Nordens Stjärnor - Första äventyret
#126
Posted 03 April 2009 - 15:38
#127
Posted 03 April 2009 - 16:11
#128
Posted 03 April 2009 - 16:17
#129
Posted 03 April 2009 - 16:20
#130
Posted 03 April 2009 - 16:21
#131
Posted 03 April 2009 - 17:17
Tja, eftersom tecknarna vill ha lite olika stilar på färgläggningen, så behöver vi ju inte koordinera fullt så mycket som jag trodde i början.
Jag antog att du hade dina sidor med Schenström, sen hade jag mina hoffe-sidor, och sen vet jag tyvärr inte hur det var tänkt med resten.
Vilka är dom andra tecknarna? Jag har väl hela tiden antagit att du Virtus, vill färglägga dig själv också.
Om du vill så kan vi ta och gå igenom det hela i detalj nu dock, så att det blir rätt, bit för bit, höhö.
#132
Posted 03 April 2009 - 19:24
Tja, ska jag vara ärlig så vill jag nog helst se att någon annan färglägger min del, medan jag färglägger de andras. Jag har mer energi när jag redan har en färdig tuschad bild att jobba med. Jag har problem att få skiss/tuschhalvan och färgläggningshalvan att gå ihop så att det blir bra helt igenom.
Ett rätt så nytt, självtecknat, självtuschat och självfärgat exempel.
http://fc28.devianta..._Speedslide.jpg
Och mina färger på någon annans arbete...
http://fc19.devianta..._Speedslide.jpg
Du ser kvalitetsskillnaden när jag kan fokusera på endast färgläggning, eller hur?
#133
Posted 03 April 2009 - 23:05
Men om du helst vill att nån annan färgar dina alster, så är jag redo för uppgiften, inga prûblem. Jag tar helt enkelt och gör som vanligt och frågar lite om det är nån särskilt stajl du vill ha på sidorna och så.
Så... då tar vi och delar upp sidorna då! ^^
Preddan:
---------
-Lon
-Greven
-Nox ( dom sidorna tar jag gärna)
Virren:
--------
-Otroliga Mannen
-Johnny Boy
-Pantern
Skulle vi kunna ta en sida var av Orientens Pärla kanske? Då blir arbetsbördan ungefär lika, och jag känner att jag vill gärna arbeta lite med Redaktör Schenström, och visa han vad man kan. Särskilt då att jag faktiskt kan lägga "diskreta färger som inte övermannar tuschlinjerna".
Eller skulle du vilja se en lite annan karaktärsfördelning, Virtus?
#134
Posted 03 April 2009 - 23:37
#135
Posted 03 April 2009 - 23:54
Hmm, kanske. Tyckte inte din helt egna sida var så dålig, den var tydlig och lätt att följa, det är alltid bra.
![]()
Men om du helst vill att nån annan färgar dina alster, så är jag redo för uppgiften, inga prûblem. Jag tar helt enkelt och gör som vanligt och frågar lite om det är nån särskilt stajl du vill ha på sidorna och så.
Så... då tar vi och delar upp sidorna då! ^^
Preddan:
---------
-Lon
-Greven
-Nox ( dom sidorna tar jag gärna)
Virren:
--------
-Otroliga Mannen
-Johnny Boy
-Pantern
Skulle vi kunna ta en sida var av Orientens Pärla kanske? Då blir arbetsbördan ungefär lika, och jag känner att jag vill gärna arbeta lite med Redaktör Schenström, och visa han vad man kan. Särskilt då att jag faktiskt kan lägga "diskreta färger som inte övermannar tuschlinjerna".![]()
Eller skulle du vilja se en lite annan karaktärsfördelning, Virtus?
Nu när vi har en arbetsplan, så accepterar jag gärna. Och jag instämmer på Orientens pärla. Så då är vi överens. Och stajl... Nä, gör som du känner för, bara. Fast först måste jag avsluta sidorna.
Edited by Virtus, 03 April 2009 - 23:57.
#136
Posted 04 April 2009 - 13:01
#137
Posted 04 April 2009 - 13:31
Nice! Då kör vi på.
Var det sida 1 eller 2 med Orientens Pärla som du redan färglagt en del av, Virtus? Hade behövt se sidan, så att mina färger stämmer in med dina. Vill inte att folk ska vara lila istället för gröna helt plötsligt.
Den sidan var bara färglagd för reklamen. Bakgrunderna var inte riktigt färdiga, så jag slafsade lite. Tänkte börja om på vilken sida än jag får.
#138
Posted 04 April 2009 - 14:26
Det är meningen att det ska vara vita ojämna mellanrum mellan "rutorna" på Nadiras sidor i alla fall och jag vill gärna ha 80-talsstil på färgläggning och färgval för hennes del. Otroliga mannen är helt öppen.
Det är väl främst Grevens färger som ni måste ha koll på. Han har också fått länkar för 80-talskläder.
#139
Posted 05 April 2009 - 08:52
Preddan:
---------
-Lon
-Greven
-Nox ( dom sidorna tar jag gärna)
Virren:
--------
-Otroliga Mannen
-Johnny Boy
-Pantern
Skulle vi kunna ta en sida var av Orientens Pärla kanske? Då blir arbetsbördan ungefär lika, och jag känner att jag vill gärna arbeta lite med Redaktör Schenström, och visa han vad man kan. Särskilt då att jag faktiskt kan lägga "diskreta färger som inte övermannar tuschlinjerna".
Jag kan skicka dig manus Virtus (Sebastian Sandberg sandberg.sebastian@telia.com?) för att du ska få helheten samt se hur mycket text varje sida har.
Och jag skickar dig Lon-sidorna Preddan.
Och du Daniel är som vanlkigt steget förre mig och skikcar, eller har skickat, dina sidor till berörd färgläggare.
Tack för allas engagemang. Det ser väldigt snyggt och lovande ut.
#140
Posted 05 April 2009 - 13:18
Har redan gjort det platta på sidorna, sitter mest och gör lite rendering nu. ^^
#141
Posted 05 April 2009 - 14:44
Nu är tyvärr problemet att min dator inte kan läsa såna "X-filer".
Inga previews än. Jag vill avsluta skissandet och förstärkande linjer först.
#142
Posted 05 April 2009 - 15:46
#143
Posted 05 April 2009 - 18:23
#144
Posted 05 April 2009 - 18:42
Konverteringsuppdateringen funkar utmärkt. Drog själv ner den när Jelcander skickade, och det går finfint att läsa manus nu.
Länka mig, tack!
#145
Posted 05 April 2009 - 21:04
#146
Posted 05 April 2009 - 21:15
Lite orolig för att min stil kommer klasha med Daniels finfina arbete på sida 2, men jag skall göra mitt bästa.
#147
Posted 06 April 2009 - 12:10
#148
Posted 06 April 2009 - 12:56
#149
Posted 06 April 2009 - 15:36
#150
Posted 08 April 2009 - 11:43




