Teaser för Transformers-filmen.
Posted 10 June 2007 - 23:43
Winter is Coming
Posted 26 June 2007 - 13:47
På sajten går det också att läsa lite sidor om filmen. Jag har tyvärr inte hunnit lägga upp på långa vägar så mycket material som jag skulle ha önskat, men hoppas kunna lägga till några nya sidor under de kommande dagarna.
Och apropå "vinna biljetter och prylar" (inlägget ovan), så jobbar vi på att ordna med en utlottning på NTFA inom kort, så det kan vara värt att hålla ett fortsatt öga på sajten. Vi snackar just med lite "officiellt folk" om en donation av priser ...
Posted 26 June 2007 - 14:14
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 June 2007 - 14:39
och isf, varför döpa den så likt transformers?
Posted 26 June 2007 - 14:51
Halv rip-off kan man säga. Filmen har igentligen inga större likheter i grunden men filmföretaget försöker få det att verka som det för att filmen ska sälja bättre så de lägger till det liknande namnet, liknande fonten och ljudeffekter osv.vad är detta med transmorphers? något nytt påhitt o ripoff av transformers eller går det lika långt tillbaka som transformers?
och isf, varför döpa den så likt transformers?
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 July 2007 - 04:30
Kollade upp rösterna lite. Nu har de ju släppt all info om vilka som gör rösterna till de olika Transformers och med tanke på att nästan alla verkar ha en röst så tviblar jag starkt på det gammla ryktet om att bara Optimus, Megatron och Starscream har något at säga.
Och det verkar som att Peter Cullen inte är den ända röstskådespelaren från den gammla animerade serien. Charles Adler (Som gjorde lite olika röster i gammla serien) gör rösten till Starscream.
I grunden så verkar det vara bra röstskådespelare (De flesta känner jag till sedan förut).
Åhh, vad jag läntar!!!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 July 2007 - 04:44
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 04 July 2007 - 14:10
Posted 04 July 2007 - 15:32
Ser att filmen får blandat mottagande bland landets "professionella" recensenter.
Aftonbladet ger den en 3:a och tycker att filmen erbjuder "Läckert robotröj"
SvD ger den en 4:a och drömmer sig "Tillbaka till tonåren"
DN ger den en 1:a och kallar den för "Usel patriotism"
Edited by Cartman, 04 July 2007 - 16:39.
Posted 04 July 2007 - 18:15
Tror jag går och ser den i början av nästa vecka.
Winter is Coming
Posted 04 July 2007 - 22:51
Vet inte var jag ska börja. Under större delen av filmen så tänkte jag bara hur mycket jag älskade filmen och att det var den bästa filmen jag sett.
Humorn i filmen, OMG, den var oslagbar. Roligare actionfilm får man leta efter. Ärligt talat, ibland känns det som att den skulle klassas som actionkomedi om komedin hade hållt genom hela filmen.
Vi skrattade alla i biografen... ja, jag vet inte hur mycket.
Röst skådespeleriet var helt fantastiskt. Hugo Weaving var genial som Megatron och man kunde knappt tro att det inte var samma som i den gammla serien.
Helt underbar film. Människorna fick mycket plats men aldrig så det stal från robotarna utan de delade mer lika. Väldigt intresant att se om Transformers via människors ögon, eftersom vi ju själva är människor. Man kände hur det var att vara Sam och träffa på dem och bevittna dem. Tyvärr blev det lite för mycket ibland och jag hoppas att det var mer för det var första filmen. Vissa robotar fick lite för lite screentime.
Vill verkligen se filmen nu igen.
Men filmen hade ett par dåliga delar också:
-Ingen Transformers theme. Den största besvikelsen. Efter alla löften om nya versioner av låten och att filmen skulle innehålla en orkester version av themen som skulle användas ibland så fick vi inget. Och på soundtracket så fick vi bara en dålig teknopunk version. Helt klart det sämsta.
-Bonecrusher och Jazz fick aldeles för lite screentime. Allt snack om att Bonecrusher hatade alla Transformers men hade respekt för Megatron... inget av det syntes alls. Och Jazz var med aldeles för lite vilket gjorde att icke-Transformers fans inte hann lära känna honom. Även Ratchett fick förlite.
-Slutstriden mot Megatron. Man fick inte se Megatron och Optimus slåss i slutet utan det klipptes bort. Och när Sam besegrar honom var en aning antiklimatiskt. Jag hade hellre sett att Sam stoppade kuben i Optimus men Optimus lyckades absorbera den och blev starkare och bankade sedan skiten ut Megatron.
-Vissa karaktärer som de pressenterade och som sedan kändes bortglömda. Som Maggie, t ex, och hennes 2 kompisar från början av filmen.
-Sam kallas aldrig Spike. Jag antar att de tänke låta det vara så att Autobots döper honom till det och att de inte han med det i filmen men han kunde ju haft det som ebay namn.
-För lite gnabbande mellan Megatron och Starscream. Visst, det var kul att höra Megatron skälla på Starscream men jag hade velat höra Starscream klaga på Megatron eller höra honom prata om att nå kuben innan Megatron så att han kunde ta över eller liknande. Men detta är som sagt första filmen, jag tror vi får mer av det i 2:an.
Förutom de delarna så fullkomligt älskar jag filmen. 2:an kan inte komma snabbt nog!
10/10
10/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 July 2007 - 23:08
//Peak
sixty six."
Posted 04 July 2007 - 23:37
Heh, vi har använt den här tråden rätt väl... trots det fanns en diskutionstråd i Film spoiler forumet.
Edited by Crusader, 04 July 2007 - 23:39.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 July 2007 - 23:45
//Peak
sixty six."
Posted 04 July 2007 - 23:53
Det mesta som är postat här borde nog passa bättre där tror jag.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 July 2007 - 00:19
Winter is Coming
Posted 05 July 2007 - 05:00
Dinobots, Constructicons och Soundwave ska visst vara med i 2:an och skådespelarna har skrivit på för 2 filmer till.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 July 2007 - 03:01
Kan bli dyrt med leksaker förstås, hehe.
Posted 06 July 2007 - 12:26
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 July 2007 - 09:49
På grund av diverse strul fick vi igång tävlingen senare än vi hade tänkt oss, men nu går det i alla fall att delta i NTFA:s tävling om fem par biljetter till Transformersfilmen. Många har förstås redan hunnit se filmen innan tiden gått ut, men den är värd att se igen.Och apropå "vinna biljetter och prylar" (inlägget ovan), så jobbar vi på att ordna med en utlottning på NTFA inom kort, så det kan vara värt att hålla ett fortsatt öga på sajten. Vi snackar just med lite "officiellt folk" om en donation av priser ...
(Viss TF-kunskap krävs för frågorna, men det ska inte vara alltför svårt, hoppas jag)
Posted 08 July 2007 - 15:57
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 July 2007 - 18:21
Jag hade ståpäls under i princip hela filmen!
Winter is Coming
Posted 14 July 2007 - 01:34
Posted 14 July 2007 - 03:11
Med den budgeten så är det ju långt från B. CGI efekterna t ex är de dyraste som någonsin gjorts i film.Var det som kärlek till en A eller B film är frågan dock?
-Sora, Kingdom Hearts