NBC avslöjade igår att de planerar att återuppliva Heroes som en 13 avsnitt lång miniserie 2015! Den nya serien kommer inte vara en fortsättning på den gammla utan vara en ny story med helt nya karaktärer men troligen kommer några av de gammla ha gäst spel.
Tanken är att den här gångten följa orginalplanerna med att varje serie (om det blir fler) vara fristående, något de inte gjorde med första serien och vissa anser kan ha varit seriens fall.
Heroes skapare Tim Kring återvänder som executive producer. Mer vet ingen då NBC kommer hålla väldigt tyst om serien innan det är dags.
En digital serietidning kommer också släppas innan serien för att pressentera de nya karaktärerna.
Källa
Inte så förvånande då serien till en början faktiskt var en gigantisk succé (och om jag inte minns fel så sa NBC att de hade tänkt göra mer med Heroes i framtiden när de la ner serien) och jag blev lite glad. Hoppas bara att de har lärt sig av sina misstag.
Jag tror också att göra Heroes till en grupp fristående miniserier låter som en bra idé. Nya karaktärer varje serie utan att det blir för trångt (många tyckte att serien fick förmånga karaktärer när de behöll de gammla men satte dit nya i varje säsong) och med gammla karaktärer ha lite mindre roller eller gäst spel i kommande serier.
Edited by Crusader, 23 February 2014 - 15:32.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts