Eror
Posted 18 August 2010 - 08:21
Posted 18 August 2010 - 10:35
Squadron Supreme är Marvels version av JLA. Tror att DC har en motsvarande verison av Avengers också, men jag har glömt vad de heter.
Posted 18 August 2010 - 17:53
Finns det nån eller några karaktärer som jag kan hjälpa till att designa? Har alltid tid övers för sånt.
Det finns ingen officiell look för följande typer, så det är bara att sätta igång!:
Nattkatten
Svarta Örnen
Nekro
Herr Vit
Bloodhand
Bobby
General Winter
Dödsskuggan
Mort
Grav
Dockhan
Black Body
Råttan
Grom
Förintelsen
Beskrivningar av dem är utspritt i figurer-forumet.
Posted 18 August 2010 - 19:31
Bit för bit:
-Vita Duvan-bysten, vad kommer den ifrån? Trofe?
-Vilket är det växande hotet från det paranormala och övermänskliga?
-Vilket är det stolta arvet och traditionen Greven refererar till? Första superhjälten och dennes gäng?
-Vilka var de personer Greven valde bort till Nordens Stjärnor pga av "moraliska" olikheter?
-Sverige kommer bli bättre för de döda om Grevens planer genomförs. Hur?
-Tynar spöken bort?
-Kan Diamant-Jimmy återkomma i nån form?
-Vad hände med Pantern i Afrika?
-Är de fem första rekryterna de 5 mäktigaste som Greven kallar dem?
-Vad dömer "oss" till döden om inte Pantern leder Nordens Stjärnor?
-Är de första gänget de största hjältarna "vi" nånsin haft?
Dedrups dödliga prisma:
-Vad händer med övergivna robotar och annan teknologi?
-Varför övervakar Dedrup Capitolium?
-Hur går det för Avatarianerna och Virtusierna i deras konflikt?
-Hur utspelade sig striden mot Förfärliga Fyran?
-Hur gick det för hjältarna ombord på det exploderande skeppet? (Kanske täckt av Fredrik)
-Hur gick det för Johnny Boy och Magiska Markus jakt efter Pantern, Tin och Orientens Pärla?
vs vengeance:
-På vilket sätt var/är Superstjärnan Sveriges frälsare?
-Kan in förvanda sig i realtid elelr hade han förberett andningsapparaten?
-När fick NS flygplanet de använde?
-Vengeance vet plågarens riktiga förnamn. Är det bra?
och Hatets vän:
-Utspelar sig strax efter Spores anländande, och Tin och hon anses av Greven inte redo att vistas i allmänheten. Varför?
-Greven verkar ha mäktiga fiender som Nordens Stjärnor är hans privata försvarsarmé mot. Vilka är de?
Posted 18 August 2010 - 20:36
-Superstjärnan är ingen frälsare men är mycket högt aktad av alla. Plågaren överdriver för att han känner sig överflödig. Dessutom kan väl hennes läkande krafter framstå som en liten frälsning.
-Jag har alltid antagit att Tin kan förvandla sig i realtid. Men han kan ju ha förberett sig här eftersom han visste vad uppdragen gick ut på. Vad säger hans skapare, terrortub Thollin? Behöver Tin förbereda sig för att skapa t ex en andningsapparat av sin arm? Eller gör han det omgående?
-Vet ej när NS fick flygplanet. Tin kanske har byggt det?
-Spelar nog ingen roll att Vengeance kan Plågarens förnamn. Man kan ju alltid påstå att Vengeance tappade minnet av Superstjärnans knock om man vill.
Angående Hatets vän:
-Egentligen är det Spore som inte riktigt förstår sig på vår vanliga vardag. Och eftersom Tin är (?) och ser ut som en robot så kan han få det svårt att hålla koll på Spore på egen hand. Möjligtvis har jag glidit lite på karaktärsbeskrivningarna för att få till en kul story.
-Till Grevens mäktiga fiender antar jag att Leif Schwartz (och Hatet) hör, men mer på ett personligt plan. Dessutom är väl Emeritus Blod en rätt jobbig kille. Jag tycker det är självklart att han som ledare för NS genom åren skaffat sig mäktiga fiender och vi får väl se vilka de är.
Angående äventyr i Afrika så skriver jag nu ett manus som heter "Smugglarna". Däri får vi bland annat tillbakablickar på ett gammalt äventyr i Sydafrika innan NS fanns. Det är Fredrik von Lindén och Leif Schwartz som i sin ungdom smugglar diamanter till Europa. Efter en incident under smugglingen lämnas Schwartz på efterkälken och riskerar att dö. Han anser sig självklart sviken av Fredrik. Samma incident ligger bakom både hans hat mot Fredrik och hans kraft, att skapa Hatet.
Detta skulle ju kunna följas upp av ett tidigt äventyr då Fredrik möter Pantern i Afrika, om nån är intresserad.
Posted 18 August 2010 - 21:38
Åh! Åh! Åh! jag kan hjälpa dig lite med det!Angående äventyr i Afrika så skriver jag nu ett manus som heter "Smugglarna". Däri får vi bland annat tillbakablickar på ett gammalt äventyr i Sydafrika innan NS fanns. Det är Fredrik von Lindén och Leif Schwartz som i sin ungdom smugglar diamanter till Europa. Efter en incident under smugglingen lämnas Schwartz på efterkälken och riskerar att dö. Han anser sig självklart sviken av Fredrik. Samma incident ligger bakom både hans hat mot Fredrik och hans kraft, att skapa Hatet.
Detta skulle ju kunna följas upp av ett tidigt äventyr då Fredrik möter Pantern i Afrika, om nån är intresserad.
Posted 19 August 2010 - 06:46
Posted 19 August 2010 - 09:26
Skicka mig ett PM med det synopsis, så att jag kan koppla ihop min story med din =)Vore kul med en spirande romans i Afrika! Jag har över huvud taget inte funderat på detta, så Viktor, vill du göra den storyn, så gör den.
Posted 21 August 2010 - 15:41
Jag tänkte slå ihop skurkar, hjältar och övriga personer till ett enda kapitel, med färgen på karaktärens namn beroende på vilken kategori de tillhör. Bra eller dålig idé?
I övrigt kommer kapitlen bli desamma.
Uppföljningsnoter från En Hobby för alla:
-Basen är nära Gromköping för tillfället eller har tillgång till teleportörer.
-Nox har troligtvis inte besökt Gromköping innan detta avsnitt.
-USA har en ambassad i Gromköping. Betyder det att de inte har ambassaden i Stockholm som i verkligheten?*
-Ghast och Plågaren har besökt havsbergets mentalsjukhus innan detta avsnitt.
*En ide om Gromköping. Skulle inte den av någon anledning kunna vara en speciell ekonomisk zon som USA:s protektorat, eller Hong Kong, Shenzen och Macau är för Kina. Då skulle USA och en del andra länder ha en anledning att ha ambassader även där, eller åtminstone konsulat.
Posted 21 August 2010 - 16:31
Edit: Kan man inte göra att man i senare avsnitt nämner att USA flyttade sin ambasad tillfälligt efter att en skurk anföll deras förra, till Gromköping, men efter det här så flyttade de tillbaka den till Stockholm?
Edited by Sret, 21 August 2010 - 16:36.
Posted 21 August 2010 - 22:54
Tillägg: Arbetet med serieguiden v4 går vidare och såhär med ungefär en vecka kvar till jag ska vara klar är den på 82 sidor. Mestadels är det den stora mängden nya figurer som står för utökningen men även mer info i sektionen om serier och manus, världen, platser.
De figurer som behöver en profilbild är (och om fler profiler kommer in behöver de också bilder. Bilderna i denna guide kommer också användas i Den Officiella Guiden till Svenska Superseriers Universa. Mitt förslag är att använda den moderna erans utseende, men inget tvång):
Bloodhand
Bobby
Dockhan
Doktor Dedrup
Dödsskuggan
Face
General Winter
Ghast (skulle vara sjysst om den kunde färgläggas och eventuellt tuschas.)
Grav
Graviton (tar jag hand om, har en färdig bild att scanna in.)
Grotesko
Herr Vit
Jeanne Nocturne (antingen ny bild eller DarkPaladin300:s svartvita bild färglagd.)
Johnny Boy (färgläggning och eventuellt tuschning.)
Järnängeln
Lady Lynx
Liemannen (färgläggning och tuschning.)
Marshall Thunder (ny bild eller fixning och färgläggning.)
Moose (färgläggning.)
Mort
Nekro
Omnus Infernata
Orientens Pärla
Otroliga mannen
Pantern
Personligheten
Pitchfork
Puttetorpa Here
Qlipoth
Råttan
Svarta Örnen
Tin (ny eller fixning och färgläggning.)
De figurer som behöver profiler är:
Greven
Leif Schwartz
Hatet
Lokvinnan
The Bat
Captain North America
Hyperman
Magiska Markus
Miracle Woman
The Spider
Svarta Guldet
Wolverine Man
Black Body
Doktorn
Emeritus Blod
Insektören
Fiddler
Skrzzt
Trifectanska Kärnorna
Barbaren
Bell-man
Captain Copyright
Elementen
Fäktarinnan
Förväxlaren
Mach
Nordanvinden
Paladin
Splittrade mannen
Svenska tigern
IQ junior
IQ senior
Skönheten och odjuret
Edited by DanielSchenström, 22 August 2010 - 12:07.
Posted 23 August 2010 - 20:51
Men det är klart att om någon vill rita en specifikt för guiden, så vore ju det trevligt.
Posted 16 September 2010 - 19:49
Och nu nåt helt annat:
Ute i den vida världsrymden går ett enormt rymdskepp just ut ur hyperrymden eller motsvarande, och snart tittar vi in innuti där bepansrade humanoider gör vad som behövs för att driva skeppet.
-Har vi hamnat rätt? frågar en av dem.
-Ja, svarar en som sitter framför en bunt sensorer. Det är precis samma dimensionsportalssignatur som vi sett tidigare.
-Ok, har vi några civiliserade världar i närheten?
-Tre stycken. Men...
-Är något fel?
-Jag får in rumiska livstecken från en av dem, och inte bara det, vi har en feselie där. Och en levande sond.
-Men...hur...är det något speciellt med deras system?
-Inte vad jag kan se. En vanlig livsbärande planet är den enda som hyser deras civilisation. De verkar ha en begränsad rymdfart med satelliter i omlopp och några sonder ute i systemet.
-Hur långt har den feseliska smittan nått?
-Jag får in några tusen smittande, men under 100 som utvecklat den till steg 2.
-Då kan vi fortfarande rädda dem. Skicka ett spaningsteam dit och sätt två sonder på de andra civilisationerna.
Nordens Stjärnor. En livsfarlig spejare från en annan dimension. Utomjordiska civilisationer. Det låter som en jäkla röra. Hoppas våra hjältar kan reda ut den.
Posted 16 September 2010 - 19:54
Posted 13 December 2010 - 01:26
Posted 13 December 2010 - 03:42
Fick genast tanken... att den Feseliska Smittan är en bunt mikroorganismer som tillsammans kommunicerar genom subrymdsvibrationer mellan varandra. Tillsammans så får dom en sorts grundläggande intelligens! Intelligensen växer och krymper beroende på andelen mikrober i smittade värddjur som dom har för tillfället.
Dess slutgiltiga mål är som alla farsoter, att fortsätta växa i oändligheten, men med den tillagda faktorn av intelligens inbegriper detta mål att ta över alla former av intelligens i Universum, härska över det, och bli den yttersta, slutgiltiga intelligensen!!
DARRA DÖDLIGA!! TY GUDAKOMPLEX-BACILLEN LEVER!! DEUM FURIAE BACILLUS!
Posted 14 December 2010 - 07:49
Posted 14 February 2011 - 02:51
Nordens Stjärnor: Det Nya Landet.
Upplägget är ganska enkelt:
Sverigedemokraterna har kommit till makten, och högst upp på deras dagordning är inte bara diskriminering av flyktingar, utan även förföljelse av dom som verkligen är annorlundast i samhället: Dom förbaskade superhjältarna!!
Sverigedemokraterna kör en hårdför politik, med ett budskap som snabbt sprids i medierna, mot alla superhjältar, som försvagar den svenska folksjälen.
Jimmie Åkesson har anställt och fixat avtal för benådningar, åt Emeritus Blod, Herr Vit, och flertalet andra superskurkar med hög intelligens, för att hitta ett sätt att komma till rätta med inte bara missfostrena ute på Stjärnholmen, men alla "oönskade Element" i övrigt.
Tack vare sin nya position och pengar från staten, har han fått tillgång till statens forskning om supervarelsefenomenet, som kommit fram till att en okänd, hittills oidentifierbar faktor gör att det skapas mer supervarelser, ju närmare Stjärnholmen som man kommer. ( där bor ju det verklighetsförändrande väsen som utgör NS bas.)
Uppdrag: Skapa en maskin som kan tämja kraften, och omskapa en av Sverigedemokraterna utvald ( Jimmie Boy, såklart...) för att omvandlas av en ovanligt hög koncentration av denna kraft, och skapa en ostoppbar supervarelse i "alla SANNA Svenskars tjänst."
I slutet av storyn omvandlas Jimmie Boy av maskinen till en varelse av rent fotonisk energi, en LASERMAN!
Men när denna skärmytsling är över, och Jimmie blivit omvandlad till människa igen, så återstår ändå en betydligt större, och svårare kamp - kampen mot rädlsa och hat för allt som är annorlunda. NS gör framträdanden i alla tänkbara media, för att försöka svänga om folkets opinion, och skapa ett nytt och bättre Sverige, en skinande framtid för alla, oavsett hur man ser ut, eller vars man kommer ifrån.
Huvudfigurer i storyn är Moder Svea, introducing Svensk Tiger(!), och Jimmie Åkesson. Moder Svea kommer i stora delar av storyn att vara väldigt sjuk, försvagad med svåra smärtor, då Sverige är i ett flux. Men I slutet är hennes transformation färdig, och en förnyad Moder Svea tar plats i NS.
Bara lite den grova synopsisen, så att säga. =) Vad tror ni, go' vänner?
Posted 14 February 2011 - 07:37
Men att göra Jimmie till en laserman? DET tycker jag låter som ett misstag, Svergidemokraterna må vara ett parti baserat på ren idioti, men jag tror inte det är någon bra idé att beskylla dom för att Lasermannen finns, även på ett så symboliskt sätt.
Posted 14 February 2011 - 10:54
Jag står såklart bakom dig för ett antirasistiskt äventyr, men vad hände med att bara göra en parodi på Jimmie Åkesson som stand-in?
Men att göra Jimmie till en laserman? DET tycker jag låter som ett misstag, Svergidemokraterna må vara ett parti baserat på ren idioti, men jag tror inte det är någon bra idé att beskylla dom för att Lasermannen finns, även på ett så symboliskt sätt.
Jag är med Sebbe på det hela men jag gillar idén. Fast vi kunde göra så som i alla monster filmer där alla politiker är idioter och tillåter misstag. I denna fall så skapar skurkarna monstret men förråder Jimmie vilket knäcker honom rejält typ "Det här var inte va ni lovade!"
Posted 14 February 2011 - 13:11
Åh! Betyder det att Major Gripen, Fröken Sverige, En Svensk Tiger, Svea, Kapten Svea, Kapten Sverige, Kapten Sverige, Kapten Sverige, Kapten Sverige, Kapten Sverige och Captain Swede ska vara med?Men besegras av den förändrade Moder Svea, som anfaller med varenda nationsikon som existerar, från det konceptuella existensplanet. ^^
Eller tänker du dig personifikationer av olika länder?
Ja, för det vet man ju hurdana monster med superkrafter är. Opålitliga typer som kommer hit och tar våra jobb och stjäl våra höns!I denna fall så skapar skurkarna monstret men förråder Jimmie
Ehm... Ja, det är ju ett sätt att tolka en sådan utveckling i alla fall. Fast möjligheten att göra det kan ju ha en poäng om man vill göra Jimmie Åkesson till någon sorts J. Jonah Jameson.
Posted 14 February 2011 - 13:19
Sedan gillar jag Darkpaladins idé att skurkarna går bakom ryggen på honom och utnyttjar det hela för egen vinning, för det låter som något de skulle göra.
Posted 14 February 2011 - 19:11
Som jag minns det så hade jag alltid den verklige Jimmie med i tankarna som huvudboven?Jag står såklart bakom dig för ett antirasistiskt äventyr, men vad hände med att bara göra en parodi på Jimmie Åkesson som stand-in?
Tjaa, känns fortfarande som att jag vill ha Jimmie som en varelse av fotoner, men man behöver ju inte kalla honom för laserman, så blir det väl lite diskretare? Tänker mig att han blir helt vit, består enbart av vitt ljus i början, men efter lite fightande lär han sig att förändra en del av sin våglängd, så han får ett blågult kors inbränt i mitten av sin nya "kropp". ^^Men att göra Jimmie till en laserman? DET tycker jag låter som ett misstag, Svergidemokraterna må vara ett parti baserat på ren idioti, men jag tror inte det är någon bra idé att beskylla dom för att Lasermannen finns, även på ett så symboliskt sätt.
Hmm, blir nog lite övertygad här faktiskt, blir lite överdrivet att göra Jimmie Boy alltför ond. Lite mer J Jonah Jameson, och mindre Alistair Smythe är nog bättre.Jag är med Sebbe på det hela men jag gillar idén. Fast vi kunde göra så som i alla monsterfilmer där alla politiker är idioter och tillåter misstag. I detta fall så skapar skurkarna monstret men förråder Jimmie vilket knäcker honom rejält typ "Det här var inte va ni lovade!"
Men det ska fortfarande vara Jimmie som sätter sig i stolen och omvandlas till ett monstrum.
Vi kan ju spänna fast en kvantum-adaptiv hjärnkontroll-sele skapad av Trifectansk Kärn-teknologi på honom också, som skurkarna utformat för att förvränga sinnet på honom och göra så han löper amok när dom vill.
Sen när han är mänsklig kan man ha han säga nåt i stil med: "Det... det skulle inte bli så här..." Och NS som ser allvarliga och arga på han och är lite: "WTF...! Allt det här är DITT fel!"
Förutom Svensk tiger, så enbart personifikationer från andra länder. Symboliken är då menad att sammarbetet mellan länder kan besegra hat och rädsla. =)Åh! Betyder det att Major Gripen, Fröken Sverige, En Svensk Tiger, Svea, Kapten Svea, Kapten Sverige, Kapten Sverige, Kapten Sverige, Kapten Sverige, Kapten Sverige och Captain Swede ska vara med?
Eller tänker du dig personifikationer av olika länder?
Precis. J. Jonah Jameson är en perfekt förebild. =) Fast kryddat med lite "skön" nationalism och rasism.Ehm... Ja, det är ju ett sätt att tolka en sådan utveckling i alla fall. Fast möjligheten att göra det kan ju ha en poäng om man vill göra Jimmie Åkesson till någon sorts J. Jonah Jameson.
Det visste jag faktiskt inte, att Herr Vit är ostraffad. Antagligen känner väl SÄPO etc till en hel del som han gör dock, men han ingår inte i deras uppgifter. Skulle kunna hända att Jimmie kör med en enkel utpressning, med dokument som han olagligt fått tag i från t ex CIA genom nån FRA-deal, som är första brottet som Herr Vit inte lyckats få bort alla spår av. Men Jimmy erbjuder han dom få bevis som finns, i utbyte mot att han gör ett jobb för staten.Gillar tanken att de fixar ett avtal med de skurkar med hög intelligent. Problemet är att ingen annan är medlemmarna i NS vet att Herr Vit är en skurk, alla brott han planerar är så in i detalj att alla kopplingar till honom raderas, så det finns inga bevis på att han är en kriminellt geni. Fast han kan ju bli tillfrågad för sin intelligens skull och på så sätt manipulerar fram ett resultat som han kan dra nytta av.
Sedan gillar jag Darkpaladins idé att skurkarna går bakom ryggen på honom och utnyttjar det hela för egen vinning, för det låter som något de skulle göra.
Skulle funka rätt bra med en scen i slutet där Emeritus tänder en cigarr och säger till Herr Vit, just som Laser-Jimmy börjat slåss mot NS, "Jag tror bestämt det är dags för det där ypperliga förslaget till en diskret sorti som du säkerligen ordnat, ja?"
Posted 14 February 2011 - 20:28
Vilket säkert var hans plan från början.
Och angående det där scenen du nämnde mellan Emeritus och Herr Vit, så skulle han endast svara leende: "Självklart, De har inte ens bevis på att vi varit i landet. Är en viss fördel att ha Ingen och Bloodhand på sin avlöningslista. Vad sägs om arbete hos mig?"
Edited by Sret, 14 February 2011 - 23:48.