Jump to content

Photo

Golden Gang

• Please log in to reply
330 replies to this topic

#201 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 September 2012 - 16:41

Angående superhero så stämmer det att DC och Marvel äger det som ett gemensamt trademark på det i USA, men det gäller ju för mig också när jag ska sälja nåt där. Jag vet inte om det är något de använder sig av och gör rättsmål av det. Det tråkiga är att de flesta andra varianter inte har lika bra klang. I själva albumet benämns superhjältar som powered persons. Värt att kolla närmare på innan jag börjar sälja något.

Sidan hostas av det som var geocities i alla fall även om jag inte skyller utseendet på min host.

Isegrim, om jag känner att jag behöver hjälp så kommer jag att PM:a dig.

#202 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 02 September 2012 - 19:59

Låter bra.

Kanske slänger jag ihop en "template" och lägger upp nånstans under tiden.

#203 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 04 September 2012 - 10:04

Sidan hostas av det som var geocities i alla fall även om jag inte skyller utseendet på min host.

Där ser man! Ja, att något ser ut som Geocities har ju alltså faktiskt väldigt lite att göra med om det är Geocities.

#204 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 06 September 2012 - 19:50

Idag åkte de sista av de andras (förutom en som jag måste rita om lite på) sidor till färgläggarna, men jag har egna sidor att få klart fortfarande. Usch, gillar inte att ligga så nära deadline men nästa vecka går jag på tre veckors semester och det kommer behövas för att ro det i hamn tror jag. Fokus ligger på att få klart sidorna som ska vara med i smakprovet för när sidan släpps för allmänheten.

Av de hundra exen jag kommer beställa i första svängen så är snart 50 "tagna". Behövs det får jag beställa fler på en gång.

#205 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 September 2012 - 20:33

Är det "tagna" av de medverkande, eller kan vi alla vara med och "ta" dem redan nu? I så fall vill jag "ta" ett ex! Är även övertygad om att Seriehörnan kan vara intresserade (utan att ännu ha hört efter med dem).
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#206 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 07 September 2012 - 11:01

Detta är medverkarex, plus familj och kollegor som är intresserade och såna som jag förväntar mig inte kommer besöka hemsidan och beställa. Jag har ett ex reserverat åt dig redan Thomas, gratis, för allmän support. Jag kommer att kontakta alla seriebutiker i samband med officiella öppnandet av hemsidan så får de välja mellan mig och att köpa från Ka-Blam och kunna slippa momspåslaget.
Jag tänkte prata med de goa grabbarna på SSS också om utlottande av ett gäng, 5-10, i nummer 16 och köpa reklam i det numret.

#207 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 07 September 2012 - 12:19

Vi kan ha en artikel eller intervju med dig i den numret? Det vore nåt

#208 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 07 September 2012 - 14:21

Mejlade en webbmockup av det simplare slaget, men har ingen aning om du använder de adresser jag hittade. Du behöver inte känna dig tvingad att använda den ...

#209 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 07 September 2012 - 23:30

Jag reserverar gärna ett ex också, om det skulle gå bra.

#210 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 08 September 2012 - 06:20

Om jag inte sagt det redan, så reserverar jag ett ex jag med...

#211 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 08 September 2012 - 10:30

Ni behöver inte reservera ex, när webbsidan kommer upp kommer det finnas ett beställningsformulär. Det kommer inte ta slut utan blir det mer än 100 beställningar så kommer jag trycka upp fler i första tryckningen.

DarkPaladin300, vi får höras om detaljerna närmare nästa nummer.

Isegrim, min hotmailadress är korrekt så jag ska testa de två templatesen du skickade nästa gång jag pular med hemsidan.

#212 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 08 September 2012 - 10:48

Ok, då är jag lugn :)

#213 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 08 September 2012 - 11:15

Daniel, du behöver bara titta på den senare. Det är samma utseende, men i andra versionen bryts inte sidan om textstorleken ändras.
Men, däremot har jag en till version, som funkar bäst som förstasida.

#214 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 10 September 2012 - 06:47

Snygg sida med intressant info, Daniel... Vet inte om det är min dator men känns lite svårt för ögat att läsa blå/lila text mot vit bakgrund. Ser fram emot att få läsa dessa när de väl är klara!!!

#215 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 12 September 2012 - 13:36

Jag ska ändra textfärgen, det är inte meningen att nån ska få ont i ögonen av att läsa texten.

Jag hoppas att nästa gång jag uppdaterar här är det för att hemsidan är officiellt öppnad. Deadlinepressen börjar kännas nu i alla fall, fortfarande sidor kvar att göra och en massa textning, men jag har semester nu så hela dagarna kommer ägnas åt Golden Gang.

#216 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 19 September 2012 - 16:10

Inget officiellt hemsidesöppnande än, arbetar i skrivande stund dock med det som ska läggas upp som smakprov där så man kan bestämma ifall man är intresserad. 10% av albumet är nu precis klart för tryck och det är 12 dagar kvar. Ingen press :)

Har kollat mer om det där med användandet av superhero och vad det innebär. Man kan använda termen, men man får inte använda det när man ska beskriva nåt man säljer eller i titeln. Så att Golden Gang kallas superheroes inne i albumet spelar ingen roll, men jag får inte använda exempelvis Superhero Golden Gang som titel för min serie.

#217 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 19 September 2012 - 18:51

Gick det att använda min exempelkod?

#218 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 19 September 2012 - 20:48

Inte testat än. Kommer göra det i samband med att sidan uppdateras med smakprov och beställningsformulär.

#219 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 19 September 2012 - 21:35

Du får säga till om nåt är oklart eller tokigt...

#220 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 21 September 2012 - 16:39

Det kommer jag absolut att göra.

Är nu ca 70% klar med smakprovspdf-en, 35 sidor är klara för tryck, ca 30 sidor utöver det är klara och ska textas, ett 40-tal sidor text ska korrigeras och bli innehållsförteckningar och liknande, ett 40-tal bilder och annat ska scannas in, 5 sidor ska ritas klart, 8 sidor ska färgläggas klart. Det finns att göra. Och nu tänkte jag ge er att göra. Här är några av mina förslag till slutligt omslag. Jag vill hemskt gärna höra era åsikter kring dessa. Skulle nån av dem få er mer intresserad, är nåt mer säljande, är nån av dem kass?

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#221 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 September 2012 - 16:59

Den första. Den har ett rikt innehåll och ser enkel och snygg ut! Den andra är också snygg men säger inte lika mycket. Den tredje leder mina tankar till en vetenskaplig rapport om dna. Nr 4 och 5 ser lite plottriga ut. Hela upplägget (angående alla alternativ) med en bild som bara täcker en del av sidan är snyggt och ser "vuxet" ut.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#222 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 21 September 2012 - 17:27

Måste nog också säga första. Även om jag gillar den där allas ögon lyser i vitt och om du kunde få lite mer glow över det så kanske den skulle funka bäst. Tvåan funkar inte alls, känns ofärdig (trots att den nästan densamme som första).

#223 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 21 September 2012 - 19:54

Måste nog säga den första jag med.

#224 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 21 September 2012 - 20:06

Jag önskar att jag kunde säga trean var bäst, men jag håller med, första är riktigt bra. Lockar i alla fall mitt intresse mest.

Edited by Sret, 21 September 2012 - 20:06.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#225 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 21 September 2012 - 22:10

Det verkar som ettan funkar bäst. Jag ska göra en version baserad på Isegrims förslag. Jag har en där ögon glöder istf att bara var vita, men jag hittade den inte när jag gjorde de här varianterna och ville inte göra om arbetet. Lägger upp den här. Kommer också posta på Serieforum senare.