Hoppa till innehåll

Foto

Omslagstävling 7!


  • Please log in to reply
76 svar på detta inlägg

Omröstning: Vilken framsida ska pryda SSS #14?

Detta är en offentlig omröstning. Andra medlemmar kommer kunna se vilka alternativ du väljer

Vilken framsida ska pryda SSS #14?

Du kan inte se resultaten i omröstningen förrän du har röstat. Vänligen logga in och rösta för att resultaten i omröstningen.
Rösta Gäster kan inte rösta

#51 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3 785 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 01 augusti 2011 - 15:43

Sebastian Sandbergs omslag fick min röst. Riktigt snyggt!

#52 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2 975 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Postad 02 augusti 2011 - 11:21

La min röst på nr 3, av Per Peral Löfgren. Men jag tvekade in i det längsta. Måste säga att alla tre kändes mycket bra! Det känns nästan ledsamt att man inte kunde rösta på alla tre, för alla är bra som fan! Jag hejar på alla.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#53 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2 579 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Postad 03 augusti 2011 - 08:39

Instämmer i att det inte var helt uppenbart vilken man skulle välja, men nu har jag i alla fall röstat. Men jag gjorde det på Facebook. Det finns en omröstning där också nu: http://www.facebook....200841799974378

#54 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 015 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Postad 03 augusti 2011 - 18:24

Jag röstade på Pers omslag. Det är en annorlunda stil som jag tycker bryter fint mot våra oftast muskliga seriefigurer i amerikansk anda. Färgerna tycker jag också är sköna och en Logo-platta ger fina retrovibbar och det kan man nog göra nåt roligt med. Sebastian har en bit kvar med det tekniska och han skulle vinna mycket på att fixa till linjerna så stilen får en slickare look, eller testa att låta nån annan tuscha.

#55 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2 983 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Postad 05 augusti 2011 - 11:50

Det känns som att det äntligen är Daniels tid nu... =) Han får min röst.

Omslag nr. 2 för mig.

#56 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Postad 06 augusti 2011 - 12:45

Daniel får min röst. Tuschningen påminner mig om de gamla dagspress-serierna.

De andra var bra också.
Lite feedback:
Sebastian
Tuschning lite för kluddig ut för min del annars var kompositionen kanon!

Per
Snyggt, som vanligt, och kul men jag är inte så förtjust i "spoof-omslag" på tidningen (jag var inte alls glad att i #12:ans omslag på Ångestmannen)

#57 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 Inlägg:
  • Location:Sala

Postad 09 augusti 2011 - 00:02

Uppdatering på omslagsomröstningen: Daniel Schenströms omslag leder med 21 röster efter att ha lyckats dra ifrån den tidigare ytterst jämna fördelningen av röster mellan honom och Sebastian Sandberg, som själv har 16 röster, medan Per Löfgren bär sin tredjeplats och 5 röster med all den heder som sig bör! Det är inte försent att rösta än, den 14/8 så stänger omröstningen, tills dess är vinnaren inte säkrad!

@Flera: Jag vet, tuschning är inte min starka sida. Trots det så hade jag en delad förstaplats i röstningen ett bra tag innan Daniel drog ifrån, så jag hoppas att min färgläggning jämnar ut det. Man lär så länge man lever. Men att låta någon annan tuscha är det i stort sett inte tal om, jag är helt enkelt för slarvig och grov när jag skissar.

@Predabot: Har inte Daniel varit på framsidan två gånger förrut? NÄR kommer oss vanliga dödligas tid!? XD Jag respekterar dock demokratins grundstolpe om det blir han som vinner, jag får i alla fall pryda en snygg baksida om siffrorna håller sig.

#58 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 015 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Postad 09 augusti 2011 - 16:37

Nä, jag har aldrig vart med på omslaget, men jag har tecknat två av dem. Veckans värsta bessring?

Sebastian: Nån kanske kan tuscha över din tuschning då? Det är ju egentligen samma sak och jag tror det skulle ge din stil en boost. Nackdelen med tajtare tuschning är att det tar mer tid.

Jag kommer ju inte vara med på alla omslagstävlingar i all evighet och jag har ju faktiskt aldrig vunnit nån av omröstningarna utan kommit 2:a som bäst. Men ofta så får man ju en idé och så ställer man upp. Jag hoppas fortfarande på att kunna göra färdigt min gamla Gromköpingbild till nästa nummer (som borde innehålla En hobby för alla 3).

#59 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2 579 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Postad 10 augusti 2011 - 09:29

Nej, nej! Du får inte lämna in några snygga bidrag till #15. Då ska jag vinna.

#60 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 Inlägg:

Postad 10 augusti 2011 - 19:42

Daniel får min röst. Tuschningen påminner mig om de gamla dagspress-serierna.

De andra var bra också.
Lite feedback:
Sebastian
Tuschning lite för kluddig ut för min del annars var kompositionen kanon!

Per
Snyggt, som vanligt, och kul men jag är inte så förtjust i "spoof-omslag" på tidningen (jag var inte alls glad att i #12:ans omslag på Ångestmannen)


Jag har absolut ingen avsikt att parodiera Mikael Bergkvist serier. I förutsättningen för tävlingen fanns det fyra karaktärer att välja på, tre av dem hade jag aldrig hört talas om, också fanns det Marc Saunders. Äventyret skulle utspela sig på Sergels torg härav av valet av plats. Det gula området var avsett för information om seriens övriga innehåll och ingår egentligen inte i bilden!
Hade jag fått välja fritt, så hade jag vare sig valt Sergels Torg som skådeplats eller Marc Saunders som karaktär.

#61 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 015 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Postad 10 augusti 2011 - 19:45

Nej, nej! Du får inte lämna in några snygga bidrag till #15. Då ska jag vinna.


Ingen fara, det lär inte bli av ändå eftersom jag vill måla det omslaget med akvarell eller ritbräda oc1h det tar mer tid än jag brukar tillåta mig själv.

#62 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2 579 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Postad 10 augusti 2011 - 19:58

Verkar ju vara fler Gromköping-serier på gång, så jag tänker hoppas att den blir klar lagom till någon av dem i alla fall.

#63 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1 296 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Postad 10 augusti 2011 - 20:01

Var inte orolig, verkar som ett nytt samarbete mellan mig och Pepe kan ge dig en ljus framtid för din bild då den kommer att utspela sig i Gromköping på Pepes önskan.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#64 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2 579 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Postad 10 augusti 2011 - 21:20

Det kan ju vara värt att jag uppmärksammar rösträknaren att jag nyss uppmanade Twitter att rösta. Om någon väljer att rösta den vägen återstår att se, men här bör man i alla fall kunna se vilka som gör det: http://twitter.com/#!/search?q=%23SSS14

#65 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Postad 11 augusti 2011 - 13:05

[...]
Jag har absolut ingen avsikt att parodiera Mikael Bergkvist serier.
[...]

Nej, det var jag som var lite luddig. Jag menade inte att det var någon parodi i sig utan att din teckningsstil är lie mer åt... vad ska man kalla den... "belgisk action-humor"... Ok, det var inte den bästa beskrivningen kanske. :rolleyes: Vad jag vill ha sagt är att till mina superserier gillar jag mer "realistiska"(inom ramen av superserier då) omslag. (Vilket innebär en flytande bedömningsskala beroende på vilken era omslaget ska återspegla.)

#66 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 Inlägg:
  • Location:Sala

Postad 15 augusti 2011 - 00:09

Vi har en vinnare! Daniel Schenströms bidrag, med poängrekord på 23 röster, är SSS #14s officella framsida! Sebastian Sandberg hamnar på baksidan, medan Per Löfgrens bidrag kommer att jobbas in i tidningen! Vi ska nu samla ihop namnen på de som röstat, så kommer vi att dra tre personer som vinner varsitt ex av tidningen när den har tryckts! (Medarbetare och redaktörer ingår INTE i denna utlottning!) Vi återkommer när lottningen har gjorts!

#67 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 Inlägg:

Postad 15 augusti 2011 - 01:00

Gratulerar Daniel!

#68 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2 975 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Postad 15 augusti 2011 - 05:53

Grattis!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#69 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 015 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Postad 15 augusti 2011 - 06:59

Tackar :) Det var några år sen sist så det värmer. Min första omröstningsvinst också. Den här dagen börjar så bra att det bara kan gå utför ;)

#70 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2 579 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Postad 15 augusti 2011 - 17:27

Jag får det till tjugofyra röster, men någon kanske var dubbel... Ja... Hm... Har du röstat olika på forumet och Facebook, Sebbe?? :)

Eh... Grattis, Daniel!

#71 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2 983 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Postad 15 augusti 2011 - 18:28

Grattis Daniel, en välförtjänt vinst. =) Jag sa ju att det var din tur nu, ju! :D

Bara en detalj... NÄSTA GÅNG SKA JAG KLÅ ER ALLA!! >:-))

Detta inlägg har redigerats av PredaBot: 15 augusti 2011 - 18:28


#72 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1 296 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Postad 15 augusti 2011 - 19:10

Säg inte det Preda, ifall han gör klart Gromköpingbilden så vinner han nog igen.


Gratulera till vinsten Daniel.

Detta inlägg har redigerats av Sret: 15 augusti 2011 - 19:10

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#73 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2 579 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Postad 15 augusti 2011 - 19:18

Bara en detalj... NÄSTA GÅNG SKA JAG KLÅ ER ALLA!! >:-))


...med en färgläggning av en bild som jag har ritat, alltså... hoppas jag.

#74 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 Inlägg:
  • Location:Sala

Postad 15 augusti 2011 - 21:00

Mitt finger slant när jag letade efter en avstängningsknapp för omröstning på Facebook. Klickade fel, så det så. Den rösten räknas ändå inte, för min röst var på Daniel hela tiden. Spelar ingen roll om det blev några röster hit eller dit fel (Vilket det inte blev, därmed bastu!) Daniel vann ändå.

#75 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Postad 15 augusti 2011 - 21:38

Wohoo! Grattis Daniel!