Hoppa till innehåll

Foto

Diskussionsämne, åsiktsförtryck etc


  • Please log in to reply
87 svar på detta inlägg

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 19 februari 2007 - 15:13

Ah, Freja. Du är välkommen här. Det tycker alla. :) :hug:
*Hockey och superhjältar*

#27 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 Inlägg:

Postad 19 februari 2007 - 15:42

Ah, Freja. Du är välkommen här. Det tycker alla. :) :hug:


Du är supergullig. Låt oss bilda en hippiecirkel där folk är trevliga och artiga. ;)

Seriously though, jag tvivlar på att alla här känner som du. ;)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#28 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 19 februari 2007 - 15:54

Jag kan såklart inte tala för alla, men du har din vikta plats på forumet för det. :)
*Hockey och superhjältar*

#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19 025 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Postad 19 februari 2007 - 16:06

Klart du är välkommen här Freja. Och du har samma rättigheter och säga ifrån som alla andra - och hittills så har ingen ens tänkt tanken på att stänga av någon för att de inte vill diskutera sina åsikter mer detaljerat.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 19 februari 2007 - 18:17

2. Enligt dig och andra så är åsikter inget värda, också en av anledningarna till att det inte är kul att snacka. Jag tycker inte att man ska behöva bevisa vad som är sant eller inte.


Åsikter är alla värda lika mycket - dina som mina. Men det är skillnad mellan åsikter, diskutera och argumentera (som står i min signatur). Alla kan ge sina åsikter och inte behöva dem motivera närmare, men som Marie säger så är det här ett diskussionsforum. Precis som henne älskar jag att diskutera (vilket var ett av skälen till att jag lade in retorik i min fil. kand.) och då vill man ibland gå lite djupare in än folks åsikter. Man vill diskutera, och då krävs det lite mer. Du måste mao. inte söka upp argument och fakta till dina åsikter, men då ska du inte ta illa upp när någon kräver det. Jag menar, du har ju då sagt din åsikt och du behöver ju inte motivera den mer. Det är inte så störande alls - vad som blir störande är om man ber om mer fakta, men får samma åsikt igen.

3. Stargate-tråden är också ett bra exempel. Ibland känns det faktiskt som om vissa inte ens gillar serien utan bara är där för att kritisera. Hade man kommit med nåt positivt nån gång hade det kanske inte varit lika irriterande...


Jag håller med Marie här. Det är ett diskussionsforum, och där är alla åsikter välkomna inte bara de positiva. Folk måste få komma med kritik om de vill det.

Du och andra verkar tycka att det är kul och att debatten ger något positivt. Jag gör det inte, jag ser det enbart som att folk gillar att kritisera och att vinna genom att säga: dina argument är dåliga därför förlorar du.


Som sagt var, jag har inte själv deltagit i Stargate-tråden men visst finns det en medlem där som ofta brukar vara negativt (men denne är å andra sida det konsekvent i allt ;) ). Men jag tycker som sagt var det är intressant att följa det.

Jag kommer inte att sluta komma med mina åsikter oavsett om du och andra tycker att det är meningslöst. Däremot försöker jag att respektera att ni inte diskuterar på samma sätt som jag. Det vore bra om ni kunde göra detsamma.


Absolut skall du inte sluta komma med åsikter! Alls icke. Och det är det ingen som sagt heller - men åsikter är inte att diskutera. Att komam med åsikter är att tycka. Det är skillnad mellan det. Du är fri att tycka hur mycket du vill, om du vill diskutera så får du gärna det också och om du vill så får du till och med argumentera - det är tre vitt skilda saker.

Så om det nu var utrett, varför ta upp det i en tråd, Cappy? :unsure:


För att undvika vidare missförstånd.

Jag håller inte riktigt med om att det är känslighet det handlar om.


Det är klart det har - se bara på hur jag tolkar Stargate-tråden och hur Freja tolkar det (punkt 3 ovan). Känsligheten i sig är sedan en del av vad för värderingar, åsikter etc. man har. Det du vill lägga in är en del av känsligheten såsom jag menar den. Alla är olika känsliga och det kommer ur våra erfarenheter och vår fostran och en mängd andra faktorer.

Vad jag vet er där ingen som sagt du har en överlägsen ton , så det är nog därför ingen kom rätt fram och sa nåt.


Freja menade att jag var en av dem, vilket du ser om du läser hennes svar till mig ovan. Och jag tar inte illa upp av det.

Det stämmer inte , imo är där flera som sagt som mening och begrundat den , även jag !


Vad jag menade var poster som hade underlag i hållbara argument. T.ex. ditt inlägg (#14) ger förslag på andra alternativa energikällor, vilket inte är hållbara. MEN, det är också runt de här inlägget som debatten dock verkar "urarta" (jag tycker inte det, men andra gör det) och nu när jag går tillbaka och kollar så tror jag mig se varför - och kanske också vem en av de stora bovarna i dramat är. Jag. :P

Pollen och ämnets topic handlar om vi ska ha kärnkraft eller inte. Det handlar inte om vi ska ha den nu eller någon gång i framtiden, vilket jag dock verkar tro i inlägg #16. Från och med där antar jag att allt rör sig om vi ska ha kärnkraft nu - och det är en annan premiss. Personer talar om olika saker helt enkelt.

Troligen är det skälet till att vissa, som Freja och Kermit, drar öronen åt sig och känner att det är en dålig stämning.

Ja :P men sån er du , och du visar bestämt också andra sidor , goda och trevlige och omtänksamma sidor :)


Tack. :hug:

Vad de flesta i det här forumet vet vid det här laget är väl att jag älskar att diskutera. På gott och ont.


Dito. Överhuvudtaget så är Maries hela post väldigt sägande för vad jag tycker. Läs gärna hennes åtskillnad på åsiktsutbyte och diskussioner.

Givetvis skall det vara fullt tillåtet att både ha en egen åsikt i alla frågor och givetvis skall det vara fullt tillåtet att uttrycka dem. Lika självklart ser jag det som att om man "bara" postar: "Jag gillar Xena" så måste man vara beredd på att dels ifrågasättas, men också motivera varför man tycker så. Att säga, eller påstå, att något är ett sämre eller dåligt alternativ så måste man - i samma stund man trycker på "skicka" - vara beredd på att det kommer finnas folk i tråden som kommer att försöka övertyga dig om motsatsen.


Dito.

Det snackas mycket om "överkänslighet" (ett citat från en annan kommentar) och "känsliga själar". Jag vet inte varför jag skulle vara en sån för att jag uttrycker missnöje? Det är en dålig ursäkt, tycker jag, för att folk ska kunna få bräka på hur som helst. Om jag skulle vilja så kan jag vara hur elak som helst. Men varför skulle jag? Tror du jag mår bättre av att någon blir sårad av mig? Jag tror inte att någon annan här mår bättre av om de lyckas såra mig.


Du utgår från att någon är ute efter att såra dig, vilket bara tyder på en viss känslighet trots allt. Ingen är ute efter dig, ingen vill medvetet såra dig. De är bara här på forumet för att diskutera ett ämne - oavsett om de är för eller emot det.

Men visst, jag ska nog börja hålla käften oftare för tydligen är det skillnad på vem och vad man kritiserar... Är det folk som varit med länge, då är det bäst att akta sig. ;)


Nej, alls icke. Om du kollar på t.ex. Mjolnir som är en ny person på forumet så är han inte rätt för att argumentera. Han har gett mig rejält med däng och kritiserat mig i vissa ämnen då vi hamnat på olika sidor av diskussioner (och då har jag varit med från första början - inte bara av forumet, utan även av sajten).

Ingen har som sagt varit ute efter dig, men nog finns det en sanning i det som jag sa om känslighet.

Ja, det är ju precis så det känns just nu. Men jag är säkert bara överkänslig. ;)


Ja, precis. Som uttryckligen sagts av alla här så är du ytterst välkommen att vara kvar - det är ingen som vill ha bort dig.

Ah, Freja. Du är välkommen här. Det tycker alla. :) :hug:


Dito.

Seriously though, jag tvivlar på att alla här känner som du. ;)


Om det där var riktat mot mig, så stämmer det inte. Jag tänker visserligen inte röka braj i en knarkarring ;) , men jag känner ingen animositet mot dig alls. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 19 februari 2007 - 18:29

Som Freja skrev förut så tycker jag att pratet om överkänslighet är en dålig bortförklaring. Vidare missförstånd vet jag inte riktigt vad du menar heller, jag skrev i alla fall här för att stödja Freja och flika in att jag har känt precis samma sak som hon, och det länge. En överlägsen ton här och var, inte att det på något sätt skulle vara förbjudet att diskutera eller tycka annorlunda än andra. Det är den villfarelsen som t. ex du verkar tro att det handlar om här, Cappy.

Det handlar helt enkelt inte om att definiera vad diskutera och argumentera är, eller hur stora meriter man har inom det. Det handlar om att miljön för diskussioner inte känns särskilt inbjudande för alla. Men vill ni ha det så, eller inte håller med, så visst. Det här är bara en åsikt.
*Hockey och superhjältar*

#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 19 februari 2007 - 18:55

Som Freja skrev förut så tycker jag att pratet om överkänslighet är en dålig bortförklaring.


Nej, det är inte en dålig bortförklaring. Det är en förklaring - sedan om man gillar den eller inte är något helt annat. Vi har dryftat det här tidigare du och jag via PM, men vi skall uppenbarligen ha _exakt_ samma diskussion varje gång publikt också. Jag tänker dock inte ta upp den åter en gång.

Vidare missförstånd vet jag inte riktigt vad du menar heller,


Om man inte orkar gå och kolal hela posten och det berörda ämnet så är det klart att det blir svårt att greppa hela situationen. Eftersom du inte använder citat vet jag inte direkt vad du syftar på. Som jag sa, ingen vill ha bort Freja utan det är något som har skapats hos henne.

Dina problem är ett helt annat ämne som alltid funnits där, men återigen är det en sak som inte bör dryftas öppet heller.

Det handlar helt enkelt inte om att definiera vad diskutera och argumentera är, eller hur stora meriter man har inom det. Det handlar om att miljön för diskussioner inte känns särskilt inbjudande för alla. Men vill ni ha det så, eller inte håller med, så visst. Det här är bara en åsikt.


Du har delvist rätt, men även delvis fel - ty de två är inte två vitt skilda ämnen de är också detsamma. Freja talar inte bara om stämningen, utan även om hur hon "diskuterar" vilket är en del av det hela. Sedan när jag har en mängd med text att besvara så är det klart att inte allt blir så strukturerat, om jag varit hemma under dagen hade det kommit svar efter respektive inlägg och då hade det varit tydligare.

Men som sagt var, it stands.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 19 februari 2007 - 19:15

Nej, det är inte en dålig bortförklaring. Det är en förklaring - sedan om man gillar den eller inte är något helt annat. Vi har dryftat det här tidigare du och jag via PM, men vi skall uppenbarligen ha _exakt_ samma diskussion varje gång publikt också. Jag tänker dock inte ta upp den åter en gång.

Om man inte orkar gå och kolal hela posten och det berörda ämnet så är det klart att det blir svårt att greppa hela situationen. Eftersom du inte använder citat vet jag inte direkt vad du syftar på. Som jag sa, ingen vill ha bort Freja utan det är något som har skapats hos henne.

Dina problem är ett helt annat ämne som alltid funnits där, men återigen är det en sak som inte bör dryftas öppet heller.


Mja, det var vad du skrev i posten precis före. Fast nu handlar det här inte om mitt problem, det är inte jag som diskuterar (längre i alla fall), jag har tröttnat på det. Och det handlar heller inte om något slags bråk med dig, tvärtom har jag all respekt för dig och har ingen önskan att gå den vägen här. Som du verkar tro här. Men för att följa dina tankegångar så kommer jag med min "förklaring" - det handlar inte alls om känslighet, utan snarare om värderingar.

Och du verkar känna dig lite för utsatt här, jag menar gång på gång att det är en allmän stämning och jag vill och tänker absolut inte hoppa på någon genom att gå in på namn. Väntar mig heller inte att miljön för diskussioner ska förändras bara för att jag skriver det. Jag flikade in för att visa att jag håller med Freja och så ville jag förklara varför det inte är kul för min del med diskussioner här. Och det är en personlig åsikt, ingen fakta. Som varken du eller någon annan vet något mer om än jag. Eftersom det är min personliga åsikt. Jag ser inte det här som bråk med vare sig dig eller någon annan, har jag fel där? :unsure:
*Hockey och superhjältar*

#34 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1 336 Inlägg:

Postad 19 februari 2007 - 19:37

ALLA mina kära vänner, denna tråden är ett bevis på ett fruktansvärt stort digitalt missbruk av ord som skulle kunna komma bättre tillhands i en diskussion som är mer produktiv.

Freja... jag är glad att du är villig att dela med dig av dina åsikter och att du kan argumentera. Detsamma gäller alla andra också.

Personligen vill jag inte att detta slutar med att du(Freja) slutar att vara medlem här på forumet.

Nu tycker jag att det räcker och att vi går vidare.

Personligen tror jag att vi alla har lärt oss en läxa här. Alla är vi olika och alla har vi olika åsikter. Det är därför forum som detta är bra. Så att vi tillsammans kan diskutera.

Våga säga vad ni tycker. Det skyggar jag inte för.
"There once was a man from Nantucket..."

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 19 februari 2007 - 20:23

Och det är en personlig åsikt, ingen fakta. Som varken du eller någon annan vet något mer om än jag. Eftersom det är min personliga åsikt. Jag ser inte det här som bråk med vare sig dig eller någon annan, har jag fel där? :unsure:


Nej, i grunden är vi alla olika och tolkar saker genom våra egna glasögon - och det är ju det jag menar med känslighet. Vi tolkar dne allmänna stämningen genom olika glasögon och filtrerar den med våra egna erfarenheter. Som vanlgit tror jag och du menar exakt samma sak, men att vi uttrycker oss på ett sätt ädr iv inte kan förstå varandra.

Nej, jag har inget bråk med någon i alla fall så det har du helt rätt i. :)

Våga säga vad ni tycker. Det skyggar jag inte för.


Precis min tanke och åsikt! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#36 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 19 februari 2007 - 20:56

Personligen tror jag att vi alla har lärt oss en läxa här. Alla är vi olika och alla har vi olika åsikter. Det är därför forum som detta är bra. Så att vi tillsammans kan diskutera.

Det trodde jag var uppenbart? Nej, men allvarligt så kan det vara en flytande gräns på vilka åsikter som är mer "värda" och vad som egentligen är "fakta" här ibland. Vilket gör att det är svårt för en del att känna sig motiverade att diskutera. Inga namn nämnda. Men jag är en av dem.

Nej, i grunden är vi alla olika och tolkar saker genom våra egna glasögon - och det är ju det jag menar med känslighet. Vi tolkar dne allmänna stämningen genom olika glasögon och filtrerar den med våra egna erfarenheter. Som vanlgit tror jag och du menar exakt samma sak, men att vi uttrycker oss på ett sätt ädr iv inte kan förstå varandra.


Du får helt enkelt tro mig när jag säger att vi inte menar samma sak, för känslighet handlar det inte om IMHO. Men jag vill inte kasta sten i glashus, därför så lämnar jag det här därhän.
*Hockey och superhjältar*

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 19 februari 2007 - 21:09

Nej, jag tror nog att om du och jag satte oss och pratade face to face så skulle du nog rätt snabbt gå med på det. För det du uttryckt hittills är just det jag menar med känslighet (och hur man uppfattar tonläget - vilket är olika för alla). Det enda som verkar vara skillnaden är att du i känslighet lägger in någon värdering som om det vore fult att vara, och därmed inte vill vara det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 19 februari 2007 - 21:12

Hmmm, du har rätt jag har fel? Eller har jag missförstått dig nu?
*Hockey och superhjältar*

#39 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 19 februari 2007 - 21:22

Vi har båda rätt och fel - det säger min erfarenhet mig i alla fall. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#40 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19 025 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Postad 19 februari 2007 - 21:30

Alla har rätt till en åsikt. Alla har rätt att uttrycka den. Och alla har rätt att säga till om man känner att en tråd är på väg att spåra ur.

Är det bara jag som känner att den här diskussionen börjar spåra ur? :unsure:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#41 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 298 Inlägg:
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Postad 19 februari 2007 - 22:19

Va? Man har en vit internet månad (mer tid åt familjen...) och vad händer? Fullt åsiktskrig! Får nog surfa in på forumet oftare och hålla koll på er!

#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19 025 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Postad 19 februari 2007 - 22:24

:lol: Vi klarar oss inte utan dig Jazzy. Visste du inte det? :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 19 februari 2007 - 23:46

Är det bara jag som känner att den här diskussionen börjar spåra ur? :unsure:


Jag tycker snarare tvärtom. Den håller på att spåra in igen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#44 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 298 Inlägg:
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Postad 20 februari 2007 - 22:54

Är det bara jag som blir förvirrad varje gång Cappy byter namn?

#45 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 20 februari 2007 - 22:56

Är det bara jag som blir förvirrad varje gång Cappy byter namn?

:lol:
Nej då, det var flera som blev det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#46 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11 181 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Postad 20 februari 2007 - 23:01

Haleluja! Jazzdevil är tillbaka. Då blir det äntligen ordning på torpet här.

Kom bara ihåg att Cappy/Sentinel är ond, och att det här forumet arbetar enligt devisen "En man, en röst". Jag är mannen och jag har rösten.. :P (och sötast avatar)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 21 februari 2007 - 00:33

Jazzdevil: Du kan lugna dig - jag har lovat att itne byta namn på ett lång tag. Och tekniskt sett är det inte ett nytt namn - jag gick bara tillbaka till mitt ursprungliga ;)

Peak: Ska jag behöva dra fram diagramet nu igen, eller? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#48 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 113 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Postad 25 februari 2007 - 10:54

Det här forumet verkar ju inte ha regler som Star Trek forum Där krävs det att man ska ha
någorlunda motivering över saker och ting. Att säga rakt av att något är dåligt utan förklaring
är inte alls så tillåtet på Star Trek forum då admin kan dyka upp och kräva förklaring.

Vi är ju på ett forum och det kan ju omöjligt bli en diskussion med folk korta åsikter som
"Han är knäpp"

#49 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 25 februari 2007 - 11:17

Det är sant att det är tillåtet att tycka på det här forumet - inte enbart diskutera och argumentera. Det finns en plats för alla här.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#50 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 113 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Postad 25 februari 2007 - 14:30

Det är sant att det är tillåtet att tycka på det här forumet - inte enbart diskutera och argumentera. Det finns en plats för alla här.


I så fall är den är tråden dödad när det är tillåtet att tycka utan att behöva prestera någon
förklaring varför man just tycker på ett vis. Vad grundar sig ämnestråden på då?

När det är tillåtet med påståenden utan förklaring
utesluter ju skyldigheten att förklara sig när någon säger "han där är dum i serien"

Vad för reflektion har du över detta?

Tråden är dödad enligt mitt konstaterande