Gillar idén med korta ursprungshistorier. Har själv presenterat detta någonstans i forumet, men föreslog 3 sidor styck om jag minns rätt. Typ, de sitter och snackar med varandra och kommer in på hur det hela startade för var och en av dem. Vill minnas att jag kallade idén för "ursprung". Själva formen (sidantal osv) är förstås en mindre viktig fråga
Önskar att mer energi lades på att genomföra idéer än att diskutera dem. Jag vill ju helst läsa själva serierna, inte om dem. Men det är jag det.
PS: riktigt snygga skisser!
Gott att höra att tanken redan finns! Gillar även upplägget med att det är en tillbakablick. Mycket kan då förklaras mer i detalj med en "berättarröst", vilket håller nere sidantalet. Man kan kanske säga att utmaningen är att hålla sig inom max tre sidor, men jag gillar flera sidor. Då kan jag använda färre men större rutor. Gott om utrymme att teckna.
Jag har alldeles för lätt att vara kreativ snarare än produktiv. Ska försöka ändra på det med mitt nuvarande serieprojekt.
Puh! Då får jag leva en dag till...eh...jag menar, TACK!
Sitter själv och knopar på en tre sidor historia där Ghasts ursprung förklaras, där jag låter Nox förklara direkt för läsaren om Ghast. Samtidigt som jag arbetar med att skriva och färdigställer manusidéer som jag har haft liggande för att få dem gjorda och ur vägen. Har nämligen retat mig själv med det en längre tid.
Kan säga att jag gillar skisserna, lutar mycket mot Faces konceptskiss nummer 1, gillar hur du gjorde med huden runt hennes ögon. Angående General Winter, vi har en bild så det blir att vi får ha en röstning om vilken vi skall ha, gillar båda nämligen.
Du är ett föredöme, eller bara fördömd. Nej, vänta...det är nog mer Ghast. Nåja, det lär jag få veta av Nox. Känns som helt rätt karaktär att beskriva en odöd hjälte. Gillar det!
Verkar som Isengrims kommentar blivit lite av en sporre. Själv vill jag göra klart mitt nuvarande serieprojekt med min nya figur Skuggfågel. Ska bara vänta på lite annan feedback.
Kul att du gillade skisserna på Face. Huden runt ögonen är så klart formade som en klassisk "banditmask", som även många hjältar har. Det behåller hennes karismatiska/sexiga/iskalla blick. Hon kan även dölja ansiktet och låta ögonen vara synliga, etc. Min enda fråga är; ska hon ha sin näsa kvar eller inte? Det påverkar hennes utseende ganska mycket.
Jag gjorde en version av General Winter för att den nuvarande bilden hade med flera saker som inte nämndes i beskrivningen. Den bilden är jättebra i sig, gillar hela scenariot, men jag ville bara vara lite mer "korrekt".
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.