Jump to content

Photo

Uppgradering

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#176 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 27 September 2011 - 21:32

"Riktigt skin"? Provade Luminous ett tag, men SciFi-Nytt i ljusa nyanser känns ju bara... fel ;).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#177 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 September 2011 - 21:50

Bah. I Lumnious kan man ju ändra färg efter tycke och smak. ;) Vad gör det om det är lite ljust?

Edited by XC, 27 September 2011 - 21:50.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#178 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 September 2011 - 21:53

Bah indeed. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#179 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 October 2011 - 20:38

Det går inte att posta mer än 5 bilder. :( Jobbigt när jag postar i officiella avatar tråden.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#180 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 October 2011 - 20:51

Det är en spärr som går att ändra på. Lovar ni att sköta er om jag ökar den..?.. ;) Och hur många bilder är "nog"? 10? 25? 100000?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#181 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 October 2011 - 23:02

Har vi inte skött oss hittills :rolleyes:

Du får gärna öka upp antalet bilder till 10-15st, för det händer att det protesterar när man går in för att redigera en post som har 'för' många bilder pga att man har postat ett par inlägg efter varandra som slagits ihop.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#182 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 October 2011 - 23:59

Jag lovar att sköta mig. :) 10 blir bra det.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#183 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 14 October 2011 - 09:24

Vart ser man vilka som fyller år i dag?

#184 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 October 2011 - 12:26

Jag undrar detsamma. Hur ska vi nu hålla reda på alla födelsedagar? *sneglar mot forumets bibliotekarie* :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#185 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 October 2011 - 17:08

Födelsedagstråden?

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#186 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 October 2011 - 17:29

Oj, finns det en sån?

#187 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 October 2011 - 18:15

Srsly. Ni klarar er inte en dag utan mig här. :P

The Official Födelsedagstråd!

fqq5BYam.jpg

#188 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 October 2011 - 18:30

Kalendern är inte installerad, som sagt, eftersom alla sade att ingen använde den.. ;)

Jag kan installera ifall ni vill, dock.

//Peak

sixty six."

#189 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 October 2011 - 18:35

Eller också bumpar vi tråden en vända och meddelar att om man vill få en grattis-tråd så får man anmäla sig i födelsedagstråden... :)

Edited by XC, 15 October 2011 - 18:36.

fqq5BYam.jpg

#190 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 October 2011 - 21:29

Men det svåra blir ju för andra att hålla reda på när nån medlem fyller år. Jag tror i alla fall jag kommer ha svårt att komma ihåg det. Kanske fanns en poäng med kalendern i alla fall... ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#191 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 October 2011 - 09:23

Hm, något märkligt verkar ha skett efter att jag häromdagen loggade in här på min iPad: efter det så står det hela tiden att jag är inloggad i webbläsaren och mobilen - fastän jag inte är det. Och på mobilen får jag problem med att logga in då. Klickar på "Sign in" men inget händer. :(

Peak: en iPad bugg?

Pst. Och ja, jag har testat att logga ut från alla devices och webbläsare.

#192 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 31 October 2011 - 09:25

Ok, luminous som inte funkar att logga in på med iPhone. Funkade utmärkt med standard IP Board.

#193 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 October 2011 - 15:26

Kan vara någon skinnbugg eller nåt. Tyvärr har jag minimal (läs: inget över huvud taget) erfarenhet av iPhone.

//Peak

sixty six."

#194 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 31 October 2011 - 20:47

Jo, lutar väl åt en bugg där. Men det funkar ju i IP Board så då är det ju bara att logga in via den för sen funkar Luminous som vanligt.

#195 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 November 2011 - 23:36

Jag har märkt att det bara går att söka på inlägg som är över 1 år gammla. Alltså inget före 4 November 2010. Men de är fortfarande kvar. Så hur gör jag om jag t ex skulle vilja läsa mitt allra första inlägg? Tidigare behövde jag bara välja mig själv och de inlägg jag har skriovit och bläddra till sista sidan men det går som sagt inte nu längre än 1 år tillbaka.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#196 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 04 November 2011 - 23:45

Ingen aning vilket ditt första inlägg var, men med sökmotorn hittade jag den här:

http://www.scifinytt...h=1

(gå hit: http://www.scifinytt...earch_in=forums sök efter namn och sedan välj "uppdaterad" och "stigande"

//Peak

sixty six."

#197 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 November 2011 - 00:09

Ah, OK. Lite underligt att man måste göra så.

Det stämmer inte riktigt för mitt allra första inlägg var det i Babylon 5 tråden. Går visst bara söka efter senast uppdaterad. Jag hittade iallafall inte inlägget jag letade efter, när jag frågade om XC var tjej eller kille. :P Borde ha varit vintern 2005/2006 men om det blev uppdaterat efter mitt första år så verkar det inte gå att hitta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#198 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 November 2011 - 00:24

Begränsningen är med all säkerhet för att forumet skall slippa ladda in tusentals poster när man begär en lista över poster. Detta stressar forumet en aning, så det är bra att det finns lite sådana där begränsningar så att en med många poster inte sänker servern eller något.

//Peak

sixty six."

#199 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 November 2011 - 00:47

Jo, det är ju klart. Tycker bara att det är synd att man inte kan t ex kolla upp vad man skrev om 2008. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#200 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 November 2011 - 13:16

Jag testade söka på mitt namn, "poster" och "senast uppdaterad", "stigande" och jag är säker på att det är mitt första inlägg som kommer fram då.

Annars kan du testa googla efter den. skriv site:scifinytt.se i google och nyckelord.

Edited by XC, 05 November 2011 - 13:16.

fqq5BYam.jpg