TV 4 Sci-Fi
Posted 27 February 2008 - 15:09
Posted 27 February 2008 - 15:12
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi kan tyvärr inte svara på hur förhandlingarna går med tv4 angående deras nya kanal. Vi får inte gå ut med någon information om inget är klart.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Johan Smedberg
Det är samma uppgifter som redan har postats i tråden tidigare.
Inte allt av det, exempelvis har inte TV4 erkänt tidigare att startdatumet för Canal Digital är osäkert.
Posted 27 February 2008 - 15:19
ComHem svarar idag så här angående kanalen:
Vi kan tyvärr inte svara på hur förhandlingarna går med tv4 angående deras nya kanal. Vi får inte gå ut med någon information om inget är klart.
Inget nytt under solen här heller. Samma sak som dom sagt tidigare. Om/när det blir klart lär det stå både via TV4's sida för kanalen samt Com Hem's hemsida.
Det är samma uppgifter som redan har postats i tråden tidigare.
Inte allt av det, exempelvis har inte TV4 erkänt tidigare att startdatumet för Canal Digital är osäkert.
Det skulle inte förvåna mig om det står något om det i tråden, har för mig att jag hört talas om det tidigare.
Men, men. Bara att posta på om det dyker upp fler nyheter framöver.
Posted 27 February 2008 - 19:34
Har inga problem med att få kommentarer, förolämpningar eller medhåll, här eller på bloggen.
Posted 27 February 2008 - 19:45
Posted 27 February 2008 - 19:58
Vad gör det att flera av serierna och filmerna redan har visats på TV tidigare, det är väl långt ifrån alla som har sett allt som TV4 Science Fiction ska visa samt att det hela tiden dyker upp människor som precis har upptäckt Sci-Fi.
Visserligen sant, men nu är det ju i stort sett BARA repriser och gammalt... Det enda som är helt nytt är ju Masters Of Science Fiction.
Posted 27 February 2008 - 20:23
Dark Skies är t ex en serie jag har velat återse länge och som jag verkligen älskade. Den hade den mäst otroliga twist mitt i serien som man aldrig väntade sig och har en underbar 50-tals känsla. Faktum är att jag hoppades att de skulle visa den.
Roswell har misshandlats av TV4 så otroligt mycket då de hade ett uppehåll på flera år mitt i säsong 2 och halva säsong 2 och hela säsong 3 visades sedan strax innan kl. 5 på natten. Också en serie jag har velat se om och se klart i många år.
Babylon 5 kan man inte visa för mycket. Punkt! Dessutom kommer de visa serien i ordning med alla filmer och spin-off.
Mutant X är en serie jag aldrig sett och trotts att visa säger att den är dålig så har den också ett starkt fanbase som säger raka motsatsen så den vill jag se.
Red Dwarf är jag verkligen glad att de ska visa för SVT visade alla säsongerna med ca 3 års mellanrum och jag har bara sett säsong 8. Dessutom tror jag inte man kan få nog av Red Dwarf. Men menar du alvar att de har döpt om Red Dwarf till Borta I Rymden???
Månbas Alpha är en klassiker som jag skäms över att inte har sett tidigare.
The Sentinel är en av mina favoritserier och jag har lääänge velat se den igen så det gjorde mig jätteglad.
Doctor Who är bara för bra och mycket mer än vad man kunde hoppas. En serie alla borde se. Om det dessutom verkligen är den gammla serien så blir jag ännu gladare.
Andromeda älskar jag verkligen men TV4 visade bara första 2 säsongerna så nu får jag ÄNTLIGEN se hela.
Thunderbirds... vad kan jag säga, den är kul!
Masters Of Science Fiction har jag inte sett men vill se. Vissa säger den är usel och visa säger att den är jättebra.
Dock håller jag med lite om filmerna. Fast Dune är ett måste och kommer dra tittare.
The Running Man har jag sett för många år sedan och det är en klassiker.
Jag tycker de skulle har kört första Star Trek filmen och sedan kört en i veckan tills alla är klara.
Sedan tycker jag också att de skulle haft någon nyare cool Sci-Fi film att dra in folk med också. Någon som inte visats i Sverige innan.
Men stämmer verkligen den tablån? För enligt den så börjar de visa 1/3 och visar till kl halv 4 på natten. De har ju sagt att de bara skulle visa tills midnatt.
Edited by Crusader, 27 February 2008 - 20:29.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 February 2008 - 20:25
Vad gör det att flera av serierna och filmerna redan har visats på TV tidigare, det är väl långt ifrån alla som har sett allt som TV4 Science Fiction ska visa samt att det hela tiden dyker upp människor som precis har upptäckt Sci-Fi.
Visserligen sant, men nu är det ju i stort sett BARA repriser och gammalt... Det enda som är helt nytt är ju Masters Of Science Fiction.
Jo det är ju så. Men jag tror de blir på detta viset i början här nu. Frågan är väl om det finns så mycket nytt som inte visats/visas i någon annan kanal redan nu? Nu hänger inte jag med så mycket i tablåerna så jag är inte helt säker.
Posted 27 February 2008 - 20:31
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 February 2008 - 20:59
Red Dwarf är jag verkligen glad att de ska visa för SVT visade alla säsongerna med ca 3 års mellanrum och jag har bara sett säsong 8. Dessutom tror jag inte man kan få nog av Red Dwarf. Men menar du alvar att de har döpt om Red Dwarf till Borta I Rymden???

(den gula markeringen beror på att jag sökte fram programmet på siten)
Jag tycker det är starkt av er att ha en mycket mer positiv inställning än mig. För mig känns det mer som att lägga all gammal scifi-skåpmat på ett ställe, snarare än att "starta en scifi-kanal". Kudos till er, piskrapp till mig.
Edited by Cactus, 27 February 2008 - 21:01.
Posted 27 February 2008 - 21:26
Jag tror inte TV4 startar upp en sci-fi kanal bara för och sända gamla serier, utan nyare serier kommer säkert.
Det handlar om pengar.
Små steg i början.
Stöttar vi kanalen så kommer TV4 förhoppningsvis att ge den en bättre och mer rymlig budget och röra sig med.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 February 2008 - 21:35
Att de börjar med äldre serier gör ju inget, många av de serierna gick ju för åratal sen på diverse kanaler så de har ju nästan blivit bortglömda. Antar att de börjar med 'säkra' kort innan de utökar tablån med lite mindre 'kända' serier som inte är 'kult' förklarade
Själv så såg jag bara lite ströavsnitt av både Månbas Alpha och Dr. Who när de gick på SVT och senare på ZTV, så de serierna skulle ha varit kul att se igen.
En bra grej är ju att de köpt in hela DS9 med tanke på att TV3 bara visade 2 säsonger väldigt sent på kvällen.
Efter att TV4 har visat Andromeda s.1 och s.2 ett otal gånger så blir det säkert kul för dom som följde serien att få se resterande säsonger.
Babylon 5 är en sådan pass bra serie så den kan man ju se om, var ju rätt många år sen den gick på Kanal 5.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 February 2008 - 21:44
Jag antar att jag väntat mig nåt mer rejält, och att ni som scifi-fans hade plöjt genom dessa serier för länge sen...
En specifik serie som förvånar mig att den saknas är Firefly. Den har ju redan visats på TV400 (eller om det var TV4+?) så det borde ju inte vara så svårt för dom?
Posted 27 February 2008 - 21:59
Jag vet det.Vill bara klargöra att man visar Doctor Who från 60-talet, och inte den nya versionen.
Men Dr. Who har ju visats förut på TV (ej nya versionen) och jag vet att det var 80-tals versionen som gick på ZTV.
Det har väl de flesta av oss redan gjort, men samtidigt så bänkar vi oss framför TVn när de visas där också.Jag antar att jag väntat mig nåt mer rejält, och att ni som scifi-fans hade plöjt genom dessa serier för länge sen...
De enda serierna som jag inte sett alla avsnitt av som nämnts i tidigare poster är då Dr. Who (gamla serien) och så Månbas Alpha.
När TV6 började visa StarGate SG-1 så hade säkert hälften av oss här på forumet redan sett alla avsnitt både en och två gånger, men ändå satt vi där kl. 18.00 framför TVn och tittade varje kväll.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 February 2008 - 22:21
För annars kan jag hålla med om att någotb starkt kort borde de haft.
Dr Who från 60-talet kommer klart dra tittare från alla som gillar den nya serien eller bara sertt enstaka avsnitt av den gammla.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 February 2008 - 23:02
Dr Who från 60-talet kommer klart dra tittare från alla som gillar den nya serien eller bara sertt enstaka avsnitt av den gammla.
Hoppas bara dfet är från början och inte bara från 80-talet.
Det står "Del 1 av 62 säsong 1963 (1963)" i tablån i alla fall. Jag undrar om det ens är möjligt att visa alla avsnitt. Det har väl försvunnit en del? Man har ju återskapat saknade avsnitt med CGI har jag läst. Det är kanske en helt annan tråd.
Posted 27 February 2008 - 23:15
Jo, en del avsnitt saknas, men jag antar att de bara kommer att hoppa över dem. Det är ungefär 100 av de 700 avsnitten från originalserien som saknas. De som saknas är från säsong 1-6.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 28 February 2008 - 09:27
På Canal Digital står det idag att man sänder från 1 april... är det ett dåligt skämt eller tryckfel? Deras kunder missar alltså en hel månad?
Posted 28 February 2008 - 10:00
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 28 February 2008 - 11:47
I morgon startar kanalen och jag får ännu inte in den i kanallistan på min viasat-dekoder. När tusan ska man få in "testbilden"? Börjar bli nervös och Lyngsat eller kingofsat har inte heller några frekvenser/SID ute!
På Canal Digital står det idag att man sänder från 1 april... är det ett dåligt skämt eller tryckfel? Deras kunder missar alltså en hel månad?
Hmm.. Har letat i 15 minuter nu på Canal Digitals hemsida inkl. de senaste pressreleaserna utan att hitta någon info om att de börjar sända först från 1/4. Kan du länka till den sidan ?
Posted 28 February 2008 - 11:51
I morgon startar kanalen och jag får ännu inte in den i kanallistan på min viasat-dekoder. När tusan ska man få in "testbilden"? Börjar bli nervös och Lyngsat eller kingofsat har inte heller några frekvenser/SID ute!
Hmm.. Har letat i 15 minuter nu på Canal Digitals hemsida inkl. de senaste pressreleaserna utan att hitta någon info om att de börjar sända först från 1/4. Kan du länka till den sidan ?
http://www.canaldigi...le____4882.aspx
Posted 28 February 2008 - 12:05
http://www.canaldigi...le____4882.aspx
Ringde till kundservice och den infon är inte helt korrekt. De sänder kanalen från och med imorgon kostnadsfritt under hela mars (behöver ha familjepaketet) och från 1/4 10 kr extra som selectkanal. Yippie!!!
Posted 28 February 2008 - 12:43
Vad bra!Ringde till kundservice och den infon är inte helt korrekt. De sänder kanalen från och med imorgon kostnadsfritt under hela mars (behöver ha familjepaketet) och från 1/4 10 kr extra som selectkanal. Yippie!!!
Viasat meddelar:
TV4 Science Fiction
Under dagen gör vi plats för nya kanalen TV4 Science Fiction som börjar sända imorgon 20080229.
Idag visas inget innehåll på kanalplatsen (svart bild) och imorgon eftermiddag börjar sändningarna.
På följande platser hittar du kanalen:
(Nokia, Humax mfl) kanalplats 66
(PVR Pace 460) Kanalplats 66
(HD boxarna) Kanalplats 35
( Pace, Thomson, Samsung mfl) Kanalplats 76
Om du inte lyckas få in bild på den nya kanalen under morgondagen/kvällen kan du behöva uppdatera kanallistan
i din box, läs i manualen (finns här på hemsidan under "Teknisk info") som bör till boxen.
Posted 28 February 2008 - 13:37
Man öppnar imorgon kväll kl. 20:00 med Star Trek: Nemesis och Galaxy Quest (en av mina personliga favoriter). Sedan The Running Man och Captain America.
Posted 28 February 2008 - 14:28
Men tyvärr verkar det inte vara den Roswell som vi först trodde utan en TV-film från 1999 kallad
Roswell: The Aliens Attack.
Men jag måste säga att det är en konstig tablå. Varför kör de repriser på bästa sändningstid? Och jag tycker att de har satt serierna på konstiga tider.
Edited by Crusader, 28 February 2008 - 14:41.
-Sora, Kingdom Hearts