Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#126 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 August 2008 - 17:40

Nu ska jag presentera två nya figurer:

Moonis' bersärk/slasher Moose

Posted Image

Och sist men inte minst.... MODER SVEA! Den nya frontfiguren i NS moderna era

Posted Image

En profil på Svea kommer snart, hoppas att ni gillar designen

#127 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 17 August 2008 - 20:32

Herregud vad bra du är! ^_^

Två frågor bara...

1. Är den där grejen på sidan av Moder Svea nåt sorts fordon?
2. Har du något emot faktumet att jag också arbetar på en karaktär vid namnet Svea?

#128 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 August 2008 - 21:11

Nice. Jag gillar hur ondskeful Moose ser ut.

Jag kommer att uppdatera Serieskaparguiden med allt nytt som dykt upp efter den kommande deadlinen när jag vet vilka färdiga storys som kommit in så om karaktärsprofilerna kommit till dess vore det sjysst.

#129 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 17 August 2008 - 21:17

Två frågor bara...

2. Har du något emot faktumet att jag också arbetar på en karaktär vid namnet Svea?

1. Nja, det är faktiskt en sköld, men det är bara mest där bara för att jag var inte säkert på om hon skulle ha en eller inte med tanke på att hon ÄR en sköldmö eller baserat på en staty av en sköldmö som Moonis skickade mig via jpg.
2. Det beror på... Visst blir jag lite osäkert, men se vad som typ av karaktär du har.

#130 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 18 August 2008 - 15:26

Två frågor bara...

1. Nja, det är faktiskt en sköld, men det är bara mest där bara för att jag var inte säkert på om hon skulle ha en eller inte med tanke på att hon ÄR en sköldmö eller baserat på en staty av en sköldmö som Moonis skickade mig via jpg.
2. Det beror på... Visst blir jag lite osäkert, men se vad som typ av karaktär du har.

1. Puh... Jag höll bara på att jobba med ett svävar-fordon slående likt skölden för en svensk supergrupp i Virtusversumet, och jag blev ju lite orolig över hur jag skulle fortsätta med den. Och ja, sköldmö verkar hon vara i alla de intepretationer som jag sett...

2. Egentligen, så är det två karaktärer:
- Den ena, Moder Svea är kort sagt "Sveriges ande", en odödlig och övernaturlig varelse som hade en hand i hur Viggen fick sina krafter. Hon har "Rikskraften", förmåga att manipulera allt i naturen inom Sveriges gränser, i besittning, men använder den ytterst sällan.
- Den andra är Viggens rebelliska tonårsdotter (faller i den unika kategorin tonåringar mellan 313-319 års ålder eftersom att hon har ärvt Svens långsamma åldrande) Eva Svensdotter. Som Svea så tar hon tag i brott och ondska mera direkt än sin far på senare dar, och är ofta i bråk med Sven för det.

Vi kan ju alltid tänka oss att SSS är som Marvels och DC's multiversum, där det finns många versioner av redan existerande hjältar. ^^

#131 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 18 August 2008 - 16:17

Två frågor bara...

1. Puh... Jag höll bara på att jobba med ett svävar-fordon slående likt skölden för en svensk supergrupp i Virtusversumet, och jag blev ju lite orolig över hur jag skulle fortsätta med den. Och ja, sköldmö verkar hon vara i alla de intepretationer som jag sett...

- Den ena, Moder Svea är kort sagt "Sveriges ande", en odödlig och övernaturlig varelse som hade en hand i hur Viggen fick sina krafter. Hon har "Rikskraften", förmåga att manipulera allt i naturen inom Sveriges gränser, i besittning, men använder den ytterst sällan.
- Den andra är Viggens rebelliska tonårsdotter (faller i den unika kategorin tonåringar mellan 313-319 års ålder eftersom att hon har ärvt Svens långsamma åldrande) Eva Svensdotter. Som Svea så tar hon tag i brott och ondska mera direkt än sin far på senare dar, och är ofta i bråk med Sven för det.

Vi kan ju alltid tänka oss att SSS är som Marvels och DC's multiversum, där det finns många versioner av redan existerande hjältar. ^^

1: Okej, dåså. Jag kan omdesigna skölden så att det ser faktisk ut som en riktigt sköld eller nåt.

2: Ja, det är alltid kul med flera olika versioner utav en figur, och min och Moonis version är klart helt olikt din, Virtus så ingen skada där ÄN.

#132 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 18 August 2008 - 17:14

Två frågor bara...

1: Okej, dåså. Jag kan omdesigna skölden så att det ser faktisk ut som en riktigt sköld eller nåt.

2: Ja, det är alltid kul med flera olika versioner utav en figur, och min och Moonis version är klart helt olikt din, Virtus så ingen skada där ÄN.

1. Det behövs inte. Fordonet är en svävare (för att jag tyckte att superhjälteflygmaskiner var lite uttjatade), och den är ändå rätt olik skölden i dagsläget. ^^

2. Då tänker vi båda likadant. ^^ Hoppas vi nån gång kan göra en interdimensionell crossover i stil med Countdown: Arena

#133 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 18 August 2008 - 17:34

1. Det behövs inte. Fordonet är en svävare (för att jag tyckte att superhjälteflygmaskiner var lite uttjatade), och den är ändå rätt olik skölden i dagsläget. ^^

2. Då tänker vi båda likadant. ^^ Hoppas vi nån gång kan göra en interdimensionell crossover i stil med Countdown: Arena

1: jamen dåså, inget mer beskymmer om den saken iallafall ^_^

2: Holy shit....! :blink: Ja det verkar nästan vara oundvikligt. Ultimate Chaos Crossover kan man kalla det XD

#134 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 18 August 2008 - 17:53

2. Njae... Vi får nog fundera på något kortare... typ "Rift Match" eller nåt i den stilen. Men det vore kul att se en crossover nån gång efter SSS #10+. Då får jag chansen att använda min "Jord-1990" benämning på mainstream-Virtusversumet... ^_^

#135 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 18 August 2008 - 17:57

Vi får väl se ^^ Snart blir det en crossover med ALLA serier som publicerat här på SSS O.o''

#136 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 22 August 2008 - 22:45

Här kommer en förhandstitt på hur jag tänkt mig Liemannen.
Just denna dräkten är ifrån Liemannens första period som är runt Vinterkriget, 1939-1940.
De andra dräkterna är bara "uppdaterade" versioner av denna dräkt. Återkommer när jag hittat de andra skisserna.

Posted Image

EDIT
Hittade några skisser till

Posted Image
Liemannen i sin glans dagar. Efter "Finska vinterkrig eran", när han, Vita Duvan och Osynlige Mannen ingår i en superhjältegrupp.

Posted Image
Aningen nerdekad Lieman, någon dag innan han bestämmer sig för att gå med i Nordens Stjärnor.
När han går med är det som "Charlie Krusenstierna" (hmm stavade jag rätt nu) och som "konsult".

När han med bomber och granater dyker upp som Liemannen igen har han på sig något liknande de två skisserna här nere:

Posted Image
Mer spejsad dräkt, korsning mellan Batman 1970-tal och Spawn. (Det är meningen manteln ska vara tecknad mer som den Spawn har.)
(Kan förresten nämna att några dagar efter jag gjorde denna skiss fick jag för mig att kolla upp så inte denna designen var för lik Månriddaren och döm om min förvåning när jag lyckades hitta en bild på Månriddaren tecknad av någon, Mark Silverstrini eller vad han nu heter, som också tecknar Spawn så bilden var faktiskt väldigt lik men man får väl göra lite ändringar som tex att ta bort Lien på brösten.)

Posted Image
En mer "down to earth" version där han i stort sett har på sig snökläder och mask. Masken han bär är bara en svart "rånarluva" och ett slags filter eller gasmask över munnen, till höger an alternativ ansiktsmask.

Detta är vad jag tänkt mig, men inget är ristat i sten. Åsikter tas gärna emot.

Huvan och manteln ska förresten vara vit på vintern och svart på sommaren (ev. camo i den mer "down to earth" versionen).
Döskallen i pannan är jag osäker på om den ska hänga med, den passar in bra i Vinterkriget då det fanns förband som målade sådana på hjälmarna för att gjuta skräck i fienden (det var plutoner som fått rykte av sig att vara speciellt dödliga) och det gjorde just den plutonen som Liemannen tillhörde innan han blev Liemannen (long story).

Edited by Sir-L, 23 August 2008 - 00:18.

#137 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 22 August 2008 - 23:12

Riktigt fräckt med mockupomslaget måste jag säga, och sköna vibbar av Captain America vs Hitleromslag. Och att vi nu vet dräkten är perfekt för oss som tänkt göra ett omslag med alla karaktärer till nummer 8.

#138 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 August 2008 - 06:52

Asfräckt omslag!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#139 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 24 August 2008 - 11:48

Här kommer mitt bidrag. Året är 2009. I ett försök att få 'bukt' med piratebay som regeringen anser ger sverige dåligt rykte utomlands, anlitar dom Captain Copyright, vars jobb är att få kidsen att säga nej till fildelning. Marvel stämmer sverige för copyright infringement och sverige tvingas 'lägga ner'...
Posted Image

#140 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 24 August 2008 - 12:56

Heta politiska ämnen, Batman!

Jag gillar att han använder den gamla kassettkopierings-ikonen som fanns på LP-skivor förut. Han kan ju bli desillusionerad av att sverige läggs ner och bli Copyleft istället (se wikipedia om di inte redan har koll på sånt).

#141 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 24 August 2008 - 13:54

Låter som en plan! :)

#142 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 24 August 2008 - 14:18

Herregud vilken skön bild! XD Men han ser mer ut som en figur som skulle passa bäst som en slags skämtserie inom NS' värld, eller nån som var med i en kort avsnitt och sedan aldrig vara med igen eller nåt. Sorry^^''

#143 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 24 August 2008 - 14:30

hehe.. jojo det var ju bara ett skämt.
Men ja lurar på att ge mig på omslagstävlingen lite mer seriöst. Men jag fattar inte riktigt... är alla figurer som e med i den här tråden med i serien(förutom cap copyright då)? Och hur fritt får man tolka figurerna?

#144 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 24 August 2008 - 15:58

Jupp, alla figurer i tråden är med i serien. Gruppen har genomgått några olika perioder och alla var inte med från början, och du kan se några olika grupperingar i gruppbilderna jag postat.

På sätt och vis är det fritt fram att tolka figurerna grafiskt, men det är bäst om man känner igen dem.
De kan inte ha andra krafter än de skaparna bestämt.

Den mastiga skaparguiden finns här. I den kan du läsa om karaktärernas krafter, vilka som är med när osv.

#145 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 August 2008 - 16:00

Du kan använda vilka figurer ur tråden som du vill. Alla är ju skapade för serien Nordens Stjärnor. Hur fritt man får tolka figurerna är väl en tolkningsfråga... Ehhh... Figurerna ska väl gå att känna igen tycker jag. Men tolkar du dem alldeles tokigt är nog chansen att få pryda omslaget ganska liten...
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#146 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 24 August 2008 - 16:19

Ok cool. Tack. ....och mastig var ordet:)

#147 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 24 August 2008 - 18:18

Är det här 'alldeles tokigt'?
Själva tanken med bilden är väl att dom ska stå ett gäng o spana in den spexiga nocturne när hon... ja.. gör nått spexigt i förgrunden.
Posted Image

#148 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 August 2008 - 18:27

Tycker det ser görbra ut! Du är en klart skicklig tecknare! Man kan tänka sig att utveckla bilden lite. Fler figurer, någon/några som gör något. Allmänna tips som ni alla kan ta del av.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#149 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 24 August 2008 - 18:31

coolers! och tack:)
Jo det får väl bli fler av dom... har nocturne huggtänder? Funderar på om hon ska sitta o suga på en blodapelsin i förgrunden:)

#150 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 August 2008 - 18:36

Vet ej om Nocturne har huggtänder. Vi får se om hennes skapare kan reda ut saken. Blodapelsinen var en kul idé! Annars ser jag det såhär. Detta blir ju gruppens första framträdande. Så bilden bör vara något sånär representativ. Dvs helst fler figurer. Men vad vet väl jag? Tre figurer kanske är bra det med?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier