Jump to content

Photo

Nordens Stjärnor - Första äventyret


  • Please log in to reply
200 replies to this topic

#126 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 03 April 2009 - 15:38

Har Virtus påbörjat arbetet med sina sidor? Tänkte höra om han ville ha hjälp med att komma igång nämligen. Det är ju tyngst oftast i början, då man gör dom platta orenderade delarna.

#127 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 April 2009 - 16:11

Det beror på vad du menar. Om det är A), tecknandet av Grevens intro, så har jag påbörjat arbetet. Men om du menar B) , som i färgläggning, så har jag inte börjat, eftersom att ingen har kontaktat mig och sänt sidor att jobba med.

#128 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 03 April 2009 - 16:17

Jaha, men då tar väl jag och kontaktar Schenström, så att han skickar sidor till mig, så börjar jag lite smått, och sen skickar jag vidare, hähä. :D

#129 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 April 2009 - 16:20

Det är Jelcander som sköter sin serie, han har fått materialet. Inte för att jag inte har originalfilerna då, men rätt ska vara rätt, jag ska ju skriva nyhetsbrev och grejor.

#130 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 April 2009 - 16:21

Så du har äntligen bestämt dig för att ta hand om flattandet? Du svarar aldrig de gånger jag har frågat vem som ska göra vad.

#131 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 03 April 2009 - 17:17

Jag kan inte minnas att du har frågat det..? :huh:

Tja, eftersom tecknarna vill ha lite olika stilar på färgläggningen, så behöver vi ju inte koordinera fullt så mycket som jag trodde i början.

Jag antog att du hade dina sidor med Schenström, sen hade jag mina hoffe-sidor, och sen vet jag tyvärr inte hur det var tänkt med resten.
Vilka är dom andra tecknarna? Jag har väl hela tiden antagit att du Virtus, vill färglägga dig själv också.

Om du vill så kan vi ta och gå igenom det hela i detalj nu dock, så att det blir rätt, bit för bit, höhö. :)

#132 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 April 2009 - 19:24

Två gånger. XD

Tja, ska jag vara ärlig så vill jag nog helst se att någon annan färglägger min del, medan jag färglägger de andras. Jag har mer energi när jag redan har en färdig tuschad bild att jobba med. Jag har problem att få skiss/tuschhalvan och färgläggningshalvan att gå ihop så att det blir bra helt igenom.

Ett rätt så nytt, självtecknat, självtuschat och självfärgat exempel.

http://fc28.devianta..._Speedslide.jpg

Och mina färger på någon annans arbete...

http://fc19.devianta..._Speedslide.jpg

Du ser kvalitetsskillnaden när jag kan fokusera på endast färgläggning, eller hur?

#133 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 03 April 2009 - 23:05

Hmm, kanske. Tyckte inte din helt egna sida var så dålig, den var tydlig och lätt att följa, det är alltid bra. :)

Men om du helst vill att nån annan färgar dina alster, så är jag redo för uppgiften, inga prûblem. Jag tar helt enkelt och gör som vanligt och frågar lite om det är nån särskilt stajl du vill ha på sidorna och så.

Så... då tar vi och delar upp sidorna då! ^^

Preddan:
---------
-Lon
-Greven
-Nox ( dom sidorna tar jag gärna)

Virren:
--------
-Otroliga Mannen
-Johnny Boy
-Pantern

Skulle vi kunna ta en sida var av Orientens Pärla kanske? Då blir arbetsbördan ungefär lika, och jag känner att jag vill gärna arbeta lite med Redaktör Schenström, och visa han vad man kan. Särskilt då att jag faktiskt kan lägga "diskreta färger som inte övermannar tuschlinjerna". ;)

Eller skulle du vilja se en lite annan karaktärsfördelning, Virtus?

#134 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 April 2009 - 23:37

Den som ska färglägga halvsidan med Orientens Pärla ska få en länk av mig så ni ser vilka färger hennes hemstad och närområde går i.

#135 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 April 2009 - 23:54

Hmm, kanske. Tyckte inte din helt egna sida var så dålig, den var tydlig och lätt att följa, det är alltid bra. :)

Men om du helst vill att nån annan färgar dina alster, så är jag redo för uppgiften, inga prûblem. Jag tar helt enkelt och gör som vanligt och frågar lite om det är nån särskilt stajl du vill ha på sidorna och så.

Så... då tar vi och delar upp sidorna då! ^^

Preddan:
---------
-Lon
-Greven
-Nox ( dom sidorna tar jag gärna)

Virren:
--------
-Otroliga Mannen
-Johnny Boy
-Pantern

Skulle vi kunna ta en sida var av Orientens Pärla kanske? Då blir arbetsbördan ungefär lika, och jag känner att jag vill gärna arbeta lite med Redaktör Schenström, och visa han vad man kan. Särskilt då att jag faktiskt kan lägga "diskreta färger som inte övermannar tuschlinjerna". ;)

Eller skulle du vilja se en lite annan karaktärsfördelning, Virtus?


Nu när vi har en arbetsplan, så accepterar jag gärna. Och jag instämmer på Orientens pärla. Så då är vi överens. Och stajl... Nä, gör som du känner för, bara. Fast först måste jag avsluta sidorna.

Edited by Virtus, 03 April 2009 - 23:57.


#136 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 April 2009 - 13:01

Nice! Då kör vi på. :) Var det sida 1 eller 2 med Orientens Pärla som du redan färglagt en del av, Virtus? Hade behövt se sidan, så att mina färger stämmer in med dina. Vill inte att folk ska vara lila istället för gröna helt plötsligt. :P

#137 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 04 April 2009 - 13:31

Nice! Då kör vi på. :) Var det sida 1 eller 2 med Orientens Pärla som du redan färglagt en del av, Virtus? Hade behövt se sidan, så att mina färger stämmer in med dina. Vill inte att folk ska vara lila istället för gröna helt plötsligt. :P


Den sidan var bara färglagd för reklamen. Bakgrunderna var inte riktigt färdiga, så jag slafsade lite. Tänkte börja om på vilken sida än jag får.

#138 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 April 2009 - 14:26

Jag kommer skicka över alla mina sidor till Virtus idag.

Det är meningen att det ska vara vita ojämna mellanrum mellan "rutorna" på Nadiras sidor i alla fall och jag vill gärna ha 80-talsstil på färgläggning och färgval för hennes del. Otroliga mannen är helt öppen.

Det är väl främst Grevens färger som ni måste ha koll på. Han har också fått länkar för 80-talskläder.

#139 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 05 April 2009 - 08:52

Preddan:
---------
-Lon
-Greven
-Nox ( dom sidorna tar jag gärna)

Virren:
--------
-Otroliga Mannen
-Johnny Boy
-Pantern

Skulle vi kunna ta en sida var av Orientens Pärla kanske? Då blir arbetsbördan ungefär lika, och jag känner att jag vill gärna arbeta lite med Redaktör Schenström, och visa han vad man kan. Särskilt då att jag faktiskt kan lägga "diskreta färger som inte övermannar tuschlinjerna". ;)


Jag kan skicka dig manus Virtus (Sebastian Sandberg sandberg.sebastian@telia.com?) för att du ska få helheten samt se hur mycket text varje sida har.
Och jag skickar dig Lon-sidorna Preddan.
Och du Daniel är som vanlkigt steget förre mig och skikcar, eller har skickat, dina sidor till berörd färgläggare.
Tack för allas engagemang. Det ser väldigt snyggt och lovande ut.

#140 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 April 2009 - 13:18

Jag har redan Lon-sidorna Jelcander. Jag var preventiv och kontaktade Hoffe omedelbart då han nämnde att han var färdig med sina sidor. :)

Har redan gjort det platta på sidorna, sitter mest och gör lite rendering nu. ^^

#141 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 05 April 2009 - 14:44

SuperJelcander:

Nu är tyvärr problemet att min dator inte kan läsa såna "X-filer".

Inga previews än. Jag vill avsluta skissandet och förstärkande linjer först.

#142 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 April 2009 - 15:46

Om du använder Office 2003 så finns det en konverteringsuppdatering på Microsofts hemsida, sök på office 2007 convert eller compatability.

#143 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 April 2009 - 18:23

Konverteringsuppdateringen funkar utmärkt. Drog själv ner den när Jelcander skickade, och det går finfint att läsa manus nu. :)

#144 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 05 April 2009 - 18:42

Konverteringsuppdateringen funkar utmärkt. Drog själv ner den när Jelcander skickade, och det går finfint att läsa manus nu. :)


Länka mig, tack!

#145 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 April 2009 - 21:04

http://www.microsoft...;displaylang=en

Tänk på att välja rätt språk för ditt windows.

#146 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 05 April 2009 - 21:15

Fixat! Kan nu se allt i sin helhet.

Lite orolig för att min stil kommer klasha med Daniels finfina arbete på sida 2, men jag skall göra mitt bästa.

#147 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 06 April 2009 - 12:10

Jag har tushat klart på första sidan av två i min Nox serie, och sen är det Pantern kvar som är bara på en sida. Men gud va jag hatar att tusha...

#148 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 06 April 2009 - 12:56

Se det så här. Du får lön för mödan den här gången. ;)

#149 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 April 2009 - 15:36

@Paladin: Kämpa på. ;) Du är nära målet nu. :) Återstår ju förstås att se, vad du kommer anse om det färglagda slutresultatet. :lol:

#150 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 08 April 2009 - 11:43

NU är min Nox del färdig tushat, nu ska jag ta itu med Pantern... Skojerli skoj...