Om du har ideer på alternativ att rosta bröd under vattnet?
![]()
Nu återgår vi till On topic
Varför stänga intressanta och roliga trådar.
Posted 11 March 2007 - 19:26
Om du har ideer på alternativ att rosta bröd under vattnet?
![]()
Posted 12 March 2007 - 13:09
Posted 15 March 2007 - 15:23
Finns inte så mycket mer att säga om det hela. Det mesta som är av värde har redan sagts och de flesta har haft chansen att tycka till har gjort det. Tråden har spelat ut sin roll nu.
Posted 15 March 2007 - 15:48
Posted 15 March 2007 - 16:02
Posted 15 March 2007 - 16:36
Posted 15 March 2007 - 16:50
Som sagt var, tidigare i tråden har det varit en givande diskussion och Supertreck har varit konkret och förståelig. Absolut!
Men inlägg #128 är inte det. Och det tar inte upp någonting konkret för diskussion heller. Om han har något konkret så får han gärna säga det, så det går att diskutera det.
Posted 15 March 2007 - 16:55
Posted 15 March 2007 - 17:11
Vilka fiktiva personer hänvisar du till? Det jag sa om man (<= obs!) kunde skriva "man" istället för en enskild individ?
Posted 15 March 2007 - 18:14
Posted 15 March 2007 - 18:28
Okej, så du bytte spår helt och hållet med andra ord. Det förklarar det. Tack!
Posted 15 March 2007 - 20:54
Posted 21 April 2007 - 19:42
Posted 21 April 2007 - 19:46
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 21 April 2007 - 19:49
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 April 2007 - 19:49

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 April 2007 - 20:15
Posted 21 April 2007 - 20:19
Jag är varken rigid eller oresonlig.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 21 April 2007 - 20:22

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 April 2007 - 20:37
Posted 21 April 2007 - 20:40

Posted 21 April 2007 - 20:59
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 22 April 2007 - 11:43
t jag valde att stänga ett antal topics med pollar som jag såg som inaktuella och mindre intressanta att ta upp igen var att under en period hade nya medlemmar en tendens att kravla omkring i forumet och rösta i allsköns pollar lite överallt, dock utan att skriva en medföljande post om vad de röstat på och varför. Så gamla pollar som dök upp i VNI då var i stort sett meningslösa som jag såg det (och fortfarande ser på saken). Hade denne då själv inte angett vad h*n röstat på t ex var det verkligen inte lätt att bedöma personens åsikt i frågan. För röstställningen i en poll med många månaders inaktivitet är det väl ingen som har i huvudet eller för egen statistik över? En ny röst kan visst göra stor skillnad för pollen, men om man inte har en aning om vad rösten lagts på är det svårt att se vari skillnaden av den nya rösten består.
Posted 22 April 2007 - 11:56
Ja, mycket det att jag finner det meningslöst med nya röster i mycket gamla pollar när de fallit i glömska för de flesta. Dessutom promptar nya röster i gamla omröstningar inga nya diskussioner och därför tycker jag det är bättre med en ny poll om man vill ta upp frågan igen på ett eller annat sätt.Ok förstår om du personligen stör dej på "return of old polls-utan nya inlägg", bäst vore om enbart pollen gick att stänga men det verkar svårt att genomföra..eller?
Det ska jag absolut göra. Jag har inte sett på saken på det sättet, men förstår nu att vissa kan uppfatta en stängd tråd som en form av underförstådd kritik och ska i framtiden tänka mig för mera innan jag vidtar en sådan åtgärd. I de tillfällen och sammanhang jag har stängt trådar utan kommentar finns iaf ingen som helst kritik bakom stängningen, enbart en önskan att slippa vad jag betraktar som "meningslösa" röster i en avslutad diskussion.Men du behöver inte öppna tråden igen, däremot kan du väl i fortsättningen skriva ett kort motiverande inlägg när du stänger trådar.
Posted 19 October 2007 - 21:37
Walker
QUOTE(Aztecface @ 17 Oct 2007, 14:29) *
För att sen tala om alla inteligenta människor i världen. Hur många kända författare, vetenskapsmän m.m var/är veganer?
Författaren till Mein Kampf - Adolf Hitler var vegetarian och nykterist för den delen. Tror att han är hyffsat känd
QUOTE(Fiskrens @ 17 Oct 2007, 15:18)
QUOTE(Walker @ 17 Oct 2007, 14:59)
Författaren till Mein Kampf - Adolf Hitler var vegetarian och nykterist för den delen. Tror att han är hyffsat känd
Kanske inte det bästa exemplet, med tanke på vad han orsakade världen.
Aztecface frågade efter kända författare som är/var vegetarianer och jag gav honom ett svar.
Jag tycker bara det finns vissa ironiska poänger i att en av historiens värsta massmördare faktiskt var vegetarian och djurvän.
**För att undvika att detta utvecklar sig till ett jättebråk bör jag kanske tillägga att jag inte anser att alla vegetarianer förespråkar massmord, världskrig osv. **
Sentinel of Drea...
17 Oct 2007, 18:21
Jag älskar kött, därför är jag inte vegetarian. Så enkelt är det.
Dock kan jag tänka mig att äta några mina vänner (på helt olika sätt beroende på vilken vän som kommer upp på "menyn" ).