Jump to content

Photo

Uppgradering

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#151 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 September 2011 - 08:12

Ok, då kör vi som Fiskrens skrev: WingDings till bossen och Arial till oss andra. :P Ser fram emot dina kommande inlägg, Peak. :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#152 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 05 September 2011 - 13:41

Har du problem med att forumet inte behåller inloggningen så rekommenderar jag att du raderar kakorna för scifinytt.se.

Dagens aktiva trådar hittar du på "visa nytt innehåll" uppe till höger. (Bäst att lägga till att jönsarna gömt undan markera allt som läst nere till höger på en liten oansenlig textrad).

Gillar du inte det mörka temat finns ett ljust Luminous:
1. Klicka på Change Theme längst ned till vänster.
2. Klicka Luminous. (Du kan välja färg med färgpenseln uppe till vänster vid sökrutan).
(IP Boards standardskin finns givetvis kvar det med).

Ah kanon nu är funkar det bättre ...
Så får man börja öppna ögonen mer
Så nyss : New content
Där man kan se de aktiva, senaste nyheterna

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#153 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 September 2011 - 17:21

Behöver fortfarande en logga för default-skinnet. Är det nån som skickat in, men jag missat/glömt så hojta till.

Annars, vill nån hjälpa till med den så skulle jag vara väldigt tacksam. Belöningen blir ett tack i en box (sådan där till höger i forumlistningen) i forumet med en länk till nåt kul (egen hemsida, bildgalleri, nåt ni vill promota, ja vad som helst så länge det är någotsånär rumsrent.. :P)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#154 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 September 2011 - 00:15

Nej, nu get jag upp. Efter ännu ett problem som slutade med att all text blev Fet och Kursiv med typ 20 olika taggar genom inlägget så skriver jag hedanefter alla taggar förhand. "Toggle Editing Mode"... jag hatar dig! :bang:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#155 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 September 2011 - 16:52

Pop-up rutan som dyker upp när man för musen över användarnamnet, ser det konstigt ut "find content" och "skicka meddelande" knapparna går över den övriga texten. Är det bara för mig, eller händer det andra också?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#156 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2011 - 17:06

Nope de två knapparna är för stora för mig med - alla tre temana.

Edited by XC, 06 September 2011 - 17:06.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#157 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2011 - 17:38

Borde vara en lätt fix. Skall se om jag hittar CSS:en för den där tabellen när jag byter font till Lumonous... Säkert den svenska översättningen som är lite för lång (den överlappar bara lite för mig iaf). Kanske skulle förkorta översättningen istället, förresten. "Skicka PM" borde vara nog.

//Peak

sixty six."

#158 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2011 - 18:22

Åh, härligt att du fixar typsnittet till inläggen i L! :hurrah:

Och på tal om långa meningar:

Posted Image

Fast där kanske du kan korta ner användare till anv. ? Problem solved! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#159 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2011 - 18:35

"Ignorerade användare" kanske räcker?

//Peak

sixty six."

#160 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2011 - 19:08

Ja, det funkar.

Pst. Gällande typsnittet så leta reda på klassen ".post_body .post" så ändrar du bara Georgia (sorry Georgia :P) till Arial.

Edited by Synon, 06 September 2011 - 19:09.

#161 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 September 2011 - 19:21

Duger inte mitt typsnitt :upset:
:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#162 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2011 - 19:34

*ändrar Georgias titel till Arial*

Vadå? var det inte det ni menade?

//Peak

sixty six."

#163 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2011 - 19:45

:lol2:

#164 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2011 - 19:58

Försökt fixa posttexten nu. Funkade det?

//Peak

sixty six."

#165 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2011 - 20:05

Ja! Härligt, Peak! Shit va bra det ser ut nu! *nöjd och belåten slår jag mig ner i soffan och ser på Lexx som precis börjat*

#166 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2011 - 20:11

Försökt fixa posttexten nu. Funkade det?

Nästan... dina poster är inte i Wingdings som du lovade... :( :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#167 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 September 2011 - 21:20

Hm... Jag som är blind eller har ikon för att länka till youtube klipp försvunnit? Hittade den under "Special BBCode", men nog borde det väl gå att ha en kortare väg till det som det var förut?

#168 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 September 2011 - 09:31

Håller med: om det går skulle vi tjäna på att göra om knappraderna till att innehålla mer det vi använder. Mitt förslag är i så fall att ta bort My Media och/eller vänster-center-högerjustering för att istället lägga till Media, Spoiler (ev också Spolier2), Member och Horisontal Rule.

(De sista har jag aldrig använt men jag tror jag skulle gilla att göra det i ämnen som t ex senast sedda film, om de var mer tillgägnliga).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#169 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 September 2011 - 09:42

Ja, media och spoiler borde åtminstone finnas mer lättillgängliga. Aha, member! Den har gått mig förbi! Används den? :unsure:

#170 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 September 2011 - 10:10

Jag har inte heller använt Member och tror inte någon här gjort det, men den verkade vara en OK tag att visa upp lite mer. Efter att har provat den, Synon (;)), så skulle den också tjäna på lite bättre formattering. T ex samma som länkar.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#171 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 September 2011 - 09:28

Förut kunde den som skapade en tråd ändra rubriken, går inte det längre? :(
nvm

Edited by GaterGirl, 13 September 2011 - 09:31.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#172 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 27 September 2011 - 13:04

I nacht-skinnet syns det inte om man har skrivit en spoiler och använder den första spoiler-taggen. Det blir svart på svart.

Spoiler

#173 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 27 September 2011 - 14:55

Hum. Undrar varför. Jag testar att mixtra med färgerna i spoilertaggen ikväll.

test

Edit: Det går att markera iaf. Kanske skulle göra en markering att det finns ett spoilerblock där på något sätt utan att döda inline-funktionen...

Kanske typ:

Jag tycker det var synd att Spoiler: |test | i senaste Buffy-avsnittet.

//Peak

sixty six."

#174 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 September 2011 - 21:11

Äsch, inget att fundera på: kör ett riktigt skin som Luminous vettja! :P

#175 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 September 2011 - 21:19

:P

Ser ju bra ut Peak :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.