Moonis' bersärk/slasher Moose

Och sist men inte minst.... MODER SVEA! Den nya frontfiguren i NS moderna era

En profil på Svea kommer snart, hoppas att ni gillar designen
Posted 17 August 2008 - 20:32
Posted 17 August 2008 - 21:11
Posted 17 August 2008 - 21:17
Två frågor bara...
1. Är den där grejen på sidan av Moder Svea nåt sorts fordon?
2. Har du något emot faktumet att jag också arbetar på en karaktär vid namnet Svea?
Posted 18 August 2008 - 15:26
Två frågor bara...
2. Har du något emot faktumet att jag också arbetar på en karaktär vid namnet Svea?
1. Nja, det är faktiskt en sköld, men det är bara mest där bara för att jag var inte säkert på om hon skulle ha en eller inte med tanke på att hon ÄR en sköldmö eller baserat på en staty av en sköldmö som Moonis skickade mig via jpg.
2. Det beror på... Visst blir jag lite osäkert, men se vad som typ av karaktär du har.
Posted 18 August 2008 - 16:17
Två frågor bara...
1. Nja, det är faktiskt en sköld, men det är bara mest där bara för att jag var inte säkert på om hon skulle ha en eller inte med tanke på att hon ÄR en sköldmö eller baserat på en staty av en sköldmö som Moonis skickade mig via jpg.
2. Det beror på... Visst blir jag lite osäkert, men se vad som typ av karaktär du har.
1. Puh... Jag höll bara på att jobba med ett svävar-fordon slående likt skölden för en svensk supergrupp i Virtusversumet, och jag blev ju lite orolig över hur jag skulle fortsätta med den. Och ja, sköldmö verkar hon vara i alla de intepretationer som jag sett...
2. Egentligen, så är det två karaktärer:
- Den ena, Moder Svea är kort sagt "Sveriges ande", en odödlig och övernaturlig varelse som hade en hand i hur Viggen fick sina krafter. Hon har "Rikskraften", förmåga att manipulera allt i naturen inom Sveriges gränser, i besittning, men använder den ytterst sällan.
- Den andra är Viggens rebelliska tonårsdotter (faller i den unika kategorin tonåringar mellan 313-319 års ålder eftersom att hon har ärvt Svens långsamma åldrande) Eva Svensdotter. Som Svea så tar hon tag i brott och ondska mera direkt än sin far på senare dar, och är ofta i bråk med Sven för det.
Vi kan ju alltid tänka oss att SSS är som Marvels och DC's multiversum, där det finns många versioner av redan existerande hjältar. ^^
Posted 18 August 2008 - 17:14
Två frågor bara...
1. Puh... Jag höll bara på att jobba med ett svävar-fordon slående likt skölden för en svensk supergrupp i Virtusversumet, och jag blev ju lite orolig över hur jag skulle fortsätta med den. Och ja, sköldmö verkar hon vara i alla de intepretationer som jag sett...
2. Egentligen, så är det två karaktärer:
- Den ena, Moder Svea är kort sagt "Sveriges ande", en odödlig och övernaturlig varelse som hade en hand i hur Viggen fick sina krafter. Hon har "Rikskraften", förmåga att manipulera allt i naturen inom Sveriges gränser, i besittning, men använder den ytterst sällan.
- Den andra är Viggens rebelliska tonårsdotter (faller i den unika kategorin tonåringar mellan 313-319 års ålder eftersom att hon har ärvt Svens långsamma åldrande) Eva Svensdotter. Som Svea så tar hon tag i brott och ondska mera direkt än sin far på senare dar, och är ofta i bråk med Sven för det.
Vi kan ju alltid tänka oss att SSS är som Marvels och DC's multiversum, där det finns många versioner av redan existerande hjältar. ^^
1: Okej, dåså. Jag kan omdesigna skölden så att det ser faktisk ut som en riktigt sköld eller nåt.
2: Ja, det är alltid kul med flera olika versioner utav en figur, och min och Moonis version är klart helt olikt din, Virtus så ingen skada där ÄN.
Posted 18 August 2008 - 17:34
1. Det behövs inte. Fordonet är en svävare (för att jag tyckte att superhjälteflygmaskiner var lite uttjatade), och den är ändå rätt olik skölden i dagsläget. ^^
2. Då tänker vi båda likadant. ^^ Hoppas vi nån gång kan göra en interdimensionell crossover i stil med Countdown: Arena
Posted 18 August 2008 - 17:53
Posted 18 August 2008 - 17:57
Posted 22 August 2008 - 22:45

Edited by Sir-L, 23 August 2008 - 00:18.
Posted 22 August 2008 - 23:12
Posted 24 August 2008 - 11:48
Posted 24 August 2008 - 12:56
Posted 24 August 2008 - 14:18
Posted 24 August 2008 - 14:30
Posted 24 August 2008 - 15:58
Posted 24 August 2008 - 16:00
Posted 24 August 2008 - 18:18
Posted 24 August 2008 - 18:27
Posted 24 August 2008 - 18:31
Posted 24 August 2008 - 18:36