The ghost, ghost in the machine
Silent and unseen
Ghost in the machine
The ghost... the ghost... it's me!
Podcast...
Posted 08 May 2007 - 16:20
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 May 2007 - 18:51
http://www.clickcast...--star-trek.mp3
Skall testa att ladda upp den igen så får vi se...
Ok, uppladdat igen. Nu funkar det.
Nähä, en massa störningar. Jag gör en omkodning, såg att jag hade fått en lite myko frekvens och laddar upp igen så får vi se om det blir bättre.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 08 May 2007 - 20:13
//Peak
sixty six."
Posted 09 May 2007 - 18:04
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 May 2007 - 19:19
Folk kanske inte har hunnit lyssna ännu. 1 timme och 45 minuter är ganska långt...
Posted 09 May 2007 - 19:31
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 May 2007 - 20:21
*ehum*
//Peak
sixty six."
Posted 09 May 2007 - 20:48
*mutter mutter*
Kollar clickcaster.com... där funkar det, men den var seg att buffra, och sitta och lyssna när det stannar hela tiden har jag inte större lust till.
Ja, ja, får väl ladda ner den och slänga in den i mp3 spelaren för att lyssna i morgon på jobbet
*muttrar ännu mer för mig själv*
2 timmar för att hämta hem en fil
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 May 2007 - 20:49
Ljudkvaliten var godtagbar med tanke på att det var en telefonintervju. Visst var podcasten lite lång, var den helt oklippt eller redigerades något bort? Vad hände med vinjetterna och ljudeffekterna som fanns i det tidigare podcasterna?
Innehållsmässigt var det inte sämre en något annat pladderprogram på radion, alltid kul att höra några som verkligen är intresserad av ett ämne och kan lite kuriosa. Hade alltid trott att William Shatner var den första kaptenen, vilket var fel. Hade velat höra mer om 60-talserien, såg en dokumentär om StarTrek där Shatner sa att Klingonerna från början var en slags "rymdryssar" en slags alegori till det pågående kalla kriget. Han pratade även att de kvinliga karaktärernas kjolar blev kortare för varje sässong
Posted 09 May 2007 - 20:56
Du har rätt i att det fanns mycket, mycket mer att gräva i - men då hade podcasten blivit lång.
Posted 09 May 2007 - 21:14
Musik och sånt har jag inte använt så mycket, och jag tyckter inte det har funkat så bra de gånger jag gjort det tidigare. Så jag fundrar på att strunta i sånt.
Och ursäkta återigen för längden. Jag lovar att "standard" skall vara 45 minuter-1 timme.
Och bara för att jag tänkte lyssna nu, så står det Undefined på podcast spelaren här och på huvudsidan.
*mutter mutter*
Kollar clickcaster.com... där funkar det, men den var seg att buffra, och sitta och lyssna när det stannar hela tiden har jag inte större lust till.
Aha, de har gjort om hemsidan nu. De håller på att göra om Clickcaster till en betalservice, och har tydligen ändrat lite... Skall se om jag kan fixa.
Oj, vad slö deras sida är just nu. Får se om jag flyttar på mig eller om jag stannar kvar. Billigaste är ju inte direkt jättedyr, men det verkar som om flashgrejen är avaktiverad för ögonblicket, vilket är ett minus.
//Peak
sixty six."
Posted 09 May 2007 - 23:15
Tycker den är väldigt bra för att vara på amatörnivå
Den senaste verkar intressant, ska lyssna på den imorgon.
Winter is Coming
Posted 09 May 2007 - 23:43
Som sagt, är det nån som vill vara med i en podcast, så kan ni PM:a mig..
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2007 - 12:56
Posted 10 May 2007 - 13:41
Visserligen filmad med mobil, så kvalisorten blir inte den bästa, men...
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2007 - 14:44
Vad är det för mobil du tänker använda dig av?
Posted 10 May 2007 - 15:20
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2007 - 21:44
Japp. Ryktet kanske kan spädas ut med att det kan bli en videopodcast till och med..
Fast då heter det väl vidcast?
Posted 10 May 2007 - 21:45
//Peak
sixty six."
Posted 11 May 2007 - 12:55
Posted 11 May 2007 - 14:04
Jag skulle gärna se en framtida podcast som handlar om Star Wars, om man nu får önska sig något.
Så då blir nästa podcast om Star Wars med Peak och Cartman. Najz! Ser fram emot det!
Posted 11 May 2007 - 14:14
Jag skulle gärna se en framtida podcast som handlar om Star Wars, om man nu får önska sig något.
Så då blir nästa podcast om Star Wars med Peak och Cartman. Najz! Ser fram emot det!
![]()
JAAAA! varför inte. Jag kan bidra med trevliga anekdoter rörande Star Wars, Anime/Manga, Japansk spelfilm och skräckfilm från det glada 1980- talet. Det är dom områden som jag känner att jag behärskar bäst. Sedan är det ju bara frågan om någon orkar lyssna på mitt sköna kraxande tillräckligt länge för att hinna få ut någon njutning av det.
Posted 11 May 2007 - 14:18
Star Wars är ju ändå så pass mainstream att även andra kan sånt, men japanska grejer är fortfarande lite esoteriska här omkring, tror jag..
//Peak
sixty six."
Posted 11 May 2007 - 15:00
Cartman: Du får gärna vara med i en podcast..
Varför inte en Anime/Manga sådan, nu när även sånt har letat sig till lilla Sverige...
Sure, why not.
Utöver ovanstående text i min tidigare post så är jag även rätt bra insatt i japansk populärkultur om man vill knyta någonting kring det. Även japansk historia, speciellt om den feodala perioden i japan. Vissa av dessa ämnen knyter ju även an till japansk film/manga/anime.
esoteriska
Vilka fina ord du kan.
I'm impress!
Posted 11 May 2007 - 15:11
//Peak
sixty six."