Jag vill flytta Sherlock Holmes
Posted 07 March 2010 - 16:37
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 March 2010 - 16:40
Posted 07 March 2010 - 19:54
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 March 2010 - 19:55
Posted 07 March 2010 - 20:11
Posted 07 March 2010 - 20:24
Posted 07 March 2010 - 20:36
Det är väl självklart att James Bond tillhör en genre - spion/thriller/action. Frågan är inte om det bör räknas som Sci-Fi i sträng mening utan hur inklusivt genrefilmforumet är tänkt att vara. Det är diskutabelt om superhjältar bör räknas som Sci-Fi, så om den typen av filmer hamnar i genrefacket så är det inte mer än konsekvent att även ha med matinéhjältar som Indiana Jones eller pulphjältar som Holmes och Bond där.
Bästa inlägget på den här tråden tycker jag. Sammanfattar exakt vad jag tycker
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 07 March 2010 - 20:51
I alla fall, vi kanske först ska ha en omröstning över om vi egentligen ska ha en omröstning? Tidigare i tråden verkar ju folk vara emot det?
Posted 07 March 2010 - 20:58
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 07 March 2010 - 21:09
Posted 07 March 2010 - 21:14
Och att börja hävda släktskap som grund för att en film (bok/tv-serie/osv) hör hemma ontopic köper jag inte alls. Då slutar det snart med att vi diskuterar Dallas, Falcon Crest och Glamour där också...

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 March 2010 - 21:52
Som sagt var, jag trodde det var avslutat igår... Anser fortfarande att vi kan lita på Wylie och Georgia.
Så länge Kermit talar så är det inte slut. Han kämpar alltid tills sista blodsdroppen.
Fast Cappy, du läste inte Mjolnirs inlägg ordentligt i så fall. För att citera lite löst så handlar det om hur inklusivt genrebegreppet bör vara. Om alla superhjältar räknas i genren borde pulp- och matinéhjältar som James Bond och Sherlock Holmes också räknas med. Särskilt eftersom superhjältar har sin grund i dem.
Jag läste vad Mjolnir skrev, men han skriver det utifrån en felaktig grund - och förskjuter därmed diskussionen och missar poängen. Det är skillnad på genre film och genrefilm. Han säger Bond är en genrefilm, men han menar att det är en genre film. Det är två olika saker. Alla filmer är genre filmer, men alla filmer är inte genrefilmer.
Sherlock Holmes är väl ändå en detektiv och inte superhjälte?
Och att börja hävda släktskap som grund för att en film (bok/tv-serie/osv) hör hemma ontopic köper jag inte alls. Då slutar det snart med att vi diskuterar Dallas, Falcon Crest och Glamour där också...
Word!
Men nu är jag trött på alla diskussioner så som admin gör jag följande beslut:
Nu röstar alla om vi ska rösta. Ni har tills nästa söndag att rösta om ni vill ha en förändring i forumsindelningen elle namnet på forumen.
Jag har lagt upp en omröstning i första inlägget som ni kan rösta i. Så. Nu får ni bestämma själv om det ska göras en omröstning eller inte, för annars kommer vi aldrig överrens om något.
Posted 07 March 2010 - 21:56
Posted 07 March 2010 - 21:57
Genre film = en film som har en genre (dvs. alla filmer)
Posted 07 March 2010 - 22:04
Posted 07 March 2010 - 22:05
Vill vi att SFN ska vara ett forum för SF, fantays oc hskräck, eller ska vi börja blanda in saker som inte hör hemma där? Vill vi ha diskussioner om House, Tre Kronor och Sunset Beach på forumen?
Posted 07 March 2010 - 22:16
Så jag röstade helt enkelt NEJ för den stora frågan är ju hopslagningen av huvudforum med Off Topic forum och det kommer inte riktigt fram i den lilla poll som är upplagd.
Varför ens göra en poll om vi ska omröstning eller inte, diskussionerna går ju bara för runt just nu. Vi är ett par stycken som sagt klart och tydligt vad vi tycker om det. Starta helt enkelt upp en ny poll om forumena ska slås ihop eller inte, så är det klart.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 March 2010 - 22:18
Men ingen vill ha diskussioner om House, Tre Kronor och Sunset Beach som on topic, det handlar om de "gråa" fall eller kantbollar som finns.
Posted 07 March 2010 - 22:20
Sherlock Holmes är väl ändå en detektiv och inte superhjälte?
Japp, precis som Batman. Batman har inga superkrafter, och på många sätt så är t ex Buffy och Angel mer superhjältar än vad Batman är. Batman har visserligen en mask och dräkt på sig,men å andra sidan så finns det en jäkla massa superhjälter som inte har mask. Blade t ex.
Fast ja, jag tycker att vi ska rösta och jag röstade på det
Edited by super85, 07 March 2010 - 22:21.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 07 March 2010 - 22:25
Vill vi att SFN ska vara ett forum för SF, fantays oc hskräck, eller ska vi börja blanda in saker som inte hör hemma där? Vill vi ha diskussioner om House, Tre Kronor och Sunset Beach på forumen?
Jag har redan påpekat att detta är ett SCI-FI forum med inriktning på Sci-Fi, Fantasy och Skräck därför vill inte jag ha en hopslagning, för OT filmer har inget i huvudforumet att göra. Där hamnar även Bond filmerna för de är inte riktat mot forumets genre. De är helt enkelt Action/Thriller/Spion film. Även Sherlock Holems är OT för även den är mer Action/Deckare.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 March 2010 - 22:25
Edited by Kermit, 07 March 2010 - 22:26.
Posted 07 March 2010 - 22:54
Posted 07 March 2010 - 22:54
Jag har redan påpekat att detta är ett SCI-FI forum med inriktning på Sci-Fi, Fantasy och Skräck därför vill inte jag ha en hopslagning, för OT filmer har inget i huvudforumet att göra. Där hamnar även Bond filmerna för de är inte riktat mot forumets genre. De är helt enkelt Action/Thriller/Spion film. Även Sherlock Holems är OT för även den är mer Action/Deckare.
Word!
Posted 07 March 2010 - 23:15
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 08 March 2010 - 00:02
Mitt intresse för superhjältar är högst begränsat. Jag har inget behov av såna figurer i mitt liv. Har heller ingen lust att se detta forumet fokusera så till den grad på den företeelsen som du vill.
Fast det handlar inte om det. För det första finns det andra som faktiskt gillar superhjältar här, och de har redan väldigt mycket fokus här eftersom de anses vara on topic. Alltså handlar det inte om att jag tycker att superhjältar borde få mer tid i rampljuset. Fan, hela din kommentar tycker jag är riktigt onödig egentligen, varför racka ner på något som inte intresserar just dig? Ska jag skriva precis likadant i trådar som inte intresserar mig? Tror du att jag är så korkad att jag gör detta för att få andra att tycka om superhjältar? Det är din rätt att inte vara intresserad av det och min att vara det. Men bespara oss onödiga kommentarer. Klart det blir snack om superhjältar eftersom James Bond och Sherlock Holmes enligt mig (och minst två till) borde falla inom samma kategori som alla superhjältar som faktiskt anses on topic.
Och varför blir en del så ARGA? Georgia är irriterad redan när diskussionen startar, Cappy vill fortfarande göra detta till en personlig slags vendetta...tagga ner! Det HANDLAR inte om en tre år gammal diskussion om var superhjältefilmer hör hemma och det HANDLAR inte om att göra Sunset Beach till on topic. De som tror det, bakläxa, läs om och begrunda Mjolnirs citat som perfekt sammanfattar vad det handlar om.

This topic is locked