte hur det kan påverka när jag sedan loggar in på det kontot igen, fast på en vanlig dator.

Men å andra sidan är det inte första gången det är något konstigt med mitt konto. Det var ju den där gången då jag inte kunde göra inlägg ordentligt i Yoytube-tråden.

Jag hoppas att det är något enkelt fel som någon kan hjälpa mig att åtgärda, för när jag surfar på vanliga datorer så vill jag ju inte ha IP.Board Mobile. Det skulle jag aldrig orka med.

#113 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 31 May 2013 - 00:36

Gah! Det här är ju helt olidigt!!! Mäktar inte med mer för natten, utan loggar ut och gör något trevligare istället.

#114 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 May 2013 - 04:12

Testar att byta skin till defaultskinnet för dig i back office... Säg till hur det gick.

//Peak

sixty six."

#115 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 May 2013 - 16:55

BTW Peak. Är det inte lite småjobb kvar efter sista uppdaterigen? Spoilertagg som skall bytas och loggan i Lumme som skall rättas till?

fqq5BYam.jpg

#116 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 May 2013 - 18:48

Japp. Skäms... :o

Skall fixas ASAP. Haft lite mycket att göra på sistone bara...

Jag vill ju ha Dust Blue som default, men kan inte göra det så länge som loggan saknas.

//Peak

sixty six."

#117 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 May 2013 - 19:17

Finns ingen gammal som passar heller?

Hmm. Ser att jag gjorde en med en drake... Tidigare - föll dig inte i smaken kanske?

Kastar in en snabbis:
attachicon.gifsfn-dustblue.png
Och Älg-varianten:
Hmm. Övertoningen var inspirerad från defaultloggan till skinnet.

:testar utan och lägger samma färgbas som på texten:

attachicon.gifsfn-dustblue2b.png

Ahh. Mycket snyggare, tycker nu inte? :D

Vad tror du om den här då:

Attached File  sfn-dustblue3.png   10.85KB   2 downloads

Edited by XC, 31 May 2013 - 19:19.

fqq5BYam.jpg

#118 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 May 2013 - 21:16

Jag gillar draken, och planerar att använda just den.. :)

//Peak

sixty six."

#119 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 May 2013 - 22:00

Är själv väldigt nöjd med den. :)

Älg-loggar var väl inte helt seriöst menad...

Och SFN-loggan ser ut som en logga till en nöjes/skvallersite. Erkännes. Men jag är nöjd med den ändå.

fqq5BYam.jpg

#120 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 31 May 2013 - 22:13

It works! It works!!

Tack för hjälpen Peak. Betyder det här att jag borde undvika att logga in mobilt för att samma fel lär uppstå igen?

#121 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 May 2013 - 23:03

Ingen aning. Kan vara en bugg med den här versionen av forumet. Fast jag har loggat in på det mobila skinnet utan att det hänt något.

Händer det igen så hojta till så kollar jag om det finns en fix för någon sådan bugg någonstans.

//Peak

sixty six."

#122 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 01 June 2013 - 00:09

Jag lovar att hojta till om problemet skulle uppstå igen.

#123 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 June 2013 - 08:42

Jag gillade älgen. :( ;)

Btw, verkar som att tabbarna döljer "Sci-Fi Nytt" i loggan. Eller är det bara för mig?

-Sora, Kingdom Hearts

#124 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 04 June 2013 - 09:17

Gör en hard refresh så att den nya CSS:en laddas så bör det bli bättre.

Älgen är nog lite för intern för att riktigt funka, fruktar jag.. :P

//Peak

sixty six."

#125 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 June 2013 - 10:51

Ah, tack! :)

Intern? du får det att låta som att några andra än vi kommer hit. :P

-Sora, Kingdom Hearts