Teaser för Transformers-filmen.
Posted 18 May 2007 - 01:53
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 18 May 2007 - 03:21
Alltså, detta är en dröm som kommer i uppfyllelse för mig. och att få se det, så här, i Live Action är bättre än jag någonsin kunnat tro.
Alltså, att se dem transformera, höra det klassiska ljudet när Optimus transformerar... Starscream... tar tillbaka det jag sa om att han inte såg riktigt rätt ut. Alltså när han transformerar och flyger iväg, likaså när han flyger och transformerar för att landa, bro scenen... så jäkla coolt.
När Bumblebee tranformerar i början.... jäklar vad coolt.... jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag lär ju inte kunna såva inatt.
Alltså jag har sett den flera gånger nu men jag har svårt att greppa att det är sant. Som sagt, en dröm sedan jag var liten. De ser så coola ut och så verklighets trogna.
Jäklar vad jag längtar!
Verkar som att de som har sett den slutliga versionen verkligen gillade filmen enligt länken Peak länkade.
Bästa Bay filmen och den ska vara mycket bättre än förväntat (Och förväntningarna är rätt höga).
Intresant att de kanske funderar på att ändra slutet. Då kanske vi kan se fram mot ett elternativt slut på DVDn?
Synd att den bara är 2 timmar lång. Eller, det är ju bättre än ryktena om 1,5 timmar men 20 min till hade varit ännu bättre. Kanske en förlängd version?
Jag tror att alla (Utom Kermit) kommer att älska den här filmen.
Edited by Crusader, 18 May 2007 - 03:30.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 May 2007 - 03:41
Fast jag tycker att Mahoromatic har trevligare robotar, själv..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 18 May 2007 - 10:09
Jag har från början sagt att jag tänker ge denna film en chans och gå och se den, men tills jag sett den och eebtuellt ändrat åsikt, så kommer jag vara negativ inför denna film.
Bättre det och bli positivt överraskad, än tvärtom. (Samma med Spidey-filmen, det jag har hört om vissa grejer är inte vidare positivt, precis sånt som jag misstänkte)
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 18 May 2007 - 10:22
Fast Michael Bay verkar inte vara en särskilt populär regissör bland alla, så jag gissar att det finns en skepsis till den här filmen. Kanske de skulle ha kallat den för Transmorphers istället? Så hade man i alla fall sluppit gnälla över bl. a Megatron som fortfarande ser ut som något...ja, rent förjävlig. Annars säger jag som Hofling, att jag kommer ha en negativ inställning tills jag har gått och sett den och kanske ändrat åsikt. Men det känns inte så.
Men Crusader, varför säger du transformera? Transform är ju ett engelskt ord för förvandla.
Och Hofling, vad var det för farhågor du hade om Spider-Man 3? Älskade själv i stort sett allt med den filmen.
Posted 18 May 2007 - 11:51
Me tooWhoo, vilken trailer!!!
Jag satt och skrek, hurrade, klappade i händerna och fälde en och en annan tår.
Ahh, precis vad jag väntat på att få höra! Men du menar väl när Optimus "förvandlar sig"Alltså, att se dem transformera, höra det klassiska ljudet när Optimus transformerar...
Troligen jaJag tror att alla (Utom Kermit) kommer att älska den här filmen.
Winter is Coming
Posted 18 May 2007 - 12:11
Och Hofling, vad var det för farhågor du hade om Spider-Man 3? Älskade själv i stort sett allt med den filmen.
att det skulle bli alldeles för mycket hype kring den, Venom osv (som vad jag förstått det bara är med i slutet och i typ en minut för att sen dö ).
Jag har inte varit och sett den än, så det är ju bara vad jag har hört om den från andra då.
Posted 18 May 2007 - 12:25
Posted 18 May 2007 - 12:27
att det skulle bli alldeles för mycket hype kring den, Venom osv (som vad jag förstått det bara är med i slutet och i typ en minut för att sen dö ).
Jag har inte varit och sett den än, så det är ju bara vad jag har hört om den från andra då.
Om du vill veta om Venom.
Ja det är alldeles korrekt. Kändes nästan onödigt att ha med han så kort tid.
Winter is Coming
Posted 18 May 2007 - 12:36
Heter det inte så på Svenska också?Men Crusader, varför säger du transformera? Transform är ju ett engelskt ord för förvandla.
Fast då hade det inte varit Transformers heller.Kanske de skulle ha kallat den för Transmorphers istället?
Likaså här. Det blir inte Transformers om de ändrar namnen och byter karaktärer mot annat. Det sabbar hela grejen och jag hade inte varit i närheten av lika hypad inför filmen som jag är nu.
Jag med.Och Hofling, vad var det för farhågor du hade om Spider-Man 3? Älskade själv i stort sett allt med den filmen.
Om du vill veta (Inga spoilers om hur det slutar): Venom är med lite för lite, ja. De sista 15-20 minuterna. Men symbioten sitter på Peters dräckt så den är med största delen av filmen.Och Hofling, vad var det för farhågor du hade om Spider-Man 3? Älskade själv i stort sett allt med den filmen.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 May 2007 - 12:38
Posted 18 May 2007 - 13:35
Sen var det mest ett skämt att kalla dem Transmorphers, men å andra sidan tycker jag att de är väldigt långt ifrån originalet. Spider-Man, Superman, Batman, Iron Man och t. om X-Men är exempel på filmer som ligger mycket närmare sina föregångare. Visst, man kan, som du gör, säga att det är en ny version av Transformers, men varför är det då så noga att Peter Cullen gör rösten som Optimus Prime? Och varför gnälls det när Hugo Weaving gör Megatron istället för Frank Welker?
Själv är jag nöjd med att det var så relativt lite Venom. Alldeles lagom. Han var däremot helt okej i filmen i alla fall, men mycket riktigt så läggs mer fokus på Peter, Harry och Sandman.
Posted 18 May 2007 - 13:57
Men ska se om man kan få tag på nån polare som inte sett den än (blev lite irriterad när ens bästa polare som inte är spideyfantast varit och sett den redan, utan att kolla med mig.
Fler tankar kring sM3 ska jag hålla för mig själv, då det blir alldeles för mycket off-topic annars
om Transformera; Säger inte Optimus & co. det i tv-serien? Har för mig att jag hörde det varenda gång i Armada (eller vilken det var som gick senast på 5an
Posted 18 May 2007 - 15:08
Posted 18 May 2007 - 15:14
Posted 19 May 2007 - 14:15
Posted 23 May 2007 - 12:31
Posted 23 May 2007 - 14:31
Jag har nästan sett sönder den nyaste trailern så jag behöver lite nytt kött att bita i.
Edit:
Efyter att ha sett senaste trailern för typ 20:e gången idag så funderade jag lite på vad jag mäst ser fram mot att se i filmen.
Då utöver det självklara som ett slagsmål mellan Optimus och Megatron, Starscreem käfta mot Megatron, alla coola strider och Transformationerna.
Jag ser mycket fram mot tillfället när människorna märker att där är robotar som skyddar dem också. T ex ett gäng människor (Soldater kanske) blir anfallna av en Decepticon och plötsligt så kommer Optimus (Eller någon annan av Aoutobots) och ställer sig mellan dem och Decepticons och skyddar dem.
Sedan ser jag också fram mot att höra hur de fått in den gammla låten i filmen. Så länge det inte är nån HipHop eller skrikig Rock version så blir jag nog nöjd på den fronten.
Jag kan knappt vänta tills 4/7.
Edited by Crusader, 23 May 2007 - 15:37.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 May 2007 - 12:27
Jag kan knappt vänta tills 4/7.
I couldn't agree more.
Vad sägs om den här?
[Taiwanesisk poster]
Härlig design på den måste jag säga.
Edited by Cartman, 25 May 2007 - 12:30.
Posted 25 May 2007 - 14:30
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 May 2007 - 18:58
Posted 25 May 2007 - 19:08
Något enstaka klipp från filmen. Det intresantaste är att filmen nu har fått sin rating. Det blir PG-13, precis som alla vettiga människor har väntat sig. (Varför jag säger "vettiga" är för att hatarna har envisats om att filmen kommer bara PG)
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 May 2007 - 21:28
Har de lagt in den gamla introlåten nånstans i filmen alltså? CooltSedan ser jag också fram mot att höra hur de fått in den gammla låten i filmen. Så länge det inte är nån HipHop eller skrikig Rock version så blir jag nog nöjd på den fronten.
Winter is Coming
Posted 25 May 2007 - 21:34
Jag ber om ursäckt om jag missledde dig.
-Sora, Kingdom Hearts