Jump to content

Photo

Heroes: Reborn

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 February 2014 - 15:30

NBC avslöjade igår att de planerar att återuppliva Heroes som en 13 avsnitt lång miniserie 2015! Den nya serien kommer inte vara en fortsättning på den gammla utan vara en ny story med helt nya karaktärer men troligen kommer några av de gammla ha gäst spel.

Tanken är att den här gångten följa orginalplanerna med att varje serie (om det blir fler) vara fristående, något de inte gjorde med första serien och vissa anser kan ha varit seriens fall.

Heroes skapare Tim Kring återvänder som executive producer. Mer vet ingen då NBC kommer hålla väldigt tyst om serien innan det är dags.

En digital serietidning kommer också släppas innan serien för att pressentera de nya karaktärerna.

Källa

Inte så förvånande då serien till en början faktiskt var en gigantisk succé (och om jag inte minns fel så sa NBC att de hade tänkt göra mer med Heroes i framtiden när de la ner serien) och jag blev lite glad. Hoppas bara att de har lärt sig av sina misstag.
Jag tror också att göra Heroes till en grupp fristående miniserier låter som en bra idé. Nya karaktärer varje serie utan att det blir för trångt (många tyckte att serien fick förmånga karaktärer när de behöll de gammla men satte dit nya i varje säsong) och med gammla karaktärer ha lite mindre roller eller gäst spel i kommande serier.

Edited by Crusader, 23 February 2014 - 15:32.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 February 2014 - 00:41

Glada nyheter! Hoppas Hiro dyker upp igen  :P

Winter is Coming

#3 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 February 2014 - 20:17

Jag (som så många andra verkar det som) tappade intresset efter säsong 1. Hoppas de lärt sig av sina misstag, ja.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 February 2014 - 20:40

Heroes var en sådan där serie som började väldigt bra men som snabbt tappade fotfästet. Mitt intresse dog en långsam död under första säsongen, precis som Peak räckte mitt intresse inte längre än första säsongsfinalen. Faktum är att jag är inte så säker på att min intresse direkt flammar upp inför en fristående miniserie heller... Kanske ger jag den en chans. Om den kommer hit och inte krockar med något annat.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 February 2014 - 21:20

Säsongsavslutningen till säsong 1 var just den som jag ansåg var början på seriens fall. Jag blev så otroligt besviken. De hade målat upp hypen för säsongsfinalen och gav en väldigt billig och tråkig avslutning som var väldigt dåligt skriven och regiserad. Jag vet inte hur så många kunde älska säsongsfinalen för jag hade vilda diskutioner på TV-land där folk hyllade den.

Bara antiklimaxen med "slutstriden" mot Sylar var nog att få mig att befara seriens framtid. Men jag tyckte faktiskt att säsong var riktigt bra även om slutet blev hastig pga strejken och de tvingade in en ny twist.

Säsong 3 var när serien verkligen föll. För någon anledning så skrotades alla planerna de hade vilket gjorde att serien fick en massa plotholes, karaktärer som plötsligt visade meningslösa men som från början var tänkta skulle ha stora nyckelroller precis som med t ex första säsongen. De förstörde också en massa karaktärer så det var säsongen då jag tappade intresset och slutade se trotts att jag hade hela serien på Blu-ray.

Men jag kommer väl ta upp serien igen inför miniserien.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 February 2014 - 22:02

För min del så var det som sänkte serien att alla karaktärer till slut var "sådana med krafter". Det blev liksom ingen balans eller samspel med "vanliga människor" det var mest knäppa karaktärer som intrigerade mot andra knäppa karaktärer. Och intrigen med Sylar minns jag knappt; faktum är nu när du säger det så minns jga inte mer än fragment av säsongen. Vilket är ovanligt för min del.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#7 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 February 2014 - 01:57

Heroes såg jag en säsong av, sedan föll den mellan stolarna främst av den orsaken att det blev lite för många karaktärer att hålla reda på, och inte heller alla var ju direkt intressanta. Sedan så tycker jag att serien överbefolkades av karaktärer med diverse krafter och att vanliga människor kom i skymundan, något som jag inte tror var avsikten från början. Och handlingen var ju lite rörig till och från. Det skulle inte heller förvåna mig om den dessutom låg på en dålig tid på den svenska kanal som sände den och att det blev spiken i kistan så att säga. Jag hade för avsikt att ge serien en chans nu när den är (snarare var) avslutad, men jag fick aldrig tummen ur och nu har jag förlorat det mesta av det suget, så det lär nog inte hända inom en överskådlig framtid. Och av vad jag har hört så verkar det inte vara någon större förlust då väldigt få röster som jag har tagit del av, tycker att serien inte blev speciellt mycket bättre.

Jag lär nog inte ge någon miniserie en chans, men jag måste understryka att hag gillar det upplägget att göra olika miniserier och låta dom vara fristående eller kanske på något mindre sett vara länkade till varandra. Det är nog ett koncept som skulle passa flera andra projekt med, istället för att göra det hela till en mer konventionell tv-serie.

#8 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 14 October 2015 - 17:00

TV6 kommer att sända det här med start söndag 25 oktober klockan 22.00.